BeyondGaming News

Rainbow Six Extraction komt naar Xbox Game Pass
Microsoft heeft vanavond aangekondigd dat Rainbox Six Extraction vanaf de release speelbaar zal zijn via Game Pass en dit zowel voor Xbox als voor pc. In Rainbow Six Extraction komen de Rainbox Six-operators voor hun grootste uitdaging tot nu toe te staan wanneer ze het moeten opnemen tegen de buitenaardse bedreiging genaamd de Archaens. Het spel belooft ons spannende tactische coöp PvE actie voor te schotelen voor één tot drie spelers. Bovendien hebben Ubisoft en Microsoft aangekondigd dat Rainbow Six Siege ook speelbaar zal zijn op pc via Game Pass vanaf de release van Extraction, zijnde 20 januari. Speel je zowel Siege als Extraction, dan zal je ook een speciale bundle, de United Front Bundle, kunnen vrijspelen.
CES 2022: Razer toont nieuwe Blades
Fabrikant Razer toont op de jaarlijkse Consumer Electronics Show zijn nieuwe gamma Blade gaminglaptops, bestaande uit 14", 15" en 17"-uitvoeringen. De nieuwe toestellen zijn voorzien van Nvidia GeForce RTX 30-series GPU's, piekend met de RTX 3080ti. Daarnaast worden ze voorzien van DDR5-geheugen, dat garant staat voor hogere memory clocks dan voorganger DDR4. Voor de processor krijgt men, afhankelijk van het laptopformaat, de keuze uit AMD of Intel. De Blade 14 wordt uitgerust met een AMD Ryzen 9 6900HX-processor, de krachtigste mobiele optie in AMD's gamma. De Blade 15 en Blade 17 doen het met Intel-processors, gaande van Intel Core H-processors tot de Core i9-12900H met veertien cores en een maximale klokfrequentie van 5 GHz. Alle...
Horizon-game voor PlayStation VR2 aangekondigd!
Vannacht heeft PlayStation een nieuwe Horizon-game aangekondigd. Eentje voor de zopas aangekondigde PlayStation VR2. De game zal Horizon Call of the Mountain heten en zou de speler een compleet nieuw avontuur moeten bieden. Hiervoor werkt het Nederlandse Guerrilla Games samen met het onlangs door Sony overgenomen Firesprite. Helaas zijn er zo goed als geen details bekend over de game. Zo is de releasedatum nog niet bekend, iets dat ook het geval is voor de PlayStation VR2 zelf. Hieronder vind je wel een eerste teaser van de game in kwestie.
Sony onthult meer details over PlayStation VR2
PlayStation heeft meer details over de nieuwe PlayStation VR bekendgemaakt. Zo zal het toestel officieel PlayStation VR heten. Wie hoopt op een prijs of releasedatum voor het nieuwe toestel, moet ik nu al teleurstellen. Die info werd op de PlayStation Blog helaas niet gedeeld. Ook het uiterlijk van de PlayStation VR 2 is nog een groot geheim. Wel werden er nieuwe details gelost. De schermen van de PlayStation VR2 zijn in vergelijking met de huidige PS VR van een grote update voorzien. Zo krijg je per oog een HDR-scherm van 2000 bij 2040 pixels. De OLED-schermen geven je een kijkhoek van 110 graden, wat tien graden meer is dan de voorganger. De externe camera wordt door de inside-out-tracking overboord gegooid. Er worden maar liefst...
Filmreview: Licorice Pizza
Was ter voorbereiding alle films van Paul Thomas Anderson bekijken een goed idee om deftig over Licorice Pizza te oordelen? Ik ben zeker van wel! Al ging het verteren ervan soms moeilijker dan verwacht. Zijn films blijven dagen na het bekijken nog nazinderen. Filmcritici kijken dan ook keer op keer weer uit naar zijn volgende projecten. Ik kan het iedereen alleen maar aanraden om eens in zijn oeuvre te duiken en wat pareltjes te ontdekken, al weet ik zeker dat het niet voor iedereen is weggelegd. Hieronder mijn ondervinding van zijn jongste telg! Licorice Pizza is de negende langspeelfilm van regisseur en scenarist Paul Thomas Anderson. De man die duidelijk een voorliefde heeft voor de jaren 70, brengt hiermee een authentieke ode aan...
Release van Death Stranding Director's Cut op pc indirect bevestigd?
Uit een mogelijks gelekt persbericht van Intel, dat bedoeld was om pas tijdens het CES 2022-event te publiceren, blijkt dat we ook een Director's Cut van Death Stranding voor de pc mogen verwachten. Momenteel is deze editie van de game enkel verkrijgbaar op de PlayStation 5. In de tekst staat namelijk vermeld dat Intel nauw gaat samenwerken met Kojima Productions, om de nieuwe XeSS-technologie, zeg maar Intels uitvoering van Nvidia DLSS, in deze versie van de game te implementeren. Tot dusver was de pc-release van de Director's Cut-editie echter nog steeds niet officieel bevestigd. Dit foutje lijkt hier nu definitief verandering in gebracht te hebben, al blijft het wachten op een officiële aankondiging.
Eerste Game Pass-titels voor januari aangekondigd
Microsoft heeft op zijn website de nieuwe games bekendgemaakt die zullen worden toegevoegd aan de Xbox Game Pass. Dit abonnement geeft je toegang tot meer dan honderden games die je kan downloaden en spelen op Xbox One of Xbox Series X|S. Indien je upgradet naar de Xbox Game Pass Ultimate, krijg je ook toegang tot Xbox Live Gold, Xbox Game Pass voor pc, EA Play en de Cloud Gaming-service. Hieronder vind je een overzicht van de games met het platform en datum waarop ze beschikbaar zullen zijn: Nu beschikbaar Gorogoa (cloud, console, pc) Olija (cloud, console, pc) The Pedestrian (cloud, console, pc) 6 januari Mass Effect: Legendary Edition (console, pc) Embr (cloud, console, pc) Outer Wilds (cloud, console, pc) 13 januari Spelunky...
Filmrelease Morbius met paar maanden uitgesteld
De film van Sony over anti-held Morbius heeft zonet voor de zoveelste keer een vertraging opgelopen. De film met Jared Leto in de hoofdrol zou normaal op 26 januari in onze zalen belanden. Een echte reden werd niet gegeven, al kan de oprukking van de omikron-variant er voor een deel tussen zitten. Ook het succes van Spider-Man: No Way Home kan voor deze vertraging gezorgd hebben. Aangezien deze laatste nog maar sinds december in onze zalen speelt, zouden de films van dezelfde studio kunnen concurreren met elkaar. In Amerika werd de release verschoven naar 1 april. Aangezien nieuwe films bij ons meestal op woensdagen in de zalen komen, gok ik voor ons belgenlandje op 30 maart. Morbius is de langverwachte nieuwste telg die deel uitmaakt...
Star Citizen haalde vorig jaar opnieuw recordbedrag op via crowdfunding
Star Citizen, de game die sinds 2012 in de maak is bij Cloud Imperium Games, heeft het afgelopen jaar nog maar eens 86 miljoen dollar opgehaald bij zijn fanbase, waarmee het opnieuw de beste gesponsorde game is via crowdfunding en het nog beter doet dan de 79 miljoen dollar dat het in 2020 ophaalde. Ondertussen staat de teller van de game op ruim 425 miljoen dollar, niet slecht voor een spel dat nog steeds in ontwikkeling is en waarvoor nog steeds geen releasedatum werd onthuld. De crowdfunding is bovendien niet de enige inkomstenstroom van het spel, want er zouden ook al voor tientallen miljoenen dollars aan diverse private investeringen in de ontwikkeling van het spel zitten. Het multiplayer gedeelte van de ruimtegame Star Citizen is...
De filmreleases van januari 2022
Boy oh boy. Sinds Covid voelt het alsof de wereld al een paar jaar stilstaat, en toch zijn we in 2022 beland! Wat vreemd om dat jaartal te typen. Omdat de bioscopen terug voor onbepaalde duur gesloten zijn, was het even afwegen om de geplande cinemareleases hier neer te pennen. Aangezien het redelijk meevalt qua films die uitkomen, schrijf ik toch alsof ze geopend zouden zijn! 🤡 Bij deze de eerste filmreleases van het nieuwe jaar voor de maand januari! 2 januari Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts (Streamz) Niet echt een filmrelease maar na het artikel van de ons zo ontzettende enthousiaste @Tonerider, kon ik dit niet voorbij laten gaan. Return to Hogwarts zorgt voor interviews, wist je datjes en gesprekken met de...
Steam verbreekt voor de tweede keer in korte tijd zijn online gebruikers record
Amper een maand nadat we konden melden dat Steam zijn record had gebroken van het aantal tegelijk online gebruikers, mogen we dat nieuwtje alweer als gedateerd klasseren, want gisteren verbrak Steam opnieuw zijn record met 500.000 extra online gebruikers. Ondertussen staat de teller op bijna 28 miljoen tegelijk online gebruikers, duizelingwekkende cijfers als je het mij vraagt. Een kleine side note hierbij is dat er 'slechts' 8 miljoen ook effectief een game aan het spelen waren. Het is wellicht geen verrassing, maar bovenaan de lijst van meest gespeelde games tijdens het nieuwe record prijkt opnieuw Counter-Strike: Global Offensive bovenaan, met meer dan 865.000 spelers wereldwijd. Dota 2 neemt met ruim 760.000 spelers de tweede...
Review: Family Trainer
Ja, ik moet al jaren iets aan mijn gewicht doen, maar het komt er nooit van. Het is te zeggen: ik slaag er in veel gevallen in om tien kilogram kwijt te spelen door minder of gezonder te eten, om die kilo's er weer even snel bij te krijgen indien ik met die 'gewoonte' stop. Sporten zou ook al veel kunnen doen, maar de tamme zak in mij heeft daar gewoon geen goesting in. Games kunnen mij wél aan het bewegen krijgen. Het mooiste voorbeeld daarvan is de Just Dance-reeks waarin ik mij samen met mijn kinderen laat gaan. Er zijn echter ook games die focussen op sport. Laat me het een kans geven. Games die je aanzetten om te sporten, bestaan al lang. Denk maar aan de ondertussen bejaarde Wii waarbij je door middel van het zwaaien met de...
Gratis games voor Amazon Prime-leden
Elke maand krijgen Prime-leden van Amazon een aantal games gratis. Ook deze maand is het weer zover. Buiten een hele hoop skins en dergelijke zitten er toch ook een paar interessante volledige games tussen. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van Star Wars Jedi: Fallen Order (Origin) of World War Z: Aftermath (Epic Games Store)? Of mensen in een nostalgische bui kunnen Two Point Hospital (amazon gaming app) claimen, een game gebaseerd op het iconische Theme Hospital. Prime is wel een betalende dienst van Amazon. Bij de amazon.nl-variant moet je er € 2,99 voor op tafel neerleggen in maandelijkse abonnementsvorm, maar op zich is dit geen geld als je ziet welke games je in de plaats krijgt.
Eerste gameplaybeelden van horror shooter ILL
Momenteel werkt Team Clout, een Canadese studio die tot dusver enkel mobiele games ontwikkelde, aan de first person horror shooter ILL. Eerder werd een conceptuele trailer van deze aankomende game gepubliceerd, waaruit bleek dat deze wel eens spek voor de bek van Resident Evil-fanaten zou kunnen worden. Nu is er dus ook een eerste echte, maar korte gameplaytrailer. Bijzonder is dat ILL via een samenwerking met Epic MegaGrants ontwikkeld wordt met Unreal Engine 5. Dat is in het hiernavolgende filmpje onder meer te merken via de textures en innovatieve reflecties. Een releasedatum voor de game is helaas nog niet bekend, maar het ziet er alvast veelbelovend uit!
PlayStation Now-spellen voor januari zijn gekend
Sony heeft vandaag aangekondigd welke spellen de PlayStation Now-abonnementsdienst vervoegen in januari. Het lijstje waarmee we deze maand aan de slag kunnen gaan, wordt aangevoerd door Mortal Kombat 11 en Final Fantasy XII: The Zodiac Age, twee topspellen in hun respectievelijk genre. Hieronder vind je het volledige lijstje voor januari. Twee spellen verlaten deze maand echter ook de dienst, namelijk The Last of Us 2 (04/01) en Grand Theft Auto 3: Definitive Edition (31/01), dus je haast je best als je deze nog wilt spelen. Mortal Kombat 11 Final Fantasy XII: The Zodiac Age Fury Unleashed Unturned Super Time Force Ultra Kerbal Space Program: Enhanced Edition
Genomineerden van De Ensors 2022 zijn gekend!
De cultuursector heeft het de laatste tijd zwaar te verduren gekregen. Gelukkig zijn er ook nog wat lichtpuntjes. Zo zijn recent de bioscoopzalen toch terug geopend. Wat ook zeker nog zal doorgaan, zijn de Ensors-uitreikingen. Van 22/11/2021 tot 19/12/2021 konden film- en televisieprofessionals van de Ensor Academie hun stem uitbrengen. Vandaag werden de genomineerden bekend gemaakt! Beste Documentaire (Film) ALL-IN Dark Rider Four Seasons in a Day Hi My Name is Jonny Polonsky Holgut Beste Documentaire (TV-Serie) Als je eens wist - seizoen 2 Als je ons kan horen Borderline Het leven in kleur Het Scheldepeloton Beste Geluid Eddy De Cloe - Beau Séjour 2 Geert Vlegels - Grond Simone Galavazi - Cool Abdoul Yanna Soentjens - Dealer...
Movies of the Year 2021 van de redactie
Ongelooflijk, de allereerste jaarwissel in het bestaan van ons BeyondGaming gaat bijna in. 2021 was een jaar waarbij wij, de voltallige crew van redactieleden, veel gelachen, geweend, gebloed maar vooral, gezweet hebben. Gelukkig was deze noeste arbeid helemaal niet voor niets. Integendeel, we zijn echt fier op hoe onze front page er nu uitziet en hoe deze elke dag opnieuw opgevuld raakt met interessante, nieuwe content. Iedereen die hieraan meegewerkt heeft tot dusver, enorm bedankt hiervoor! Last but absolutely not least: we zijn oprecht blij met de betrokkenheid van jullie, onze hondstrouwe lezers. Elk artikel dat jullie lezen, elke reactie die jullie geven, … We appreciëren het echt. Uit het feit dat jullie geregeld wat tijd voor...
Terug
Bovenaan