Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Voor de cf sl7 is het ofwel rood ofwel grijs, dan zou ik grijs kiezen bij gebrek aan mooiere kleuren. Ik wil een nieuwe fiets voor volgend seizoen dus als ik zeker weet dat het nieuw model leverbaar zou zijn tegen pakweg februari dan zou ik wachten maar nu weet je niets natuurlijk
Tegen februari zal hij zeker al leverbaar zijn hoor.
Het zal gewoon kwestie zijn van als hij uitkomt onmiddellijk te bestellen. Want zoals je weet is de stock beperkt en komen ze niet snel opnieuw op stock.

De nieuwe ultimate zal ook enkel te verkrijgen zijn met 105, ultegra of dura-ace di2 vermoed ik.
Of natuurlijk een gelijkwaardige set van campa of sram.
 
Tegen februari zal hij zeker al leverbaar zijn hoor.
Het zal gewoon kwestie zijn van als hij uitkomt onmiddellijk te bestellen. Want zoals je weet is de stock beperkt en komen ze niet snel opnieuw op stock.

De nieuwe ultimate zal ook enkel te verkrijgen zijn met 105, ultegra of dura-ace di2 vermoed ik.
Of natuurlijk een gelijkwaardige set van campa of sram.
Thx dan zal ik nog wachten met bestellen.

Het enige rare vind ik dat ze nu nog opnieuw met een voorraad 'oude' modellen uitkomen. Je zou toch denken dat ze nu al volop het nieuwe model aan het fabriceren en monteren zijn om genoeg stock te hebben tegen de release.
 
Thx dan zal ik nog wachten met bestellen.

Het enige rare vind ik dat ze nu nog opnieuw met een voorraad 'oude' modellen uitkomen. Je zou toch denken dat ze nu al volop het nieuwe model aan het fabriceren en monteren zijn om genoeg stock te hebben tegen de release.
Die nieuwe modellen zullen nu inderdaad wel al volop in productie zitten, maar vaak blijft men ook enige tijd de oudere produceren en stockeren voor garantiegevallen, crash replacements enz.
Het met mondjesmaat vrijgeven van fietsen op hun site heeft waarschijnlijk meer te maken met de slechte toelevering van de groepen en in veel minder grote mate de toelevering van de frames.

Dit is een aanname, ik weet het zelf ook niet zo goed.
 
Die nieuwe modellen zullen nu inderdaad wel al volop in productie zitten, maar vaak blijft men ook enige tijd de oudere produceren en stockeren voor garantiegevallen, crash replacements enz.
Het met mondjesmaat vrijgeven van fietsen op hun site heeft waarschijnlijk meer te maken met de slechte toelevering van de groepen en in veel minder grote mate de toelevering van de frames.

Dit is een aanname, ik weet het zelf ook niet zo goed.
Ik denk dat dit de nagel op de kop slaat.
Ze zullen een hele hoop frames hebben liggen maar missen gewoon de componenten om ze af te monteren.
 
Wat vinden jullie van de Cube Nuroad Race FE als woon-werkfiets EN om af en toe eens te gebruiken om een lichte gravelrit te doen?

Ik heb de gewone race, dus zonder rek en spatborden omdat ik alles daarvoor nog liggen had. Ik heb de mijne nu het 4de jaar en het frame is qua geometrie wel veranderd zie ik. Heel content van eigenlijk en ik gebruik die voor zowat alles omdat ik momenteel geen racefiets heb. Hij loopt goed en is redelijk stijf met gewicht. De wielen ben ik wel minder content van na 4 dagen bikepacken in de Ardennen en lichte offroad ben ik met een gescheurd achterwiel terug gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Ziet er uitstekend uit voor wat jij voor ogen hebt.

Knappe bagagedrager en verlichting trouwens, zie je niet vaak
idd, en op de koop toe nog eens goede verlichting! Ik zie wel niet direct welke naafdynamo ze gebruiken, maar ik vermoed dat het wel een standaard Shimano Alfine/slx zal zijn - niets mis mee trouwens, integendeel.
Ook mooie fiets om fietsreizen mee te ondernemen
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Welke Scott heb je? En tevreden van?
Een speedster gravel 30, model van vorig jaar. Ik ben er op zich heel tevreden van, al veel fijne kilometers mee gedaan (zowel woon-werk, gravel als op de smarttrainer). De grootste beperking is de tire clearance, breder dan 38mm gaat niet lukken. Het is eigenlijk een endurance racer die gravel-proof is eerder dan een volbloed gravelbike.
Het model '22 laat wel bredere banden toe....
 
Het is eigenlijk een endurance racer die gravel-proof is eerder dan een volbloed gravelbike.
Het model '22 laat wel bredere banden toe....

Interessant want ik ben er eigenlijk nog niet uit of ik gravel of endurance wil, het durft al eens te veranderen naarmate welke modellen ik allemaal bekijk :laugh:
 
Interessant want ik ben er eigenlijk nog niet uit of ik gravel of endurance wil, het durft al eens te veranderen naarmate welke modellen ik allemaal bekijk :laugh:
Ik zou daarop gravel antwoorden.
Veel breder inzetbaar en als je een racer/ andere koersfiets hebt dan zie ik niet in waarom je een endurance ernaast zou hebben.
 
zou daarop gravel antwoorden.
Veel breder inzetbaar en als je een racer/ andere koersfiets hebt dan zie ik niet in waarom je een endurance ernaast zou hebben.

De reden waarom ik endurance overweeg is ook omdat m'n racefiets z'n beste tijd gehad heeft en ik ben te casual om twee fietsen te rechtvaardigen dus vandaar endurance vs gravel.
 
De reden waarom ik endurance overweeg is ook omdat m'n racefiets z'n beste tijd gehad heeft en ik ben te casual om twee fietsen te rechtvaardigen dus vandaar endurance vs gravel.
Als het voor licht gravel is dan volstaat een endurance bike. Op papier.
Want binnen het endurance spectrum heb je ook veel verschil, en sommige zijn echt meer racefietsen met een iets relaxte houding of dempende technologie dan dat het all-round fietsen zijn.

Ik zou in dat opzicht gewoon opteren voor een gravel. Daarmee kan je gewoon alles en boet je in maar als casual rijder ga je dat niet merken.
 
De reden waarom ik endurance overweeg is ook omdat m'n racefiets z'n beste tijd gehad heeft en ik ben te casual om twee fietsen te rechtvaardigen dus vandaar endurance vs gravel.
Als allrounder dan misschien eerder een sportief gravel model? Ook handig als er wat mount points op staan voor mee op reis te gaan. Je kan dan steeds alles strippen en er koersbandjes onder leggen en dat zal ook wel vooruit gaan ;)
 
bedankt voor de suggesties, voer tot nadenken! Er is toch geen haast bij want het is via leasing te doen en de nieuwe leasing ronde start pas tegen het einde van het jaar.
 
Terug
Bovenaan