Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Met die afmetingen ben je sowieso geen 60.

Die binnenbeenlengte stemt best overeen met een 58 of L, maar aangezien dat écht lange benen zijn in verhouding - en dus een kort bovenlijf - zou ik een 56 (of M) pakken waar het zadel hoog kan.

Een 60 is zelfs voor iemand van 1m90 soms te groot.
Ah. Ik ga maar af op wat ik tegenkom. Op internet.

Is zoiets een betere koop?

Mooie Racefiets Ridley in perfecte staat tekoop
€ 595,00
 
Sommige mensen denken echt dat hun fiets nog goud waard is ofzo :p
Bijna 600€ voor een oude Ridley met 105 van 4 generaties geleden :p
 
Ik ben eens heel licht aan het kijken naar mountainbikes, hoe ingeburgerd zijn elektronische versnellingen daar?

105 heeft nu sinds kort ook Di2.
SLX is het equivalent van de road 105 groepset, maar die SLX heeft nog geen Di2 denk ik? Zit dat eraan te komen?
 
Bij Shimano slagen ze er niet eens in om op xtr niveau een 12sp di2 groep op de markt te brengen.
Sram heeft dat op allerlei niveau's, met gx ook in een meer betaalbare prijsklasse.
 
Op MTB’s is Di2 meer niche.
Maar weinig fietsen komen ermee en niet veel mensen rijden ermee.

De kans dat SLX dus Di2 wordt is klein. Bij 105 was er vraag naar. Bij MTB’s is er met moeite vraag naar XT Di2.

Ik weet het aandeel AXS MTB’s niet maar ik vermoed iets groter maar zeker niet de meerderheid.
 
Ik ben eens heel licht aan het kijken naar mountainbikes, hoe ingeburgerd zijn elektronische versnellingen daar?

105 heeft nu sinds kort ook Di2.
SLX is het equivalent van de road 105 groepset, maar die SLX heeft nog geen Di2 denk ik? Zit dat eraan te komen?
Nope. En bij Shimano zie je het überhaupt zelden tot nooit op de MTB groepen.

SRAM heeft met GX axs wel een mooie instapper gemaakt, maar blijft wel de uitzondering.

Is imho ook minder relevant doordat iedereen 1by rijdt, anderzijds heb je natuurlijk veel minder last van modder, regen,… met elektronisch schakelen.


En je kan je dropper daar ook mee bedienen 😍
 
Nope. En bij Shimano zie je het überhaupt zelden tot nooit op de MTB groepen.

SRAM heeft met GX axs wel een mooie instapper gemaakt, maar blijft wel de uitzondering.

Is imho ook minder relevant doordat iedereen 1by rijdt, anderzijds heb je natuurlijk veel minder last van modder, regen,… met elektronisch schakelen.


En je kan je dropper daar ook mee bedienen 😍
We spreken over MTB he, dat is een zomersport dus zonder modder en regen!

En zo een droppers kosten ook veelvoud nee?
 
Ah. Ik ga maar af op wat ik tegenkom. Op internet.

Is zoiets een betere koop?

Mooie Racefiets Ridley in perfecte staat tekoop
€ 595,00

Sommige mensen denken echt dat hun fiets nog goud waard is ofzo :p
Bijna 600€ voor een oude Ridley met 105 van 4 generaties geleden :p

Ongelofelijk, zouden er nog zotten zijn die dat daar aan geven?

Als je eens op tweedehands rondkijkt, zijn de prijzen vaak toch echt te gek. Ik zou dan eerder ook eens op FB marketplace rondkijken, daar zijn de verkopers precies wat minder gek.

@MaTi : ik heb nog een Giant staan in de maat M/L die ik nog zou verkopen. Indien interesse mag je gerust een PM sturen.
 
Ok, slecht plan dus :)
Voor 1400€ koop je een spiksplinternieuwe fiets met schijfremmen en een degelijke groep.

Goed dat is een serieuze meerprijs. Maar is 100x beter dan een Carbon fiets van 10 jaar of ouder met 105 5600.
 
Wat is uw budget en wat voor mtb zoek je?
Geen enkel idee eigenlijk. Ik zoek zowat het equivalent van een 'Canyon carbon met 105'. Dus het moet geen basismodel zijn, het mag wat kosten, maar niet de hoofdprijs voor de meest fancy en lichte dingen.
Carbon vs ALU is ook zoiets dat ik nog niet weet (bij een racefiets is dat geen twijfel)
 
Terug
Bovenaan