BeyondGaming News

Seriereview: Downton Abbey
Downton Abbey is het soort serie die zich steevast wat in mijn periferie ophield. Ik had vaagweg de notie dat het over een welgestelde familie en het reilen en zeilen op hun landgoed in het Engeland aan het begin van de twintigste eeuw draaide. Dat klonk me, in een periode waarin ik me vooral met boevenbendes uit Birmingham en het voortbestaan van Westeros bezighield, niet bepaald als muziek in de oren. Downton Abbey is dan ook een kostuumdrama en dat brengt al snel het clichébeeld mee van affaires met kamermeisjes, familievetes en intriges achter kamerdeuren. Het klinkt niet bepaald als mijn kopje thee. Ik sta echter altijd open voor herkansingen en nieuwe probeersels, zeker als de lady van mijn persoonlijke manor besloten heeft een...
Epische tweede trailer voor Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
Paramount Pictures heeft de tweede officiële trailer onthuld voor de nieuwe fantasyfilm Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves. Deze trailer belooft alvast veel actie en avontuur en de film lijkt een aanrader om op het grote scherm te zien. De film is gebaseerd op het bekende fantasy-rollenspel, ontwikkeld door Gary Gygax en Dave Arneson. De cast bestaat uit Chris Pine, Michelle Rodriguez, Regé-Jean Page, Justice Smith, Sophia Lillis, Chloe Coleman, Daisy Head en Hugh Grant. Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves zal vanaf 29 maart 2023 in de bioscopen te zien zijn.
Asmodee brengt Azul Mini uit
Asmodee Belgium komt in dit koude weer alvast naar buiten met hartverwarmend nieuws. Samen met Plan B Games brengt Asmodee in mei de reiseditie van Azul uit: Azul Mini. Enkele weken geleden gingen wij aan de slag met de grote variant, waarvan je de review uiteraard op onze frontpage terugvindt. In dit koude weer ben ik alvast mijn volgende vakantie aan het plannen. Buiten het inpakken van één verse onderbroek, zwembroek en een t-shirt, wordt de koffer gevuld met het nodige entertainment. Niets zo moeilijk om de selectie baordgames te maken die je mee wenst te nemen. Azul Mini komt als reiseditie op tijd om te spelen op het eerste terras dat ik zal tegenkomen. De tegels zien er op het eerste gezicht niet veel kleiner uit en zullen niet...
Bordspelreview: IT: Chapter Two
Halloween ligt ondertussen achter ons, maar dat wilt niet zeggen dat we niet meer kunnen griezelen. Ondanks dat sommige mensen de kriebels krijgen van gezette mannen met witte baarden die cadeautjes brengen, zullen we het voorlopig elders moeten zoeken. Wat dacht je van één van de engste clowns ooit, namelijk Pennywise? Kanshebber, toch? Wie mijn eerdere review van Friday The 13th las, weet dat we momenteel een aantal spellen reviewen uit het Shuffle-kaartspellenaanbod van Cartamundi. In dezelfde reeks is het nu de beurt aan IT: Chapter Two. Benieuwd of deze versie beter beviel dan eerstgenoemde? Ontdek het in onderstaande review! Voor bordspelliefhebbers doet Cartamundi ongetwijfeld een belletje rinkelen. De Turnhoutse producent van...
Thunderful Games onthult SteamWorld Build en belooft drie toekomstige spellen
De SteamWorld-serie van Image & Form Games schuwt niet om van gedaante te veranderen: de ontwikkelaars verwisselden meermaals van genre, waardoor ze intussen twee Metroidvania's, een tactische game, een RPG (met kaarten) én een coöperatieve action-adventure (SteamWorld Headhunter) uit hun figuurlijke hoed toverden. Hun zakelijke partner wilt deze traditie blijkbaar voortzetten, want uitgever Thunderful Games onthulde sinds kort SteamWorld Build, een city builder met een twist! In principe kent SteamWorld Build twee gameplay-helften: enerzijds creëer je als architect een mijnstad terwijl je diens bevolking tevreden tracht te houden, en anderzijds verken je de eigenlijke mijnen om niet alleen meer grondstoffen te verzamelen, maar ook om...
Fatshark stelt Xbox-versie en content updates voor WH40K: Darktide verder uit
Eind november vorig jaar gooiden de ontwikkelaars bij Fatshark Warhammer 40,000: Darktide op de markt, hun kersverse coöperatieve First-Person Shooter (met een heftige dosis melee combat). De multiplayer-titel in kwestie ervaarde sinds diens lancering echter een hoop moeilijkheden – mijn recensie bracht sommige van deze mankementen aan de kaart – en vandaag publiceerde men alvast een open brief waarin ze hun volgende stappen bespreken. In de onderstaande brief schreef men om te beginnen dat de ports voor Xbox Series S | X verder werden uitgesteld, wat eveneens het geval is voor de komende seizoensgebonden content én de volgende lading premium cosmetica. Wanneer men van plan is om het eerder vermelde uiteindelijk los te laten...
Verken vanaf vandaag de wereld van Athia in Forspoken, ook pc-demo beschikbaar
Square Enix Ltd, maakt bekend dat de langverwachte debuut-titel van Luminous Productions, Forspoken, nu wereldwijd verkrijgbaar is voor de PlayStation 5 en pc via Steam, Epic Games Store en Microsoft Store. In deze actie-RPG kunnen spelers genieten van een betoverend verhaal terwijl ze zich verplaatsen met een magische vorm van parkour en het land van Athia redden met een uitgebreid arsenaal aan spreuken en vaardigheden. Onze review van de PlayStation 5-versie van het spel kan je al sinds gisteren ontdekken. Square Enix en Luminous Productions hebben vandaag ook een gratis speelbare pc-demo uitgebracht (via Steam, Epic Games Store en Microsoft Store). In de pc-demo kunnen spelers het opnemen tegen verschillende vijanden met een...
The Dark Pictures: Switchback VR op laatste moment uitgesteld
Vorige week maakte PlayStation nog trots bekend van welke VR-games de PlayStation VR2 bij launch vergezeld zou gaan. Daar komt nu wat verandering in, want ontwikkelaar Supermassive Games heeft via Twitter bekendgemaakt dat het The Dark Pictures: Switchback VR niet tijdig klaar krijgt. Switchback VR is volgend de ontwikkelstudio het meest ambitieuze VR-project dat ze ontwikkelden en dat vergt helaas nog wat extra tijd. Hoewel het zijn van een launchgame voor het nieuwe stukje hardware een belangrijk element was, vinden ze de spelervaring van de spelers belangrijker. Om die reden stelt Supermassive Games het spel dus uit tot 16 maart. Switchback VR neemt de spelers mee doorheen vijf uitgebreide werelden in een spannende rollercoasterrit...
Review: Forspoken
Herinner jij je nog de teasertrailer voor Project Athia? Het was een van de eerste spellen die werd aangekondigd tijdens het onthullingsevent van de PlayStation 5, intussen meer dan twee jaar geleden. Van alle games die toen werden getoond, is dit een van de enige titels die nog niet is verschenen. Enkel Pragmata en Goodbye Volcano High laten langer op zich wachten, want vanaf deze week kan je eindelijk aan de slag gaan met Project Athia, dat gelukkig werd omgedoopt naar de meer klinkende naam Forspoken. Hoewel Square Enix in mei vorig jaar haar westerse studio's en IP's van de hand heeft gedaan en zich duidelijk wilt focussen op titels die gemaakt zijn en vooral goed in de markt liggen in Japan, verschijnt er af en toe nog eens een...
De meest gewilde games van de redactie in 2023!
2023 zal ons opnieuw enkele kleppers voorschotelen. Zowel op pc, Xbox, PlayStation als Switch zullen we weer vele uren kunnen slijten aan echte pareltjes. Ook wij kijken uit naar wat 2023 ons brengen zal en naar volgende games kijken wij het meest uit. Vermoedelijk zullen enkele games nog uitgesteld worden naar volgend jaar, maar momenteel staan onderstaande games allemaal gepland voor dit jaar. Duimen maar! Joeri Hogwarts Legacy Oké, eerlijk is eerlijk. Ik kijk wel uit naar Hogwarts Legacy, maar nu ook niet in die mate dat ik de game per se op release wil spelen. Mijn keuze voor deze game viel gewoon omdat de rest van de spellen voor dit jaar mij iets minder zeggen. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet uitkijk naar Hogwarts...
Deadpool brengt chaos in Marvel's Midnight Suns
Afgelopen week hebben 2K en Marvel Entertainment een nieuwe trailer onthuld voor de eerste DLC van Marvel's Midnight Suns - The Good, the Bad, and the Undead - met Deadpool! De DLC is afzonderlijk verkrijgbaar of als onderdeel van de Marvel's Midnight Suns Season Pass (inbegrepen bij de Legendary Edition). Elke DLC brengt een nieuwe recruitable hero en voegt drie nieuwe verhaalmissies, een nieuwe upgrade voor de Abbey en een selectie nieuwe skins en outfits voor de hero toe. Als recruitable hero, kun je de volledige suite van Marvel's Midnight Suns' grootsheid verwachten met Deadpool die unieke nieuwe vaardigheden en zijn kenmerkende stijl van chaos naar het slagveld brengt, evenals de mogelijkheid om vriendschap op te bouwen en beste...
Life is Strange 2 komt naar de Nintendo Switch
Square Enix maakte vandaag bekend dat het bekroonde Life is Strange 2 op 2 februari 2023 verschijnt voor de Nintendo Switch. De game is nu beschikbaar voor pre-orders in de Nintendo eShop. Life is Strange 2 is een verhalend avontuur waarin jouw beslissingen zowel het verhaal als de personages van de game beïnvloeden. Je speelt als de zestienjarige Sean Diaz, een normale jongen die opgroeit in de buitenwijken van Seattle. Nadat een traumatisch ongeluk de telekinetische krachten van je broertje Daniel ontketent, word je gedwongen voor de politie op de vlucht te slaan. Als grote broer ben jij als enige verantwoordelijk voor de veiligheid van Daniel en de ontwikkeling van zijn bijzondere krachten. Samen reizen jullie door de VS in een...
Verover de wereld op z'n Chinees in nieuwe DLC voor Civilization VI
Het volgende DLC-pakket voor Civilization VI: Leader Pass - Rulers of China - is nu beschikbaar! Richt nieuwe dynastieën op met het Rulers of China Pack, met onder andere Yongle, Wu Zetian en Qin Shi Huang the Unifier. Hieronder kan je alvast ontdekken wat deze nieuwe leiders met zich meebrengen: Yongle (China) Toen Zhu Di, prins van Yan, de troon besteeg, nam hij de regeringsnaam Yongle aan. Als keizer verwende hij zich niet te veel met luxe, maar zocht en ontving hij tributen van tientallen andere landen. In het spel houdt hij van beschavingen met positieve inkomsten per beurt en niet van beschavingen met negatieve inkomsten per beurt. Nieuwe vaardigheid: Lijia Alle Steden krijgen projecten waarbij ze 50% van hun Productie kunnen...
John Cena is de coverster voor WWE 2K23
Vandaag heeft 2K aangekondigd dat WWE 2K23, het nieuwste deel van de WWE-videogame franchise ontwikkeld door Visual Concepts, binnenkort verschijnt voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One en pc via Steam. Om zijn 20-jarig jubileum als WWE Superstar te vieren, staat John Cena, 16-voudig wereldkampioen, Hollywood-icoon, filantroop en WWE 2K23 Executive Soundtrack Producer, op de cover van elke editie van de game met drie van zijn kenmerkende poses. Het wereldwijde muziekfenomeen Bad Bunny - Billboard's Top Artist of the Year en een van de meest gestreamde artiesten ter wereld in 2022 - maakt ook zijn WWE 2K-debuut. WWE 2K23 bevat verschillende verbeteringen van de franchise, waaronder een unieke nieuwe kijk op de 2K...
Bordspelreview: Shark Attack: The Game
Mijn kinderen zijn grote fan van Exploding Kittens. Toen ik online Shark Attack: The Game tegenkwam, was mijn interesse dan ook gewekt. Op het eerste zicht is dit kaartspel wat geïnspireerd op het spel dat miljoenen keren over de toonbank ging, dus contacteerde ik de makers van Shark Attack. Zij waren zo vriendelijk om mij een exemplaar op te sturen ter review. En deze review lees je uiteraard hier. Zoals je in de inleiding kon lezen, was mijn interesse gewekt door de overeenkomsten met Exploding Kittens. Dat was echter niet het enige dat mij aansprak, want de makers claimen per verkocht spel een halve kilo aan afval uit de oceaan (en natuur) te halen. Momenteel staat de teller op 284 kilo, wat niet min is natuurlijk. Toen ik het spel...
Bordspelreview: RESIST!
Spanje, 1936. Door de gebieden van Spanje rukken de troepen van Franco op wat een directe aanleiding gaf tot een lange periode van regressie en een burgeroorlog. Een groep loyalisten aan de Republiek vormde een verzetsgroep en zette een gewapende strijd op. Die verzetsgroep werd de 'Maquis' genoemd. Deze mannen en vrouwen riskeerden hun leven om de idealen van democratie en vrijheid te verdedigen. De Spaanse uitgever, Salt and Pepper Games, haalt dit thema aan met hun nieuwe telg. Het solitair spel RESIST!. RESIST! gaat over het leiden van een groep verzetsstrijders die missies onderneemt om de dictatuur te ondermijnen. RESIST! is een hand-management en deck-deconstructie spel. Vooral dat deconstructie-mechanisme maakt een groot deel...
Marvel's Avengers stopt weldra met updates; zal ook van winkels verdwijnen
Crystal Dynamics (wie intussen een onderdeel van Embracer Group vormen) en Square Enix sloegen in het recente verleden de handen in elkaar om gezamenlijk aan een videogame omtrent de Avengers van Marvel te werken. Het eindresultaat leverde een coöperatief spel op dat men ook als een voortdurende 'live service' wou behandelen, hoewel het na diens release in 2020 moeite had om zulke ambities ten volle te verwezenlijken. Velen vroegen zich dus af wat het uiteindelijke lot van deze game zou zijn, en sinds kort plaatsten de betrokken partijen een bericht op de officiële website dat dit exact onderwerp toevallig discussieert. Met als gevolg zijn we nu bewust over het slechte nieuws: Marvel's Avengers sluit haar figuurlijke deuren vanaf 31...
Terug
Bovenaan