BeyondGaming News

Preview: Starship Troopers: Extermination
In de opinie van vele actiefanaten (inclusief mezelf) is en blijft de oorspronkelijke Starship Troopers nog altijd een legendarisch stukje cinema, maar we kunnen helaas niet hetzelfde zeggen over de sequels waar de kwalitatieve drempel drastisch lager ligt. Gelukkig kunnen we ons troosten met een varia videogames die ter vergelijking beter optraden, al lieten sommigen zich louter inspireren door Paul Verhoeven’s satirische film. In de intro van Killzone 2 zijn bepaalde invloeden overduidelijk bijvoorbeeld, terwijl Helldivers onbeschaamd – een compliment à propos! – op het algemene concept ervan leunde. Zelfs de officieel gelicenseerde titels leggen af en toe iets degelijks op tafel, zoals deze Belgische real time strategy game, en nu...
Review: Loop8: Summer of Gods
Films zoals Groundhog Day, Edge of Tomorrow en Happy Death Day toonden ons al aan hoe vermakelijk tijdlussen kunnen zijn, maar of dit zou kunnen werken in een computerspel is natuurlijk een andere vraag. Gelukkig toonden Returnal, The Forgotten City en Deathloop dat deze aanpak ook in dit medium kan werken. Al is het niet altijd een formule tot succes, kijk maar naar 12 Minutes bijvoorbeeld. Met Loop8: Summer of Gods proberen de Japanse ontwikkelaar SIEG Games en uitgever Marvelous ons een Persona-achtige JRPG voor te schotelen met een tijdlus. Als fan van het genre, was ik alvast benieuwd naar het resultaat. In eerste instantie lijkt Loop8: Summer of Gods zich af te spelen in het pittoreske Japans zeedorpje Ashihara in het jaar 1983...
The Elder Scrolls Online: Necrom is nu beschikbaar op pc
Vandaag hebben ZeniMax Online Studios en Bethesda Softworks het nieuwste hoofdstuk in de saga van The Elder Scrolls Online gelanceerd, The Elder Scrolls Online: Necrom. Dit nieuwe chapter bevat meer dan 30 uur aan nieuwe content en introduceert twee nieuwe gebieden om te verkennen, een gloednieuwe class genaamd de Arcanist om onder de knie te krijgen, en een sinistere samenzwering die de realiteit zelf bedreigt. Het Necrom-hoofdstuk is nu beschikbaar op pc/Mac, en vanaf 20 juni 2023 voor Xbox One, Xbox Series S|X, PlayStation 4 en PlayStation 5. Necrom gaat verder met het verhaal dat begon met de DLC Scribes of Fate; spelers hoeven echter niet de vorige DLC te hebben voltooid om alles te ervaren wat dit chapter te bieden heeft. Het...
Fotoverslag: Fatoumata Diawara @ Ancienne Belgique
Op 31 mei was het tijd voor een Malinees feestje, want Fatoumata Diawara kwam al dansend en swingend de AB veroveren. Samen met haar liveband bracht ze dansbare klanken die hun oorsprong kennen in de Wassoulou-streek en dat sinds haar debuutplaat. Fijne, vrolijke muziek en met haar brede glimlach heeft ze zo heel de zaal mee. Dit was zeker voor herhaling vatbaar! Foto's Fatoumata Diawara Spotify
Review: Amnesia: The Bunker
Van uitstel komt soms afstel, maar een andere keer weer niet. Zes juni werd het dan maar voor Amnesia: The Bunker. Al dan niet toevallig de dag dat ook Diablo IV losgelaten wordt, althans voor het grote publiek. Maar dat is slechts een futiel detail. Mij interesseerde immers vooral of de vele vertragingen resulteerden in een goede game. Want wanneer een releasedatum zo vaak achteruitgeschoven wordt, begin ik zowaar ferm achterdochtig te worden. Iets meer dan twee jaar geleden bracht ik hier de review van het vorige deel uit de franchise, Amnesia: Rebirth, naar aanleiding van de toegevoegde Adventure Mode. Zelfs zonder veel griezel te moeten ervaren, was ik toen wel onder de indruk van de atmosfeer, de kwalitatieve puzzels en het...
Steel Assault verbindt diens grijphaak aan consoles vanaf 15 juni
Zij die op zoek zijn naar een actievolle platformer die zowel uiterst leuk als beknopt is, kunnen ongetwijfeld terecht bij Steel Assault, afkomstig van het team bij Zenovia Interactive. Deze ontwikkelaars wisten me met hun project te bekoren toen ik in oktober 2021 het spel naderbij bekeek en mijn algemene mening kun je alvast in de relevante recensie lezen. Toen verscheen het spel slechts op pc (via Steam) en Nintendo Switch, maar binnen enkele dagen zal de game alsook op andere hardware verschijnen. Uitgever Tribute Games bevestigde recent met een trailer dat je binnenkort Steel Assault op één van de verschillende consoles kunt bemachtigen, namelijk binnen anderhalve week. 15 juni 2023 is het tijdstip dat men uitkoos en vanaf die dag...
Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons geeft pak slaag vanaf 27 juli
Double Dragon is een naam die de meeste oudere gamers onder ons meteen zullen herkennen, maar Secret Base en Modus Games bedachten tezamen een concept dat niet zó traditioneel voor deze klassieke serie is. In onze nieuwspost van mei kun je alvast lezen dat je nog steeds vaak zult knokken met de gebroeders Billy en Jimmy Lee, omdat de kern nog altijd op een tweedimensionale beat 'em up lijkt, maar de mechanics daaromtrent verschillen in ieder geval. Zo concentreert de gameplay zich meer op een aantal roguelite-elementen, waardoor het spel een totaal van dertien speelbare personages zal aanbieden, elk met hun eigen technieken. Tegelijkertijd willen de ontwikkelaars dit formaat benutten om meer coöperatieve facetten te introduceren, wat...
Review: The Lord of the Rings: Gollum
In mijn preview van Gollum was ik nog enigszins hoopvol en vrij positief. Ik vond de gameplay wat eentonig, maar had tegelijk ook weinig last van glitches en de omgevingen waren grafisch wel oké. Weet wel, ik speelde toen een preview build en er werd mij en andere gamejournalisten uitdrukkelijk gezegd dat die versie absoluut geen correcte weergave was van de finale game. Er wordt dan nog wat aan gesleuteld, dacht ik. Ondertussen is Gollum een dikke week uit en boy oh boy … Wat een rampzalige poging tot een game is dit geworden? Het is een schande. Ik zou zelfs durven zeggen dat Cyberpunk 2077 een betere launch heeft gehad dan dit misbaksel. Het stemt me ook triest om te moeten meedelen dat dit een beknopte review gaat worden, want tien...
Eerste trailer van Veerle Baetens' Het Smelt
Het Smelt is de verfilming van de gelijknamige besteller van Lize Spit en het regiedebuut van Veerle Baetens, met in de hoofdrollen Charlotte De Bruyne en Rosa Marchant. De film werd eerder dit jaar al voorgesteld op het Amerikaanse Sundance Film Festival, waar Rosa Marchant de prijs van Beste Actrice mocht ontvangen. Het Smelt vertelt het verhaal van Eva, die na vele jaren terugkeert naar haar geboortedorp. In de koffer van haar auto heeft ze een ijsblok meegenomen, waarmee ze de confrontatie met haar verleden aangaat. Het Smelt zal vanaf 25 oktober in de bioscoop te zien zijn.
Bordspelreview: Safari Park Jr.
De meeste mensen houden van dieren. Al van jongs af aan gaan we naar de kinderboerderij en de zoo om allerlei leuke en prachtige dieren te zien. Ideaal voor een ontspannend daguitstapje met het gezin. Wie het liever wat avontuurlijker en exotischer heeft, die gaat op safari en trekt foto's van dieren in hun natuurlijke habitat. Kinderen zijn echter heuse avonturiers en dus vond men bij SmartGames ongetwijfeld dat zij reeds via een educatief spel op safari konden gaan. In Safari Park Jr. moet je kleuter als fotograaf op safari. In dit spel moet jij de dieren zodanig zien te positioneren zodat je ze op exact dezelfde manier kan fotograferen als op de opdrachtkaarten. De dieren, bestaande uit een olifant, een leeuw en twee giraffen worden...
Bordspelreview: Plug & Play Ball
Puzzelen is niet voor iedereen. De ene doet het enorm graag en anderen krijg je er niet warm voor. Zo ook hier in het gezin. De oudste zoon kon er zich nooit echt mee bezighouden, terwijl de jongste momenteel niet liever doet. Zo hebben de paasklokken hier recent nog enkele nieuwe uitdagendere puzzels gebracht voor de jongste. Maar hoe trigger je dan iemand die het maar niets vindt? SmartGames heeft hier zowaar een antwoord op gevonden met hun Plug & Play Ball. De Plug & Play Ball is een mini 3D-puzzel in de vorm van een klassieke voetbal. Hij bestaat uit één middenstuk en zeven puzzelstukken, waarvan er eentje bestaat uit twee zeshoekige vakken en de andere uit drie zeshoekige vakken. De bedoeling is om deze stukken op het middenstuk...
Bordspelreview: Monster Mash
Kinderen en monsters hebben een haat-liefdeverhouding. De ene keer vinden ze die griezels leuk en grappig, de andere keer bezorgen ze hen dan weer nachtmerries en angst. Gelukkig behoren de monsters in Monster Mash tot de eerste categorie en zorgen ze voor veel plezier. Zeker wanneer er dan nog eens een leuk monster in de doos steekt waarop ze mogen meppen. In Monster Mash is het de bedoeling om zo snel mogelijk je monsterstapel kwijt te spelen. Deze stapel bestaat uit allerlei monsters in diverse kleuren en figuren. Bij de start van het spel worden er drie monsterkaarten open op tafel gelegd, met in het midden het flexibele monstertje. Beurtelings draait elke speler een kaart van zijn gedekte stapel om en legt dit op een van de drie...
Bordspelreview: 7 Wonders Edifice
Ik zou hier willen beginnen met een citaat van Salvador Dali: "Je hoeft niet bang te zijn voor perfectie, dat bereik je toch nooit." Het hoogst haalbare is dus het benaderen van perfectie. Het eerder gereviewde spel 7 Wonders is voor mij een zeer goed spel waarvan je je kan afvragen wat of hoe kunnen ze dit spel nog verbeteren? Wel met 7 Wonders Edifice zijn ze weer een stapje dichter bij de perfectie gekomen. Zou het dan toch ooit lukken om het onmogelijke te verwezenlijken en de perfectie te bereiken? 7 Wonders Edifice is de vierde uitbreiding voor 7 Wonders. In deze uitbreiding heb je de mogelijkheid om per tijdperk een gebouw, Edifice, te bouwen. In totaal zijn er vijftien gemeenschappelijke gebouwen, vijf voor elk tijdperk, die je...
Bandai Namco en Outright Games kondigen PAW Patrol World aan
Outright Games, de uitgever van gezinsvriendelijk interactief entertainment, onthult in samenwerking met Paramount Consumer Products, Nickelodeon en Spin Master met trots PAW Patrol World, de grootste PAW Patrol-game ooit gemaakt. Dit is de eerste videogame in de franchise waarmee spelers vrijelijk de wereld van de nummer 1 tv-show voor kleuters kunnen verkennen. PAW Patrol World verschijnt 29 september 2023 op PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox X|S en Steam. PAW Patrol World brengt een authentieke ervaring voor fans van alle leeftijden, een open wereld avonturengame die de omgevingen en personages van de fenomenaal populaire TV-show getrouw nabootst. Gezinnen kunnen samen spelen terwijl ze de straten van...
We Love Katamari Reroll + Royal Reverie nu beschikbaar voor alle platformen
Bandai Namco Europe bracht gisteren Katamari Reroll + Royal Reverie uit op Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One en pc. We Love Katamari werd oorspronkelijk uitgebracht in 2005 en is nu terug in een geremasterde versie! Spelers kunnen blijven spelen met nieuwe elementen en verbeterde visuals, met behoud van de iconische gameplay van het besturen van The Prince of All Cosmos die zijn Katamari over de wereld duwt en een gigantische bal van alles en nog wat maakt om de sterren te bereiken. De King of All Cosmos ontdekt dat sinds hij in Katamari Damacy de sterren aan de hemel heeft nagemaakt, hij nu duizenden bewonderaars op Aarde heeft! Om de wensen van zijn geliefde fans te vervullen, stuurt de Koning...
Review: Diablo IV
Lilith! Ze lijkt mij te achtervolgen, want in een recente game rond superhelden was ze ook van de partij. Het lijkt een druk jaar voor haar te worden en in Diablo IV brengt ze het slechtste naar boven in de bewoners van Sanctuary. Na het einde van Diablo III werd de wereld achtergelaten in een vreselijke staat, nadat er miljoenen slachtoffers vielen in de strijd tussen de High Heavens en de Burning Hells. Nét als de mensen terug aan de heropbouw werken, verschijnt Lilith op het toneel. Als dochter van Hatred zal het geen verrassing zijn dat haat een centrale rol speelt in dit verhaal en haar motieven. In het eerste dorpje waar je tijdens je Diablo IV-avontuur terechtkomt, wordt er op dat moment een priester voor zot verklaard. De...
Sony's Days of Play sinds vandaag van start
Sony verwent gamers graag op kortingen, want in de PlayStation Store staan wel altijd games die met korting gescoord kunnen worden. Nu gaat het Japanse concern nog een stapje verder, want naar jaarlijkse gewoonte worden de Days of Play op gang getrapt. Hierin worden niet alleen de spellen met korting aangeboden, maar ook tegoedkaarten en accessoires. Zo kun je tot en met 12 juni je PlayStation Plus-abonnement verlengen met 25% korting. Games worden in de PlayStation Store met grote kortingen aangeboden en ook in enkele winkelketens kun je spellen met korting aanschaffen. Ook wie accessoires wil aanschaffen, kan die nu met korting scoren. Zo worden de consolepanelen aangeboden met 10 euro korting, krijg je 10 euro korting op de Pulse...
Terug
Bovenaan