Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Mijn MTB heeft geen dropper en op sommige stukken lijkt me dat handiger omdat je je zwaartepunt niet echt kan verleggen.
Wat zijn goede dropperposts, kan je dat makkelijk zelf installeren? De procaliber heeft voor de remmen bvb volledige interne route, maar weet niet of het gat voorzien voor de dropper ook zo is.
Als dat enkel bij het BB uitkomt kan ik er alsnog niet aan...
 
Meestal zijn die frames wel volledig hol vanbinnen. De DT-Swiss D232 is wel een goede keuze.

Installeren is op zich niet moeilijk, al ga je wel je bottom bracket langs 1 kant moeten verwijderen om de kabel errond te kunnen leiden.
 
Mijn MTB heeft geen dropper en op sommige stukken lijkt me dat handiger omdat je je zwaartepunt niet echt kan verleggen.
Wat zijn goede dropperposts, kan je dat makkelijk zelf installeren? De procaliber heeft voor de remmen bvb volledige interne route, maar weet niet of het gat voorzien voor de dropper ook zo is.
Als dat enkel bij het BB uitkomt kan ik er alsnog niet aan...
Bij mijn alu ProCaliber heb ik dat volledig zelf gedaan zonder BB eruit te halen, daar zit wel zowel in de diagonale buis als de zitbuis een gat, geen idee hoe dat zit met de carbon versie. Als je dat hebt is het echt wel vingers in de neus om dat te installeren.
 
Als er een gat zit in de diagonale buis en de zitbuis is dat gemakkelijk te doen. Anders zal het wat geprul zijn.

Een KS e20i kost een goeie 130 euro (met de noddzakelijke remote) en doet wat hij moet.
 
Als je al een versnellingskabel he t vervangen, zal een dropper ook lukken.

BB verwijderen lijkt mij sterk als je frame voorzien is op een dropper.ik kon de kabel op mijn exceed voor de BB laten lopen, denk ik. Of erachter, who knows.
 
De kogel is door de kerk: er komt hier een Salsa Warbird in huis. Tweedehands van een lease die door omstandigheden moest worden stopgezet, slechts een half jaar oud, met DT Swiss wielset en beter vork als upgrade, en dat voor een behoorlijk zacht prijsje.
 
De kogel is door de kerk: er komt hier een Salsa Warbird in huis. Tweedehands van een lease die door omstandigheden moest worden stopgezet, slechts een half jaar oud, met DT Swiss wielset en beter vork als upgrade, en dat voor een behoorlijk zacht prijsje.
en hoe ziet die vogel er juist uit?
 
Heb nog geen deftige foto's - hij staat nog in de winkel - maar 't is een matzwarte Warbird met GRX 600. Misschien doe ik decadent en gooi ik er nog een verende stuurpen of zadelpen op. On verra.
 
Proficiat! Wat is het verschil tussen 22 en 23?
Frame is hetzelfde van uitzicht/geometrie als 22, juist andere kleurset en keuze groep.
Ik heb de instap en die is nu grey (mat) met de letters in het wit. Gemonteerd met Shimano 105 di2. Knap geheel, ik zou persoonlijk nie anders willen. Heeft natuurlijk ook een hogere instap prijs (jaarlijkse index + di2).
 
De kogel is door de kerk: er komt hier een Salsa Warbird in huis. Tweedehands van een lease die door omstandigheden moest worden stopgezet, slechts een half jaar oud, met DT Swiss wielset en beter vork als upgrade, en dat voor een behoorlijk zacht prijsje.
Knappe fiets! Ook al naar zitten kijken.
Laat me weten wat je er van vindt na enkele ritjes!
 
Ik zit hier te hopen op tweedehands gravelbikes maar heb precies nog geen succes gehad. Weinig aanbod :(
 
De kogel is door de kerk: er komt hier een Salsa Warbird in huis. Tweedehands van een lease die door omstandigheden moest worden stopgezet, slechts een half jaar oud, met DT Swiss wielset en beter vork als upgrade, en dat voor een behoorlijk zacht prijsje.
nice!
Nog lang getwijfeld om een Warbird te kopen met een tweede wielset (als alternatief voor koersfiets), maar uiteindelijk toch voor een echte koersfiets gegaan. Ik kan altijd een gravel wielset bouwen voor mijn Cutthroat ;)
Heel benieuwd naar je Warbird! (al bij al zie je Salsa niet al teveel in België....)
 
nice!
Nog lang getwijfeld om een Warbird te kopen met een tweede wielset (als alternatief voor koersfiets), maar uiteindelijk toch voor een echte koersfiets gegaan. Ik kan altijd een gravel wielset bouwen voor mijn Cutthroat ;)
Heel benieuwd naar je Warbird! (al bij al zie je Salsa niet al teveel in België....)
Ik heb omgekeerd gedacht: ik ben nogal gesteld op het comfort van 40mm (of meer) banden, en bouw indien nodig wel een setje voor 28-32mm omdat ik mezelf toch veel vaker met brede banden op gravelbaantjes zie rijden - en zelfs op de baan blijft het comfortabeler, dat klein beetje snelheid offer ik er met plezier voor op.
 
Ik heb omgekeerd gedacht: ik ben nogal gesteld op het comfort van 40mm (of meer) banden, en bouw indien nodig wel een setje voor 28-32mm omdat ik mezelf toch veel vaker met brede banden op gravelbaantjes zie rijden - en zelfs op de baan blijft het comfortabeler, dat klein beetje snelheid offer ik er met plezier voor op.
de redenering gaat idd beide kanten op
Ik rijd nogal vaak mee met een wielerclub en vrienden die met de koersfiets rijden..... en dan vind ik dat extra beetje snelheid wel tof. Enfin, de clou is altijd dat meer fietsen altijd de oplossing is :)
 
Terug
Bovenaan