1B Challenger Pro League 2025-2026

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    71
Al moet Club hier 20 miljoen tegen aangooien aan advocaten, wat een schande. Hoe kan een rechter dit oordelen om na een seizoen een ploeg te laten zakken?

Nope, maar kunnen wel nog in beroep. Zou alleszins een hoop miserie besparen als die gewoon op die manier eruit vliegen.
Dat weet ik zelf niet. Het is ooit nog eens geweest en toen speelde ze met oneven teams 1 seizoen. Ik ben er niet zeker van dat als je je red en dan niet sportief eruit gaat, die plaats wordt ingenomen door het team dat zakt.

Goeie keuze, zo hoort het.

Kom op zeg, kan toch niet dat je oprecht denkt dat het normaal is om na een gelopen seizoen even de regels te veranderen, hoe belachelijk die regels ook zijn. Of toch niet om zo ver te gaan dat Club Nxt opeens moet degraderen, wat rare dingen doen om RWDM erin te houden tot daar aan toe, maar dit? Nee, waanzinnig dat een rechter daarmee afkomt.

Kom op zeg, kan toch niet dat je oprecht denkt dat het normaal is om na een gelopen seizoen even de regels te veranderen, hoe belachelijk die regels ook zijn. Of toch niet om zo ver te gaan dat Club Nxt opeens moet degraderen, wat rare dingen doen om RWDM erin te houden tot daar aan toe, maar dit? Nee, waanzinnig dat een rechter daarmee afkomt.
BMA past ook maar het mededingingsrecht toe, he. Het is aan de clubs om ervoor te zorgen dat hun competitiehervorming juridisch waterdicht is.

Ofwel win je vooraf grondig advies in over je hervorming, ofwel blijf je weg van controversiële beslissingen zoals die U21 bescherming. Lekker amateuristisch weeral van onze liga.

Ze wisten trouwens al dat ze de regels moesten aanpassen en hebben daar op straffe van wat was het? 12 miljoen per jaar ook nog geen juridisch correcte oplossing voor gevonden.

Als 13e degraderen van de 17 ploegen, dat moet je eens aan ne buitenlander uitleggen. Geen gouden regel voor de B-ploegen, die mannen moeten maar ook kunnen omgaan met slechte prestaties en degradatie. Regels achteraf veranderen is wel sneu

Zou het trouwens ook niet kunnen dat RWDM financieel moeilijk de boel nog rond kreeg omdat het in principe zou degraderen en er nu terug iets meer mogelijk zou kunnen zijn?

Als 13e degraderen van de 17 ploegen, dat moet je eens aan ne buitenlander uitleggen. Geen gouden regel voor de B-ploegen, die mannen moeten maar ook kunnen omgaan met slechte prestaties en degradatie. Regels achteraf veranderen is wel sneu
Meer dan sneu in dit geval. Je selecteert je kern naar de regels die erzijn, om die dan plots te zien veranderen na het seizoen slaat nergens op.

De grote schuldige in deze is Pro League, hoe amateuristisch kan je werking zijn

Maar daar gaat het toch niet om? Ik vind die regel ook compleet belachelijk, dat betekent echter niet dat je na de competitie die dingen moet gaan veranderen. Dat kan gewoon niet. Wie zegt dat Club NXT niets anders had gedaan als ze wisten dat ze konden degraderen bijvoorbeeld? Dit is gewoon niet ok.

Maar daar gaat het toch niet om? Ik vind die regel ook compleet belachelijk, dat betekent echter niet dat je na de competitie die dingen moet gaan veranderen. Dat kan gewoon niet. Wie zegt dat Club NXT niets anders had gedaan als ze wisten dat ze konden degraderen bijvoorbeeld? Dit is gewoon niet ok.
Ik had het meer om de regels van de B-ploegen, niet om het nieuws van vandaag.

De argumentatie die ik nu op verschillende plaatsen begin te lezen “als we wisten dat we konden degraderen hadden we wel wat bijgehaald en beter gespeeld” is exact hetgeen de kleine clubs nodig hebben om zich helemaal af te keren van beloftenclubs in 1b.

Waanzin dat dit nu beslist wordt en niet op 1 augustus toen het blijkbaar niet hoogdringend was.

Rechtszekerheid 0.

BMA heeft een verklaring gepubliceerd. Eigenlijk zeggen ze nu exact hetzelfde als in juli 2025. Alleen was er toen geen sprake van urgentie want er was nog geen degradatie aangezien het seizoen nog gespeeld moest worden. Maar inhoudellijk zeiden ze toen net hetzelfde: dit is een verstoring van een eerlijke markt.

Terug
Bovenaan