Algemeen Wielernieuws

Ja, spijtig. Leek op een gegeven moment toch stappen hogerop te zetten. Maar dan toch te veel afgeremd door pech.

Goeie zaak voor Lidl Trek. Overall toch wel een zeer sterke ploeg, indrukwekkend lijstje van namen. Benieuwd of ze dit seizoen de grotere vissen kunnen oogsten.

S Yates stopt met koersen op 33 jarige leeftijd.
Opvallend toch na giro winst vorig jaar.

Nu is de transfer van Uijtdebroeks nog vreemder..

Laatst bewerkt:
Ja, straffe beslissing. Stopt wel na een sterk jaar. Dat is ook mooi zeker. Minder leuk voor Visma dat die beslissing nu pas komt, toch een sterke pion minder.

Of de mogelijkheid dat hem de leiband zou omgelegd worden in 2026, en hij
in de Giro alsook Tour, als luxe-klimknecht voor Vingegaard zou mogen fungeren?

En de kans groot is dat hij na zijn Giro-zege in '25, wat sterallures gekregen heeft en zijn
ego het niet accepteren kan om te moeten knechten voor een kopman en enkel
nog als kopman een grote ronde wilt rijden?

En kregen we daar in de Tour'25 niet al staaltjes van te zien, want naast Van Aert die
bijlange zijn niveau als knecht niet toonde, zag je ook bij Yates van geen grote waarde
te zijn voor Vingegaard, maar beide renners opeens wél wonderbenen hadden
toen ze voor zichzelf reden en een etappezege behaalden.

Laatst bewerkt:
Als die echt niet meer content was bij Visma, kon die toch echt nog genoeg bij andere ploegen terecht om de eerste viool te spelen lijkt me :s

Heel raar.

Dat moet toch 1 van de eerste keren zijn dat een regerend GT-winnaar er de brui aan geeft. En dan nog eens middenin een dik contract vlak voor de start van het nieuwe seizoen.

Had beter naar NSN gegaan voor een duur contract van 5 jaar en dan gewoon wat de wielertoerist uithangen :p

Heel raar.

Dat moet toch 1 van de eerste keren zijn dat een regerend GT-winnaar er de brui aan geeft. En dan nog eens middenin een dik contract vlak voor de start van het nieuwe seizoen.
Inderdaad zeer vreemd, maar ik kan het nog wel plaatsen. Was uiteindelijk al >10y prof en wielrenner zijn anno 2026 lijkt me eerlijk gezegd echt niet zo leuk meer. Ik kan me dus wel inbeelden dat ge het met een gevulde bankrekening wel ongeveer gehad hebt.

Als die echt niet meer content was bij Visma, kon die toch echt nog genoeg bij andere ploegen terecht om de eerste viool te spelen lijkt me :S

Niet als je nog een contract hebt natuurlijk en pas helemaal op het einde van de rit uw programma krijgt.
Welke ploeg gaat je dan nog binnen pakken? Wie heeft nog plaats en budget voor u?

Vermoedelijk dus inderdaad een samenloop van hoge verwachtingen binnen visma die veel opofferingen vergen, leeftijd die meespeelt, een programma moeten rijden waar je niet vrolijk van wordt en die de opofferingen in uw ogen niet waard zijn en aan de vooravond van het seizoen niet meer kunnen verkassen naar een andere ploeg.

Ik denk dat hij zelf ook beseft dat hij enkel maar won dankzij het grotesk falen van UAE en de monsterlijke prestatie van WVA en ook de rest van de giro-ploeg.
Die sterren staan maar eenmalig zo gunstig, dat zal hij ook wel beseft hebben.
De rest van zijn seizoen was zeer matig, en zijn laatste 2 koersen zelfs niet eens uitgereden.

De rest van zijn seizoen was zeer matig, EN zijn laatste 2 koersen zelfs niet eens uitgereden.
Wat je hier weer allemaal leest de laatste 10 posts... :laugh:

"De rest van zijn seizoen" = "zijn laatste 2 koersen" om toch even wat nuance aan te brengen... :sarcastic: tenzij Tirreno & Catalonië in het voorjaar meetelt maar dat was voorbereiding. Zonder explosiviteit (die hij in de Giro duidelijk ook ontbrak) kom je er gewoon niet aan te pas in die korte rittenkoersen.
Dat waren de 2 WT races in Canada tegen een stacked WT field. Daarbij misschien toch ook even kaderen dat er daar in Quebec nog wel grote namen vierkant uitgereden werden waar je toch de wenkbrauwen van op trok. Dat je dan een paar dagen later in Montreal niet uitrijdt in een koers waar slechts 55 renners die finish halen mag dan ook niet écht een verrassing zijn. Yates won Giro GC en een rit in de Tour, dan hoef je een seizoen imo niet op te delen in goed en "de rest"...

Ik ging eigenlijk exact dit posten maar Shiftyke was mij voor:
Nico Rosberg werd F1 wereldkampioen en gaf er meteen de brui aan.
Bij Yates heeft het waarschijnlijk gewoon net iets langer geduurd om te beseffen dat het goed geweest is (of hij wou gewoon nog een half jaartje extra cashen voor het terug écht begon :unsure:). Die Finestre was toch wel een beetje het ultieme full circle moment voor hem.
Nóg eens een GT winnen, die kans is quasi onbestaande. 2025 was, ondanks het feit dat hij oersterk was op de Finestre eigenlijk al een soort van freak accident. En met Vingegaard die wrs Giro & Tour combineert dit jaar (als we de geruchten mogen geloven) blijft er weinig over. Dat je dan op je 33ste met dat palmares niet meer de motivatie kan opbrengen voor al die trainingsarbeid om in dienst van te gaan rijden, dat snap ik ergens wel.

Daar dan ego en de Tour van 2025 gaan bijsleuren lijkt mij toch een beetje van de pot gerukt. UAE was in de Tour gewoon zó verschrikkelijk sterk dat knechten van andere ploegen gewoon de nek af waren op het moment dat ze hun ding hadden moeten doen. Geen enkele van de Visma knechten zou iets veranderd hebben aan het resultaat van Vingegaard.

En doping hoeft al helemaal niet... dat zouden we al lang geweten hebben. Dat is trouwens eerder een dingetje bij renners die plots midden in het seizoen van de radar verdwijnen zonder één geluid te maken, die kondigen dat meestal niet zelf aan.

Laatst bewerkt:
Bon boys, genoeg gezeverd over 2025 zeker, minder dan 2? weken tot TDU! :love:

Volderke of moeten we zeggen @El Imbatido ? (Volder was ook een grote fan van Valverde als ik me niet vergis 🤔) wanneer komt uwen Beyond Gaming openingspost voor het wielerseizoen 2026 man, of voelen we ons daar ineens te goed voor als commentator bij Eurosport ? :S:S

Beste Jerre, we verwachten gezien je academische background, ook wat literaire creativiteit en finesse, eventueel doorspekt met een vleugje onderzoeksjournalistiek en niet de zoveelste AI slop, kwestie van de UGent terug een beetje op de kaart te zetten na Petra haar opvoering van de voorbije week, yooo :coolbrows:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan