1B Challenger Pro League 2024-2025

Ik vind het toch vreemd dat de ploegen die tegen Deinze gewonnen hebben, gestraft worden en punten verliezen. Zeker op 1 match van het einde van de heenronde. Laat die punten gewoon staan, en geef iedereen een forfait-zege in de terugronde. Zo deden ze het in Spanje, wat nochtans niet het meest eerlijke land is, en lijkt me veel logischer.

Ik vind het toch vreemd dat de ploegen die tegen Deinze gewonnen hebben, gestraft worden en punten verliezen. Zeker op 1 match van het einde van de heenronde. Laat die punten gewoon staan, en geef iedereen een forfait-zege in de terugronde. Zo deden ze het in Spanje, wat nochtans niet het meest eerlijke land is, en lijkt me veel logischer.
Je hebt al wedstrijden gehad van Deinze met een belofteploeg. Dus de punten afnemen lijkt me het eerlijkste, voor zover mogelijk.

Je hebt al wedstrijden gehad van Deinze met een belofteploeg. Dus de punten afnemen lijkt me het eerlijkste, voor zover mogelijk.
Als een ploeg drie sterkhouders mist wegens blessures of schorsingen, en ze verliezen plots tegen een staartploeg. Dan ga je die drie punten ook niet afpakken van die staartploeg omdat zij het makkelijker gehad hebben om te winnen.

Ik ben persoonlijk een andere mening toegedaan, maar goed, kan het andere perspectief ook wel begrijpen. Het is sowieso altijd wel enigszins oneerlijk. Maar ploegen belonen die matchen verloren hebben en ploegen bestraffen die gewonnen hebben, vind ik dan toch nog oneerlijker.

Als een ploeg drie sterkhouders mist wegens blessures of schorsingen, en ze verliezen plots tegen een staartploeg. Dan ga je die drie punten ook niet afpakken van die staartploeg omdat zij het makkelijker gehad hebben om te winnen.

Ik ben persoonlijk een andere mening toegedaan, maar goed, kan het andere perspectief ook wel begrijpen. Het is sowieso altijd wel enigszins oneerlijk. Maar ploegen belonen die matchen verloren hebben en ploegen bestraffen die gewonnen hebben, vind ik dan toch nog oneerlijker.
Er is wel een verschil tussen enkele afwezigen en een volledige belofteploeg opstellen. En ga je Eupen dit weekend dan 3 punten geven zonder te spelen? Maar een eerlijke oplossing voor iedereen is inderdaad niet mogelijk.

Maar de regels zijn duidelijk bij een faillissement. En toch zou Patro dat willen aanvechten. Want zij hadden gewonnen van Deinze (net na het nieuws dat ze op weg waren naar een faillissement trouwens). Wat een triestige club is dat toch geworden!

Laatst bewerkt:
Er is wel een verschil tussen enkele afwezigen en een volledige belofteploeg opstellen. En ga je Eupen dit weekend dan 3 punten geven zonder te spelen? Maar een eerlijke oplossing voor iedereen is inderdaad niet mogelijk.

Maar de regels zijn duidelijk bij een faillissement. En toch zou Patro dat willen aanvechten. Want zij hadden gewonnen van Deinze (net na het nieuws dat ze op weg waren naar een faillissement trouwens). Wat een triestige club is dat toch geworden!
Zulte Waregem liet in het begin van het seizoen 2 punten liggen op Deinze, terwijl La Louvière er ging winnen. Op dat moment speelde Deinze nog op volle sterkte. Stel dat Zulte Waregem het seizoen tweedes eindigt, 1 punt boven La Louvière, en door die puntenaftrek mag promoveren ipv La Louvière... Dan zou ik dat toch schrijnend vinden en pure competitievervalsing. Je straft een ploeg omdat ze beter gepresteerd hebben.

Ik zou inderdaad Eupen de drie punten geven, in de terugronde ook iedereen een forfaitzege geven, en voor de rest de resultaten van de heenronde laten staan. Dat er een paar ploegen zijn die tegen de invallers of beloften hebben mogen spelen, kan je effectief ook als oneerlijk bestempelen. Maar opnieuw, een volledig eerlijke oplossing ga je nooit hebben. Je haalt Patro aan, maar na die wedstrijd heeft Deinze ook nog van verschillende andere ploegen punten afgesnoept, ondanks de situatie. Patro heeft eerlijk gewonnen tegen Deinze, net zoals La Louvière dat bijvoorbeeld heeft gedaan. Ik vind het perfect normaal dat zij dat hoogst oneerlijk vinden. Dat is ook gewoon zo.

Hoeveel ploegen spelen er op het einde van het seizoen ook niet met de invallers, als ze hun doelstellingen al hebben gehaald, waar sommige staartploegen ook vaak van kunnen profiteren? Of een ploeg die al kampioen is, en dan de week erop met 3-0 onderuit gaat na een feestweek. Dat gebeurt ook vaak genoeg. Is dat helemaal eerlijk? Neen, dat is inderdaad heel vervelend. Maar die matchen tellen ook nog altijd mee.

In Spanje wordt de methode die ik hierboven aanhaal toegepast, en ik vind dat persoonlijk een veel logischere optie. Let's agree to disagree, zou ik dan maar zeggen.

Thomas Buffel ontslagen bij Jong Genk. Ook Peter Reynders (assistent) moet opstappen.

Jammere zaak, maar die kern is gewoon niet goed genoeg op dit moment. Vorig jaar speelden daar nog Bangoura, Karetsas, Sternberg, Penders, Kongolo (nu nog wel af en toe),... Tja, dan verliest ge enorm veel kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Waarom beseft het Genk management dat dan niet? Als de kern te zwak is, gaat het met een nieuwe coach ook niet lukken.

Misschien zijn ze niet tevreden over hoe hij de jonkies traint en laat spelen?

Wat een figuur is dat toch :ROFLMAO:

Entertainend is hij altijd wel geweest. Maar ik kan me toch perfect inbeelden dat veel clubs en coaches het er na verloop van tijd mee gehad hadden...

Nog altijd onschuldig tot tegendeel bewezen is maar ze pakken hem natuurlijk niet zomaar op.

Zuur voor Lokeren wel.

Terug
Bovenaan