BeyondGaming News

NFL: Pythagoriaanse Verwachtingen - Terugblik 2021
Het seizoen is nu echt, echt voorbij. We zijn zelfs al aan het kijken naar het volgende. Maar eerst moeten we dringend nog een paar rekeningen vereffenen. Voor we de voorspellingen van volgend jaar kunnen doen, moeten we natuurlijk die van vorig jaar nog eens overlopen. Dit jaar was wel een heel raar jaar. De dingen die normaal redelijk zeker zijn, bleken dat niet zo te zijn. Met een paar stevige spelbrekers, maar toch ook veel bevestigingen. Als we nu terugkijken naar de tabel, kunnen we veel afleiden en verklaren. Wie enkel terugkijkt, heeft altijd gelijk. Onder andere de Jaguars die erg hadden moeten verbeteren, maar daarin enorm zijn tegengehouden door hun coach. En bij de Dolphins was het dan weer de GM en de eigenaars die...
Microïds kondigt Smurfs Kart aan
Fans van de Smurfen kunnen binnenkort aan de slag met een nieuw spel waarbij de blauwe personages de hoofdrol krijgen. Deze keer gaan ze niet op avontuur, maar tonen ze het beste van zichzelf in diverse races met karts. Het spel zal nog dit jaar verschijnen, al maakt het persbericht niet duidelijk voor welke platformen we Smurfs Kart mogen verwachten. Het spel wordt ontwikkeld door Eden Games. Zij werkten onder andere ook aan Gear.Club Unlimited, Test Drive Unlimited en V-Rally. Smurfs Kart is dus het volgende project. Veel details over de nieuwe game werden er niet bekendgemaakt. Wel werd duidelijk dat elke Smurf zijn of haar eigen kart en unieke vaardigheid zal krijgen. Uiteraard zullen er ook shortcuts aanwezig zijn en kun je...
Nintendo zendt morgen ook een Direct Mini uit
Verleden week organiseerde de Japanse firma een Nintendo Direct waar Xenoblade Chronicles 3 centraal stond, en ook deze week mogen we een aflevering voor deze digitale rubriek verwachten. Ditmaal koos men ervoor om hun eigen spellen niet in de belangstelling te plaatsen, want met de nieuwste Direct Mini gaat Nintendo haar third-party partners gedurende 25 minuten in de kijker zetten. Vanaf morgen (28 juni) kun je dus terecht op hun officiële YouTube-pagina, om zo meer te weten te komen over de verscheidene titels die een weg zullen banen naar de hybride console. Helaas gaf Nintendo geen hints over wat voor games we exact mogen verwachten, dus hou BeyondGaming alvast in de gaten voor enkele noemenswaardige aankondigingen, zodra deze...
Nieuwe beelden en een Expansion Pass voor Xenoblade Chronicles 3
Nintendo onthulde vorige week dat ze een Nintendo Direct gingen uitzenden waar men uitgebreid over hun nieuwste JRPG zou praten, met name Xenoblade Chronicles 3. Liefhebbers van deze reeks moeten nog tot 29 juli 2022 wachten alvorens ze het derde deel van het ontwikkelingsbedrijf Monolith Soft mogen beleven, maar ondertussen kunnen diezelfde fans kersverse informatie omtrent het project verorberen. Zo bevat de eigenlijke Nintendo Direct veel beeldmateriaal over verschillende aspecten van het spel, zoals de locaties van de wereld, de methoden waarmee jij je tegenstanders kunt bevechten, de types queestes die kunt aanvaarden, de klasses van verscheidene personages, enzovoort. Daarnaast voorzag men ook een nieuwe trailer, welke je zoals...
FromSoftware: onaangekondigde titel bijna voltooid, nieuwe games ook onderweg
FromSoftware voltooide dit jaar eindelijk het langverwachte Elden Ring, en onze redacteur was er alvast laaiend enthousiast over indien je zijn recensie nog niet las. Daarna bleven de ontwikkelaars hun game verder verfijnen door middel van patches, maar hoe zit het met hun toekomstige plannen? Daar sprak Hidetaka Miyazaki, het hoofd van het bedrijf en de regisseur van enkele van hun games, recent over tijdens een interview met de Japanse publicatie 4Gamer.net. Allerlei onderwerpen werden hierin besproken, en dankzij Engelse vertalingen van onder andere Gematsu weten we nu meer over hetgeen wat de firma in petto heeft. Zo vermeldde Miyazaki dat de ontwikkeling van één van hun onaangekondigde titels diens "finale fase heeft bereikt,"...
Launchtrailer maakt je klaar voor razendsnelle actie in F1 2022
Ontwikkelaar Codemasters en uitgever Electronic Arts hebben vandaag de launchtrailer onthuld van EA SPORTS F1 22. Dit is een dag voordat de digital-only Champions Edition lanceert voor PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One en pc. In de trailer, met F1 22-ambassadeur Charles Leclerc, ligt de nadruk op het sensationele gevoel achter het stuur van een 1000 pk sterke Formula 1-auto en de sensatie om het op te nemen tegen de beste coureurs van de Formula 1. F1 22 geeft spelers de kans om zowel op als naast het circuit te leven als Formula 1-coureur. Naast het strijden voor de felbegeerde 2022 FIA World Championship met nieuwe revolutonaire auto’s, krijgen spelers nu ook beloningen buiten het circuit met de introductie van...
Review: Capcom Fighting Collection
In de jaren negentig heb ik me echt rot geamuseerd met allerhande vechtspellen zoals Streets of Rage, Mortal Kombat en natuurlijk Street Fighter II. Die laatste was mijn persoonlijke favoriet in het genre en leerde ik oorspronkelijk kennen op een arcadekast. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat ik verschillende edities van deze game voor zowel de SNES als de SEGA Megadrive bezat. Niet iedereen had toen al een computer thuis, laat staan een internetconnectie. Het kwam er in die tijd dus vooral op neer om de handleidingen van die consolegames goed te lezen en de diverse truukjes neer te pennen of te onthouden welke aan bod kwamen in gamemagazines of tijdens de zeldzame programma’s over videogames op de tv. Toen ik vernam dat Capcom eind...
Review: Jurassic World Evolution 2: Dominion Biosyn Expansion
Wie Jurassic World Evolution 2 in huis heeft en met alle nieuw uitgebrachte content aan de slag wil, mag regelmatig geld op tafel leggen. Ontwikkelaar Frontier Developments brengt met de Dominion Biosyn Expansion de derde uitbreiding voor de game uit sinds het basisspel vorig jaar in november werd uitgebracht. Het komt er dus op neer dat we grofweg om de drie maanden wat nieuwe content mogen verwachten. Het prijskaartje is met 19,99 euro niet mals, maar biedt het genoeg content? Dat kom je te weten in deze korte impressie. Wie naar de nieuwste film in de Jurassic Park-franchise is gaan kijken, weet het zeker: het kan nooit groot of angstaanjagend genoeg zijn. Dat is ook bij de Dominion Biosyn Expansion het geval, want van de reeds...
Filmreview: The Black Phone
The Black Phone had zijn wereldpremière reeds op 25 september 2021 op het Fantastic Fest in Austin, Texas, en vanwege de positieve respons kon het al snel mijn interesse wekken. Oorspronkelijk zou de film op 28 januari 2022 de zalen binnenrollen, maar door onduidelijke redenen werd deze uitgesteld tot juni 2022 en moest ik geduldig wachten tot hij eindelijk bij ons de zalen inrinkelde. Ik was meteen benieuwd of mijn hoge verwachtingen terecht waren. The Black Phone is een langspeelfilm gebaseerd op het gelijknamig kortverhaal van Joe Hill (zoon van Stephen King) en werd geregisseerd door Scott Derrickson die na de verfilming van Doctor Strange terug zijn horror roots ging opzoeken. Derrickson bezorgde ons eerder al Sinister (zijn...
Bordspelreview: Port Royal: Big Box
Bij het ontvangen van een Big Box denk ik altijd aan gigantische dozen met enorme extra’s die in de doos zullen zitten. Denk maar aan de Big Box van Carcasonne of El Grande bijvoorbeeld. Bij de Bix Box van Port Royal krijg je echter een redelijk compacte doos, die enkel een pak extra kaarten bevat. Spelauteur Alexander Pfister ken ik voornamelijk van de zwaardere, meer strategische spellen zoals Marcaibo. Ik verwachtte me dus ook aan een pittig spel met een resem aan te doorbladeren spelregels. Maar is Port Royal wel een zwaar spel, aangezien het enkel kaarten bevat en een eerder beknopt boekje spelregels? Je komt het te weten in deze review! Laat me jullie het scrollen naar de conclusie overbodig maken en de vorige vraag direct...
Rune Factory 5 onderweg naar pc
Gisteren maakte ik nog gewag van het feit dat Story of Seasons: Pioneers of Olive Town onderweg is naar de PlayStation 4, maar voor de liefhebbers van het farming life-simulatorgenre was er nog goed nieuws. De Nintendo Switch-exclusive Rune Factory 5 zal namelijk op 13 juli zijn opwachting maken op pc. Zo is dit het tweede deel in de reeks dat beschikbaar zal zijn buiten het Nintendo-ecosysteem en stiekem hopen we dan ook dat het spel net als Rune Factory 4 SPECIAL zijn weg zal vinden naar de PlayStation-consoles. Rune Factory 5 speelt zich af in het slaperige grensstadje Rigbarth. Hier vinden mysterieuze gebeurtenissen plaats die invloed hebben op de runen die de balans tussen mens en natuur bepalen. Als de nieuwste rekruut van de...
Filmreview: Incroyable mais vrai
Incroyable mais vrai, geschreven en geregisseerd door Quentin Dupieux, is een film met een absurde en surrealistische kijk op de wereld. Dupieux staat bekend om zijn eigenzinnige films, die leunen tegen de waanzin en afwijken van de norm. De regisseur – ook bekend als muzikant en DJ onder de naam Mr. Oizo – heeft de afgelopen tien jaar zeven langspeelfilms en enkele kortfilms uitgebracht, waaronder Rubber (over een moorddadige autoband), Le Daim (over een de obsessie van een man voor zijn lederen jas) en Mandibules (over vrienden die een gigantische vlieg in de kofferbak van een gestolen auto vinden). Dupieux weet de meest vreemde scenario’s te creëren. Incroyable mais vrai vertelt het verhaal van twee bevriende koppels, beide met hun...
Bordspelreview: De Stinkies
Ik moet zeggen dat zowel mijn zoon als ik de smaak te pakken hebben gekregen met de gezelschapsspelletjes uit de Megableu-kinderreeks. Hoewel mijn vierjarige koter ondertussen zijn favoriet heeft gekozen, was het tijd om nog een nieuw spel aan de test te onderwerpen. Deze keer was het de beurt aan De Stinkies. Mocht het enkel van de naam afhangen, was hij alvast fan. Na een eerste bulderlach gingen we met ons twee aan de slag. Of het spel Oma’s Woeste Waslijn van zijn troon kon stoten, kom je te weten in onderstaande review! Megableu is geen kleintje als het gaat om bordspellen voor kinderen. Het Franse bedrijf heeft sinds zijn ontstaan in 1994 een heuse reputatie opgebouwd op internationaal niveau. De basis ontstond bij een educatief...
Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival verschijnt in oktober voor Nintendo Switch
Dondoko don don ... Binnenkort zal ik mijn drum controllers weer kunnen bovenhalen, want op 14 oktober verschijnt het nieuwe Taiko no Tatsujin-spel, Rhythm Festival. Dit is na Drum 'n' Fun en Rhythmic Adventure 1 en 2 al het vierde ritmespel gebaseerd op de populaire arcadekast dat beschikbaar zal zijn voor de Nintendo Switch. Na Rhythmic Adventure 1 en 2, die de formule overgoten met een RPG-sausje, belooft Rhythm Festival ons een meer klassieke ervaring aan te bieden, met als grote vernieuwing dat we nu ook twee vierspelermodi krijgen: Donkatsu Toy Wars (versus) en Donchan Band (coöperatief). De basisversie van het spel zal 76 liedjes bevatten en met de nieuwe Taiko Music Pass zal je toegang krijgen tot een bibliotheek van maar...
Story of Seasons: Pioneers of Olive Town komt op 29 juli naar PlayStation 4
Marvelous Europe heeft vandaag aangekondigd dat Story of Seasons: Pioneers of Olive Town, dat momenteel al beschikbaar is op pc en Nintendo Switch, op 29 juli beschikbaar zal zijn voor PlayStation 4. Het spel zal zowel een fysieke als digitale release krijgen. Daarnaast zal er ook een DLC Expansion Pass beschikbaar zijn die je meeneemt buiten de grenzen van Olive Town en enkele bekende gezichten uit vorige delen van de serie met zich meebrengt. Story of Seasons Pioneers of Olive Town schotelt ons een gezellige life/sim-ervaring voor met de kenmerkende charme van de serie. Spelers worden meegenomen naar het charmante kustplaatsje Olive Town op een zoektocht om de vervallen boerderij van hun grootvader nieuw leven in te blazen. Er ligt...
Blade Runner: Enhanced Edition vanaf nu te koop voor meerdere platformen
Rond februari werkte het ontwikkelingsbedrijf Nightdive Studios hun meest recente titel af, met name een remaster van de uitstekende retro-FPS PowerSlave: Exhumed. De leden van deze firma besloten echter om dit jaar een tweede titel vrij te geven, hoewel het ditmaal geen First-Person Shooter zal zijn. Men blies namelijk nieuwe leven in Blade Runner, een oude point 'n click adventure voor PC die in 1997 werd gemaakt door Westwood Studios, een team dat destijds wereldberoemd werd voor real-time strategy games zoals de uiterst succesvolle Command & Conquer-serie. Deze keer zal men Blade Runner niet tot louter de PC-markt beperken, want deze Enhanced Edition verscheen (naast Steam) sinds kort ook de Xbox One, de PlayStation 4 en de Nintendo...
Tiny Tina's Wonderlands krijgt nieuwe DLC en baant zich ook een weg naar Steam
Tiny Tina's Wonderlands verscheen circa drie maanden geleden voor allerlei platformen en BeyondGaming stond destijds natuurlijk paraat om een recensie te schrijven. Na de lancering van het spel sloeg Gearbox Software er alsook in om meerdere stukken downloadbare content vrij te geven, waaronder Coiled Captors en Glutton's Gamble. Daar kwam sinds kort nog een exemplaar bij, want samen met uitgever 2K kondigde men Molten Mirrors aan, een kersverse episode die vanaf nu verkrijgbaar is voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S | X en PC. Voor die laatste markt krijgt de Epic Game Store-versie alleszins gezelschap, want het spel (inclusief diens DLC) arriveerde eveneens op Steam. Geïnteresseerden hebben keuze uit zowel een...
Terug
Bovenaan