BeyondGaming News

Plantjes verzorgen in Garden Life
Nacon en stillalive studios onthulden vandaag een nieuwe trailer voor Garden Life, een sandbox-game waarin spelers hun eigen tuin kunnen maken. In een wonderschone omgeving kunnen spelers naar hartenlust gewassen planten en verzorgen om hun eigen vredige oase te scheppen. Plant en verzorg de tuin van je dromen in deze unieke ervaring die je aanmoedigt je creativiteit helemaal de vrije loop te laten. Deze hartverwarmende en ontspannende game laat spelers genieten van een charmante stijl en in de realiteit gewortelde gameplay. Kweek je favoriete echte bloemen, struiken, fruit en groentes om je eigen tuin tot leven te wekken. Dankzij procedurele generatie en geavanceerde groeisimulatie, zien geen twee planten er hetzelfde uit - net als in...
Romancing SaGa -Minstrel Song- Remastered – nu verkrijgbaar
Square Enix maakte onlangs bekend dat het nieuwste deel in de geliefde SaGa-serie, Romancing SaGa -Minstrel Song- Remastered nu verkrijgbaar is voor PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch, pc via Steam, iOS en Android. Deze game verscheen oorspronkelijk in 1992 in Japan, en als remake in 2005 in Noord-Amerika en Japan, en is nu voor het eerst in Europa verkrijgbaar. Romancing SaGa -Minstrel Song- Remastered levert vele verbeteringen en extra’s, inclusief geremasterde graphics, nieuwe ‘quality of life’-toevoegingen voor een betere speelbaarheid, en nieuwe gameplay-features. Spelers volgen de omzwervingen van één van acht hoofdrolspelers, met elk hun eigen doel en verhaallijn, en vormen hun eigen, unieke avontuur met een...
Review: Return To Monkey Island
De Monkey Island-games behoorden in de jaren 90 tot de absolute top van het point and click-genre en ze weren uitgegeven door LucasArts. Bedenker Ron Gilbert heeft na de overname van LucasArts door Disney flink moeten onderhandelen om een nieuwe telg te mogen ontwikkelen. Uiteraard is hem dat uiteindelijk gelukt en kunnen we daar nu ook mee aan de slag op de PlayStation 5. Fijn om te weten: veel mensen die meewerkten aan de eerdere games, zijn nu ook voor deze sequel teruggekeerd. Moet Return to Monkey Island het van nostalgie hebben of schuilt er wel degelijk een goede game onder de vernieuwde grafische stijl? Het verhaal begint in een pretpark waar we kennis maken met Boybrush, zoon van Guybrush en Elaine, die de avonturen van zijn...
Bruine streep in je broek dankzij The Callisto Protocol-trailer
Niemand ontkomt aan de angst! Striking Distance Studios, een studio van KRAFTON, maakt bekend dat The Callisto Protocol, een gloednieuwe scifi survival horrorgame met acteurs Josh Duhamel (Transformers) en Karen Fukuhara (The Boys) nu wereldwijd verkrijgbaar is. The Callisto Protocol voert spelers naar Callisto, de dode maan van Jupiter, in het jaar 2302 en daagt spelers uit om de gruwelen van de Black Iron Prison te overleven en de duistere geheimen van The United Jupiter Company te ontrafelen, nadat een mysterieuze uitbraak Callisto in chaos heeft gestort. De game is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S en Xbox One. The Callisto Protocol is volgens de uitgever een ware next-generation survival horrorgame...
Techreview: Recon Cloud Hybrid Controller
Nog steeds word ik soms plots wakker in het midden van de nacht, badend in angstzweet. In de gruwelijke nachtmerries die gepaard gaan met die momenten, word ik gedwongen om met een third party-controller Mario Kart te spelen op mijn Nintendo 64, als twaalfjarige snotneus. Ja, de trauma’s die ik overgehouden heb aan de onfortuinlijke, onofficiële randapparatuur van dat tijdperk, draag ik tot op heden nog steeds mee. Als ik nu ergens een controller spot die niet gefabriceerd werd door Nintendo, Microsoft of Sony, is mijn wantrouwen aanzienlijk hoog. Maar goed, even in alle ernst: ik weet dat er tegenwoordig echt wel degelijke controllers gemaakt worden door andere fabrikanten, al dan niet onder toeziend oog van de consolefabrikanten...
Amnesia: The Bunker zal vanaf maart doen huiveren
Frictional Games, die bekendstaat voor de horrorserie Amnesia alsook Penumbra en Soma, heeft onthuld dat de volgende Amnesia-game eraankomt, en dat reeds in maart 2023. Amnesia: The Bunker wordt de derde hoofdtitel in de Amnesia-serie. Nadat Amnesia: The Dark Descent een horrorklassieker werd en Amnesia: Rebirth in 2020 weinig fanfare kreeg, wordt het interessant te zien waar ze de games naartoe brengen in wat de ontwikkelaars "een cruciaal keerpunt in de serie" noemen. Volgens Frictional voegt deze titel heel wat nieuwe elementen toe aan de gebruikelijke horrorformule. Zo zal het zich plaatsvinden in een semi-open wereld en zal de ervaring minder afhankelijk zijn van scripted gebeurtenissen. In de plaats kunnen spelers een...
Techreview: Trust Trezo: Wireless Keyboard & Mouse
Na tientallen uren met de Trust Trezo te hebben gewerkt, is het voor mij zeer duidelijk dat prijs en kwaliteit niet altijd hand in hand gaan. Qua comfort scoort deze muis- en toetsenbordcombinatie bijvoorbeeld zeer hoog, maar toch betaal je er amper 40 euro voor. Zijn er dan geen minpuntjes? Zeker wel, en ook daar schrijf ik hieronder over, maar algemeen bekeken kan je voor dit geld simpelweg niet meer verwachten. Laten we gewoon met de deur in huis vallen? De Trust Trezo bestaat enkel in een QWERTY-uitvoering, waardoor het voor velen geen alternatief voor andere muis- en toetsenbordcombinaties zal zijn. Via je instellingen kan je natuurlijk voor een AZERTY-uitvoer opteren, maar dan zit je natuurlijk plots met een ‘m’-knop die een...
Disney onthult eerste Guardians of the Galaxy Vol. 3-trailer
Als er nu één Marvel-film is waar ik keihard naar uitkijk, dan is het Guardians of the Galaxy Vol. 3. Tijdens de Comic Con Experience 2022 in Brazilië werd door Disney éindelijk de eerste trailer vrijgegeven. Hoewel de eerste beelden er beloftevol uitzien, zijn het vooral teasers naar wat nog moet komen. Wat we wel alvast kunnen verwachten, is de gekende GOTG-humor. Op de officiële release is het nog wachten tot 05/05/2023, maar de trailer kan je hieronder alvast bekijken!
WIN: Dragon Ball: The Breakers voor PS4!
Dankzij Bandai Namco, de uitgever van Dragon Ball: The Breakers, mogen we twee exemplaren van de game voor PlayStation 4 weggeven. Zoals gewoonlijk is deelnemen aan deze wedstrijd bijzonder eenvoudig. Surf naar onze wedstrijdpagina, beantwoord daar de vragen en wie weet ontvang jij binnenkort een PlayStation 4-versie van Dragon Ball: The Breakers. De wedstrijd loopt tot en met 16 december. Succes! DEELNEMEN KAN HIER!
Leer de klappen van de zweep in Indiana Jones and the Dial of Destiny
Dundundundun dundunduuuuun! Maar liefst 41 jaar (één-en-véértig!) na Raiders of the Lost Ark, komt professor Henry Walton Jones Junior - Indiana voor de vrienden - nog eens terug op het witte doek. Harrison Ford is ondertussen tachtig, maar dat zou je volgens deze trailer helemaal niet zeggen. De originele trilogie (Raiders, Temple of Doom en The Last Crusade) is bij de meest populaire filmfranchises uit de geschiedenis. Een samenwerking tussen George Lucas en Steven Spielberg om met een verhaal ‘beter dan elke James Bond’ te komen, de films hebben de jaren schitterend doorstaan en blijven een plezier voor jong en oud. Een poging om voort te bouwen op het eerste monstersucces met Kingdom of the Crystal Skull uit 2008, laten we even...
Seriereview: Wednesday
Televisie en film nemen ons al meer dan honderd jaar mee in alles wat we ons kunnen inbeelden en nog veel meer waar we zelfs nooit aan gedacht hadden. Één van de meest voorkomende en meest besproken zaken is en blijft ‘familie’ en de ‘familiedynamiek’. Helemaal in het begin en veel te lang daarna kregen we de immer perfecte combo van vader plus moeder plus twee kinderen. Dat zoiets éigenlijk meer uitzondering dan regel is, legde tv naast zich neer want aspiraties voor meer en beter waren goed voor kijkcijfers. Tot de jaren zestig kwamen kloppen en het stilaan oké werd om een tikkeltje anders dan de norm te zijn. 1964 bracht zowel The Munsters als The Addams Family naar het kleine scherm. Wednesday is vanaf nu te bekijken op Netflix en...
De filmreleases van december 2022
Ho Ho Ho! 🎄 De laatste maand van 2022 is in aantocht! Qua filmreleases hoop ik deze maand op kwaliteit in plaats van kwantiteit aangezien er wat minder van de partij zijn. Na dertien jaar krijgen we de langverwachte sequel van Avatar eindelijk in de zalen. Ook de nieuwe films van Hirokazu Koreeda en Noah Baumbach mag je zeker niet missen! Rian Johnsons nieuwe Knives Out Whodunnit verschijnt op Netflix en voor de jongeren onder ons leent Antonio Banderas opnieuw zijn stem uit aan Puss In Boots! Enjoy en fijne feestdagen! 🎅 7 december Broker Regie: Hirokazu Koreeda Met: Song Kang-ho, Dong-won Gang, Bae Doona, Ji-eun Lee en Lee Joo-young Sang-hyeon en Dong-soo verdienen goed geld aan het stelen van ter vondeling gelegde baby’s, om ze...
Portal krijgt nieuwe DLC met RTX en raytracing
Wie Portal reeds bezit zal vanaf 8 december de nieuwe DLC, Portal with RTX, gratis kunnen downloaden op Steam. Nvidia heeft dit gisteren zelf aangekondigd in een nieuwsbericht op hun website. Reeds gelanceerd in 2007, maakt deze DLC nu path tracing mogelijk om betere reflecties en realistische verlichting te bekomen, en zijn er verbeterde textures en models gemaakt in hoge resolutie. Naast raytracing is er nu ook ondersteuning voor DLSS 3 en zijn DLSS Frame Generation. Maar videokaarten met Vulkan RT of DXR zijn ook ondersteund, zoals de Intel Arc- en AMD Radeon RX 6000-serie videokaarten. DLSS is dan echter geen optie om meer frames per seconde te halen. Nvidia raadt een RTX 3060 met DLSS 2 aan voor resoluties van 1080p met dertig...
BeyondGaming @ Spel Antwerpen
Als liefhebber van het betere bordspel kriebelt het elke keer opnieuw om naar een bordspellenbeurs te gaan. Dat deze zo goed als altijd in het weekend plaatsvinden, op momenten dat ik moet werken, is wat minder tof. Niets dat een paar overuren niet kunnen oplossen natuurlijk, dus begaf ik mij op 19 november naar Spel Antwerpen. Na twee door corona verloren jaren stond de organisatie er dit jaar terug. Deze keer niet in de Waagnatie, maar in hal 3 van Antwerp Expo. Door mijn job die ik in het weekend uitoefen, is het voor mij moeilijker om naar beurzen af te zakken. Dit jaar heb ik echter mijn best gedaan, want na Zomerspel te Merelbeke en Spellenspektakel/Facts te Gent maakte ik vorige maand de boel onveilig in Antwerp Expo. Niet enkel...
Eerste trailer voor Cocaine Bear doet haar glorieuze intrede
Toen het nieuws bekend werd dat Elizabeth Banks, vooral bekend van haar werk aan Pitch Perfect, met de film Cocaine Bear op de proppen zou komen werden diverse wenkbrauwen gefronst. De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een drugrun die uit de hand liep en een pakket cocaïne dat in een nationaal park gedropt werd om vervolgens smakelijk verorberd te worden door een grote beer. Dient het gezegd dat het beest in kwestie volledig high keet begon te schoppen? Het is een lichtjes geniaal uitgangspunt, maar het was wat afwachten om te zien voor welke toon Banks zou gaan met haar film. Al in de eerste minuut legt de regisseuse haar kaarten op tafel wanneer de paramedic die bij het openen van een deur oog in oog komt te staan met...
Fotoverslag: Lady Linn @ Ancienne Belgique
Op 24 november kwam Lady Linn naar de AB Club. Deze gezellige zaal was ideaal voor een intiemer concert en dat kwam helemaal tot zijn recht tijdens het optreden. Ze nodigde ook twee gastzangers uit, namelijk Gregory Frateur (zanger van Dez Mona) en Gustaph. Ook haar live band was uiteraard van de partij. De muziek werd met veel gevoel en passie gebracht. Er kon af en toe een grapje vanaf en met haar aanstekelijke lach had ze heel het publiek mee. Foto's Lady Linn Spotify
Filmreview: The Contractor
Jessie J zong ooit It’s not about the money, money, money. We don’t need your money, money, money. Het spijt me Jessie J, maar die bubbel ga ik even moeten doorprikken. Geld is wel belangrijk en we hebben het broodnodig. Zeker wanneer je de enige kostwinnaar bent van het gezin, de rekeningen zich blijven opstapelen en je tenslotte je job verliest. U.S. Special Forces sergeant, James Harper, kan erover meespreken. Na een gedwongen ontslag bij het Amerikaanse leger, moet James op een andere manier aan geld zien te komen om zijn vrouw en kind te onderhouden. Wanneer James een nieuwe job vindt waarin hij opnieuw de bad guys mag aanpakken, lijkt deze bijna te mooi om waar te zijn … bijna … The Contractor werd geregisseerd door de Zweed...
Terug
Bovenaan