BeyondGaming News

Seriereview: Santa Evita
Ik heb het ondertussen al wel vaker gezegd, en nu nog eens: ik kijk weinig series in een taal die ik niet op gehoor kan volgen. Mijn aandacht durft al eens afgeleid worden door telefoon of kinderen, dus als ik kan blijven luisteren blijf ik toch al mee met het verhaal. In het geval van Santa Evita, heb ik echter de gedubde versie ingewisseld voor het originele Spaans met Nederlandse ondertitels, want een mond die niet in sync is met wat gezegd wordt, is irritant. Ik wist het ook niet van mezelf, but there you go … Santa Evita’s verhaal is bizar en interessant genoeg (en waargebeurd) om de kinderen buiten te sluiten en de telefoon op stil te zetten. Santa Evita bevat zeven afleveringen en is op Disney+ beschikbaar sinds 26 juli...
Review: Marvel's Spider-Man Remastered
Eindelijk is het zover! Marvel's Spider-Man, de topper die voorheen exclusief te spelen was op PlayStation, voelt zich klaar om nu ook het pc-platform te beklimmen. En nog wel in een nieuw jasje, of zeg ik hier beter pak? De versie die pc-spelers voorgeschoteld krijgen, betreft namelijk een extra remaster. Dat betekent dat onder meer het beeld, dat al van uitstekende kwaliteit was in de PlayStation 5-remaster, nog verder onder handen genomen werd. Benieuwd of de bijna vierjarige game nog steeds zijn spinnenmannetje staat tussen al het hedendaagse grafische geweld en of het verhaal nog steeds indruk weet te maken? Ik was het in ieder geval wel! De oorspronkelijke versie van Marvel’s Spider-Man werd exclusief voor de PlayStation 4...
De gamereleases van augustus 2022
Een nieuwe maand betekent een nieuwe BeyondGaming releasekalender! In deze special vind je de belangrijkste releases terug van deze maand. Onderstaande spellen staan garant voor uren spelplezier op eender welk platform dan ook. 1 augustus Retreat to Enen (pc) Hoe denk je dat het leven van de mensheid eruit zal zien tegen het jaar 3600? Volgens ontwikkelaar Head West zal de mensheid dan aan het randje zijn van uit te sterven. In Retreat to Enen staat de mensheid niet meer aan de top van de voedselketen, en na eeuwen van oorlog en catastrofes, is onze technologie en infrastructuur weggevaagd, vervangen door de natuur die terug in volle glorie op onze planeet groeit. Als 37-eeuwse mens ben je dan ook meer in contact met de natuur, en al...
Bordspelreview: Dodo
Met kinderen is huis is het in de vakanties altijd zoeken naar manieren om de dag te vullen. De ene keer worden ze naar de speelpleinwerking gestuurd, andere momenten zouden broer en zus elkaars kop inslaan in de tuin. Hen stil krijgen lukt altijd met wat tablet of televisie, maar urenlang aan een stuk is niet echt te verantwoorden. Gelukkig heb ik ook een bescheiden collectie aan bordspellen die met dank aan uitgever 999 Games nog wat werd uitgebreid. Ik ontving het coöperatieve bordspel Dodo en kreeg hiermee mijn ruziemakende koters stil. Toch voor even … Grijs haar krijg ik ervan. Aan de ene kant mijn zoon van negen. Aan de andere kant mijn dochter van acht. En beiden weten ze nooit van iets. Op de weinige momenten dat ze elkaar...
Bordspelreview: Virtù
Als bordspelliefhebber van het (iets) zwaardere werk, had je vroeger de keuze uit ofwel eurogames, spellen waarbij het spelmechanisme centraal staat, ofwel de zogenaamde Ameritrash games, waarbij het thema en de interactie tussen de spelers, al dan niet met het nodige gerol van de dobbelstenen, het voortouw nemen. De laatste jaren zien we echter steeds meer hybride spellen die de interactie en de thematische setting van Ameritrash proberen te huwen met spelmechanismen uit eurogames. El Grande is waarschijnlijk een van de eerste van dit soort hybride spellen, maar de trend lijkt er pas echt gekomen te zijn met Blood Rage, Scythe en Gloomhaven, drie immens populaire spellen die aantonen dat je niet per se dobbelstenen nodig hebt om een...
Filmreview: Where the Crawdads Sing
Delia Owens verraste de literaire wereld met haar debuut als schrijfster: haar boek Where the Crawdads Sing werd in augustus 2018 uitgebracht en verkocht reeds meer dan twaalf miljoen exemplaren. De roman werd erg populair nadat hij werd aangeraden als boek van de maand in de Hello Sunshine boekenclub van Reese Witherspoon. Door het grote succes is het dan ook niet verwonderlijk dat er een verfilming kwam. De film werd geregisseerd door Olivia Newman en geproduceerd door Reese Witherspoon en Lauren Neustadter. De schrijfster is van jongs af gefascineerd door de natuur en groeide op in het zuiden van Georgia, waar ze paard reed en de bossen ontdekte. Haar moeder spoorde haar hierbij aan met “Go way out yonder where the crawdads sing.”...
Seriereview: I Am Groot
I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot. I Am Groot! Zoals je hierboven dus kan lezen, is I Am Groot vanaf 10 augustus te zien op Disney+. Ain't nothin' like me, 'cept me In 2014 kwam de eerste Guardians of the Galaxy-film uit, de vierde Marvel-aanbieding van Fase Twee van het MCU. Het idee van de Guardians bestaat in de stripverhalen al sinds 1969, maar de personages die wij algemeen kennen als het team, zijn in feite de new guard die pas sinds 2015 (dus na de eerste film) in deze bezetting in de comic voorkomen. GotG was een enorme hit, de humor en de soundtrack waren fris en de personages...
Hogwarts Legacy verschuift naar volgend jaar
Normaal gezien zou Hogwarts Legacy van ontwikkelstudio Avalanche Software nog dit jaar verschijnen, maar dat blijkt niet meer haalbaar te zijn. De uitgever heeft via Twitter namelijk laten weten dat de game wordt uitgesteld. De nieuwe datum staat nu vastgepind op 10 februari 2023. Een specifieke reden wordt er niet gegeven, maar wel is duidelijk dat het team meer tijd nodig heeft om het spel af te werken. In Hogwarts Legacy speel je als een vijfdejaars student van Zweinstein. Je kunt je eigen personage creëren, wordt ingedeeld in een van de vier groepen en kunt dan aan de slag om toverspreuken te leren en toverdranken te brouwen. De game verschijnt voor alle relevante platformen op 10 februari 2023. Uitzondering hierop is de Nintendo...
Naughty Dog toont twee vergelijkende video's van The Last of Us Part I remake
Ben je een eigenaar van een PlayStation 5 en geniet je meestal van Naughty Dog's output, dan herbeleefde je misschien het tweede deel van hun post-apocalyptische saga wanneer ze een performantie-gerelateerde update beschikbaar maakten. De PS4-remaster van The Last of Us Part I ontving daarentegen geen soortgelijke patch, want de Amerikaanse ontwikkelaars besloten om één stap verder te gaan voor Sony's nieuwste console. Het begin van hoe Joel en Ellie elkaar ontmoetten, bereidt men namelijk als een remake voor, compleet met mooiere graphics, meer algemene functies (zoals extra opties voor toegankelijkheid) en verbeterde gameplay. Alle concrete informatie hierover kun je in ons vorig nieuwsbericht lezen, terwijl je via dit adres een...
Filmreview: The Dark Knight Rises (Collector's Edition)
Aan alles komt ooit een einde, ook aan The Dark Knight-trilogie. We sluiten het drieluik af met The Dark Knight Rises dat in 2012 uitkwam, vier jaar na het bejubelde The Dark Knight. De verwachtingen lagen extreem hoog, of die konden ingelost worden lees je hieronder. Opgelet, er volgen spoilers voor The Dark Knight! The Dark Knight Rises werd opnieuw geregisseerd door Christopher Nolan, die het script schreef met zijn jongere broer Jonathan Nolan en werd mede bedacht door David S. Goyer. Gothams Reckoning De Batman is niet meer. Acht jaar na de dood van Harvey ‘Two Face’ Dent, die onze donkere ridder op zich nam, staat de criminele activiteit in Gotham op het laagste pitje ooit. Echter komt er een nieuwe tegenstander in de ring...
Review: Xenoblade Chronicles 3
De derde telg in de Xenoblade Chronicles-reeks is onlangs uitgekomen op Nintendo Switch. Een reeks die mij wat gepasseerd was aangezien ik al jaren aan Final Fantasy verknocht ben. Toegegeven dat bij de laatste games van laatstgenoemde het gevechtssysteem mij niet altijd aansprak en ik bijgevolg meermaals moest herbeginnen na een lange pauze. Xenoblade Chronicles 3 bleef echter boeien met zowel het gevechtssysteem als het verhaal en daarover vertel ik zeer graag meer, want er is veel te ontdekken in dit openwereldspel. De wereld van Xenoblade Chronicles 3 is een harde wereld. Een voortdurende oorlog is gaande, tussen Keves en Agnus. Artificiële soldaten worden telkens bijgemaakt en moeten tien termijnen dienstdoen. Dat is hun maximale...
Nieuwe Tiny Tina's Wonderlands-DLC nu beschikbaar
Vandaag hebben 2K en Gearbox Software aangekondigd dat de vierde Tiny Tina's Wonderlands DLC, Shattering Spectreglass, nu beschikbaar is voor individuele aankoop en voor bezitters van de Season Pass van de game. Shattering Spectreglass wordt aangevoerd door de gloednieuwe Blightcaller-class, waarmee spelers de schadelijke essentie van moerassen kunnen gebruiken met een krachtige precisie, naast nieuwe manieren om je Fatemaker aan te passen, waaronder een gloednieuwe stem. Shattering Spectreglass begint in Dreamveil Overlook, waar spelers te maken krijgen met de meest persoonlijke Mirror of Mystery van Vesper tot nu toe. Shattering Spectreglass biedt een kijkje in de herinneringen van Vesper, die worden geteisterd door visioenen van...
Oh haai, welkom op de Shark Side of the Moon!
Amerika, land van eh?, heeft een aantal momenten op zijn jaarlijkse kalender die voor best wat nationale gekte zorgen. Sommige zijn uniek voor hen - denk Thanksgiving, Fourth of July - en anderen vinden hun weg de wereld rond (zoals Halloween). Shark Week is misschien nog niet wereldwijd bekend, maar de jaarlijkse week haaien gekte is wel al heel lang een traditie. Zeven dagen geeft Discovery álles ‘haai’: gevaarlijk, grappig, schattig, informatief, schrikwekkend … een hele hap (ha). Dankzij Shark Week hebben we een aantal jaar geleden het cinematografische meesterwerk Sharknado gekregen, met ondertussen al vijf sequels. Nu gaat Tubi ook zijn duit in het zakje doen en op 12 augustus komen zij met Shark Side of the Moon. Geen Pink Floyd...
Preview: The Diofield Chronicle
Tijdens de State of Play van maart 2022 kondigde Square Enix The DioField Chronicle aan, een nieuw tactisch rollenspel ontwikkeld door Lancarse, de Japanse studio achter Etrian Odyssey I en II, Zanki Zero: Last Beginning en meer recent Monark. Met The DioField Chronicle leken ze een spirituele opvolger te maken van Final Fantasy Tactics en Tactics Ogre, die binnenkort zelf een remaster krijgt met Tactics Ogre: Reborn. Maar de ontwikkelaars voegden een grote verandering toe: in plaats van turn-based, worden de gevechten deze keer in real-time uitgevochten. Verder lijkt The DioField Chronicle inderdaad een opvolger te worden van voornamelijk Final Fantasy Tactics. De invloeden van de gehele Final Fantasy-franchise zijn eigenlijk voelbaar...
Hamer de waarheid nog wat binnen in House of Hammer
De waarheid is vaak (altijd?) vreemder dan fictie. Iedereen kijkt graag film maar als er begonnen wordt met based on a true story en documentaires waarvan we met zijn allen W the actual F kunnen zeggen, da’s pas entertainment! Want de donkere kantjes van echte mensen zien, veilig in de zetel, geef de popcorn maar door. De spectaculaire val van Armie Hammer mag gerust tot een van de grootste ‘sorry, wablief??’ momenten van de laatste tien jaar gaan horen. Hammer is telg van een schatrijke oliefamilie. Conventioneel knap, komische timing niet slecht en geld genoeg om zich door zijn agentschap onverminderd te laten naar voor schuiven als hoofdrolspeler. Ook al bleef Armie zelfs met hoofdrollen altijd hangen op het ‘net niet’ niveau van...
Releasedatum voor Kirby's Dream Buffet bekendgemaakt
Pas vorige maand werd Kirby's Dream Buffet aangekondigd. Toen werd bekendgemaakt dat de nieuwe game met de roze bol in de hoofdrol nog deze zomer voor Nintendo Switch zou verschijnen. Vandaag werd aangekondigd dat dit reeds volgende week gebeurt, op 17 augustus om precies te zijn. In Kirby’s Dream Buffet, dat exclusief in de Nintendo eShop voor de Nintendo Switch wordt uitgebracht, rollen meerdere Kirby’s in vier razende ronden door een keur aan op eten gebaseerde levels. Spelers racen tegen elkaar op deze overheerlijke hindernisbanen om aardbeien te verzamelen en Kirby te laten groeien. Ondertussen proberen ze tegenstanders van tafel te vegen en karakteristieke kopieerkrachten (die in zogeheten krachtsnacks verstopt zitten) te...
Het grimmige Moonscars verschijnt vanaf 27 september
Fraaie pixel art met vloeiende animaties, gecombineerd met een sombere 'dark fantasy' esthetica? Hiervoor kun je absoluut bij Moonscars terecht, waar we in het verleden reeds over schreven toen uitgever Humble Games en ontwikkelingsbedrijf Black Mermaid het spel officieel uit de doeken deden. Verwacht menig taaie omstandigheden in een actievolle platformer dat geïnspireerd werd door zowel Metroidvania's als de Dark Souls-serie, terwijl je gradueel meer te weten komt over het lot van de teneergeslagen protagonist Grey Irma en de gevaarlijke wereld die zij bewoont. Blijkbaar is deze opvallende 2D-game bijna klaar, want recent publiceerde men een nieuwe trailer waarin men beweert dat het spel tegen eind volgende maand in de winkels zal...
Terug
Bovenaan