Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Hoe zit dat dan met onderhoud eigenlijk?
Staat allemaal mooi uitgelegd op de site van Cyclis



4. HEEFT JE LEASEFIETS NOOD AAN EEN ONDERHOUD?
Canyon heeft verschillende servicecenters in België. Je vindt deze terug op de website van Canyon. Je kan altijd aan je lokale fietshandelaar uit ons netwerk vragen of hij een onderhoud wil uitvoeren aan je fiets.
Let op: Je kan je onderhoudsbudget niet gebruiken om extra accessoires of onderdelen aan te kopen via de webshop van Canyon van zodra je leasecontract is afgesloten. Als je accessoires van Canyon wil, neem je dit best op in je bestelling bij Canyon. Je kan wel accessoires aankopen bij een lokale fietshandelaar.
 
En zelfs dat laatste is met een korrel zout te nemen.
Ik heb alvast van mijn budget een setje kledij voor mijn vriendin gekocht :p
 
En zelfs dat laatste is met een korrel zout te nemen.
Ik heb alvast van mijn budget een setje kledij voor mijn vriendin gekocht :p
In een LBS... niet op de site van Canyon vermoed ik? Er staat niet dat je niet bij een handelaar terecht kan, enkel niet bij Canyon.

Mijn lease loopt overigens af in juni volgend jaar. Als B2Bike tegen dan de Canyon optie zou aanbieden zou de keuze héél snel gemaakt zijn denk ik. Mijn Ultimate is stilaan aan vervanging toe :unsure:
 
In een LBS... niet op de site van Canyon vermoed ik? Er staat niet dat je niet bij een handelaar terecht kan, enkel niet bij Canyon.

Mijn lease loopt overigens af in juni volgend jaar. Als B2Bike tegen dan de Canyon optie zou aanbieden zou de keuze héél snel gemaakt zijn denk ik. Mijn Ultimate is stilaan aan vervanging toe :unsure:
B2bike biedt dit ondertussen aan.
 
In een LBS... niet op de site van Canyon vermoed ik? Er staat niet dat je niet bij een handelaar terecht kan, enkel niet bij Canyon.

Mijn lease loopt overigens af in juni volgend jaar. Als B2Bike tegen dan de Canyon optie zou aanbieden zou de keuze héél snel gemaakt zijn denk ik. Mijn Ultimate is stilaan aan vervanging toe :unsure:
Jaja LBS uiteraard.

Als B2bike ook al canyon in hun aanbod heeft dan kan ik dat enkel maar toejuichen!
 
De canyon ultimate cf SL 7 disc. Die ik mogelijks wil bestellen staat er nu bij 'binnenkort in oktober'. Vanaf wanneer ongeveer kan ik een bestelling plaatsen? Is het zo eens je kan bestellen dat je er rap moet bij zijn of valt dit nog mee?
 
Hij is nu niet bestelbaar? Dan moet je inderdaad snel zijn eens die knop beschikbaar wordt. Makkelijkste is om distill.io op die webpagina te zetten, dan krijg je een notificatie wanneer er iets aan die pagina geupdate wordt.

En dan is het een kwestie van snel zijn (denk in een grootteorde van minuten ipv uren of dagen, zeker als je een vrij standaard maat hebt).

Dat gezegd zijnde: de rijders van de TdF reden op een nieuwe Ultimate, dus er gaat wel een model upgrade aankomen.
 

Lijkt dit ok qua prijs indien in topstaat?
Ik wil enkel goed materiaal en het nieuwste moet zeker niet voor mij enkel de velgremmen lijken mij een downgrade tov een nieuwe.
 

Lijkt dit ok qua prijs indien in topstaat?
Ik wil enkel goed materiaal en het nieuwste moet zeker niet voor mij enkel de velgremmen lijken mij een downgrade tov een nieuwe.
Die prijs is zeker goed.

2400 nieuw (gek wel dat de 105 rimbrake 700 euro minder kost 😯) + wielen van 600-700? (Ik weet niet wat Tim vraagt voor zijn Chinezen maar het zijn sowieso de standaard naafjes).

Ik zou het niet meer doen omwille van de velgremmen, en het feit dat uw wielen daardoor een vervangonderdeel worden. Maar als je dat niet als een probleem ervaart lijkt het mij zeker een puike aanbieding.
 
Die prijs is zeker goed.

2400 nieuw (gek wel dat de 105 rimbrake 700 euro minder kost 😯) + wielen van 600-700? (Ik weet niet wat Tim vraagt voor zijn Chinezen maar het zijn sowieso de standaard naafjes).

Ik zou het niet meer doen omwille van de velgremmen, en het feit dat uw wielen daardoor een vervangonderdeel worden. Maar als je dat niet als een probleem ervaart lijkt het mij zeker een puike aanbieding.

Enig idee hoe lang je dan doet met een set carbon velgrem wielen?

Ik ben nog steeds super content van mijn Giant TCR rim brake en zou er dus graag nog wat jaren op slijten. Mijn huidige alu wielset(s), beiden tweedehands, beginnen hun leeftijd te tonen, dus zou na de winter wel een nieuw setje overwegen. Budget voor carbon set rond de ~800 of max 1000 (er van uit gaande dat ik geen andere kosten tegenkom), dus niet té gek. De moeite? Of toch gewoon nieuwe alu velgjes? Ergens wel zin in die carbon wielen, ziet er ook zo goed uit he :unsure:
 
Enig idee hoe lang je dan doet met een set carbon velgrem wielen?

Ik ben nog steeds super content van mijn Giant TCR rim brake en zou er dus graag nog wat jaren op slijten. Mijn huidige alu wielset(s), beiden tweedehands, beginnen hun leeftijd te tonen, dus zou na de winter wel een nieuw setje overwegen. Budget voor carbon set rond de ~800 of max 1000 (er van uit gaande dat ik geen andere kosten tegenkom), dus niet té gek. De moeite? Of toch gewoon nieuwe alu velgjes? Ergens wel zin in die carbon wielen, ziet er ook zo goed uit he :unsure:
Ik denk, als je goeie koopt, met exalith remranden (oid), met de juiste remblokken (swisstop geel bijvoorbeeld) én er nooit mee in de regen rijdt, dat je daar bijzonder lang mee kan doen. Op het traject dat ik meest afleg langs de vaart raak ik mijn remmen geen 10 keer aan, dus dan spreek je over tientallen jaren denk ik 😇

Maar als je op de top van een alpencol staat en het begint te gieten... zou ik een taxi bellen ;)
 
Ik denk, als je goeie koopt, met exalith remranden (oid), met de juiste remblokken (swisstop geel bijvoorbeeld) én er nooit mee in de regen rijdt, dat je daar bijzonder lang mee kan doen. Op het traject dat ik meest afleg langs de vaart raak ik mijn remmen geen 10 keer aan, dus dan spreek je over tientallen jaren denk ik 😇

Maar als je op de top van een alpencol staat en het begint te gieten... zou ik een taxi bellen ;)

Volgens jou ook de moeite om te investeren in de remblokken van het merk zelf?

In mijn zoektocht naar een carbon setje heb ik een paar Reynolds (AR58 op het oog). Zijn de bijhorende remblokken de moeite waard volgens jou? Stevig prijskaartje alleszins :p.
 
Volgens jou ook de moeite om te investeren in de remblokken van het merk zelf?

In mijn zoektocht naar een carbon setje heb ik een paar Reynolds (AR58 op het oog). Zijn de bijhorende remblokken de moeite waard volgens jou? Stevig prijskaartje alleszins :p.
Ik zou alvast gaan voor een setje blokken van swissstop. Goedkoper en gewoon proven een puik blok.
Brakco is een Chinees merk, niks mis mee maar dan is de keuze snel gemaakt.
 
Terug
Bovenaan