Aflevering 1: Benvenuti in Sicilia

Goede punten over Michael, maar praatte wel Stephanie eraan tijdens de aanwijsproef met de 39 seconden. Dat zou ik als mol niet gedaan hebben want vermoed dat de mol wel wist wie de 3 waren.

Dat van die Bernard snap ik ook niet. Iedereen die meer dan 10s naar dat filmke gekeken heeft, weet toch na zijn uitleg dat die niks gezien heeft? En gewoon goed gegokt heeft dat Gillian wel vaker zo'n hemdjes aan doet als dat die al 2 dagen aan heeft.

Jammer van de enige West-Vlaming... maar ik supporter nu vollenbak voor Lynn. Gaan voor de groepspot en niet gaan voor de vrijstellingen, azo moet et!

Was toch gewoon sprake van ‘serie A’, ik weet\wist ook niet dat dit over de Italiaanse competitie gaat.
Die Philippe ken ik toch van ergens, of is er een acteur die op hem trekt ofzo? Bekend voorkomen allesinds.

Dat van Charlotte met het lockdownfeestje is dubbel zo laakbaar gezien haar beroep... :)

Dat van die Bernard snap ik ook niet. Iedereen die meer dan 10s naar dat filmke gekeken heeft, weet toch na zijn uitleg dat die niks gezien heeft? En gewoon goed gegokt heeft dat Gillian wel vaker zo'n hemdjes aan doet als dat die al 2 dagen aan heeft.
Het feit dat hij blijkbaar al had gezegd dat hij niet met mode bezig is (tijdens de proef met de designerbrillenvraag liet iemand dat vallen), en dan wel wist wat Gillian aanhad, was voor mij juist een tactische misser van Bernard - die toch nog goed uitdraaide. Want Gillian was het eerste filmpje. Letterlijk iedereen heeft minstens 1 frame van Gillian gezien. Dan valt kledij een pak gemakkelijker te onthouden als dat het enige beeld is dat je had gekregen, dan als je 90 seconden hebt uitgekeken.

Zoals ik het begrepen heb:
Indien de verantwoordelijke eruit ligt, zijn ook de verdubbelaars weg;
Er wordt dan een nieuwe verantwoordelijke aangesteld, die dan de nieuw verzamelde verdubbelaars kan gebruiken;

Als hij of zij het spel moet verlaten, verdwijnen ook alle verdubbelaars. Om te voorkomen dat ze deze eerste aflevering al verloren gaan, krijgt de beheerder een vrijstelling. Een felbegeerde positie die Gilles als 'Godfather' aan alle kandidaten aanbiedt. "An offer you can't refuse."

Ik zie niks staan over een nieuwe verantwoordelijke als de huidige eruit ligt. Vind ik ook begrijpelijk, want op dit moment is de groep groot en kennen ze elkaar nog niet al te goed. Maar naarmate het spel vordert leren ze elkaar beter kennen + minder mensen om uit te kiezen. Een nieuwe verantwoordelijke aanstellen zou dan iets te makkelijk zijn.

De vrijstelling die Bernard in deze aflevering kreeg was enkel omdat ze graag de verantwoordelijke voor minstens 1 aflevering aan het werk willen zien.

Ik vind het overigens een goed uniek aspect voor dit seizoen. Het maakt het voor de mol inderdaad extra moeilijk want het is diens rol om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt, dus als die verdubbelaar ingezet wordt moet die in actie schieten => meer kans om op te vallen. Aan de andere kant is het de keuze van de rest van de kandidaten om de verantwoordelijke in het spel te houden door hem informatie door te spelen waarmee hij geen rood scherm zal krijgen. Bijvoorbeeld alle informatie over wat groep B deed als hij in groep A zat.

Kunnen ze enkel verdubbelaars gebruiken en vinden zolang die beheerder in het spel blijft? Het is wel een goed spelelement, waarbij de Mol, indien hij niet de beheerder is, extra hard moet presteren tijdens bepaalde opdrachten waar de inzet hoger is maar waar hij niet altijd in het voordeel is. Als er een sterke groepsdynamiek is en er wordt goed samengewerkt, is het moeilijker om te mollen.

Het feit dat hij blijkbaar al had gezegd dat hij niet met mode bezig is (tijdens de proef met de designerbrillenvraag liet iemand dat vallen), en dan wel wist wat Gillian aanhad, was voor mij juist een tactische misser van Bernard - die toch nog goed uitdraaide. Want Gillian was het eerste filmpje. Letterlijk iedereen heeft minstens 1 frame van Gillian gezien. Dan valt kledij een pak gemakkelijker te onthouden als dat het enige beeld is dat je had gekregen, dan als je 90 seconden hebt uitgekeken.
Los daarvan hebben anderen meer gezien en sloeg zijn uitleg absoluut op niks. Bovendien is hij diegene die instant voor 2 “pasvragen / vrijstellingen” is gegaan…

Reden genoeg om hem INSTANT weg te voten lol.

Tactische Bernard? Questionable.
Zwakke groep / beslissing ? Duidelijk.

Los daarvan hebben anderen meer gezien en sloeg zijn uitleg absoluut op niks. Bovendien is hij diegene die instant voor 2 “pasvragen / vrijstellingen” is gegaan…

Tactische Bernard? Questionable.
Zwakke groep / beslissing ? Duidelijk.
De enige die het filmpje had uitgekeken was Lynn, al de rest heeft vroeger afgedrukt. Enkel Lynn kon dus met zekerheid zeggen dat Bernard uit zijn nek aan het lullen was. De rest had al schrik van 'shit, ik heb iets gemist'.

Iemand die gerekend heeft hoeveel ze al laten liggen hebben? 6000 in de eerste opdracht, zeker?
2de zal moeilijker te berekenen zijn...

Zoals voorspeld was heel dat '2' gedoe niks baanbrekend.
Is dat zo?
Bernard gaat nu de target worden van de mol.
Dat is de keerzijde van de medaille en volgens mij heeft hij zich in de voet geschoten.
Als je als mol zijnde Bernard niet framed als mol in de komende afleveringen, doe je je werk niet goed als mol.
Ik verwacht Bernard als de volgende of die daarop, die eruit vliegt, door een mollenactie.
Maar dan kan je het geld niet verdubbelen en kan Gilles aan het einde zeggen dat de mol weer fantastisch werk heeft geleverd met de (historisch) lage groepspot.

Is er iemand anders opgevallen dat in sommige scenes de ogen van twee vrouwen fel kleurden?
Die van de farmaceut waren opvallend blauw en van een andere waren felgroen.
In latere scenes waren die terug normaal. Lijkt me geen toeval te zijn, tenzij het mijn tv was.

Bernard en de farmaceut vallen af als mijn mollen.

Als je als mol zijnde Bernard niet framed als mol in de komende afleveringen, doe je je werk niet goed als mol.
Ik verwacht Bernard als de volgende of die daarop, die eruit vliegt, door een mollenactie.

Als je Bernard framed als mol bij de anderen is de kans kleiner dat Bernard er uit zal liggen hé...
De mol zou juist moeten proberen Bernard op een dwaalspoor te zetten, want hoe sneller die verdubbellaars er uit zijn, hoe beter voor de mol.

Dat er trouwens kandidaten zijn die afduwen bij 37 seconden snap ik niet, of je kijkt alles uit of je drukt toch direct?

De enige die het filmpje had uitgekeken was Lynn, al de rest heeft vroeger afgedrukt. Enkel Lynn kon dus met zekerheid zeggen dat Bernard uit zijn nek aan het lullen was. De rest had al schrik van 'shit, ik heb iets gemist'.
Ik vond het vreemd dat Lynn niet inpikte op Bernard zijn "grote tip", want ze keek in ieder geval wel verbaasd.

Als je Bernard framed als mol bij de anderen is de kans kleiner dat Bernard er uit zal liggen hé...
De mol zou juist moeten proberen Bernard op een dwaalspoor te zetten, want hoe sneller die verdubbellaars er uit zijn, hoe beter voor de mol.

Dat er trouwens kandidaten zijn die afduwen bij 37 seconden snap ik niet, of je kijkt alles uit of je drukt toch direct?
Miljaar. Brainfart.
Even het concept kwijt van het programma :wallbash:.

Zal dit stukje straks eens even opnieuw bekijken. If so, héél zwak van Lynn dan 🙃

Maar dan kan je het geld niet verdubbelen en kan Gilles aan het einde zeggen dat de mol weer fantastisch werk heeft geleverd met de (historisch) lage groepspot.
Goh, ge zou bijna kunnen zeggen dat hij het gratuit heeft gekregen omdat onze "Messias Van Gullegem" voor hem heeft gevouched en de rest dat zomaar aanneemt :p. Mol heeft niets moeten doen 🤷‍♂️

Zwak van de groep.

Terug
Bovenaan