Algemeen Wielernieuws

Alles wat je hier opnoemt heeft hij gedaan toen hij ouder was dan Remco nu is. Hij heeft dus nog tijd.

Tour gewonnen op zijn 21ste en derdes in de vuelta op zijn 20ste :unsure:

Daarnaast zijn samen in het profpeloton begonnen en is het stijgende niveau van Pogacar bijna tastbaar.

Maar eigenlijk wil ik die vergelijking niet eens maken. Pogacar is hors catégorie, zo goed moet Evenepoel zelfs niet worden voor mij ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Die vergelijking is vrij krom natuurlijk.
Remco mag nog niet in de schaduw staan van Pogacar.
Die jongen reed voor de knikkers in de Tirreno, floreerde in Luik, won de tour en ontplooide zijn macht in Lombardije. Allemaal koersen waar de absolute wereldtop op hun best zijn.
En had ik al gezegd dat hij 3de werd op de Olympische spelen?
Eerst zijn we hier de overwinningen van Evenepoel aan het minimaliseren. Dan heeft hij nog niets bewezen tussen de "grote jongens" en nu gaat het dan plots over dan hij nog niet in de schaduw staat van Pogacar. Je begrijpt toch dat niemand op die leeftijd gepresteerd heeft wat Pogacar doet. Dus dat geldt niet alleen voor Evenepoel eh, dat geld voor iedereen. Uwe Keizer had toen ocharme 5 koeren gereden op die leeftijd, Roglic stond toen nog op latten. Zo kan je natuurlijk altijd uw punt maken. Van u ben ik natuurlijk niets anders gewoon dan overroepen uitspraken en dwaze vergelijkingen.

Dat is ook net het punt. De koersen die hij tot nu toe heeft gewonnen zijn niet van het hoogste niveau. Punt. Daar kan je echt niets op afdingen.
Tijd om in uw vierde profseizoen te laten zien wat je waard bent. Perfect redelijk, niets lachwekkends aan die stelling.

Nans Peters heeft ook meer gewonnen dan 90% van het profpeleton ooit zal binnenhalen maar dat is gewoon niet genoeg voor Evenepoel.
Als jullie tevreden zijn met een dergelijke carrière, bon, mij niet gelaten. Ik verwacht gewoon meer van iemand met zo veel potentieel, wat hij tot nu toe al heeft binnengehaald is leuk maar nu moet hij gewoon die extra stap zetten.
Die stelling heeft toch niets te maken met dat hij niet gewonnen heeft op het hoogste niveau. Die stelling zegt dat hij zich moet "bewijzen" in een sterk deelnemersveld. Alsof hij dat nog niet lang gedaan heeft. In zijn debuutjaar San Sebastian winnen, dat is niet laten zien wat je waard bent? In 2,5 seizoen meerdere kleinere ronden winnen en medailles op wereldkampioenschappen is niet laten zien wat je waard bent? Schei toch uit.

Die jongen is nog steeds 21 jaar. Heeft al een enorm zware revalidatie achter de rug, heeft al knappe overwinningen op zak maar je verwacht op die paar profjaren nog meer? Je verwacht dan dat die iets doet wat niemand hem heeft voorgedaan? Tevreden met dergelijke carriere? Wie zegt dat eigenlijk? Die heeft nog 15 jaar tijd om carrière te maken. Froome was 26 jaar toen die pas heeft laten zien wat die waard was. Tijd genoeg dus.

Nans Peters? Is 6 jaar ouder en heeft op 6 jaar tijd 2 overwinningen gehaald. 1 rit in de Tour, 1 in de Giro. Knap, maar ik denk niet dat je veel jongens gaat vinden die 2 WK medailles, Europese titel, San sebastian ,4 overwinningen in rittenkoersen en nog een groot deel losse koersen daarvoor gaan inruilen. Ik vermoed dat Evenepoel binnen 6 jaar ook wel enkele ritoverwinningen heeft gepakt in 1 van de 3 grote rondes.

Gelukkig is wielrennen geen wedstrijdje om-ter-jongst klassiekers of grote rondes winnen.

Wat Pogacar doet op zijn leeftijd is fenomenaal en nooit eerder vertoond. Als je met hem gaat vergelijken moet elke coureur die ooit heeft rondgereden het onderspit delven.

Los daarvan moet je echt wel van slechte wil zijn om Evenepoel zijn prestaties keer op keer te minimaliseren. Chapeau wat hij nu al heeft bereikt ondanks een zware blessure en lange revalidatie. Vergeet niet dat hij ook in 2020 eigenlijk maar een maand (pré-corona) en later op het jaar drie weken (tot de val) heeft gekoerst hé. In 2022 mag hij wat mij betreft zeker eens uitpakken in een paar stevig bezette worldtourkoersen (en dat verwacht ik ook) maar neen, ook als hij dit jaar geen klassieker, wk of grote ronde wint betekent dat nog niets voor de rest van zijn carrière.

Die stelling heeft toch niets te maken met dat hij niet gewonnen heeft op het hoogste niveau. Die stelling zegt dat hij zich moet "bewijzen" in een sterk deelnemersveld. Alsof hij dat nog niet lang gedaan heeft. In zijn debuutjaar San Sebastian winnen, dat is niet laten zien wat je waard bent? In 2,5 seizoen meerdere kleinere ronden winnen en medailles op wereldkampioenschappen is niet laten zien wat je waard bent? Schei toch uit.

Die jongen is nog steeds 21 jaar. Heeft al een enorm zware revalidatie achter de rug, heeft al knappe overwinningen op zak maar je verwacht op die paar profjaren nog meer? Je verwacht dan dat die iets doet wat niemand hem heeft voorgedaan? Tevreden met dergelijke carriere? Wie zegt dat eigenlijk? Die heeft nog 15 jaar tijd om carrière te maken. Froome was 26 jaar toen die pas heeft laten zien wat die waard was. Tijd genoeg dus.

Nans Peters? Is 6 jaar ouder en heeft op 6 jaar tijd 2 overwinningen gehaald. 1 rit in de Tour, 1 in de Giro. Knap, maar ik denk niet dat je veel jongens gaat vinden die 2 WK medailles, Europese titel, San sebastian ,4 overwinningen in rittenkoersen en nog een groot deel losse koersen daarvoor gaan inruilen. Ik vermoed dat Evenepoel binnen 6 jaar ook wel enkele ritoverwinningen heeft gepakt in 1 van de 3 grote rondes.

Omdat dat steevast geen topkoersen zijn waar renners hun seizoen op richten. Als jij het verschil tussen enerzijds Tirreno, Baskenland en eventueel Zwitserland en anderzijds Burgos, Polen en de Baloise Belgium Tour niet wilt zien dan heeft het niet veel zin denk ik.
Nu rijdt hij ook iets zoals LBL, fijn. Daar leggen de meeste toppers hun eerste piek, dat is een goede waardemeter.

Ik vind het fijn wat hij nu al heeft gedaan, ik verwachtte niet veel meer. Nu moet hij gewoon de stap naar de echt grote jongens zetten. De koersen die hij al heeft gewonnen zijn mooi maar niet de absolute top, dat moet toch erkend worden.

Nans Peters is een uitstekend voorbeeld om aan te tonen dat het argument van "beter palmares dan 90% van het peloton" gewoon een heel slecht argument is. Dat is echt een loos argument. Bijna net zo loos als "er reden voormalige ronde winnaars mee ergo mooie overwinning". Als je het palmares van beide renners gaat vergelijken dan slaag je de bal mis.
Evenepoel moet zich spiegelen aan de absolute top, niet aan figuren wiens carrière wordt gemaakt door een enkele ritzege in een grote ronde.

Omdat dat steevast geen topkoersen zijn waar renners hun seizoen op richten. Als jij het verschil tussen enerzijds Tirreno, Baskenland en eventueel Zwitserland en anderzijds Burgos, Polen en de Baloise Belgium Tour niet wilt zien dan heeft het niet veel zin denk ik.
Nu rijdt hij ook iets zoals LBL, fijn. Daar leggen de meeste toppers hun eerste piek, dat is een goede waardemeter.

Ik vind het fijn wat hij nu al heeft gedaan, ik verwachtte niet veel meer. Nu moet hij gewoon de stap naar de echt grote jongens zetten. De koersen die hij al heeft gewonnen zijn mooi maar niet de absolute top, dat moet toch erkend worden.

Nans Peters is een uitstekend voorbeeld om aan te tonen dat het argument van "beter palmares dan 90% van het peloton" gewoon een heel slecht argument is. Dat is echt een loos argument. Bijna net zo loos als "er reden voormalige ronde winnaars mee ergo mooie overwinning". Als je het palmares van beide renners gaat vergelijken dan slaag je de bal mis.
Evenepoel moet zich spiegelen aan de absolute top, niet aan figuren wiens carrière wordt gemaakt door een enkele ritzege in een grote ronde.
Man, waar zeg ik dat er geen verschil is tussen Tirreno, Baskenland, ... en anderzijds Burgos en Polen? Lees eerst eens deftig wat ik zeg voor je reageert. In mijn voorgaande post staat er letterlijk dat zowel hij, zijn entourage en dus ikzelf ook wel weten dat die niet op het allerhoogste niveau zijn. Een waardemeter voor wat? Wat als hij niet wint?

Uiteindelijk is winnen = winnen. Als je de E3 wint zeg je toch ook niet, ja maar, de echte mannen hun piek ligt in de ronde. Pogacar wint Lombardije? Moeten we daar ook een asterix bij plaatsen want geen enkele topper heeft daar naar gepiekt? San Sebatian winnen? Ja maar niemand piekt daar naar. :crazy:

Mijn argument van "90% beter dan het peloton" slaat op amper 2 jaar in het prof peloton meerijden en al een beter palmares hebben dan 90% over gans hun carrière. Er reden voormalige ronde winnaars mee is een reactie op Somedude zijn stelling. Jij maakt daar dan van ergo mooie overwinning. Nogmaals, dat staat er niet. Daar staat dat Iserbyt niet wint wanneer er echte toppers mee doen, dat is wat Evenepoel al meermaals gedaan heeft. Jij bent ook degene die plots Nans Peters erbij haalt en zijn palmares gaat vergelijken met Evenepoel want die heeft ook een beter palmares dan 90% van het peloton. Ik zeg dus ook niet dat Evenepoel zich moet spiegelen aan dergelijke renners.

Amai, om te beginnen heb ik zijn prestaties al nergens geminimaliseerd. Wat ik van hem verwacht is dat hij dit jaar eens een sterke prestatie neerzet tegen andere deelnemers die op dat moment ook naar een piek gewerkt hebben. Het winnen van de Clasica San Sebastian tegen minder goden en/of mannen die er net een zware Tour op zitten hadden is voor mij tot op heden nog steeds niet de waardemeter waar ik zat op te wachten. En nee ik ben geen Remco hater, verre van, maar ik verwacht van hem dit jaar echt een overwinning met glans. Is dat zo absurd?

Het grote probleem is niet zijn palmares, want ja die is degelijk voor zijn leeftijd.
Het is de hetze en de mythe die rond de man Remco Evenepoel hangt. De aandacht in de media, de aandacht op sociale media en de manier waarop zijn familie en management hem via alles proberen te lanceren.
Ze maken van hem Dieu, ze leggen de lat zo hoog dat ieder weldenkend mens hem meer aan die lat.
En ja dat wordt het pijnlijk duidelijk dat hij allesbehalve aan dat niveau komt. Ook de manier hoe hij omgaat met zijn mederenners, de bondscoach en opgelegde instructies is gewoon van een laakbaar niveau.

Logisch toch dat dit alles bij elkaar zorgt dat mensen gewoon terecht kritisch zijn?
want voorlopig is het enige wat we kunnen zeggen over hem is dat hij een driftkikker is die denkt dat luisteren naar orders optioneel is en die denkt boven alles en iedereen te staan. Hij waant zich Dieu, maar het enige wat hij tot nu bereikt heeft is enkele B-koersen gewonnen en half het peloton en heel Belgium cycling kwaad gekregen.

Er reden voormalige ronde winnaars mee is een reactie op Somedude zijn stelling. Jij maakt daar dan van ergo mooie overwinning. Nogmaals, dat staat er niet. Daar staat dat Iserbyt niet wint wanneer er echte toppers mee doen, dat is wat Evenepoel al meermaals gedaan heeft.
Sure :lol:

Het grote probleem is niet zijn palmares, want ja die is degelijk voor zijn leeftijd.
Het is de hetze en de mythe die rond de man Remco Evenepoel hangt. De aandacht in de media, de aandacht op sociale media en de manier waarop zijn familie en management hem via alles proberen te lanceren.
Ze maken van hem Dieu, ze leggen de lat zo hoog dat ieder weldenkend mens hem meer aan die lat.
En ja dat wordt het pijnlijk duidelijk dat hij allesbehalve aan dat niveau komt. Ook de manier hoe hij omgaat met zijn mederenners, de bondscoach en opgelegde instructies is gewoon van een laakbaar niveau.

Logisch toch dat dit alles bij elkaar zorgt dat mensen gewoon terecht kritisch zijn?
want voorlopig is het enige wat we kunnen zeggen over hem is dat hij een driftkikker is die denkt dat luisteren naar orders optioneel is en die denkt boven alles en iedereen te staan. Hij waant zich Dieu, maar het enige wat hij tot nu bereikt heeft is enkele B-koersen gewonnen en half het peloton en heel Belgium cycling kwaad gekregen.
Voila dat.

Van een Ilan Van Wilder verwacht niemand dat die podium rijdt in TA of PN, omdat die ook niet zo gehyped is. Maar van iemand die al bijna vijf jaar wordt omschreven als de nieuwe Eddy Merckx verwacht je dat wel, of dat terecht is laat ik in het midden.

En blijkbaar ben ik de enige niet die 2022 aanziet als een cruciaal jaar / jaar van de waarheid.

Nu er toch een apart subforum is kan dit verplaatst worden naar een apart topic (REV 1703 - topic) , dat is toch de bedoeling van dit subforum dacht ik ?

Dat we het over interessantere dingen kunnen hebben !
Seg, moet je nu eens wat weten. Wout van Aert is in frituur De Bosrand in Brugge een frietje gaan eten.

Weet je toevallig welke vleesjes hij besteld zou hebben ?

Weet je toevallig welke vleesjes hij besteld zou hebben ?

Frikandel special, ik heb het opgezocht. Ik vraag me wel af of dit wel goed is met oog op de klassiekers. Was een Bicky niet beter geweest? Ik ben geen expert.

Teveel rood vlees is niet goed voor een sportman. Ik denk dat je zelfs met een doos frikandellen vrij safe zit op dat vlak.

In theorie heb je gelijk, maar jij weet ook dat G-W geen RvV is en dat de Ronde van Polen of Benelux Tour geen Tirreno of Baskenland zijn.

Wout bevestigd door zijn passen voor Strade ook duidelijk 1 ding: RvV, PR, Groen en wrs WK. En al de rest zal hem gestolen kunnen worden dit jaar. Hoewel, als hij P-N kan scoren gaat hij niet twijfelen denk ik.

Amai effe niet gerefreshed... 2 pagina's Remco discussies en het seizoen is niet begonnen... hoe hebben mensen hier nog steeds energie voor???

Laatst bewerkt:
Frikandel special, ik heb het opgezocht. Ik vraag me wel af of dit wel goed is met oog op de klassiekers. Was een Bicky niet beter geweest? Ik ben geen expert.

Denk van niet!
Teveel rood vlees is niet goed voor een sportman. Ik denk dat je zelfs met een doos frikandellen vrij safe zit op dat vlak.
Vlees in de frituur :unsure:

In theorie heb je gelijk, maar jij weet ook dat G-W geen RvV is en dat de Ronde van Polen of Benelux Tour geen Tirreno of Baskenland zijn.

Jazeker, maar dat maakt op zich niet uit, maar waarom moet het meteen gaan over de echt grote wedstrijden à la Tirreno of Baskenland zijn? Je komt dan meteen op een hellend vlak terecht. In de hypothese dat hij TA zou winnen zouden er allicht nog users zijn die zeggen: maar we weten dat een klein voorbereidingskoersje nog steeds geen grote ronde is.

Mijn mening is simpel, WT == WT. Alle ploegen zijn geïnteresseerd in de WTpunten dus je mag er zeker van zijn dat die wedstrijden er toe doen voor de renners. Ronde van Polen of Classica San Sebastian zijn geen TA of LBL, maar ze staan wel mooi op je erelijst.

En dan spreek ik nog niet over de manier waarop hij ze gewonnen heeft.

WVA doet niet mee aan de Strade :headshake::headshake::headshake:

Dat vind ik nu eens de mooiste koers die er is samen met PR en RVV
Zou die bij de renners dan toch niet zo hoog aangeschreven zijn of is het puur planningsmatig dat het niet klopt.
Geld kan misschien ook een factor zijn, al dan niet wat kleiner.

WVA doet niet mee aan de Strade :headshake::headshake::headshake:

Dat vind ik nu eens de mooiste koers die er is samen met PR en RVV
Zou die bij de renners dan toch niet zo hoog aangeschreven zijn of is het puur planningsmatig dat het niet klopt.
Geld kan misschien ook een factor zijn, al dan niet wat kleiner.

Strade en Parijs-Nice zijn moeilijk te combineren

hij wil Paris-Nice rijden en dan past Strade daar toch gewoon niet bij aangezien Strade de dag voor Paris-Nice wordt gereden

Terug
Bovenaan