1B Challenger Pro League 2025-2026

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    71
Wat Genk doet deze speeldag tegen Luik vind ik toch wat competitievervalsing. Erabi, Sattlberger, Bangoura, ... Luik zijnde speelt ge voor de promotie, moet ge eigenlijk tegen een laagvlieger en dan krijgt ge een halve 1A ploeg tegenover u opeens.

Ik snap wel waarom Genk het doet, die spelers in kwestie hebben minuten nodig, maar op deze manier is het toch maar lelijk. En ik neem aan dat het volledig conform de regels is, maar dan moet je die toch eens gaan herzien imo.

Wat Genk doet deze speeldag tegen Luik vind ik toch wat competitievervalsing. Erabi, Sattlberger, Bangoura, ... Luik zijnde speelt ge voor de promotie, moet ge eigenlijk tegen een laagvlieger en dan krijgt ge een halve 1A ploeg tegenover u opeens.

Ik snap wel waarom Genk het doet, die spelers in kwestie hebben minuten nodig, maar op deze manier is het toch maar lelijk. En ik neem aan dat het volledig conform de regels is, maar dan moet je die toch eens gaan herzien imo.
Ja maar Luik krijgt geld van de belofte ploegen... 🙄 Dit keer in ons voordeel omdat we onze job deden in een zout- en sfeerloze wedstrijd tegen een zwak RSCA Futures.

Zo lijkt het toch bijna gespeeld in 1B?
Kortrijk moet nog wel naar Lommel en thuis tegen Luik de volgende weken. Dus de spanning kan snel terugkeren. Want het niveau van Kortrijk is alles behalve indrukwekkend. Maar dan gaat er toch nog iemand van de 3 achtervolgers een serieuze reeks moeten neerzetten. En dat zie ik nu ook niet zo snel gebeuren.

Ja maar Luik krijgt geld van de belofte ploegen... 🙄 Dit keer in ons voordeel omdat we onze job deden in een zout- en sfeerloze wedstrijd tegen een zwak RSCA Futures.
Zijn die wedstrijden tegen die belofte ploegen niet altijd zout en sfeerloos. Ik vind daar persoonlijk maar niks aan. Heb zo eens 1 keer naar een match gaan zien, die hebben geen fans bij. Voelt voor mij altijd aan als een veredelde oefenmatch voor het seizoen begint

Kortrijk moet nog wel naar Lommel en thuis tegen Luik de volgende weken. Dus de spanning kan snel terugkeren. Want het niveau van Kortrijk is alles behalve indrukwekkend. Maar dan gaat er toch nog iemand van de 3 achtervolgers een serieuze reeks moeten neerzetten. En dat zie ik nu ook niet zo snel gebeuren.
Inderdaad dit. Maar dat onze coach het woord promotie nog steeds in de mond durft nemen.. Pff. Als je dit nog laat schieten..

Beveren… the gift that keeps on giving. Wat een seizoen is me dit seg. Ongeacht de uitkomst, dit maken we volgens mij nooit meer mee. 🥳

Beveren… the gift that keeps on giving. Wat een seizoen is me dit seg. Ongeacht de uitkomst, dit maken we volgens mij nooit meer mee. 🥳
Zeer sterk wel dit ja, zelfs on a Snowy Winter Sunday, memorabel.

Maar hoe ga je het redden in 1A met al een vrij 'oude' selectie, maar dat is wel de sleutel om uit 1B te geraken.

Zeer sterk wel dit ja, zelfs on a Snowy Winter Sunday, memorabel.

Maar hoe ga je het redden in 1A met al een vrij 'oude' selectie, maar dat is wel de sleutel om uit 1B te geraken.

Er zal sowieso gebouwd moeten worden aan een bijna volledige nieuwe ploeg. Bob zal daar wel al op de achtergrond mee bezig zijn. Heb ook mijn twijfels of we überhaupt gaan standhouden in 1A. Maar soit, we zien wel.

Er zal sowieso gebouwd moeten worden aan een bijna volledige nieuwe ploeg. Bob zal daar wel al op de achtergrond mee bezig zijn. Heb ook mijn twijfels of we überhaupt gaan standhouden in 1A. Maar soit, we zien wel.
Hij zal ook uit een ander vaatje moeten tappen dan al wat bruikbaar was van Deinze te gaan halen.
Maar bon, gezien de unieke situatie heeft hij wel tijd genoeg om te zoeken. Wel geen flauw idee of die Amerikaan over de brug gaat komen want zonder extra centen heb je idd een ticketje retour.

1A breidt uit natuurlijk, je hoeft niet meer 14e te worden maar 16e. En je ziet dat promovendi vaak op enthousiasme het eerste jaar kunnen overleven (Beerschot uitgezonderd). Seraing, Dender, Zulte Waregem, wrs La Louviere dit jaar. Toch allemaal niet in de problemen in hun eerste seizoen.

Niet vergeten dat de ploegen in 1A amper tot niets geïnvesteerd hebben het voorbije seizoen omdat de degradatiekans zo minimaal is/was.

Zulte Waregem 4+ miljoen uitgegeven.
KV Mechelen 4+ miljoen uitgegeven.
OHL 3 miljoen.
STVV 8 miljoen.
Cercle 6 miljoen,
Westerlo 5,5 miljoen.
Dender 2,5 miljoen.
Weinig tot geen verschil met het seizoen ervoor. Sommigen hebben juist meer geinvesteerd. Als je de jeugdploegen niet meerekent, heeft zelfs Dender op haar eentje meer uitgegeven dan gans 1B samen.

We hoorden niemand toen wij met onze 17 jarigen tegen mannen als Angulo moesten spelen. Net zoals we niemand horen wanneer onze beste jonkies regelmatig niet meedoen omdat ze op de bank van de A-ploeg moeten zitten. En dan nog te zwijgen over hoe een Erabi zwakker is dan 75% van de spitsen in 1B. Of hoe mannen als Bangoura en Sattlberger dit seizoen serieuze patatjes zijn. Of hoe het grootste deel van de kern van Luik meer ervaren en ouder is.

We scoorden gewoon tegen 100% en speelden in se echt geen goede partij. Luik heeft die match niet verloren om wie bij ons op het veld stond, maar vooral omdat zij gewoon een zwakke match speelden.

Terug
Bovenaan