Algemeen Wielernieuws

Ik weet niet of dat echt teveel is.
Het is dus zeker niet verkeerd van die jonge mannen eens even onder druk te zetten om te zien hoe ze reageren. Natuurlijk wel op voorwaarde dat ze dan wel ingrijpen als ze zien dat het verhaal in de richting van overtraining gaat maar dat pikken ze redelijk snel op uit de data.
Intussen is Gloag weggehaald en zit Van Hooydonck in de selectie.
Zit er iemand van Jumbo op het forum?

Als 21-jarige een GT uitrijden is al niet slecht, ondanks de verbeteringen op elk vlak voor een coureur, maar zo iemand gun je toch wat rust?
Nu werd er verwacht dat hij nog een beetje doortraint, om deftig te zijn in de Dauphiné.
De stress om te presteren (voor je kopman) en de focus (die na veel koersdagen op een korte periode rustig aan wegglijdt) lijkt me niet te onderschatten voor een jonge kerel.
Ofwel was PCS fout in de selectie ofwel was hij zoals in je tweede citaat wat vermoeid en hebben ze wijselijk hem eraf gehaald.

De Giro was nu niet bepaald een gezondheidswandeling voor iedereen, denk ik, met het slechte weer. Dat eist sowieso zijn tol.
Een Caruso zou daar met zijn leeftijd en hardheid nog wel tegenkunnen. Een gemiddelde neo-prof gaat daar - afhankelijk van zijn gestel - wat meer last van ondervinden.

In je eerste jaar een GT betwisten in eender welke rol, vind ik persoonlijk een beetje trop.
Ponomar bv. Wat ben je nu om een achttienjarige te droppen in een GT? Om een record te bemachtigen? Is geen groot talent, maar daar hoor je buiten toen niets meer van.
Je hebt natuurlijk die ene uitzondering vanuit 2019...
Ondanks de hype in 2020 en met hetgeen wat we nu zien en wat hij heeft geleerd, was dé val in Lombardije, misschien niet zo slecht geweest voor Remco. Wie weet was hij ingestort in de Giro '20; had hij hem gewonnen, maar de druk nadien; iets voorgehad gelijk Ayuso en toch een hele tijd buiten dienst.

Intussen is Gloag weggehaald en zit Van Hooydonck in de selectie.
Zit er iemand van Jumbo op het forum?

Het plan om de Dauphiné te rijden is er al een dikke maand niet meer. Interessante discussie hier, maar eigenlijk was deze nutteloos. Gloag ging oorspronkelijk inderdaad voorbereiden op de Dauphiné, maar omdat hij last minute moest invallen voor de Giro, viel dat plan weg. Het is niet omdat iets op PCS staat dat dat ook klopt. Ze hebben zich gebaseerd op een interview met Gloag van voor het bekend was dat hij de Giro moest rijden.

Vandaag is eigenlijk voor het eerst een echte voorlopige deelnemerslijst vrijgegeven door de ASO zelf.

Toch niet slechter dan frisdrank of koffie reclame?

Dan is sportswashing zoals uae, Bahrein, Astana slechter.
Gezien de ‘voedingswaarden’ per 100ml is het wel nog wat erger dan jouw 2 voorbeelden. Zeker wanneer ik jongeren dan op alle momenten van de dag die brol zie drinken.

Tijdens verschillende toertochten dit jaar al Redbull standen gezien bij bevoorradingen, gelukkig lijkt de gemiddelde wielertoerist wel in te zien dat dat geen goed idee is.

Wat betreft de sportwashing heb je zeker gelijk dat het ook niet ok is.

:thinking:

FxnxobkX0AE_Skc

De Tour gaat Remco dus niet rijden maar ondanks dat Patrickje dat onlangs nog 100% uitgesloten had (natuurlijk is/was dat fake, dat was gewoon om zijn renner -terecht- te beschermen), zou men overwegen hem dit jaar de Vuelta te laten rijden.

Gezien de ‘voedingswaarden’ per 100ml is het wel nog wat erger dan jouw 2 voorbeelden.

Dat moet je dan toch eens uitleggen.
100ml redbull
- 46kcal
- 11g koolhydraten waarvan 11g suiker
- 30mg caffeine (koffie bevat 45mg, zwarte thee 22mg)
- bevat vitaminen B die algeheel de werking van lichaam en brein bevorderen.
Bevat taurine wat verscheidene positieve effecten op het lichaam heeft. Het lichaam bevat ook van nature al een hele hoop taurine.

100ml cola
- 44kcal
- 10g koolhydraten waarvan 9g suiker
- 8mg caffeine
- bevat geen vitaminen B
- bevat geen taurine.

Dus om nu te zeggen veel slechter, tgoh.

Tweet al verwijderd inmiddels, of Photoshop kan ook 😁
Gezien zijn recente uitvallen tegenover bepaalde twitter trolls mbt giro abandon, zou het me niet verbazen dat dat real was.
Uiteindelijk is zijn pa ook de manager van Remco, moet toch eens beginnen opletten met wat ie allemaal op sociale media ligt te verkondigen imo :S

100ml redbull
- 46kcal
Bevat taurine wat verscheidene positieve effecten op het lichaam heeft. Het lichaam bevat ook van nature al een hele hoop taurine.

100ml cola
- 44kcal
- 8mg caffeine
- bevat geen vitaminen B
- bevat geen taurine.

Ik weet dat het anekdotisch is en aanleunt tegen bro science maar als ik uitzonderlijk eens Cola drink denk ik eigenlijk vooral: bweik wat slecht (en zoet) maar merk ik voor de rest weinig. Als ik Red Bull drink voel ik mijn hart een tijdje nadien precies rare sprongen maken (kan ingebeeld zijn, I dunno) en als ik Red Bull drink na de middag slaap ik gewoon niet 's nachts. Ik ben geen koffiedrinker dus kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ik niet gewend ben aan caffeine.

100ml redbull
- 46kcal

100ml cola
- 44kcal
- 8mg caffeine
- bevat geen vitaminen B
- bevat geen taurine.

Beiden zijn niet goed, maar als we ons focussen op jongeren hoop ik dat geen enkele ouder het in zijn hoofd haalt om dergelijke energiedranken te voorzien voor hun kinderen als alternatief voor frisdrank.

Wat betreft cafeïne gebruik wordt er toch algemeen aangeraden om tieners minder dan 100 milligram te laten consumeren per dag.

Voor Coca-Cola wil dit zeggen minder dan 1,25 liter per dag, met Red Bull 0,33 liter per dag, voor Monster (36mg/100ml) 0,27 liter per dag. Zonder andere bronnen van cafeïne wil dat zeggen dat er al heel wat cola moet worden gedronken alvorens die grens overschreden wordt, hopelijk meer dan de gemiddelde ouder zijn tiener laat drinken. Bij Red Bull zijn er al problemen vanaf 2 blikjes, bij Monster zit je bij 1 blik (die altijd 500ml zijn?) al bijna aan het dubbele.

Dus ja, ik vind het jammer dat een figuur zoals Wout, die bij heel wat jeugd populair is, zich zo duidelijk linkt aan dergelijke producten.

Als je zo'n drankjes nodig hebt om je vitaminen en taurine niveau's op een gezond peil te houden doe je ook nog wel iets anders mis op voedingsniveau.

Edit: milligram ipv gram

Laatst bewerkt:
Beiden zijn niet goed, maar als we ons focussen op jongeren hoop ik dat geen enkele ouder het in zijn hoofd haalt om dergelijke energiedranken te voorzien voor hun kinderen als alternatief voor frisdrank.

Wat betreft cafeïne gebruik wordt er toch algemeen aangeraden om tieners minder dan 100 gram te laten consumeren per dag.

Voor Coca-Cola wil dit zeggen minder dan 1,25 liter per dag, met Red Bull 0,33 liter per dag, voor Monster (36g/100ml) 0,27 liter per dag. Zonder andere bronnen van cafeïne wil dat zeggen dat er al heel wat cola moet worden gedronken alvorens die grens overschreden wordt, hopelijk meer dan de gemiddelde ouder zijn tiener laat drinken. Bij Red Bull zijn er al problemen vanaf 2 blikjes, bij Monster zit je bij 1 blik (die altijd 500ml zijn?) al bijna aan het dubbele.

Dus ja, ik vind het jammer dat een figuur zoals Wout, die bij heel wat jeugd populair is, zich zo duidelijk linkt aan dergelijke producten.

Als je zo'n drankjes nodig hebt om je vitaminen en taurine niveau's op een gezond peil te houden doe je ook nog wel iets anders mis op voedingsniveau.
100 milligram ;-)
Ik snap jouw punt.
Is hetzelfde als Remco met pizza hut hé...
Of de gokkantoren bij veel wielerploegen (hoewel dit bijna verboden is)

Maar in het kader van een sportprestatie leveren, zijn suikers en caffeïne wel de belangrijkste prestatiebevorderende producten hé.

Wat is jullie mening?
Zijn er velen die er vanuit gaan dat ze werkelijk probeerde vals te spelen?
Je moet toch al vrij vergevorderd zijn in dopingproducten en begeleiding om letrozole metaboliet te gaan innemen, kan het mij niet voorstellen.

Misschien vinden ze nu wel een verband in bepaalde supplementen die zij en Toon innamen?
Haar manager denkt dat te maken heeft met misbruik van het product in de lokale veeteelt. Aerts betrapt na een plasje in Flamanville, en Bossuyt daags na een aankomst in Flamanville.
Maar dan zou ik toch verwachten dat meer renners tegen de lamp lopen, aangezien zo'n ploegen samen leven en samen eten. Wel geen idee hoeveel plasjes er doorgaans afgenomen worden.

100 milligram ;-)
Ik snap jouw punt.
Is hetzelfde als Remco met pizza hut hé...
Of de gokkantoren bij veel wielerploegen (hoewel dit bijna verboden is)

Maar in het kader van een sportprestatie leveren, zijn suikers en caffeïne wel de belangrijkste prestatiebevorderende producten hé.
milligram inderdaad 😅

Terug
Bovenaan