Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?


Wat te denken van dit aanbod?

Lakschade e.d. boeit me weinig, maar die steekas is toch wat miserie (en/of ook een reden om de prijs wat naar beneden te doen?).
 

Wat te denken van dit aanbod?

Lakschade e.d. boeit me weinig, maar die steekas is toch wat miserie (en/of ook een reden om de prijs wat naar beneden te doen?).
Hoe de f* krijg je uw steekas zo kapot?
Pure waanzin... Dat je dat zelfs zo op het internet durft te zetten. Zal ook serieus vast zitten.
Je gaat daar dus iets in moet kloppen of draad in tappen om dat eruit te krijgen. 800€ lijkt me al bij al wel een faire prijs.
 
Hoe de f* krijg je uw steekas zo kapot?
Pure waanzin... Dat je dat zelfs zo op het internet durft te zetten. Zal ook serieus vast zitten.
Je gaat daar dus iets in moet kloppen of draad in tappen om dat eruit te krijgen. 800€ lijkt me al bij al wel een faire prijs.
Dat kan nu toch echt geen enkel probleem zijn om dat los te maken 😄

Gewoon een te grote torx bit opofferen en erin kloppen. Tis niet dat daar 50Nm op gaat staan eh… nuja, je weet nooit.

Steekassen zijn vaak wel van notoir zacht materiaal gemaakt. Ik ben toch vrij secuur met mijn materiaal maar de steekas van mijn Reba is toch ook gescheurd aan de hendel.
 
Hoe de f* krijg je uw steekas zo kapot?
Pure waanzin... Dat je dat zelfs zo op het internet durft te zetten. Zal ook serieus vast zitten.
Je gaat daar dus iets in moet kloppen of draad in tappen om dat eruit te krijgen. 800€ lijkt me al bij al wel een faire prijs.
Als hij niet te groot was zou ik er op bieden gewoon al om de steekas toch los te krijgen. 😂
En goeie kleur ook.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan nu toch echt geen enkel probleem zijn om dat los te maken 😄

Gewoon een te grote torx bit opofferen en erin kloppen. Tis niet dat daar 50Nm op gaat staan eh… nuja, je weet nooit.

Steekassen zijn vaak wel van notoir zacht materiaal gemaakt. Ik ben toch vrij secuur met mijn materiaal maar de steekas van mijn Reba is toch ook gescheurd aan de hendel.
Ik weet niet of ge het u nog herinnert, maar bij mijn scott heb ik dat gehad met de achterste steekas. Absoluut muurvast, enkel uitboren (samen met de derailleurpad) kon nog... En ik had die gewoon met de hand vastgezet, zoals ik al 100 keren had gedaan.
 
Hoe de f* krijg je uw steekas zo kapot?
Pure waanzin... Dat je dat zelfs zo op het internet durft te zetten. Zal ook serieus vast zitten.
Je gaat daar dus iets in moet kloppen of draad in tappen om dat eruit te krijgen. 800€ lijkt me al bij al wel een faire prijs.
Ja manne, kalmeer eens effe. Verkoper zet er duidelijk bij wat het probleem is, hoe het kan opgelost worden en geeft nog een wisselstuk erbij ook. Niks verkeerd mee.
 
Ja manne, kalmeer eens effe. Verkoper zet er duidelijk bij wat het probleem is, hoe het kan opgelost worden en geeft nog een wisselstuk erbij ook. Niks verkeerd mee.
Ik ben kalm hoor :p
Maar ik stel mij oprecht de vraag hoe jij bij zo weinig gebruik erin slaat om dat kapot te krijgen.
En dat je bij verkoop niet even de moeite doet om het te fixen zodat je een fiets kan verkopen zonder een gebrek. :p
 
Wat is jullie mening over deze voor een kerel zoals ik die niks heeft om het nieuwste model maar enkel een goeie Carbon fiets wil. Geen kinderziektes op die di2 van 2018?

 
Wat is jullie mening over deze voor een kerel zoals ik die niks heeft om het nieuwste model maar enkel een goeie Carbon fiets wil. Geen kinderziektes op die di2 van 2018?

Met di2 van die generatie helemaal niks. Dat schakelt ook naar moderne maatstaven meet dan prima.

Maar de rest van die fiets lijkt uit 2003 te komen. Wat een bizarre frameset.
 
Met di2 van die generatie helemaal niks. Dat schakelt ook naar moderne maatstaven meet dan prima.

Maar de rest van die fiets lijkt uit 2003 te komen. Wat een bizarre frameset.
Frameset is effectief van 2018. Teveel fietsen gezien met geïntegreerde kabels en schijfremmen, dan gaan fietsen er snel oud uit zien :D
€1500 en bespreekbaar is zeker geen slechte prijs.
 
Ik heb die cervelo’s uit die tijd altijd bizar gevonden. Die zadelpen die breed en aero is en dan zo heel dun aan de bevestiging.
Ook de kleuren die ze toen erop zette waren echt “speciaal”.
Dat is een fiets van 4 jaar oud, maar it doesn’t age well.
Voor de rest gewoon goeie fiets met goeie groep. Al zou ik er wel geen 1500€ voor geven. Die mavic band is ook voor onmiddellijk te vervangen.
 
Is een Bianchi C2C 928 iets voor een beginnende persoon.

Staat voor 850 op tweedehands.

Geen idee van welk jaar de fiets is.
 
Ligt eraan wat uw ervaring is, wat je zoekt en wat je ermee wilt doen natuurlijk.
Ze is zoekende naar een leuke fiets om wat meer kilometers te maken.

Ze heeft vorig jaar een Merida gekocht maar met plat stuur en dikkere banden. Nu heeft ze op haar nicht haar koersfiets gezeten en ze vond dat leuker.

Ik heb juist ook eens gekeken voor de maat van kader. Ze is 1m80 en de lengte en de binnenbeenlengte is ongeveer 90 cm. Waardoor ik op kadermaat 60 uitkom. Ga ik dat vinden voor een damesfiets.
 
Ze is zoekende naar een leuke fiets om wat meer kilometers te maken.

Ze heeft vorig jaar een Merida gekocht maar met plat stuur en dikkere banden. Nu heeft ze op haar nicht haar koersfiets gezeten en ze vond dat leuker.

Ik heb juist ook eens gekeken voor de maat van kader. Ze is 1m80 en de lengte en de binnenbeenlengte is ongeveer 90 cm. Waardoor ik op kadermaat 60 uitkom. Ga ik dat vinden voor een damesfiets.
Met die afmetingen ben je sowieso geen 60.

Die binnenbeenlengte stemt best overeen met een 58 of L, maar aangezien dat écht lange benen zijn in verhouding - en dus een kort bovenlijf - zou ik een 56 (of M) pakken waar het zadel hoog kan.

Een 60 is zelfs voor iemand van 1m90 soms te groot.
 
Terug
Bovenaan