Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

20 jaar geleden dat ik nog op ne mtb ben gestapt :) maar ik wil met een paar collega's er terugaan beginnne :)
One problem: gene fiets :)
Vroeger had ik nen trek maar nu zou ik het begint ni weten
Budget 1000-1500 eurokes
Any tips are welkom
 
Ik zet het hier maar even. Ik ben voorzichtig aan het uitkijken naar een nieuwe racer, maar ik ben vooral aan het wachten tot de nieuwe Canyon Ultimate gelanceerd wordt. In de Dauphiné hebben we Mas er al mee zien rijden (https://www.cyclingnews.com/news/ex...timate-breaks-cover-at-criterium-du-dauphine/), maar heeft iemand een idee wanneer we deze officieel mogen verwachten? Tour? Of toch najaar 2022?

Ziet er op het eerste zich wel niet echt revolutionair uit.
Ik hoop vooral op wat "interessantere" kleuren.
 
Ik zou zelfs durven zeggen een achteruitgang op bepaalde vlakken. De rechte seatpost buis in plek van diegene waar er een inkeping zit voor het wiel is geen vooruitgang.
Zomer 2022 waarschijnlijk, rond de TdF.
Enig idee wanneer we de nieuwe grail en grizl kleuren mogen verwachten?
 
Ik kan een racefiets leasen via het werk en zou daarvoor een budget rond de 3000€ hebben. Wat zouden jullie aanraden qua merken? (Leasing is via Cyclis dus qua merken kan zo goed als alles).
 
Ik begin ook uit te kijken naar een nieuwe racefiets en ik zou eens proberen bij mijn werkgever voor een fietsleasing. Nu weet ik zeker dat dit er nog niet is in het bedrijf. Dus vooraleer ik het aankaart. Is het wettelijk mogelijk om een fiets te leasen via WG als je al een firmawagen hebt? Ik ben bediende en zou de fiets nooit gebruiken voor woon/werk.

De canyon ultimate staat ook alvast op mijn verlanglijstje!
 
Ik begin ook uit te kijken naar een nieuwe racefiets en ik zou eens proberen bij mijn werkgever voor een fietsleasing. Nu weet ik zeker dat dit er nog niet is in het bedrijf. Dus vooraleer ik het aankaart. Is het wettelijk mogelijk om een fiets te leasen via WG als je al een firmawagen hebt? Ik ben bediende en zou de fiets nooit gebruiken voor woon/werk.

De canyon ultimate staat ook alvast op mijn verlanglijstje!
Ja dat gaat, maar canyon in lease is al niet evident want moet wss altijd via een dealer gaan en die zijn voor canyon zeldzaam (KBC bv doen die niet)
Is er al cafetariaplan? Want voor 1 iemand gaan ze dit wss niet doen he (had bij ons ook gevraagd voor andere leasemaatschappij maar ze wouden niet wegens te weinig interesse op dit moment en er werkt bij ons 5k in Belgie)
 
Ja dat gaat, maar canyon in lease is al niet evident want moet wss altijd via een dealer gaan en die zijn voor canyon zeldzaam (KBC bv doen die niet)
Is er al cafetariaplan? Want voor 1 iemand gaan ze dit wss niet doen he (had bij ons ook gevraagd voor andere leasemaatschappij maar ze wouden niet wegens te weinig interesse op dit moment en er werkt bij ons 5k in Belgie)
Dit kan bij ons gelukkig wel via Cyclis. Nadeel van Canyon is wel dat je je niet kan laten opmeten want je moet de fiets online kopen
 
Dit kan bij ons gelukkig wel via Cyclis. Nadeel van Canyon is wel dat je je niet kan laten opmeten want je moet de fiets online kopen
Bij bikefitting campe in Maldegem zou je canyon fietsen kunnen testen. Ik bel ze morgen eens hoe dit juist in zijn werk gaat. Koop je dan via hen of niet moet ik nog uitzoeken. Wie het weet mag het altijd posten.
 
Bij bikefitting campe in Maldegem zou je canyon fietsen kunnen testen. Ik bel ze morgen eens hoe dit juist in zijn werk gaat. Koop je dan via hen of niet moet ik nog uitzoeken. Wie het weet mag het altijd posten.
Ze hebben zelf een range testfietsen, als je model/maat aanwezig is kan je die dus testen.

Aankoop is niet via hen, je koopt zelf aan via de Canyon site, je kan dan kiezen om de fiets bij hen te laten leveren waarna ze die in elkaar steken.
 
Dit kan bij ons gelukkig wel via Cyclis. Nadeel van Canyon is wel dat je je niet kan laten opmeten want je moet de fiets online kopen
Staat op hun website nochtans
'Maak een keuze bij je favoriete fietswinkel in de buurt.'
'Staat je vertrouwde fietswinkel niet in de lijst? Geen probleem! Bezorg ons zijn gegevens en wij contacteren hem voor een samenwerking.'
 
Ja dat gaat, maar canyon in lease is al niet evident want moet wss altijd via een dealer gaan en die zijn voor canyon zeldzaam (KBC bv doen die niet)
Is er al cafetariaplan? Want voor 1 iemand gaan ze dit wss niet doen he (had bij ons ook gevraagd voor andere leasemaatschappij maar ze wouden niet wegens te weinig interesse op dit moment en er werkt bij ons 5k in Belgie)
Ik werk in een kleine kmo met 15 werknemers. Het enige cafetariaplan is de vrijdagavond een pint drinken na het werk. Misschien dan wel het moment om het eens op te smijten.
 
Terug
Bovenaan