BeyondGaming News

Wo Long: Fallen Dynasty nu beschikbaar voor pre-orders
Vandaag hebben Koei Tecmo Europe en ontwikkelaar Team Ninja bekendgemaakt dat de digitale voorbestellingen voor de actie-RPG Wo Long: Fallen Dynasty nu beschikbaar zijn. Team Ninja's door demonen geplaagde epos zal 3 maart 2023 verschijnen voor Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, PC via Windows en Steam, en zal day one beschikbaar zijn met Xbox Game Pass op console en PC. Als je de fysieke of digitale versie van Wo Long: Fallen Dynasty voor 16 maart bestelt, dan ontvang je de speciale Baihu Armor, terwijl degenen die het spel digitaal pre-orderen zowel de vroege aankoopbonus als de pre-order bonus: Zhuque Armor ontvangen. Een gelimiteerde SteelBook-versie van Wo Long: Fallen Dynasty zal ook beschikbaar zijn bij...
Ontdek Marineford en Dressrosa in nieuwe trailer van One Piece Odyssey
In One Piece Odyssey moeten spelers Memoria verkennen, een wereld die is opgebouwd uit de herinneringen van de Straw Hat Crews vroegere avonturen, om hun verloren krachten terug te krijgen. Naast Alabasta en Water Seven worden vandaag twee nieuwe herinneringen onthuld: Marineford en Dressrosa. In het originele Marineford-verhaal vocht Luffy samen met vele andere piraten om Portgas D. Ace, Luffy's broer, te bevrijden. In One Piece Odyssey gaat Luffy opnieuw de noodlottige strijd aan die hij alleen aanging, maar deze keer samen met de Straw Hat Crew! Wat zullen Luffy en zijn vrienden, die in de twee jaar sinds het incident zijn opgegroeid, doen als ze deze plek opnieuw bezoeken? De Dressrosa-herinnering neemt spelers mee naar het...
Bordspelreview: Shit Happens
Je kent ze wel: de snelle, ludieke partygames waar mensen kunnen van genieten zonder per se boardgamefan te zijn. Op gezapige avonden onder vrienden is het al fijn om eens zo’n spel op tafel te gooien. Vereisten? Leuk, simpel in opzet, makkelijke spelregels, maar bovenal bevorderlijk voor de lachspieren! Dat is ook wat Goliath beoogde toen ze Shit Happens op de markt brachten. Of ze in hun opzet geslaagd zijn, ontdek je in onderstaande review! Goliath is een producent van gezelschapsspellen en interactief speelgoed. Iedereen zal ongetwijfeld al van een aantal spellen uit hun gamma gehoord hebben. Denk hierbij aan bordspellen zoals Rummikub, Triominos of Wat schets je me nou?! Ook hun kinderreeksen zijn erg sterk, zo wordt bij ons thuis...
Bandai Namco kondigt Sand Land project aan
Bandai Namco Entertainment werkt samen met Bandai Namco Filmworks Inc. en Shueisha Inc. aan de lancering van Sand Land project, die volledig rond Sand Land draait, Akira Toriyama’s meesterwerk. Sand Land is een populaire manga gecreëerd door Akira Toriyama, de auteur van Dragon Ball en Dr. Slump. Sinds de korte verschijning in Weekly Shonen Jump in 2000, won de comic (die maar één volume telt) wereldwijd aan populariteit. De manga speelt zich af in een een verlaten wereld waar zowel demonen als mensen lijden onder een extreem watertekort en waar Beelzebub (de prins der demonen) en Rao (een lokale sheriff) de handen in elkaar slaan op zoek naar het Phantom Lake ergens verstopt in de woestijn. Sand Land project ziet verschillende...
Techreview: Razer DeathStalker V2 Pro
"Waarom heb jij zo'n speciale muis/toetsenbord/... nodig?", een vraag die af en toe valt als je iets anders dan zo'n standaard flutapparatuur gebruikt. Het is nochtans om dezelfde redenen als waarom Kevin De Bruyne niet op turnpantoffels het veld betreedt, Ronnie O' Sullivan geen bezemsteel gebruikt en de Federale Wegpolitie geen Aixam of Lada gebruikt: ze gebruiken het dag in dag uit en doen er meer mee dan Jan met de pet. Razer heeft recent de DeathStalker V2 Pro op de markt gebracht, een draadloos extra plat toetsenbordje. Het QWERTY-testexemplaar dat ze ons toestuurden is niet zo plat als bijvoorbeeld een Apple-toetsenbordje, maar vergeleken met het gemiddelde gamingklavier kunnen we terecht spreken van een smalle rakker. Aan...
Women Talking, maar nog steeds weinig gehoord
Denken wij even samen terug naar de vroege jaren negentig. Op weekendnamiddagen waren er steeds gezinsvriendelijke reeksen om te volgen en eentje daarvan was Road to Avonlea. Rinkelt er nog een belletje? Blond meisje uit de stad komt in landelijk dorp terecht? Enfin, het doet hier eigenlijk niks terzake behálve dat Sarah Polley, dat blonde meisje, nu groot is en al een hele tijd ook aan de andere kant van de camera staat en daar meer dan gesmaakte resultaten mee haalt. Haar nieuwste project is Women Talking, een film waar al reikhalzend naar uitgekeken wordt, ook al is het verhaal allesbehalve eenvoudig. Ik heb al eens, ooit, aangehaald dat Hollywood bij momenten eenzelfde verhaal op eenzelfde moment lijkt te ontdekken. Voor ‘Women...
Bordspelreview: Exit: Het Spel - Terug naar de Verlaten Hut
Wie graag escape rooms in bordspelformaat speelt, heeft keuze zat. Asmodee heeft de langlopende Unlock-spellen, Identity Games heeft succes met Escape Room: The Game, Crimibox heeft een paar analoge en digitale politiedossiers en 999 Games heeft twee series. Enerzijds doen ze hun ding met de herspeelbare Pocket Escape Room-spellen, anderzijds brengen ze ook de Nederlandstalige versie uit van alle Exit-games. De eerste Exit verscheen reeds in 2016 en de reeks is nog altijd razend populair. Ik kreeg van 999 Games Exit: Het Spel - Terug naar de Verlaten Hut en vertel er jullie graag meer over. Het aantal Exit-spellen dikt maar aan. Dat wil dus zeggen dat de reeks razend populair blijft en een pak fans heeft. Terwijl uitgever Kosmos de...
Bordspelreview: Rock de Bok
Terwijl veel ervaren bordspelspelers waarschijnlijk Stefan Feld, Uwe Rosenberg, Eric M. Lang of Vital Lacerda als hun favoriete designers zullen noemen, behoort het Duitse koppel Markus en Inka Brand ook zeker tot mijn favorieten. Ik heb hen leren kennen met het geweldige Het Dorp, maar ook Raja's van de Ganges en Keer op Keer komen hier regelmatig op tafel. En voor liefhebbers van escape room-puzzels is er natuurlijk hun Exit: The Game-reeks. Met Rock de Bok werpen ze zich opnieuw op het genre van de roll and writes. Ik was alvast benieuwd of ze het succes van Keer op Keer en Rajas of the Ganges: The Dice Charmers kunnen evenaren en dankzij uitgever Tucker's Fun Factory kon ik hier achter komen. Net zoals deze twee titels behoort...
Bordspelreview: Orichalcum
HOT Games pakt dit najaar uit met hun nieuwste titel Orichalcum. Ik maakte voor het eerst kennis met dit nieuwe bordspel op Spel Antwerpen en keerde dankzij de uitgever huiswaarts met een exemplaar ter review. De uitleg ter plekke werd vakkundig verzorgd door iemand van HOT Games zelf, waarna enkele spelrondes volgden met mijn gezelschap. Die uitleg zorgde er ook voor dat ik thuis niet minder door de spelregels moest bladeren om het aan mijn compagnie uit te leggen. Mij bevalt het spel alleszins. Je leest in onderstaande review of ook jouw interesse mogelijks geprikkeld wordt. Het doel van het spel is in Orichalcum bijzonder eenvoudig: sprokkel als eerste vijf punten bij elkaar en de overwinning is direct voor jou, op voorwaarde dat je...
Bordspelreview: Machiavelli
Bepaalde spellen gaan al heel lang mee. Eén van deze spellen is Machiavelli. Dit spel werd reeds in 2000 uitgegeven. Het is onder andere gekend onder de naam Citadels in het Engels of Ohne Furcht und Adel in het Duits. In de jaren nadien volgde de uitbreiding De Donkere Landen, waarbij er tien nieuwe karakters werden geïntroduceerd en je het spel met acht spelers kon spelen. In 2016 volgde dan Machiavelli Deluxe, welke een opgefriste versie was van het originele spel en de uitbreiding. Het voegde eveneens ook een nieuwe uitbreiding toe: De Donkere Figuren. Hiermee werden er nog eens negen nieuwe karakters toegevoegd aan het spel. Nu brengt 999 Games een herwerkte versie van die Deluxe editie uit. Bij Machiavelli is het de bedoeling dat...
Filmreview: Avatar: The Way of Water
Sinds 2009 staat Avatar op de troon als film met de beste box office ooit. Enkel Avengers: Endgame was in staat enigszins in de buurt te komen. Nu dertien jaar later komt de eerste van de langverwachte sequels in de zalen. Of de ticketverkoop het even goed zal doen, zullen we later pas zien. Wat ik ervan vond kun je hieronder al lezen. Avatar: The Way of Water werd opnieuw geregisseerd en mede geschreven door James Cameron. De man staat bekend om sequels te maken van hetzelfde of zelfs hoger niveau dan het voorgaande deel. Voorbeelden hiervan zijn Aliens en Terminator 2: Judgment Day. Camerons liefde voor de onderwaterwereld steekt hij niet onder stoelen of banken en dit is nu meer dan ooit te merken aan zijn nieuwste langspeelfilm die...
Adam Driver vecht met dinosaurussen in eerste trailer van 65
Wanneer een ruimteschip door een asteroïde geraakt wordt, maakt het een landing op een onbekende planeet. De enige overlevenden van de crash zijn piloot Mills (Adam Driver) en het meisje Koa (Ariana Greenblatt). Al snel blijkt dat ze op aarde zijn beland, 65 miljoen jaar geleden. De twee vechten tegen prehistorische wezens terwijl ze proberen te overleven. Deze sciencefictionfilm werd geregisseerd door 'A Quiet Place'-schrijvers Scott Beck en Bryan Woods en geproduceerd door Sam Raimi, Deborah Liebling en Zainab Azizi. 65 wordt vanaf 15 maart 2023 in de bioscopen verwacht.
Bordspelreview: Geharrewar in de Sushibar
Bordspellen zijn er in alle maten en soorten, en sommige dozen passen gewoon (bijna) in je zak. Een erg populair voorbeeld is Regenwormen, van Reiner Knizia. Het Duitse bordspelmeesterbrein heeft een palmares dat niet op mijn laptopscherm past en hij maakt spellen in alle denkbare genres en niveaus. Regenwormen is zo een van die typische, perfecte tussendoortjes, of het type spel waar je een spelletjesavond mee afsluit. Geharrewar in de Sushibar gaat ook al een hele poos mee, maar kreeg nu door 999 Games nieuw leven ingeblazen, dus wij konden ermee aan de slag. Net als Regenwormen is ook Geharrewar in de Sushibar een puur push-your-luck spel waar je goed met dobbelstenen probeert te gooien om zo tegeltjes te verzamelen die je punten...
Wonder Boy Anniversary Collection levert 21 versies van 6 spellen in januari
Wil je na onze recensie van de Atari 50: The Anniversary Celebration en de aangekondigde datum voor Mega Man Battle Network Legacy Collection deze week nóg meer informatie over enige retro-verzamelingen verorberen? Geen probleem, want vandaag bracht het ontwikkelingsbedrijf Bliss Brain een nieuwe release omtrent de Wonder Boy-serie ter attentie! Het betreft hier de Wonder Boy Anniversary Collection, een aangepaste variant van de Wonder Boy Collection die dankzij uitgever ININ Games in juni dit jaar (lees onze recensie) in de winkels belandde. Wonder Boy Anniversary Collection kun je volgens Bliss Brain officieel vanaf 26 januari 2023 op de kop tikken voor PlayStation 4, PlayStation 5 en Nintendo Switch, weliswaar in digitale vorm. Wil...
Seriereview: House of the Dragon
Televisie-evenementen zijn van alle tijden. Al zolang de beeldbuis in ons leven is, zijn er redenen geweest om thuis te blijven. Onmisbaar, omdat er geschiedenis werd geschreven of gewoon om te kunnen meepraten aan de koffiemachine. En met de jaren zijn er steeds meer zenders en steeds grotere budgetten waardoor het lijkt alsof er elk seizoen meer en meer must see op de televisie komt. Ik ga toegeven dat ik met heel veel niet mee ben. Ik heb een paar dingen gemist. Niks om van omver te vallen, hoor, maar bijvoorbeeld Breaking Bad heb ik niet gezien. Zoveel seizoenen, de moed zakt mij in mijn (kekke) schoenen om eraan te beginnen. En dan krijgt alles nog eens spinoffs en prequels, sequels, reboots, … Dat wil niet zeggen dat ik immuun...
Nieuwe Pokémon-serie aangekondigd zonder Ash en Pikachu
The Pokémon Company International heeft een nieuwe Pokémon-animatieserie aangekondigd die een nog niet eerder vertoonde verhaallijn en personages volgt. Zo beleven twee hoofdrolspelers genaamd Liko en Roy in de Japanse versie van de serie avonturen boordevol actie in de Pokémon-wereld. De nieuwe serie gaat in 2023 in alle markten in première en bevat Paldea’s starter Pokémon Sprigatito, Fuecoco en Quaxly van de Pokémon Scarlet- en Pokémon Violet-videogames, evenals de legendarische Pokémon Rayquaza in zijn Shiny vorm. Fans kunnen uitkijken naar het ontrafelen van de mysteries van de Pokémon-wereld, van spannende Trainer-gevechten tot leuke ontmoetingen met Pokémon. Het komende verhaal debuteert na het huidige seizoen van de...
Sony voegt onder andere Far Cry 5 toe aan de PlayStation Plus-catalogus
PlayStation Plus smijt met games in december. Maar liefst 18 titels zullen vanaf 20 december 2022 beschikbaar zijn in de PlayStation Plus Game Catalog en daarbovenop komen er nog eens drie titels bij in de Classic Catalog. Op de blog van PlayStation staan naar goede gewoonte de games met een woordje uitleg bij, maar wij besparen jullie het scrollen en sommen de lijst graag op, waarin we kleppers als WWE 2K22, Evil Genius 2 en Far Cry 5 als voornaamste games zien! PlayStation Plus Game Catalog Evil Genius 2 (PS4 | PS5) Far Cry 5 (PS4) Far Cry New Dawn (PS4) Far Cry Primal (PS4) Adventure Time: Pirates of the Enchiridion (PS4) Ben 10: Power Trip (PS4 | PS5) The Escapists 2 (PS4) Gigatosaurus: The Game (PS4) Judgment (PS4) Middle-earth...
Terug
Bovenaan