BeyondGaming News

Humble Games Collection en vernieuwde Humble Choice aangekondigd
Je hebt bedrijven die luisteren naar hun community en bedrijven die hen compleet negeren. Gelukkig valt Humble Games in de eerste categorie. Zo hebben ze vandaag enkele nieuwigheden aangekondigd in een blogpost naar aanleiding van de feedback van hun community. Zo zal er vanaf 1 februari nog maar één formule voor Humble Choice zijn en krijgt iedereen toegang tot de games in de bundel voor de prijs van $11.99. Voorheen was dit enkel het geval voor leden met een Classic-abonnement. Daarnaast heeft Humble Games ook de Humble Games collection aangekondigd. Dit is een steeds groeiende collectie van games waar Humble Choice-abonnees toegang tot zullen krijgen. Of bepaalde games na verloop van tijd zullen verdwijnen, zoals het geval is bij...
Kirby and the Forgotten Land krijgt releasedatum met nieuwe trailer
Kirby and the Forgotten Land ofte Kirby en de Vergeten Wereld zoals het in onze contreien zal worden verspreid, werd in september tijdens een Nintendo Direct aangekondigd met een releasetrailer, maar daarna bleef het redelijk stil rond de game. Tot vandaag dus, want Nintendo vuurde vandaag onderstaande trailer op ons af, waarin ook duidelijk werd dat we de game vanaf 25 maart zullen kunnen spelen, tenminste als je een Nintendo Switch bezit. In Kirby en de Vergeten Wereld loop je vrij rond in een 3D-wereld en moet je opnieuw met het hoofdpersonage vijanden verslaan om zo hun krachten over te nemen, maar zal Kirby ook nieuwe krachten toebedeeld krijgen. Zo zal hij met de Avonturier-kopieervaardigheid vanop grote afstand vijanden kunnen...
Boardgames of the Year 2021 van de redactie
Ongelooflijk, de allereerste jaarwissel in het bestaan van ons BeyondGaming is al ruim een week gepasseerd. 2021 was een jaar waarbij wij, de voltallige crew van redactieleden, veel gelachen, geweend, gebloed maar vooral, gezweet hebben. Gelukkig was deze noeste arbeid helemaal niet voor niets. Integendeel, we zijn echt fier op hoe onze front page er nu uitziet en hoe deze elke dag opnieuw opgevuld raakt met interessante, nieuwe content. Iedereen die hieraan meegewerkt heeft tot dusver, enorm bedankt hiervoor! Last but absolutely not least: we zijn oprecht blij met de betrokkenheid van jullie, onze hondstrouwe lezers. Elk artikel dat jullie lezen, elke reactie die jullie geven, … We appreciëren het echt. Uit het feit dat jullie...
Forever Skies aangekondigd
De in 2020 opgerichte Poolse studio Far From Home (met ontwikkelaars aan boord van onder andere Dying Light en Outriders) heeft vandaag officieel onderstaande eerste trailer vrijgegeven van hun debuuttitel Forever Skies. Tot voor kort was deze game gekend onder de werktitel Project Oxygen, maar met deze eerste trailer krijgt de game nu ook zijn officiële naam. Forever Skies wordt een first person action-survival game dat zich afspeelt op een door een ecologische ramp verwoeste aarde. Voorlopig heeft Forever Skies nog geen releasedate meegekregen, maar zou nog dit jaar (in early access) moeten uitkomen voor PC, om daarna te verschijnen op PlayStation 5 en Xbox Series X|S.
Uitgever van GTA wil FarmVille-maker Zynga overnemen voor 12,7 miljard dollar
Take-Two Interactive Software, Inc., de uitgever achter klassiekers zoals Grand Theft Auto en Hades, heeft blijkbaar grootse plannen, want dien CEO Strauss Zelnick liet vandaag weten dat ze een overeenkomst hebben afgesloten met de ontwikkelaar Zynga, voornamelijk bekend van het smartphonespel FarmVille. Met de overname is een bedrag gemoeid van 12,7 miljard dollar, meteen de duurste overname ooit in de gamesindustrie. Door de samensmelting van deze twee giganten wordt Take-Two een van de grooste gamesbedrijven ter wereld en zullen ze gecombineerd een becijferde omzet kunnen halen van om en bij de zes miljard dollar. Na de goedkeuring van de aandeelhouders later dit jaar, zal de deal officieel beklonken worden en kunnen we misschien...
Zoë Kravitz op zoek naar gerechtigheid in KIMI
HBO heeft een trailer vrijgegeven van KIMI, een film geregisseerd door Steven Soderbergh (Ocean's Eleven). De hoofdrol is weggelegd voor Zoë Kravitz (Big Little Lies). KIMI zal vanaf 10 februari op HBO Max te zien zijn. Het is vooralsnog gissen naar een Belgische release, maar hier zal ongetwijfeld later meer informatie over verschijnen. Tijdens de COVID-19 pandemie in Seattle botst een agorafobische ICT'er op bewijs van een misdrijf tijdens het analyseren van een datastroom. Ze stuit op weerstand als ze dit aan haar bedrijf probeert te melden. Er zit niets anders op dan haar grootste angst onder ogen te zien en haar appartement te verlaten om het misdrijf aan het licht te brengen. Hieronder kan je alvast de trailer bekijken.
Het gaat er heftig aan toe in nieuwe trailer van Elex II
De eerste Elex dateert intussen alweer van 2017, maar het spel wist destijds niet echt potten te breken. Ontwikkelaar Piranha Bites, die je ook kent van de Gothic- en Risen-reeksen, gaan met Elex II voor een herkansing voor hun post-apocalyptisch rollenspel dat zich afspeelt in een spelwereld waar fantasy en sciencefiction naar elkaar bestaan. Om ons warm te maken voor de aankomende release, gooiden de makers vandaag alvast een nieuwe trailer online op het wereldwijde web. Deze trailer werpt een licht op de gevechten in het spel, waarbij je de keuze zal krijgen aan een uitgebreid arsenaal aan wapens en zelfs beroep zal kunnen doen op magie om een vijandelijke invasie halt toe te roepen. Elex II zal verschijnen op 1 maart 2022 voor...
Assassin’s Creed: The Ezio Collection volgende maand verkrijgbaar voor Switch
Assassin's Creed: The Ezio Collection is vanaf 17 februari verkrijgbaar voor Nintendo Switch. De collectie bevat Assassin's Creed II, Assassin's Creed Brotherhood, Assassin's Creed Revelations en twee korte films: Assassin's Creed Lineage en Assassin's Creed Embers. De games komen naast de hoofdgame ook met alle singleplayer DLC. Spelers kruipen in de huid van Ezio Auditore da Firenze, de meest gevierde en iconische Master Assassin uit de franchise. Assassin's Creed: The Ezio Collection nodigt alle fans uit om het verhaal van deze Italiaanse Assassin’s Creed-legende te ontdekken of herontdekken, volledig offline en onderweg speelbaar met de Nintendo Switch. Deze exclusieve compilatie maakt tevens optimaal gebruik van de mogelijkheden...
Nieuwe Destiny 2: The Witch Queen-trailer toont Savathûn’s Throne World
Bungie heeft vandaag een nieuwe trailer uitgebracht waarin spelers uitgebreid kennis maken met Savathûn’s Throne World, de nieuwe bestemming The Witch Queen, de nieuwste uitbreiding voor Destiny 2 die verschijnt op 22 februari. De nieuwe locatie is een wereld vol corruptie en angstaanjagende macht. Guardians gaan op zoek naar een mysterie dat zich thuisvoelt in zowel de duisternis als het licht. In The Witch Queen ontrafelen spelers de waarheid achter Savathûn en komen ze tegenover vijanden te staan die ze nog nooit eerder zijn tegenkomen. Spelers gaan een gloednieuwe wereld ontdekken in Savathûn’s Throne World en komen oog in oog te staan met de Lucent Brood – Hive-vijanden die met hetzelfde Light verbonden zijn die Guardians hun...
Seriereview: Chicago P.D.
Enkele weken geleden had ik de eer jullie de seriereview van Chicago Fire te presenteren. Die serie heeft me door mijn scheiding geloodst en volg ik dan ook ontzettend graag. Iets later viel mijn lodderend oog ook op spin-off series Chicago P.D. én Chicago Med. Deze reeksen spelen zich af in hetzelfde 'universum', maar hebben elk hun eigen volwaardige verhaallijn. Ik ontving de boxset met de eerste acht seizoenen en neem je in deze review graag mee naar wat Chicago P.D. te bieden heeft. Niet enkel brandweermannen en -vrouwen zijn ware superhelden. Ook de politiediensten leveren in de meeste gevallen uitstekend werk. Zo halen ze enerzijds wegpiraten van de baan, gaan ze achter criminelen aan en beschermen ze de burger. Anderzijds delen...
Nintendo toont nieuwe screenshots van Pokémon Legends: Arceus
Eind deze maand verschijnt Pokémon Legends: Arceus voor de Nintendo Switch. Tot vorige week was er nog niet veel beeldmateriaal verspreid, maar daar kwam vorige week met de trailer alvast verandering in. Nintendo blijft echter niet bij de pakken zitten en postte op hun officiële pagina een nieuwe resem aan screenshots, die de verschillende omgevingen weergeeft of die een aantal Pokémon toont die de spelers tegen kunnen komen in de Hisui-regio. De screenshots hebben we speciaal voor jullie in onderstaande slider geplaatst!
Bordspelreview: Dune Imperium
Het Dune-universum draait al een hele tijd mee. Het eerste boek dateert al van 1965 en vormde de basis van een reeks boeken en enkele verfilmingen en spellen. De wereld die door auteur Frank Herbert werd bedacht, is zodanig gedetailleerd en ongelofelijk uitgebreid dat Dune talloze andere media inspireerde. In 1979 al verscheen het eerste Dune-bordspel, waarvan in 2019 zelfs nog een remake werd gepubliceerd. Dune Imperium is echter een volledig nieuw spel. Is bedenker Paul Dennen erin geslaagd om de ingewikkelde, politiek geladen wereld van Dune te vertalen naar een tafel vol pionnen en kaarten? Dat ontdek je hier. Ik geef het meteen toe: ik had nog geen Dune-boek gelezen. En ondanks dat ik een zeer grote David Lynch-fan ben, had ik...
Nieuw aangekondigde Serious Sam game verschijnt nog deze maand
Devolver Digital liet afgelopen weekend via Twitter weten dat we deze week nieuws mochten verwachten over een mogelijks nieuwe Serious Sam game. Amper een paar dagen later is het al van dat, want nog eind deze maand verschijnt Serious Sam: Siberian Mayhem, een standalone uitbreiding voor Serious Sam 4, ontwikkeld door Timelock Studio. Laatstgenoemde is op zijn beurt een gekend modding team van de Serious Sam game, maar kreeg dus groen licht om samen met Croteam (het oorspronkelijke Serious Sam development team) te werken aan deze game. Siberian Mayhem neemt Sam Stone mee naar het kille Russische noorden, waar vijf nieuwe levels zich zullen afspelen tussen verlaten bossen en dorpen en zelfs in een echte spookstad. Daarnaast mogen we...
Babylon's Fall is goud gegaan
Tijdens een livestream gisteren, die je op Youtube kan herbekijken (helaas wel in het Japans), hebben Square Enix en PlatinumGames aangekondigd dat Babylon's Fall goud gegaan is en het spel dus op schema is voor de release van 3 maart. Babylon's Fall staat gepland voor PlayStation 4, PlayStation 5 en pc via Steam. Momenteel wordt er wel nog hard gewerkt aan een day one patch. Intussen kunnen we ons wel al vergapen aan de boxart die je hieronder kan ontdekken. Voor PlayStation-eigenaars was er nog goed nieuws, want zo lieten de makers ook weten dat er een gratis upgrade beschikbaar zal zijn voor PlayStation 5 als je in het bezit bent van de PlayStation 4-versie. Hierbij moet je zoals gewoonlijk wel rekening moet houden met het feit dat...
League of Legends start nieuw seizoen met prachtige trailer en tal van aankondigingen
League of Legends, ondertussen ook al ruim 10 jaar oud, is populairder dan ooit. De game van uitgever Riot Games begint dit jaar aan een nieuw prestigieus seizoen en dit werd met onderstaande trailer aangekondigd. Fans van de game mogen dit seizoen een resem aan veranderingen en nieuwe functies verwachten. Zo zal er in eerste instantie een opfrisbeurt komen van een aantal skins, maar zullen er dit jaar ook zes of zeven nieuwe kampioenen op de spelers worden losgelaten. Eén daarvan werd reeds onthuld, Zeri, die naast een uitstekend scherpschutter, ook een deel van de kracht van haar vijand overneemt via haar schild, als ze de vijand daarmee weet te beschadigen. Tijdens de livestream werden voorts nog tal van andere, al dan niet kleine...
Review: Far Cry 6 DLC - Pagan: Control
Als kind en ook als jonge tiener was ik fan van André Van Duin. Ik keek graag naar zijn shows en had een cassette met zijn muziek op. Het was niet moeilijk te begrijpen dat ik geen vrienden had. Ondertussen zijn we veel ouder, maar nog steeds niet wijzer, want zelfs nu nog kijk ik af en toe op YouTube naar zijn shows of speel ik eens een liedje van hem af. Misschien vragen jullie zich af waarom ik jullie deelgenoot maak van dit verschrikkelijk geheim en wat dit nu in hemelsnaam te maken heeft met de DLC van Far Cry 6. Wel, André Van Duin had ooit een liedje met als titel: “Daar ben ik niet blij mee!” en het refrein klonk zo: “Daar ben ik niet blij mee, daar ben ik niet blij mee. Daar ben ik hele-hele-helemaal niet blij mee. Daar ben ik...
Bordspelreview: Unlock! Ontsnappingsavonturen
We hebben vorig jaar met de redactie al meerdere reviews geschreven over diverse types van escape rooms. Om het jaar in stijl te beginnen voeg ik daar met veel plezier nog eentje aan toe, want met Unlock! Ontsnappingsavonturen kregen we opnieuw een ander type van escapen voorgeschoteld. Of die stijl ook werd geapprecieerd en kan aanslaan voor het grote publiek, ontdek je in deze review! Toegegeven, hier thuis hebben we al aardig wat voorkennis wat escape rooms betreft. Zowat alle Exit-games, Pocket Escape Rooms, alsook meerdere Escape Room: The Game-verhalen hebben we hier – al dan niet succesvol – al achter de kiezen. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat ik nog nooit van Unlock! had gehoord tot ik deze box voorgeschoteld...
Terug
Bovenaan