1B Challenger Pro League 2025-2026

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    71
Ik herinner mij het idd fout, ik heb wat transfers door elkaar gehaald maar onze captain Seck was daar dus wel bij. Ik dacht dat Morioka daar ook bij zat maar die is naar Anderlecht verkast.

Word jij getriggered iedere keer iemand Genk vermeld :unsure:? Het gaat toch helemaal niet over die transfer an sich maar dat het gewoon niet leuk is, wanneer je een goed draaiende club hebt, die onderuit gehaald wordt door grote vermogens.
Iedere ploeg heeft dat toch op zijn eigen niveau?

Probeer als promovendus maar eens een leuk project te starten voor mee te doen in 1A, voor geld danst de beer. Destijds met Clement hetzelfde verhaal, die nam dan nog eens drie toppers mee naar Genk. :frown: :headshake:
Heeft denk ik weinig met geld te maken en alles met sportieve garanties? Ge kunt trainers ook absoluut niet kwalijk nemen dat ze zich sportief willen verbeteren, net zoals spelers..

Wel zuur voor jullie natuurlijk, maar er staat toch een redelijk fundament.

Wel belachelijk want Club NXT had hun kern samengesteld met de gedachte dat degraderen niet kon.

Toch raar om na het seizoen de regels te gaan veranderen :sop:

Wat heeft dat er mee te zien?

Na het seizoen met terugwerkende kracht de regels aanpassen is compleet surreëel.
Het feit dat alles met elkaar te maken heeft is de oorzaak van deze hele farce.

Bovendien waren de regels onwettelijk dus ja.

Wat een belachelijke beslissing, (los van het feit dat de regels op niets trok), je gaat toch niet zomaar na het seizoen of tijdens het seizoen de regels gaan aanpassen. Dit is echt een schande

Betaalden de 1ste klassers trouwens geen vergoeding aan de 1B-ploegen om hun beloften er te laten spelen? Er zijn ook nog beperkingen in wie je mag opstellen en dit was ter compensatie van het niet kunnen zakken. Als men nu beslist dat Club NXT moet zakken, worden die andere afspraken en betalingen gewoon geschonden.
Ik kan me niet inbeelden dat Club hier geen zaak van gaat maken.

Wat een belachelijke beslissing, (los van het feit dat de regels op niets trok), je gaat toch niet zomaar na het seizoen of tijdens het seizoen de regels gaan aanpassen. Dit is echt een schande
Gewoon dit : Belgisch voetbal :lol:

En dan verschieten ze ervan dat mensen afhaken

je oogst wat je zaait natuurlijk als je de ploegen zelf laat beslissen over het format waarin ze moeten spelen
Klopt helemaal. Wat een circus is het de laatste jaren ook al niet geweest. Ik ben zelf niet zeker dat ze volgend seizoen zonder PO en met 18 gaan aantreden. Ik zou er niet van verschieten als dat ook nog gewijzigd wordt met nog meer rechtszaken tot gevolg. Want dan zijn ploegen die nu al aan het feest zijn voor promotie er mss ineens niet meer bij. Of ploegen die zich gered hebben, zakken alsnog. Ik zou niet gerust zijn bij die 3 laatste plaatsen

Klopt helemaal. Wat een circus is het de laatste jaren ook al niet geweest. Ik ben zelf niet zeker dat ze volgend seizoen zonder PO en met 18 gaan aantreden. Ik zou er niet van verschieten als dat ook nog gewijzigd wordt met nog meer rechtszaken tot gevolg. Want dan zijn ploegen die nu al aan het feest zijn voor promotie er mss ineens niet meer bij. Of ploegen die zich gered hebben, zakken alsnog. Ik zou niet gerust zijn bij die 3 laatste plaatsen
De logica achter de beslissing over het quotum (en de gevolgen) is wel anders natuurlijk. In 1B zakken nog altijd twee ploegen, alleen verliest de U23 ploeg op een degradatieplek zijn bescherming. In 1A zou je meer ploegen laten degraderen als het nieuwe format op de schop gaat (of minder laten promoveren), dat is iets helemaal anders met compleet andere gevolgen. De wijziging van het format is ook geen oneerlijke concurrentie, het niet kunnen zakken van die U23 ploeg was dat wel.

De logica achter de beslissing over het quotum (en de gevolgen) is wel anders natuurlijk. In 1B zakken nog altijd twee ploegen, alleen verliest de U23 ploeg op een degradatieplek zijn bescherming. In 1A zou je meer ploegen laten degraderen als het nieuwe format op de schop gaat (of minder laten promoveren), dat is iets helemaal anders met compleet andere gevolgen. De wijziging van het format is ook geen oneerlijke concurrentie, het niet kunnen zakken van die U23 ploeg was dat wel.
Het gaat erover dat een deel van de ploegen akkoord zijn gegaan om de PO af te schaffen in ruil voor dat quota. Nu het ene wegvalt, lijkt me de kans groot dat die ploegen het andere ook weg willen en nietig willen verklaren. Zo komen we weer in een volledige impasse terecht. Ik zeg het : 1 klucht is ons land

Wat een farce weeral. Club gaat (niet onterecht natuurlijk) in beroep, en er zal toch snel uitspraak moeten komen met oog op volgend seizoen.

Terug
Bovenaan