Airco (multi unit)

Hier gekozen voor een split systeem van Fujitsu met roosters in iedere kamer, dus niet met een unit per slaapkamer. Voor 3 slaapkamers komt dit hetzelfde uit qua prijs als een unit per slaapkamer.
Heb je hierover meer info? Typenummers en dergelijke?

Hier ook interesse in zo een systeem.
 
Heb je hierover meer info? Typenummers en dergelijke?

Hier ook interesse in zo een systeem.
buitenunit: AOYG14KBTB
binnenunit: ARXG14KLLAP
bediening: UTYRNRYZ3
naar iedere kamer sonoflex 160mm buizen en cairox roosters in de kamers.
 
buitenunit: AOYG14KBTB
binnenunit: ARXG14KLLAP
bediening: UTYRNRYZ3
naar iedere kamer sonoflex 160mm buizen en cairox roosters in de kamers.
Bedankt, lijkt me de moeite om te bekijken dit systeem. Alles kan mooi op zolder weggewerkt worden, en geen lelijke bakken in de kamers...
 
Moest ik terugbouwen ging ik zonder twijfel voor een stevige casette met daarop een kanaalsysteem met zoneventielen


buitenunit: AOYG14KBTB
binnenunit: ARXG14KLLAP
bediening: UTYRNRYZ3
naar iedere kamer sonoflex 160mm buizen en cairox roosters in de kamers.
dit is met maar 1 thermostaat dan? Dus geen regeling per kamer?
 
dit is met maar 1 thermostaat dan? Dus geen regeling per kamer?
Klopt, is een airco voor 3 slaapkamers die qua volume weinig verschillen. Temperatuur mag voor alledrie hetzelfde zijn. Zal ook niet gebruikt worden als verwarming. En regeling per kamer geeft snel €2000 meerprijs.
 
Laat maar komen. Maar temperaturen >25 graden mogen toch nog uitblijven tot eind mei 😅
5 jaar al zonder airco waarbij het binnen s nachts nog 27 graden was.

Eerste twee jaren buiten op terras geslapen. Sinds de kleine er is moe genoeg om in de hitte te slapen.

Ge gaat zien dat het dit jaar geen warme zomer wordt. Net zoals de de terugdraaiende teller wegvalt sinds we zonnepanelen hebben.
 
Wij hebben het nog moeten doen met 31 graden binnen 🤯
Na 2 zo’n zomers heb ik er genoeg van! En zeker nu met mijn digitale teller... ze krijgen geen elektriciteit van mij
 
2 jaar op uw terras slapen is voor u de bevestiging dat een airco niet nodig is.
Soms vraag ik mij af of het hier het moderne westen of centraal Afrika is :’)
 
2 jaar op uw terras slapen is voor u de bevestiging dat een airco niet nodig is.
Soms vraag ik mij af of het hier het moderne westen of centraal Afrika is :’)
Kwestie van keuzes maken. Elk jaar uitgesteld omwille van andere factoren zowel budgetair als de onzekerheid of we hier zouden blijven wonen. En ook gewoon de voorgaande 2 jaar te laat geweest met het in te plannen.
 
Voila vandaag getekend voor de airco. Voor de Mitsubishi gegaan na wat opzoekwerk. En beter gevoel bij de verkoper ook, komt ook nog eens uit mijn dorp.
Gaat wat miserie zijn voor elektriciteit maar komt in orde. Zo een dingen kan je toch maar beter eens over nadenken als je bouwt. Begin mei word hij geplaatst 😁
 
Klopt, is een airco voor 3 slaapkamers die qua volume weinig verschillen. Temperatuur mag voor alledrie hetzelfde zijn. Zal ook niet gebruikt worden als verwarming. En regeling per kamer geeft snel €2000 meerprijs.

Ben dit ook van plan, hoeveel was de totaalprijs bij jou inc plaatsing?
 
€3800 excl. BTW. Materiaal heb ik wel goedkoper omdat de installateur een goede vriend is. Hij rekent ook 2 dagen werk maar zal normaal maar 1 dag zijn omdat ik alle roosters en buizen ga plaatsen.
 
Ze zijn hier bezig met ze te installeren Se 😁

Goed dat ik het wat int oog heb, ze hebben de verkeerde buitenunit mee 😐

Mijn offerte zegt mxz-4f83vf terwijl ze een mxz-4f80vf mee hebben. De 83 is het nieuwe model en ze hebben bij Mitsubishi gewoon een ander meegegeven blijkbaar omdat het nieuwe toestel pas half juli kon geleverd worden… Het verschil lijkt me klein ma bon, het nieuwe is toch A+++ en de oude is “maar” A++. Ze gaan hem nu ophangen en gaan me dan de keuze geven na me alle info te hebben opgestuurd om deze te houden en 200€ van de prijs te doen of in juli/augustus de nieuwe te komen hangen.
 
De Daikin heeft het hier uitstekend gedaan in de winter op m'n bureau (warmt vliegensvlug op), en in de living heeft hij ons ook 2 dagen geholpen toen de oude gasbrander kapot was.

Ook tevreden van support: bij installatie kreeg ik de boodschap dat de Stylish nog niet in de "nieuwe" Daikin controller app kon en daardoor ook nog niet compatible was met Google Home. Ondersteuning zou loop 2021 volgen. Ik dacht er het mijne van.
Ik check nu toevallig eens (voor het eerst dit jaar denk ik :) ) en ziedaar, ik kan de Stylish toevoegen aan de nieuwe controller app en hij hangt nu ook in m'n Home app. Dus vanaf nu ook bediening via de Nest Hub beneden.
 
Is Airco eigenlijk goedkoper dan vroeger?
Ik heb onlangs een factuur gezien van mijn ouders die voor airco op 2 locaties in 2003 (1 buitenunit, 4 units op elke slaapkamer op locatie 1 en 1 buitenunit en 2 binnenunits ) 20k hebben betaald... Waren dat toen gangbare prijzen?
Die werkt wel nog altijd (Daikin toestellen), dus is wel kwaliteit.
 
Heb hier een offerte gekregen 6K5 excl btw voor het volgende.
Geen idee of dit een correcte prijs is voor de toestellen/installatie. (en of de toestellen goed zijn)
Is wel iemand die dit ook bij schoonmoeder gedaan heeft, en die is heel tevreden.

  1. Daikin Stylish (FTXA50AW) x 1 (woonkamer)
  2. Daikin Perfera (CTXM15R) x 3 (kamers)
  3. Buitenunit (4MXM68N) x 1
 
Heb hier een offerte gekregen 6K5 excl btw voor het volgende.
Geen idee of dit een correcte prijs is voor de toestellen/installatie. (en of de toestellen goed zijn)
Is wel iemand die dit ook bij schoonmoeder gedaan heeft, en die is heel tevreden.

  1. Daikin Stylish (FTXA50AW) x 1 (woonkamer)
  2. Daikin Perfera (CTXM15R) x 3 (kamers)
  3. Buitenunit (4MXM68N) x 1
Lijkt me wel correct. Mijn offerte van Daikin was 7,1K excl voor dezelfde Stylish maar eerste zwaardere units voor de kamers (1 20R en 2 25R). Buitenunit was de 80N ipv 68N. Maar de prijsverschillen in die units zijn enkele 100€ dus lijkt me correct.
 
Terug
Bovenaan