Algemeen Wielernieuws

De Finèstre-beklimming en zege in de Siena-etappe dateren van in de Giro 2025.......de Montmartre-etappe in de Tour 2025.
Dit was dus de WVA van nu, dus ook maar vreemd dat je 'een ander seizoen' als argument gebruikt.
Conclusie is dus dat Wout helemaal niet zo slecht in vorm was, maar Vingegaard quasi niets aan hem had.

Kom kom, Wout heeft meer dan zijn duit in het zakje gedaan voor Vingegaard.
Hij is geen pure klimknecht ook, plus hij gaat ook mee voor zijn eigen kansen te mogen gaan. En ja daarbij hoort niet elke dag u volledig uitwringen.
Wat hij doet voor de ploeg moet echt niet ter discussie staan. Wout in de tour moet überhaupt niet ter discussie staan.

Even ter info dat Yates, Kuss en Jorgenson mee waren als ondersteuning in de bergen. En dus niet Wout.
Die zeker niet slecht was nee. Gelukkig ook maar, hij pakte gelukkig een zeer mooie ritzege.

Misschien met zen alle vragen waarom Sven Vanthourenhout wekenlang zat vol te houden dat hij "Sportief manager" ging zijn bij Red Bull maar uiteindelijk toch gewoon maar ploegleider is? :unsure: :laugh: (Ik weet het, slecht karakter)

Ook nu weer met die blessure, vrees ik dat WVA weer net die paar procentjes tekort gaat komen..
Erg jammer.
Misschien Luik erbij pakken?
Wout had vorig jaar gezegd dat het WK 2026 een groot doel was en ondanks iedereen op een paar na aan gort werd gereden in vorig jaar' Montréal, kan Luik een test zijn voor het WK.
Ja, ik besef dat de parcoursen niet erg gelijkend zijn, maar zo weet je waar je staat en of je een lichtpuntje hoop mag hebben.
Als de VDP van 2020 top-tien kan rijden, dan moet de VA van nu dat ook kunnen.

Misschien Luik erbij pakken?
Wout had vorig jaar gezegd dat het WK 2026 een groot doel was en ondanks iedereen op een paar na aan gort werd gereden in vorig jaar' Montréal, kan Luik een test zijn voor het WK.
Ja, ik besef dat de parcoursen niet erg gelijkend zijn, maar zo weet je waar je staat en of je een lichtpuntje hoop mag hebben.
Als de VDP van 2020 top-tien kan rijden, dan moet de VA van nu dat ook kunnen.

Wout verklaarde inderdaad dat het WK Montréal '26, één van zijn grote doelen is,
omdat hij ook van mening is dat dit parcours op zijn lijf geschreven is.

Dan mag Wout hopen op geen herhaling van de GP Montréal '25, waar hij op
een kleine puist al moest lossen en een DNF achter zijn naam kwam te staan.

Ik denk dat er niemand zal zeggen dat WVA de favoriet zal zijn voor het WK maar in 2022 werd hij 2de na Pogacar dus in goede vorm maakt hij kans op een medaille. Als je alleen een doel mag maken van koersen dat je met zekerheid kan winnen dan mag alleen Pogacar gaan.

Wout zit alweer op de fiets. Iets in mij zegt dat die blessure misschien wel eens een zegen kan zijn tegen de klassiekers. Minder druk, heeft een uitvlucht, is geen (top) favoriet,...

Ik denk dat er niemand zal zeggen dat WVA de favoriet zal zijn voor het WK maar in 2022 werd hij 2de na Pogacar dus in goede vorm maakt hij kans op een medaille. Als je alleen een doel mag maken van koersen dat je met zekerheid kan winnen dan mag alleen Pogacar gaan.

Blijkbaar een echte kenner? En Van Aert's enige ambitie is wereldkampioen worden hé
want zilver en brons hebben geen waarde voor hem of zijn palmares, en al zeker niet
als je het goud nog nooit binnen haalde.

Maar dan weet ik niet in welk WK je in 2022, Van Aert als 2de zien eindigen hebt na Pogacar?
Op het WK Wollongong'22 won Evenepoel, werd O'Connor 2de en Van Aert 4de op maar liefst 2,21min.
Er zijn ook geen andere WK's waar Van Aert ooit 2de eindigde na Pogacar.

1x werd hij 2de op het WK'20, toen Alaphilippe won, op 26sec.
Een 2de keer werd hij 2de op het WK'23, toen Van der Poel won, maar wel op maar
liefst 1,37 min, terwijl Mathieu nog tijd verloor met zijn crash en zijn laatste km's uitbolde.

Van bovengenoemde WK's, moet je al 6 jaar terug in de tijd gaan, dat hij nog het niveau
bezat om nog binnen de halve minuut van de winnaar te eindigen.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar een echte kenner?

Maar dan weet ik niet in welk WK je in 2022, Van Aert als 2de zien eindigen hebt na Pogacar?
In WK Wollongong'22 won Evenepoel, werd O'Connor 2de en Van Aert 4de op maar liefst 2,21min.
Er zijn ook geen andere WK's waar Van Aert ooit 2de eindigde na Pogacar.

Wel werd hij al eens 2de op het WK'20, toen Alaphilippe won, op 26sec.
Ook werd hij al eens 2de op het WK'23, toen Van der Poel won, maar wel op maar
liefst 1,37 min, terwijl Mathieu nog tijd verloor met zijn crash.

Van bovengenoemde WK's, moet je al 6 jaar terug in de tijd gaan, dat hij nog het niveau
bezat om nog binnen de halve minuut van de winnaar te eindigen.

jvc heeft het over de GP Montreal 22 ,de stad waar het WK dit jaar georganiseerd is. Met een dacht ik zo goed als identiek parcours.

Aangezien normaal het WK iedere keer op een ander parcours is , is vergelijken meestal tussen wk's parcours zinloos.

Wout had blijkbaar niet de bedoeling om 2025 mee te doen om de winst in Montreal maar eerder om het parcours nog eens te rijden en verkennen voor WK 26.

Nu om te winnen moet Wout wel beter zijn van niveau dan 2025

jvc heeft het over de GP Montreal 22 ,de stad waar het WK dit jaar georganiseerd is. Met een dacht ik zo goed als identiek parcours.

Aangezien normaal het WK iedere keer op een ander parcours is , is vergelijken meestal tussen wk's parcours zinloos.

Wout had blijkbaar niet de bedoeling om 2025 mee te doen om de winst in Montreal maar eerder om het parcours nog eens te rijden en verkennen voor WK 26.

Nu om te winnen moet Wout wel beter zijn van niveau dan 2025

Och jeeh, dan werd ik wat op het verkeerde been gezet en had jvc het inderdaad
over de GP Montréal'22. Waar Wout, die in '19, '20 en '21 nog massasprints won
tegen de beste sprinters ter wereld in de Tour........in de sprint verloor van Pogacar.

En tuurlijk klinkt het heel plausibel dat een renner met Wout's status, enkel naar Canada
afreisde in '25 om het parcours dat hij reeds kende van in '22, nog eens te verkennen, zich
opzettelijk 'liet lossen' en een vervroegde exit nam omdat de zege hem niet interesseerde.:sarcastic:

Och jeeh, dan werd ik wat op het verkeerde been gezet en had jvc het inderdaad
over de GP Montréal'22. Waar Wout, die in '19, '20 en '21 nog massasprints won
tegen de beste sprinters ter wereld in de Tour........in de sprint verloor van Pogacar.

En tuurlijk klinkt het heel plausibel dat een renner met Wout's status, enkel naar Canada
afreisde in '25 om het parcours dat hij reeds kende van in '22, nog eens te verkennen, zich
opzettelijk 'liet lossen' en een vervroegde exit nam omdat de zege hem niet interesseerde.:sarcastic:

Montreal is geen massasprint...

Hij niet ging expliciet naar daar voor het parcours, maar het was mooi meegenomen.

Van Aert heeft 160 km over het parcours gereden , gevoeld dat het zijn dag niet was (onder het stevige tempo van UAE) nog wat gedaan voor zijn ploeggenoten en dan gelost en dnf.
Toch geen schande...

Ook nog eens wva 2022 > wva 2025

Montreal is geen massasprint...

Hij niet ging expliciet naar daar voor het parcours, maar het was mooi meegenomen.

Van Aert heeft 160 km over het parcours gereden , gevoeld dat het zijn dag niet was (onder het stevige tempo van UAE) nog wat gedaan voor zijn ploeggenoten en dan gelost en dnf.
Toch geen schande...

Ook nog eens wva 2022 > wva 2025

" Wout had blijkbaar niet de bedoeling om in 2025, mee te doen voor de winst in Montréal,
maar eerder om het parcours nog eens te rijden en te verkennen voor het WK'26 "

Bovenstaande is je eerdere comment.......die je nu compleet aan het twisten bent en jezelf tegenspreekt
naar het verhaal dat het niet zijn dag was, lossen moest, een DNF en hij niet expliciet
naar daar ging voor het parcours.

" Wout had blijkbaar niet de bedoeling om in 2025, mee te doen voor de winst in Montréal,

Bovenstaande is je eerdere comment.......die je nu compleet aan het twisten bent en jezelf tegenspreekt
naar het verhaal dat het niet zijn dag was, lossen moest en een DNF en hij niet expliciet

Is toch van geen belang...

Jij bent gewoon weer negatief over Wout...🍋

En Mezelf spreek ik niet tegen.

imo ging Wout dus mee vooral om te helpen (dus niet voor winst) en parcours nog eens mee te nemen. (als de wedstrijd meeviel kon het natuurlijk wel voor hem zijn).

Met die UAE ploeg kon je al van ver zien aankomen dat het niet voor de Wout van 2025 ging zijn in Montreal , zeker na de beetje tactische fail van UAE in Quebec.

naar het verhaal dat het niet zijn dag was, lossen moest, een DNF en hij niet expliciet
Het merendeel van je 33 posts hebben weinig tot geen meerwaarde aan dit forum. Het viseren van bepaalde atleten en het minimaliseren werkt echt storend. Ik lees graag mee in zowel dit topic als het veldrijden maar je comments zijn echt geen toevoeging. Mochten ze nog een open blik en nuance bevatten…maar sommige van de posts zijn lachwekkend.

Het merendeel van je 33 posts hebben weinig tot geen meerwaarde aan dit forum. Het viseren van bepaalde atleten en het minimaliseren werkt echt storend. Ik lees graag mee in zowel dit topic als het veldrijden maar je comments zijn echt geen toevoeging. Mochten ze nog een open blik en nuance bevatten…maar sommige van de posts zijn lachwekkend.

Trolletje rapporteren. Misschien dat de mods dan eindelijk eens hun werk doen.

Dan mag Wout hopen op geen herhaling van de GP Montréal '25, waar hij op
een kleine puist al moest lossen en een DNF achter zijn naam kwam te staan.
WVA van najaar 2025 was niet echt de VA van zijn tweemaal winst in de Giro en Tour, maar ik kan je volgen dat je van hem beter verwacht.
Zijn eerste DNF in jaren, zeker (valpartijen excl.)?
Om een goede test met vertrouwen door te maken is een zeer goede Amstel (of Luik) een must, denk ik, want welke andere koers heb je in het voorjaar, zo een beetje Montréal-achtig?

Blijkbaar wordt de Strade dit jaar weer iets lichter (in de hoop ook MVDP weer aan de start te krijgen wrsclk).
Maar ik denk dat het nog altijd een stuk te zwaar is ?
Er zijn wat gravelwegen uitgehaald (maar het zijn vlakke stroken).

Blijkbaar wordt de Strade dit jaar weer iets lichter (in de hoop ook MVDP weer aan de start te krijgen wrsclk).
Maar ik denk dat het nog altijd een stuk te zwaar is ?
Er zijn wat gravelwegen uitgehaald (maar het zijn vlakke stroken).
Te zwaar als in te zwaar voor MVDP?

De strade is heel hard bezig met hun statuut te consolideren en uit te breiden.
Het heeft alles in huis om bij de hoogste aangeschreven wedstrijden te staan, iets lichter doet daar niks aan af. En volgens mij zien ze dat zelf ook wel in.

Terug
Bovenaan