Agent geeft Van Grieken vuistslag om spandoek

Dat is zeker ironisch. En na de tweet van Sven Gatz zowat het beste dat het Vlaams Belang kon overkomen :)
Nja, ik vind het serieus dubbel. Imo moest men niet verbieden dat vlaams belang daar met een spa doek staat maar agenten hebben ook hun orders en ook vlaams belang heeft zich te houden aan de bevelen van agenten. Men zit zo te roepen dat het respect voor de uniformdiensten terug omhoog moet maar gelooft wel dat het opeens ok is om daar wat te staan discussiëren wanneer een agent iets zegt en wat te gaan trekken en duwen.
 
O ironie, diegene die pleit voor hardere optreding van politie is de eerste die klappen krijgt. "Meer respect voor agenten"
Ook mijn eerste gedacht. We moeten meer respect hebben voor de ordediensten, maar dat geldt natuurlijk niet voor hemzelf. Maar goed, consistentie en rationaliteit is niet waarom mensen op VB stemmen natuurlijk.
 
Ook mijn eerste gedacht. We moeten meer respect hebben voor de ordediensten, maar dat geldt natuurlijk niet voor hemzelf. Maar goed, consistentie en rationaliteit is niet waarom mensen op VB stemmen natuurlijk.

Dát is jou eerste gedacht? Niet dat een vuistslag op het gezicht een nogal disproportionele reactie is?

Enfin, ik gun de TVG haters het tijdelijke leedvermaak wel. Maar hopelijk beseffen jullie ook dat deze vuistslag in 2024 als een boemerang zal terugkeren.
 
O ironie, diegene die pleit voor hardere optreding van politie is de eerste die klappen krijgt. "Meer respect voor agenten"
Toch wel een prachtig staaltje van de-escallatie van de politie. Als je dit ziet, zijn we er toch echt nog niet. Dan kun je na alle andere ingrijpen nog wel zeggen: wat moeten ze doen, op hun gezicht laten slaan? Je gaat me niet vertellen dat Van Grieken hier ooit de politie zou hebben aangevallen, waarom moet die agent daar precies meppen? Wat lost hij exact op?

Dat los je op door hem te wijzen op wat er gaat gebeuren, waarom het moét gebeuren, en dat sereen te doen. Zoals die middelste aan het doen was tot die ander ineens kortsluiting krijgt omdat de testosteron oploopt. Want dan kon Van Grieken zijn promomomentje hebben, wat zijn enige bedoeling was, want hij wist goed genoeg dat het niet mocht, en klaar.

Maar dat eeuwige "een cadeau voor VB" is ook wel een béétje afgezaagd aan het raken. Alles is maar een cadeau voor het VB, maar ze hebben nog niet al te veel meegedaan. Door alles worden ze "ooit" incontournable, maar de jaren 90 zijn al 30 jaar voorbij, en ik heb het nog niet zien gebeuren.
 
Toch wel een prachtig staaltje van de-escallatie van de politie. Als je dit ziet, zijn we er toch echt nog niet. Dan kun je na alle andere ingrijpen nog wel zeggen: wat moeten ze doen, op hun gezicht laten slaan? Je gaat me niet vertellen dat Van Grieken hier ooit de politie zou hebben aangevallen, waarom moet die agent daar precies meppen? Wat lost hij exact op?

Dat los je op door hem te wijzen op wat er gaat gebeuren, waarom het moét gebeuren, en dat sereen te doen. Zoals die middelste aan het doen was tot die ander ineens kortsluiting krijgt omdat de testosteron oploopt. Want dan kon Van Grieken zijn promomomentje hebben, wat zijn enige bedoeling was, want hij wist goed genoeg dat het niet mocht, en klaar.

Maar dat eeuwige "een cadeau voor VB" is ook wel een béétje afgezaagd aan het raken. Alles is maar een cadeau voor het VB, maar ze hebben nog niet al te veel meegedaan. Door alles worden ze "ooit" incontournable, maar de jaren 90 zijn al 30 jaar voorbij, en ik heb het nog niet zien gebeuren.
Ik ben absoluut tegen het hele politieke parcours van VB. Maar die agent is overduidelijk niet in staat om zijn functie uit te voeren. Van Grieken is hier geen enkel gevaar en als je als agent het dan nodig vindt om geweld te gebruiken, zit je écht niet op je plaats als agent.

Ik vermoed ook dat VB hier gewoon klacht gaat indienen en dat die zijn boeltje wel kan pakken. Ik snap ook gewoon echt niet dat je als ordehandhaving zo slecht om kan met die situatie.

Uw laatste punt. De politiek is er momenteel wel een boeltje van aan het maken. Een premier uit een partij die kleiner is dan de PVDA. Het ene schandaal na het andere (hoeveel miljoenen extra pensioen gaan we nu terug krijgen?), flaters langs alle kanten (hoeveel € wordt er aan consultants uitgegeven), De kernuitstap die moet teruggedraaid worden, etc etc.
Ik weet vandaag absoluut niet op welke partij ik zou moeten stemmen, er is letterlijk geen enkele partij die mij nog maar een klein beetje vertrouwen geeft.
 
En waarom zou dat zelfs een cadeau zijn voor Vlaams Belang? Het is niet dat een van hun partijpunten 'defund the police' is of dat die zich geregeld een all cops are bastards attitude aanmeten. Dat die agent er zwaar over is gegaan klopt zeker, en die moet zeer zeker gestraft worden, maar ik zie echt niet in hoe het VB omwille van dit incident veel stemmen gaat winnen.
 
Ook mijn eerste gedacht. We moeten meer respect hebben voor de ordediensten, maar dat geldt natuurlijk niet voor hemzelf. Maar goed, consistentie en rationaliteit is niet waarom mensen op VB stemmen natuurlijk.
Ik zie de inconsistentie niet, dat respect heeft hij toch nog?
TVG geeft zelf aan dat hij het de ordediensten niet kwalijk neemt omdat ze gewoon orders opvolgen en elke dag in de frontlinie staan.
 
En waarom zou dat zelfs een cadeau zijn voor Vlaams Belang? Het is niet dat een van hun partijpunten 'defund the police' is of dat die zich geregeld een all cops are bastards attitude aanmeten. Dat die agent er zwaar over is gegaan klopt zeker, en die moet zeer zeker gestraft worden, maar ik zie echt niet in hoe het VB omwille van dit incident veel stemmen gaat winnen.
Hij zegt ook heel bewust niet "de politie is slecht" maar "dit zijn de orders die de PS-burgemeester heeft gegeven". Van Grieken is echt geen uil op dat vlak ;).
En dat zijn wel dingen waarmee hij de "twijfelende" kiezer kan overhalen, want hij wekt de illusie dat vlamingen onderdrukt worden.
 
Het filmpje werd door VB zelf vrijgegeven, kennelijk na een beetje knip en plakwerk aangezien er stukjes ontbreken.
Echt geloofwaardig komt dat natuurlijk ook weer niet over maar langs de andere kant, zij mekkeren het meest voor een hardere aanpak van de politie, wel ja...
 
Ik hoop toch dat de hetze hierrond niet te groot gaat zijn, want uiteindelijk lijkt het erop dat één heethoofd bij die flikken zich niet kon inhouden. De rest, en dan vooral de agent bij het begin van het filmpje, lijkt op een kalme en correcte manier de situatie aan te pakken.

Dat je als VB'er niet mag deelnemen aan een betoging voor de zorg vind ik in eerste instantie zorgwekkend voor een democratie, al hangt het er natuurlijk wel van af hoe zij daar tussen stonden. Bepaalde berichten spreken van onrust bij de andere betogers, en dan is natuurlijk de vraag of de VB'ers hebben geprovoceerd en die onrust zelf hebben uitgelokt.

Maar die slag naar VG vind ik een individueel iets van een agent die zichzelf duidelijk niet onder controle had. Ik zou daar toch niet teveel gewicht aan geven.
 
Dát is jou eerste gedacht? Niet dat een vuistslag op het gezicht een nogal disproportionele reactie is?

Enfin, ik gun de TVG haters het tijdelijke leedvermaak wel. Maar hopelijk beseffen jullie ook dat deze vuistslag in 2024 als een boemerang zal terugkeren.
Het is een disproportionele reactie ja, toch op basis van deze beelden. We zien wel alleen wat VB heeft vrijgegeven. Maar op basis van deze beelden verdient die agent minstens een schorsing.

Maar jij ziet de inconsistentie en ironie niet van een partijvoorzitter die steeds de mond vol heeft over respect voor ordehandhavers en harder politie-ingrijpen en vervolgens zich weerspannig verzet tegen en weigert te luisteren naar agenten?

De boemerang zal er in de eerste plaats zijn voor zij die naïef geloven in de fabeltjes van VB. Het VB blijft het grootste gevaar voor onze democratische rechtstaat, voor onze manier van leven, voor de rechten en vrijheden van iedereen die anders is of denkt. Als we straks in Hongaarse of Turkse toestanden terecht komen, dan zal de boemerang er zijn. En dan zal het zijn van "we wisten het niet", "we dachten dat het zo geen vaart zou lopen", ...
 
Het filmpje werd door VB zelf vrijgegeven, kennelijk na een beetje knip en plakwerk aangezien er stukjes ontbreken.
Echt geloofwaardig komt dat natuurlijk ook weer niet over maar langs de andere kant, zij mekkeren het meest voor een hardere aanpak van de politie, wel ja...
Het clipje op hun Twitter is al een montage van twee gsm's. Wat er toch al op wijst dat dat de enige bedoeling was: boel schoppen.
Walgelijke tactiek. En een agent die publiekelijk serieus door de mand valt en een zware professionele fout maakt, en zijn collega die daar absoluut niet blij mee lijkt.
 
Ik zie de inconsistentie niet, dat respect heeft hij toch nog?
TVG geeft zelf aan dat hij het de ordediensten niet kwalijk neemt omdat ze gewoon orders opvolgen en elke dag in de frontlinie staan.
Ja, het eeuwige verschil tussen woorden en daden. Achteraf maakt hij mooie praatjes, maar daarvoor was hij wel aan het trekken en duwen tegen en het uitdagen van agenten die gewoon hun job deden. Had hij respect gehad voor de ordediensten en naar hen geluisterd, dan had hij die agenten van een frontlinie kunnen besparen.

Kijk naar wat politici doen, niet naar wat ze zeggen.
 
Wat is de context precies? Waarom staan ze opgesteld aan de zijkant van een andere (?) betoging? Da's mij niet helemaal duidelijk.
 
De boemerang zal er in de eerste plaats zijn voor zij die naïef geloven in de fabeltjes van VB. Het VB blijft het grootste gevaar voor onze democratische rechtstaat, voor onze manier van leven, voor de rechten en vrijheden van iedereen die anders is of denkt. Als we straks in Hongaarse of Turkse toestanden terecht komen, dan zal de boemerang er zijn. En dan zal het zijn van "we wisten het niet", "we dachten dat het zo geen vaart zou lopen", ...

Bwah, dat vind ik toch wel wat overdreven.

Ik ben er vrij zeker van dat mocht het cordon ooit doorbroken worden en het VB (mee) mag regeren, ze heel erg gaan inbinden op bepaalde punten en bijlange niet zo extreem zullen zijn als ze lijken in hun campagnes en slogans.

Er is nog steeds een groot cultuurverschil tussen Vlaanderen en pakweg Turkije en Hongarije, waar ik er echt van overtuigd ben dat 25% van onze bevolking echt geen extreemrechtse racisten en homo-haters zijn die hier een onverdraagzame controlerende maatschappij willen onder bewind van het VB.

Net zoals ik niet geloof dat 10% van onze bevolking naar een soort communisme willen evolueren.

Nee, dat het VB aan de macht niet mijn of uw cup of tea zou zijn is duidelijk, maar evolueren naar een soort dictatorschap zoals in Turkije of Hongarije, nee, daar geloof ik niet in. Dat gebeurt of gebeurde ook niet in Italië of Oostenrijk, waar extreemrechts aan de macht is of was.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de context precies? Waarom staan ze opgesteld aan de zijkant van een andere (?) betoging? Da's mij niet helemaal duidelijk.

Volgens mij was er vandaag een 'algemene' betoging voor de zorg. Dus niet georganiseerd door VB, maar ze liepen wel mee.

Volgens de politie zorgde de aanwezigheid van VB voor onrust dus hebben ze uit veiligheidsoverwegingen het VB proberen te scheiden van de betoging die wellicht voornamelijk uit linkse betogers bestond.
 
Terug
Bovenaan