BeyondGaming News

Photo Awards: Interview met de winnaars
In april was de allereerste editie van de BeyondGaming Photo Awards. Dit was een eenmalige uitbreiding van de foto-uitdaging waarbij je een juryprijs en publieksprijs kon winnen. Nu de winnaars bekend zijn, is het uiteraard tijd om hen eens aan de tand te voelen over hun foto's, ervaringen, ideeën en dromen die ze hebben met hun fotografie. We hebben hier @Tonerider (juryprijs) en @Avondland (publieksprijs) aan het woord. Ondertussen kunnen jullie ook al meedoen aan de challenge van juni met als onderwerp ''Dieren''. Proficiat alvast met jullie award! Wat doet dat met een mens? Avondland: ''Bedankt! Het is mijn tweede award voor de challenge, dus het is best fijn om die erkenning te krijgen van onze fraaie community. Mocht ik in...
Game Pass voegt onder andere Total Wars: Three Kingdoms en Far Cry 5 toe
Microsoft voegt in de komende twee weken nog enkele toppers toe aan hun abonnementsdienst, waaronder enkele titels die vanaf de releasedag speelbaar zijn op de Xbox-consoles. Hier volledig lijstje vind je hieronder. Maar daarnaast had Microsoft nog een leuke aankondiging voor zij die nog nooit Game Pass hebben gehad. Als je PC Game Pass of Game Pass Ultimate nog niet hebt geprobeerd of je vrienden kennis wilt laten maken met deze services, zijn de eerste 3 maanden slechts € 1, tot 30 juni. Ontdek nieuwe titels zodra ze uitkomen, zoals de titels die we lieten zien op de Xbox & Bethesda Games Showcase, iconische franchises van Xbox Game Studios, onmisbare indiegames en meer! Bovendien krijg je zonder extra kosten een EA...
Fall Guys vanaf vandaag free-to-play én beschikbaar op alle platformen
De doldwaze 'racegame' Fall Guys is sinds vandaag gratis te spelen. Daarnaast is de game nu ook eindelijk beschikbaar op alle relevante platformen, gaande van pc tot Nintendo Switch, de PlayStation-consoles en de Xbox-toestellen. Baan je duikend en tuimelend een weg naar de overwinning op het ultieme stuntelparcours. Groentje of pro? Solo of in een team? Fall Guys zorgt voor ongeziene hilariteit en plezier. Het enige wat belangrijker is dan winnen? Er ook zo belachelijk mogelijk uitzien! Pak de mafste outfit die je kunt vinden en sluit maar aan: het is showtime! Competitief en coöperatief: tuimel tussen competitieve free-for-alls en coöperatieve uitdagingen, of trotseer de Blunderdome met maximaal drie vrienden!
Achter de schermen van 's werelds notoirste sportteams in Legacy: The True Story of the LA Lakers-teaser
Recent haalden de Golden State Warriors de befaamde NBA Finals-titel binnen. Voor de LA Lakers was de laatste winst in 2020. Hoewel nog vrij recent, zitten ze momenteel toch eerder in een mindere (en dat is nog voorzichtig uitgedrukt) periode. Dat er veel te doen is rond het team waarin LeBron James schittert, spreekt voor zich. Voor fans van de ploeg, maar ook voor liefhebbers van de sport in het algemeen, zal de onthulling van de Disney+ teaser voor Legacy: The True Story of the LA Lakers een welkome boodschap zijn! In deze documentairereeks over het legendarische basketbalteam, wordt ingezoomd op de opkomst en succes van één van de meest iconische franchises in de professionele sportwereld. LA Lakers CEO, Jeanie Buss, neemt ons als...
Zelda-achtig avonturenspel XEL verschijnt in juli
Assemble Entertainment kondigt aan dat XEL, hun avonturengame met serieuze Zelda-invloeden, vanaf 12 juli beschikbaar zal zijn. In tegenstelling tot alle The Legend of Zelda-spelletjes, verschijnt XEL niet alleen op de Switch, maar tegelijk ook op Xbox, PlayStation en pc. Bij het bekijken van onderstaande trailer valt onder meer de gelijkaardige pas van enkele tegenstanders op, maar ook op andere vlakken hoopt de ontwikkelstudio ons aan TLOZ-spellen te doen herinneren. Het topdown 3D-perspectief is misschien niet per sé een relevante link, maar de manier waarop er gevochten wordt, de dungeons en de graphics daarentegen werden zeker door de legendarische videogames beïnvloed.
Review: Wonder Boy Collection
Remasters, reboots, remakes, re…vanallesennogwat. Het lijkt momenteel schering en inslag! Voor sommige titels vind ik het zeker een meerwaarde, voor andere dan weer overbodig. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er zeker niet tegen. Vooral voor mensen die bepaalde klassiekers nooit eerder gespeeld hebben, maar deze nu wel een kans wil geven, is het zeker interessant. Ik ben eerder het type persoon die dan liever zijn oude console nog eens afstoft, op zoek gaat naar die verdomde aansluitkabels die ergens op zolder in een doos vol verstrengelde kabels liggen die toch niemand nog gebruikt en hoopt dat die oude CRT-bak het effectief nog doet (ja, retrogames speel je op een oud scherm!). Uiteraard moet je dan het spel al in je bezit hebben of...
Transformeer in een weerwolf dankzij nieuwe Sims 4-uitbreiding
Electronic Arts' The Sims-games staan gekend voor hun talrijke uitbreidingspakketten. Bij The Sims 4 staat sinds eind vorige week de teller op twaalf (12!), want The Sims 4: Werewolves is beschikbaar. Het is niet voor het eerst dat je je Sims in een weerwolf kan (laten) transformeren. Ook bij The Sims 2: Pets en The Sims 3: Supernatural behoorde dit al tot de mogelijkheden. Naast deze belangrijkste toevoeging kan je ook een nieuwe wereld verkennen; die luistert naar de naam Moonwood Mill. Eenmaal in een wolf veranderd, kan je je rustig houden, ofwel je temperament volledig haar eigen leven laten leiden. Er zijn gethematiseerde evenementen en de stand van de maand beïnvloedt je doen en laten. Klinkt allemaal vrij realistisch, toch!
Nintendo houdt Nintendo Direct voor Xenoblade Chronicles 3
Volgende week woensdag, op 22 juni om precies te zijn, houdt Nintendo een nieuwe Nintendo Direct. Deze keer zal er om 16 uur een gelivestreamde Xenoblade Chronicles 3-presentatie uitgezonden worden waarin je ongeveer twintig minuten aan informatie te zien krijgt over het RPG-avontuur. Xenoblade Chronicles 3 verschijnt op 29 juli en dat exclusief voor de Nintendo Switch. Ga naar de Nintendo Direct-website of het YouTube-kanaal van Nintendo België om de livestream te bekijken.
GRID Legends ontvangt nieuwe DLC
Codemasters en Electronic Arts hebben vandaag Classic Car-Nage uitgebracht: een nieuwe, destructieve gamemodus voor GRID Legends, boordevol adrenaline. De modus introduceert actievolle Derby-style gameplay waarin coureurs zich vooral niet hoeven in te houden en op andere voertuigen in kunnen rammen met extreem hoge snelheden. Bestaande raceregels worden hier volledig van tafel geveegd. De modus speelt een prominente rol in een nieuw contentpakket dat ook verhaalgedreven elementen en cross-platform multiplayer DLC bevat. Spelers kunnen hun wildste race-instincten loslaten in nieuwe voertuigen en zij kunnen hun vrienden uitdagen op maar liefst vier nieuwe tracks. Naast deze DLC wordt er een nieuwe patch uitgebracht die onder andere de...
De BeyondFestival Kalender
De festivalzomer is in België met Graspop officieel van start gegaan. Daarom is het tijd om een festivalkalender samen te stellen voor jullie. Hier vind je alle grote(re) festivals die wij alvast interessant vinden. Er is voor elk wat wils. Naar welke festivals gaan jullie deze zomer? Wij zullen alvast zeker op enkele festivals te vinden zijn! Graspop Metal Meeting – 16 t.e.m. 19 juni Werchter Boutique – 19 juni TW Classic – 25 juni Feest in ’t Park – 25 juni Denderpop – 25 juni Couleur Café – 24 t.e.m. 26 juni Sunrise Festival – 24 t.e.m 26 juni Rock Voor Specials – 29 t.e.m 30 juni Rock Werchter – 30 juni t.e.m 3 juli Rampage Open Air – 1 t.e.m. 3 juli Paradise City Festival – 1 t.e.m 3 juli Les Ardentes – 7 t.e.m 10 juli...
NVIDIA zet foto's om in 3D-objecten
Bij jazz draait alles om improvisatie - en NVIDIA brengt een ode aan het genre met grafisch onderzoek dat op de dag van de CVPR 2022 creators in staat zou kunnen stellen om te improviseren met 3D-objecten die op het moment zelf zijn gemaakt. Deze methode, NVIDIA 3D MoMa, zou architecten, ontwerpers, conceptkunstenaars en gameontwikkelaars in staat kunnen stellen om snel een object in een grafische engine te importeren om ermee aan de slag te gaan, de schaal aan te passen, het materiaal te veranderen of te experimenteren met verschillende lichteffecten. Dit onderzoek vermindert aanzienlijk de tijd en moeite die content creators nodig hebben om uitstekende graphics te maken. Een voorbeeldje van hoe het in z'n werk gaat, vind je terug in...
Outriders is momenteel gratis te spelen op Steam
Pc-gamers die de kans nog niet gehad hebben om Outriders te spelen, kunnen dat nu alsnog doen. Het mooie is dat dit zonder kost gepaard gaat, want de Steam-versie is vanaf nu tot en met 23 juni gratis te spelen. Hierdoor krijgen gamers de kans om alle functionaliteiten van de game te testen. Spelers kunnen tijdens deze periode de volledige originele Outriders-game spelen, inclusief cross-play met andere platformen. Alle voortgang die spelers tijdens deze gratis periode boeken kunnen ze meenemen wanneer ze Outriders aanschaffen op hetzelfde platform. Daarnaast kan iedereen die de Outriders-demo eerder al speelde gewoon verder spelen vanaf het punt waar ze de vorige keer waren gestopt. Outriders is een brute RPG-shooter die speelt in een...
Review: Evil Dead: The Game
“This is my boomstick”, dat zijn de legendarische woorden van niemand minder dan Ash uit Evil Dead die triomfantelijk zijn shotgun toont. Een van de zovele simpele oneliners die een glimlach op mijn gezicht kunnen toveren. Soms kan het filmmedium toch zo prachtig zijn in al zijn eenvoud. Ik herinner me de eerste keer dat ik Evil Dead 2 zag, een ware openbaring. Voornamelijk de tweede en derde film zijn soms extreem bizar en weten een geniale lijn tussen horror en komedie te vinden, terwijl de eerste nog iets obscuurder was. Vele jaren later is die traditie verdergezet met de schitterende serie Ash vs Evil Dead. In al die tijd zijn er ook enkele games uitgekomen, maar die wisten de sfeer van de films niet echt te repliceren. Toen ik de...
Review: The Gardens Between
De zomer staat telkens gekend als een rustige periode op vlak van gamereleases. Er worden wel veel kleinere games uitgebracht, maar die verdrinken tussen het aanbod. Gelukkig heb ik een lodderig oog die er toch de interessante spellen uitpikt. Eentje dat er de kleine parels, die je her en der in de digitale winkels van de verschillende platformen vindt, uitpikt. Zo ook The Gardens Between; een puzzelspel met een erg mooie grafische stijl. Of mijn arendsoog gelijk had, lees je in deze review. ’t Is altijd een beetje jammer om te moeten waarnemen dat indiegames niet altijd de aandacht krijgen die ze verdienen. Bij BeyondGaming maken we er echter ook graag tijd voor en voor The Gardens Between is dat uiteraard niet anders. De game werd...
LEGO Brawls zoekt weldra consoles op
LEGO organiseerde gisteren voor de tweede keer haar eigen conventie LEGO CON. Vanuit Denemarken werd een livestream gehost, en één van de besproken nieuwtjes is de releasedatum van LEGO Brawls. Dat spel ken je misschien als iOS-exclusive, al dateert die originele release alweer van 2019. De heruitgave op console laat niet lang meer op zich wachten, want vanaf 2 september kan je op Nintendo Switch, PlayStation 5 alsook Xbox Series S/X met de multiplayer brawler aan de slag. De game plaatst twee teams van vier spelers lijnrecht tegenover elkaar. Naast het vechten is er ook een personalisatie-aspect, met onder meer invloeden van LEGO Ninjago. De aankondiging van de lanceerdatum werd met een trailer begeleid, die kan je hieronder bekijken.
Bordspelreview: Hokkaido
Japan bestaat uit vier grote eilanden en Hokkaido is daar het meest noordelijke van. Tevens is het een bordspel dat als vervolg dient op Honshu, dat op zijn beurt het grootste eiland van Japan is. Hoewel ik Honshu niet heb gespeeld, liet ik me afgelopen weken wel enkele keren gaan met Hokkaido. Dit spel wordt onder andere uitgegeven door het Nederlandse HOT Games en werd me overhandigd op Zomerspel om te reviewen. Hier gaan we. Hokkaido is een spel uit 2018 dat ontworpen werd door Kalle Malmioja en op zo'n dertig tot veertig minuten gespeeld kan worden met een spelersaantal van twee tot en met vijf. Hoewel ik om en bij de 650 bordspellen heb, kan ik niet alles bezitten. Hokkaido en Honshu zijn daar twee spellen van, maar hiervan maakt...
Filmreview: Lightyear
“Oneindig ver, en verder”. Buzz Lightyear is opnieuw te zien op het grote scherm maar dit keer zonder zijn trouwe metgezel Woody. In Lightyear gaat Buzz op missie met zijn partner Alisha Hawthorne en komt vast te zitten op een onbekende planeet. In 1995 leerde het publiek de spaceranger kennen in de Toy Story-films. In een wereld waar speelgoed tot leven komt, krijgt jonge Andy een Buzz Lightyear-pop cadeau. In de Toy Story-verhaallijn is Buzz een filmster in een tekenfilm voor kinderen. De kinderheld wordt er razend populair nadat hij de gemene keizer Zurg weet te verslaan. 27 jaar na de eerste Toy Story-film brengt Disney de strijd tussen Buzz en Zurg. Computergeanimeerde films zijn nu de normaalste zaak ter wereld. Toy Story was de...
Terug
Bovenaan