Fatshark stelt Xbox-versie en content updates voor WH40K: Darktide verder uit

Eind november vorig jaar gooiden de ontwikkelaars bij Fatshark Warhammer 40,000: Darktide op de markt, hun kersverse coöperatieve First-Person Shooter (met een heftige dosis melee combat). De multiplayer-titel in kwestie ervaarde sinds diens lancering echter een hoop moeilijkheden – mijn recensie bracht sommige van deze mankementen aan de kaart – en vandaag publiceerde men alvast een open brief waarin ze hun volgende stappen bespreken. In de onderstaande brief schreef men om te beginnen dat de ports voor Xbox Series S | X verder werden uitgesteld, wat eveneens het geval is voor de komende seizoensgebonden content én de volgende lading premium cosmetica. Wanneer men van plan is om het eerder vermelde uiteindelijk los te laten, verduidelijkte de firma voorlopig niet.

Het team heeft met andere woorden flink wat werk voor de boeg, om vervolgens de feedback die ze ontvingen grondig aan te pakken. Zo noteerde Fatshark dat men gedurende de komende maanden het crafting-systeem gaat voltooien, dat men een meer belonende "progression loop" zal integreren, dat ze verder zullen sleutelen aan de algemene stabiliteit van het spel en dat men de performantie gaat optimaliseren. Belangrijke punten, kort samengevat, en Fatshark bood ten slotte hun verontschuldiging aan voor de overlast.

 
Laatst bewerkt:
Bovenaan