SnakeGodRovinin
Well-known member
Ik weet niet of dat echt teveel is.
Intussen is Gloag weggehaald en zit Van Hooydonck in de selectie.Het is dus zeker niet verkeerd van die jonge mannen eens even onder druk te zetten om te zien hoe ze reageren. Natuurlijk wel op voorwaarde dat ze dan wel ingrijpen als ze zien dat het verhaal in de richting van overtraining gaat maar dat pikken ze redelijk snel op uit de data.
Zit er iemand van Jumbo op het forum?
Als 21-jarige een GT uitrijden is al niet slecht, ondanks de verbeteringen op elk vlak voor een coureur, maar zo iemand gun je toch wat rust?
Nu werd er verwacht dat hij nog een beetje doortraint, om deftig te zijn in de Dauphiné.
De stress om te presteren (voor je kopman) en de focus (die na veel koersdagen op een korte periode rustig aan wegglijdt) lijkt me niet te onderschatten voor een jonge kerel.
Ofwel was PCS fout in de selectie ofwel was hij zoals in je tweede citaat wat vermoeid en hebben ze wijselijk hem eraf gehaald.
De Giro was nu niet bepaald een gezondheidswandeling voor iedereen, denk ik, met het slechte weer. Dat eist sowieso zijn tol.
Een Caruso zou daar met zijn leeftijd en hardheid nog wel tegenkunnen. Een gemiddelde neo-prof gaat daar - afhankelijk van zijn gestel - wat meer last van ondervinden.
In je eerste jaar een GT betwisten in eender welke rol, vind ik persoonlijk een beetje trop.
Ponomar bv. Wat ben je nu om een achttienjarige te droppen in een GT? Om een record te bemachtigen? Is geen groot talent, maar daar hoor je buiten toen niets meer van.
Je hebt natuurlijk die ene uitzondering vanuit 2019...
Ondanks de hype in 2020 en met hetgeen wat we nu zien en wat hij heeft geleerd, was dé val in Lombardije, misschien niet zo slecht geweest voor Remco. Wie weet was hij ingestort in de Giro '20; had hij hem gewonnen, maar de druk nadien; iets voorgehad gelijk Ayuso en toch een hele tijd buiten dienst.