Algemeen Wielernieuws

De ronde van België is een andere wedstrijd en bestaat ook nog gewoon altijd hoor.
Zijn altijd twee verschillende wedstrijden geweest.
Dat weet ik, Ronde van België wordt/werd in mei gereden. Eneco/Binckbank/Benelux/... Tour in Augustus. Dat was het punt niet, ik bedoel gewoon dat het orginele concept was dat het een soort Benelux Tour zou zijn maar dat het in realiteit eigenlijk al jaren een soort Ronde van Vlaanderen is met soms eens een klein uitstapje over de grens. Men geraakt zelfs met moeite nog de taalgrens over... eigenlijk belachelijk dat zulk een wedstrijd in een land dat al zoveel WT wedstrijden heeft nog altijd dat WT label mag behouden.

De enige niet-Vlaamse start/finishplaats is Sluis en dat is dan eigenlijk nog zo'n stukje gebied dat geografisch gezien eigenlijk beter bij België zou horen dan bij Nederland. Ik denk dat daar op een gemiddeld weekend meer Belgen rondlopen dat wat anders ook trouwens...

Van Eetvelt antwoordt met de pedalen na die belachelijke neusspray affaire. Kwam vorige week terug in competitie in een .2 koers en maakte zowat iedereen, Oscar Onley incluis, belachelijk. 2 dagen later wordt hij derde tussen de profs in de Mercan Tour. Zeer knap.

Eerste overwinning van Carapaz voor EF overigens. Had het niet makkelijk tegen Felix Gall die toch één van de hot prospects op de markt is op dit moment.

Voila QS wint weer de belangrijkste koers van het jaar. Van Geluwe geen idee wie die gast is, ik neem aan een stagair of zo.

Van Eetvelt antwoordt met de pedalen na die belachelijke neusspray affaire. Kwam vorige week terug in competitie in een .2 koers en maakte zowat iedereen, Oscar Onley incluis, belachelijk. 2 dagen later wordt hij derde tussen de profs in de Mercan Tour. Zeer knap.

Eerste overwinning van Carapaz voor EF overigens. Had het niet makkelijk tegen Felix Gall die toch één van de hot prospects op de markt is op dit moment.
Heel leuk dat ze eindelijk eens een eendagswedstrijd met wat serieuze beklimmingen op de kalender hebben gekregen.

Heel leuk dat ze eindelijk eens een eendagswedstrijd met wat serieuze beklimmingen op de kalender hebben gekregen.

Ook nog de Ventoux classic na de Dauphiné (opgewaardeerd naar .Pro), en als ik het goed heb komt er ook een eendagswedstrijd in Andorra ergens in het najaar.

Ja juist, buiten dat dan, maar dat kampioenschap neem ik toch niet echt serieus.
Welke kampioenschappen moet je serieus nemen dan? Nederland met hun jaarlijks rondje VAMberg, België met elvendertig West-Vlaamse kermiskoers NK´s na elkaar? :unsure:
Development team, ma zo dikt de zegereeks van QS wel weer aan natuurlijk, voorjaar meer dan geslaagd voor Patje :oi22:
Rekenen we alle na,Tour criteriums ook mee in de zegestand vanaf nu dan? :unsure:

Welke kampioenschappen moet je serieus nemen dan? Nederland met hun jaarlijks rondje VAMberg, België met elvendertig West-Vlaamse kermiskoers NK´s na elkaar? :unsure:

Die met concurrentie misschien? Wat een raar antwoord weer.
De enige echt goeie andere Ecuadoriaan (Narvaez) deed niet eens mee, de andere 2 "profs" zijn Caicedo en Cepeda, 1 daarvan zit letterlijk bij hem in de ploeg en de andere zit dus altijd in de tang, Carapaz kon dat met andere woorden niet verliezen.

Gaan we anders het Israelisch kampioenschap ook vergelijken met dan van België ofzo?

Volgens HLN....

Lotto-ploeg en Ridley na twaalf jaar uit elkaar, nog veel wissels met fietsconstructeurs op til in peloton​

Amai... Van een verrassing gesproken. Komt er eindelijk een nieuwe TT fiets en dan stopt opeens de samenwerking. Ik had zelfs verwacht dat Ridley juist als merk zeer geïnteresseerd zou zijn in een ploeg met De Lie en eerder meer zou gaan investeren.

In het artikel voor degene die het niet kunnen lezen, de belangrijkste quotes:
Het bedrijf uit Paal-Beringen kreeg de voorbije jaren echter flinke concurrentie van buitenlandse merken en hinkt een beetje achterop op vlak van innovatie. De tijdritfietsen bijvoorbeeld zijn al jaren een doorn in het oog en niet concurrentieel op het hoogste niveau. Vorig jaar is een nieuwe tijdritfiets ontwikkeld, maar de aanlevering van die fietsen liep een grote achterstand op. Op dit moment beschikt amper een paar renners over de nieuwe versie van de Dean tijdritfiets. Tot frustratie van de rest. Bij Lotto-Dstny waait sinds dit seizoen een nieuwe wind, met de nadruk op performance. Het zoekt nu een nieuwe fietspartner.

Er lopen nog steeds gesprekken tussen beide partijen, maar volgens onze informatie is de breuk wel degelijk een feit. Een nieuwe fietsconstructeur heeft Lotto-Dstny echter nog niet. De voorbije weken werden sportief manager Kurt Van De Wouwer en Chief Business Officer Yana Seel gesignaleerd bij het Italiaanse Wilier (Team Astana rijdt nu op hun fietsen) en het Amerikaanse Cannondale (Team EF EasyPost rijdt nu op hun fietsen). Ook BMC is een piste.

En voor AG2R BMC --> Van Rysel, maar dat gerucht was er dus al.

Allez, dat is schrikken!
Dat men een topmerk als Ridley in vraag durft te stellen! :unsure:
Fiets van de show!

Het is natuurlijk een beetje dubbel want als ploeg het allerbeste materiaal willen terwijl je niet op het hoogste niveau meedoet, om dan een lange samenwerking stop te zetten.
Maar ik snap wel als je terug naar het hoogste niveau wilt zo een beslissingen er nu eenmaal bijhoren. Ik denk dat niemand hier echt van schrikt.
Wel pijnlijk voor Ridley. Een profploeg die zegt dat ze eigenlijk niet op uw fietsen wilt rijden heeft zijn impact.

Vraag is natuurlijk welk merk wilt zich aan u binden. Want daar moet ook iets tegenover staan.
Een cannondale of willier gaat niet zomaar in het bad springen. Cannondale Nederland sponsort maar al te graag Nederlandse influencers omdat dit goeie reclame is.
Een TDT sponsoren is maar een beperkt aantal fietsen. Maar een Lotto is toch al substantieel een ander budget dat je moet voorzien. En met EF hebben ze al een goeie sponsoring lopen.

Laatst bewerkt:
FxcSPvKWIAEJx6P

ferm! (Bahrain voor in de Tour)

Allez, dat is schrikken!
Dat men een topmerk als Ridley in vraag durft te stellen! :unsure:
Fiets van de show!

Het is natuurlijk een beetje dubbel want als ploeg het allerbeste materiaal willen terwijl je niet op het hoogste niveau meedoet, om dan een lange samenwerking stop te zetten.
Maar ik snap wel als je terug naar het hoogste niveau wilt zo een beslissingen er nu eenmaal bijhoren. Ik denk dat niemand hier echt van schrikt.
Wel pijnlijk voor Ridley. Een profploeg die zegt dat ze eigenlijk niet op uw fietsen wilt rijden heeft zijn impact.

Vraag is natuurlijk welk merk wilt zich aan u binden. Want daar moet ook iets tegenover staan.
Een cannondale of willier gaat niet zomaar in het bad springen. Cannondale Nederland sponsort maar al te graag Nederlandse influencers omdat dit goeie reclame is.
Een TDT sponsoren is maar een beperkt aantal fietsen. Maar een Lotto is toch al substantieel een ander budget dat je moet voorzien. En met EF hebben ze al een goeie sponsoring lopen.
Is een beetje hetzelfde verhaal als Rohan Dennis die een paar jaar geleden eigenlijk zegt "steek die Merida brol waar die zon niet schijnt" om dan de WK concurrentie te verpulveren met een blacked out BMC... eigenlijk is dat misschien nog meer high profile want de manier waarop Dennis daar uit de Tour stapte (daags voor de tijdrit zeker?) was eigenlijk wereldnieuws in wielerland.

Ik zie Cannondale eerlijk gezegd ook niet zomaar vertrekken bij het toch wel commercieël interesante EF (op de voor hen belangerijke Amerikaanse markt), zeker niet met het seizoen dat EF momenteel draait. En zomaar een 2de team erbij halen is ook niet iets waar meestal lichtzinning mee omgegaan wordt. Er zijn zeer weinig fabrikanten die meer dan 1 WT team sponsoren. Specialized is waarschijnlijk de grote uitzondering met 2 WT teams. Canyon sponsort ook 2 WT teams maar die sponsoren Alpecin hoofdzakelijk omdat van der Poel een extreem interessante figuur is om fietsen in alle segmenten te slijten. Exact zoals Specialized Total sponsort voor Sagan en Canyon bij Arkea zat voor Quintana. Cannondale sponsort momenteel al het hoogste aantal teams (9) dat ze ooit gesponsort hebben. Maar aangezien BMC vrij komt veronderstel ik dat er links & rechts nog wel verschuivingen gaan gebeuren. Er zullen toch wel mogelijkheden zijn voor Lotto.

Het lijkt mij sowieso ook geen slecht idee om naar een betere tijdritmachine te gaan zoeken als je een talent als Segaert in je rangen hebt lijkt mij los van mogelijke klassementsambities van andere renners.

In Cannondale geloof ik ook niet echt, op dit moment wel aanzien als héél goed in het peloton, maar zoals Reverz aanhaalt, ze sponsoren al veel en EF is natuurlijk veel interessanter. Willier en BMC (de laatste jaren) worden nu ook wel niet echt al de meest innovatieve merken gezien. Ben benieuwd of ze eigenlijk er echt gaan uitkomen met iets beter dan Ridley. Natuurlijk niet slecht dat ze beter willen en niet meer willen stilstaan zoals de laatste 10 jaar, dat is een goede evolutie, maar met Ridley had je wel een mooie Belgische combo en had je toch ook wat invloed en kon je gratis gebruik maken van hun windtunnel. En uiteindelijk leek er toch eindelijk wat innovatie te zijn, met het nieuwe TT prototype (maar dat die bijna een jaar later nog altijd niet beschikbaar is voor elke renner is wel genant) en nu ook een wegfiets prototype (lijkt klimfiets met aero features te zijn).

Het lijkt mij sowieso ook geen slecht idee om naar een betere tijdritmachine te gaan zoeken als je een talent als Segaert in je rangen hebt lijkt mij los van mogelijke klassementsambities van andere renners.
Segaert heeft vorig jaar op WK wel al op de nieuwe TT van Ridley gereden

Lotto heeft ook samenwerking met energylab vorig jaar opgezegd en oa broer van Alec binnengehaald
Heb eerder de indruk dat het vooral financieel ingegeven is

Segaert heeft vorig jaar op WK wel al op de nieuwe TT van Ridley gereden

Lotto heeft ook samenwerking met energylab vorig jaar opgezegd en oa broer van Alec binnengehaald
Heb eerder de indruk dat het vooral financieel ingegeven is
De vraag is alleen, hoe goed is die nieuwe TT bike?
Ik stel die vraag niet om Ridley als fabrikant in twijfel te trekken op zich maar het feit dat je er na een jaar niet in slaagt van elke renner van je belangrijkste team zo'n nieuwe fiets te bezorgen geeft mij de indruk dat het nog steeds gewoon prototype is waaraan men nog volop aan het finetunen is. Een andere goeie uitleg kan ik daar niet echt voor bedenken eigenlijk.

Ik stel me overigens wel serieuze vragen over de ROI van zo'n TT bike. De R&D kosten voor die dingen moet gigantisch zijn maar de afzetmarkt is slechts een fractie van die van een gewone race bike. Met een beetje geluk kan je een deel van die R&D kosten recupereren door bepaalde technieken te gebruiken voor je road bikes maar toch... als je natuurlijk een team (zeker WT) wil sponsoren heb je weinig andere keuze.

Terug
Bovenaan