BeyondGaming News

Baten Kaitos I & II HD Remaster verschijnt op 15 september
Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean en Baten Kaitos Origins, de iconische Nintendo GameCube card based RPG-games, komen einde zomer in high definition naar de Nintendo Switch, op vrijdag 15 september 2023 om precies te zijn! Baten Kaitos I & II HD Remaster laat zowel liefhebbers van het origineel als nieuwkomers het vertederend en emotioneel avontuur beleven die hen te wachten staat in zowel Eternal Wings and the Lost Ocean als Origins. In het eerste verhaal volg je Kalas tijdens zijn tocht om wraak te nemen op de dood van zijn geliefden, waarna er in het vervolgdeel meer over de geheimen van het Alfard Koninkrijk naast de zijde van Sagi wordt ontdekt. De bundel introduceert ook nieuwe features zoals het uitschakelen van...
Filmreview: Last Dance
Als je partner overlijdt, is dit een verlies waarmee je elke dag opnieuw geconfronteerd wordt. Het kan daarom een waardevol idee zijn om een gelofte af te leggen, zodat wanneer je overmand wordt door verdriet, je toch een doel vindt om te verwezenlijken. Een laatste eerbetoon aan je partner. Germain en Lise maken een dergelijke belofte: degene die achterblijft, voltooit datgene waar de ander aan begonnen was. Wanneer Lise sterft, heeft Germain geen andere keuze dan haar plaats in te nemen in een dansvoorstelling. Last Dance werd geschreven en geregisseerd door Delphine Lehericey. Ze brengt een hartverwarmend verhaal dat aangrijpend is, maar weet er ook op subtiele wijze humor in te verwerken. François Berléand nam de hoofdrol van...
The Callisto Protocol krijgt laatste set aan DLC
De laatste set downloadbare content voor The Callisto Protocol is in aantocht. Het krijgt de toepasselijke naam Final Transmission. Hierin kun je de conclusie van het verhaal ervaren, want wie de game heeft uitgespeeld, weet dat het allemaal eindigde met een grote cliffhanger. Hier wordt nu iets aan gedaan, waardoor spelers toch een waardig einde kunnen ervaren waarin The Callisto Protocol 'afgelopen' is. Wat je van de nieuwe DLC mag verwachten, wordt duidelijk in onderstaande video. De twintig seconden durende clip maakt duidelijk dat het niet makkelijk zal worden, want een nieuwe eindbaas wacht om aangepakt te worden. PlayStation-gamers kunnen met Final Transmission aan de slag vanaf 27 juni. De overige platformen volgen vanaf 29 juni.
Review: Aliens: Dark Descent
Ooit moest het wel eens lukken, een nieuwe top-down real-time strategy game binnen de Aliens-franchise. Focus Entertainment wou er in ieder geval vol voor gaan. Op de cadans van de aangroeiende code van het Franse Tindalos Interactive begon Aliens: Dark Descent een steeds concreter wordende vorm aan te nemen aan de hand van de diverse trailers die verschenen. Tot nu dus eindelijk het glorieuze moment van de release aangebroken is. Maar kreeg de game gaandeweg ook een gedaante die we graag op ons af zien komen, of werd het ding zelf eerder een Xenomorph? Aliens: Dark Descent verschijnt op 20 juni voor Xbox Series X|S, PlayStation 4, PlayStation 5 en pc. Als rasechte pc-gamer heb ik hier de pc-versie belicht. Je vat het spel aan als...
Nieuwe Lies of P-trailer toont een pak gameplay
NEOWIZ heeft een gloednieuwe gameplaytrailer uitgebracht voor zijn langverwachte Souls-achtige titel, Lies of P, als onderdeel van Xbox's Games Showcase Extended. De trailer introduceert spelers aan veel van de kernspelsystemen in het spel, waaronder Weapon Assembly, Fable Arts, Legion Arms, P-Organ upgrades en meer. De gameplay-overzichtsvideo dient als een gedetailleerde kennismaking met Lies of P voor iedereen die niet bekend is met de titel. Beginnend met de basisprincipes, zoals het genre en de inspiraties achter de setting, het verhaal en de personages, duikt de video al snel in meer genuanceerde onderwerpen rondom de diverse spelsystemen en mechanica van het spel. Enkele van deze onderwerpen zijn het wapenmontagesysteem, waarmee...
Review: Pistol Whip
Een intense VR-game spelen wanneer het dertig graden is in je appartement, het is me wat. Echter is er opnieuw een perfecte training zonder dat je het huis moet verlaten! Sweating galore! Pistol Whip is ontwikkeld door Cloudhead Games en was een van de launchgames voor de PlayStation VR2. De game was eerder al beschikbaar voor de Oculus ‘Meta’ Quest, Pico en PlayStation VR. Channel your inner John Wick Pistol Whip is een ritmische on-rails first-person shooter waarin je je als een echte John Wick al schietend en met een stevige beat door tal van 'scènes' waant. De game hoort deels thuis bij het genre VR-spellen zoals Beat Saber of Synth Riders waarin je aan het einde van het level/lied je behaalde score te zien krijgt. Hoe accurater...
Transformers lanceert ‘Bravery Boost’ om kinderen een steuntje in de rug te geven
Vandaag de dag is het niet altijd makkelijk om kind te zijn. Op welke momenten voelen kinderen zich angstig? Hoe gaan ze hiermee om en waar halen ze steun uit? Speelgoedfabrikant Hasbro deed onderzoek naar de uitdagingen van kinderen en hieruit blijkt dat bijna de helft van kinderen (43%) van 5 tot en met 9 jaar oud zich wekelijks angstig voelt. Dromen, een spannende film of boek, ruzie en pesten komen vooral terug als spannende momenten. De Transformers van Hasbro kunnen hierbij helpen en het speelgoedmerk introduceert daarom de Bravery Boost. Een hulplijn die ouders en verzorgers kunnen inschakelen wanneer het kind wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Bumblebee, een van de meest geliefde Transformers, staat voor hen klaar. Uit...
Bordspelreview: My City Roll & Write
In My City Roll & Write leiden de spelers hun nieuwe steden in twaalf verschillende spellen naar steeds grotere successen. Je hebt als eerste pionier het nieuwe land bereikt en zet je gebouwen langs de rivier. Al snel behoort het hele land tussen bergen en bos tot jouw nederzetting. Kom jij te weten hoe succesvol mijn stad is ontwikkeld? Komen er standbeelden van mij als ereburger op de centrale binnenplaats of kan je me terugvinden als kluizenaar? In My City Roll & Write ga je in een campagne aan de slag om je stad uit te bouwen met getekende 2D-tetrisblokken. De campagne bestaat uit twaalf spellen opgedeeld in vier hoofstukken van elk drie spellen. Buiten het eerste hoofdstuk wat ik met familie heb gespeeld en aflevering zeven met...
De 151 eerste Pokémon worden onderdeel van nieuwe Pokémon TGC-set
The Pokémon Company International heeft een nieuwe speciale uitbreiding voor de populaire Pokémon Trading Card Game (TCG) aangekondigd. Scarlet & Violet—151 bevat iconische Pokémon uit de regio Kanto, waaronder Bulbasaur, Charmander, Squirtle, Snorlax en Mew, en wordt vanaf 22 september 2023 wereldwijde gelanceerd. Als eerste uitbreiding in de Pokémon TCG bevat Scarlet & Violet—151 alle originele 151 Pokémon uit de regio Kanto, die in Paldea in een nieuwe vorm opduiken. Dit geeft Trainers de kans om enkele van de meest iconische Pokémon van het merk te verzamelen en tijdens gevechten in te zetten in de Scarlet & Violet-serie. In de uitbreiding zijn de kaarten gerangschikt volgens de Pokédex en zijn verschillende Illustration Rare- en...
Review: DRIFTCE
Heb je ooit al gedacht terwijl je een racegame speelde dat de customization toch net iets beter en meer in detail kon zijn? Of dacht je bij Car Mechanic Simulator dat je toch wel graag eens zou driften met de auto die je gebouwd hebt? Dan heb je geluk, aangezien DriftCE een mix is tussen de twee, maar is het het wel waard om deze game eens te spelen? DRIFTCE werd gemaakt door ECC Games, het Poolse bedrijf achter Car Mechanic Simulator en dit is te zien aan elk aspect van de game. Zo kan je net zoals in de simulator in alle detail in de garage rond je auto stappen en elk onderdeel loskoppelen en veranderen met een getunede versie. Daarna kan je met de auto die je in elkaar gestoken hebt naar het circuit gaan om ermee te racen. De...
Filmreview: Extraction 2
Hou je van Thor maar mag het soms ook wel wat bloederiger zijn? Denk bijvoorbeeld aan een film à la John Wick. Dan is deze Extraction 2 helemaal voor jou! Ongeveer drie jaar na de release van het eerste deel komt Netflix deze zomer met een energieke en explosieve opvolger. Deze keer opnieuw (shock!) met Chris Hemsworth in de hoofdrol en Sam Hargrave als regisseur. Tijdens de lockdown in 2020 konden we met zijn allen wel een spannende actiefilm gebruiken. En daar was Netflix dan op het juiste moment met haar release van de eerste Extraction. Het werd meteen ook het regiedebuut van Sam Hargrave. Hij maakte eerder al carrière als stuntman bij verschillende producties zoals Captain America en Avengers uit het Marvel Cinematic Universe...
Bordspelreview: Murano: Light Masters
Gegroet meester glasblazers! Wie van jullie zal de mooiste en meest waardevolle kunstwerken kunnen maken in Murano: Light Masters? Na het glasblazen in Venetië in Mille Fiori, trekken we deze keer naar Murano. De Venetiaanse glasblazers werden in de dertiende eeuw gedwongen te verhuizen naar dit eiland en al snel werd Murano bekend om zijn glaswerk en glasblazerstraditie. In Murano: Light Masters is het aan jou om glas te verzamelen en om te vormen tot indrukwekkende creaties. Murano: Light Masters is een ontwerp van Carlo Camarotto en Francesco Testini, die je misschien kent van Tang Garden en Xi'an, en wordt uitgegeven door Matagot. Bij ons worden hun spellen verdeeld door Asmodee en zij stuurden ons een kopie op van het spel voor...
Laat je fantasie vanaf vandaag de vrije loop gaan in Park Beyond
Bandai Namco Europe en Limbic Entertainment kondigen met trots de grote opening aan van Park Beyond, hun simulatie voor themaparkmanagement, die nu verkrijgbaar is voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. Een gratis proefversie van twee uur is ook beschikbaar op Xbox Series X|S en PlayStation 5 voor PlayStation Plus Premium-abonnees. Park Beyond heeft iets in petto voor alle soorten spelers. Zijn het visionneers die op zoek zijn naar de toekomst van themaparken? Met Impossification kunnen ze attracties, winkels en evenementmedewerkers transformeren en het alledaagse ongelooflijk maken. Zit management in hun bloed? Met een groot aantal controlepanelen kunnen ze elke parameter en elke cent volgen om ervoor te zorgen dat hun park...
Techreview: AOC CQ32G2SE/BK
Nadat een niet nader genoemd Koreaans merk, waarvan de naam verdacht hard lijkt op die van een pratende bobtail, de reparatie van onze tv wist te verprutsen, ben ik andere oorden moeten gaan opzoeken om te gamen. De slaapkamer, waar nu daadwerkelijk alle magie zich in ons huis afspeelt. Is het ideaal om online potjes Modern Warfare 2 te spelen, terwijl de liefde van je leven naast je probeert de slaap te vatten? Niet als je die liefde wil behouden in elk geval. Een alternatief drong zich dan ook op. Dankzij het reviewexemplaar van de nieuwe AOC monitor verhuisde ik dan ook maar wat graag met mijn hele hebben en houden, mijn PlayStation 5 dus, van de slaapkamer naar mijn bureau. Zo behouden we vakkundig de vrede in mijn relatie en...
Focus Entertainment plaatst Atlas Fallen in de kijker
In maart kondigde uitgever Focus Entertainment de releasedatum aan van Atlas Fallen, om er nog geen maand later op terug te komen. In plaats van een release op 16 mei werd het 10 augustus en die datum komt steeds dichterbij. Deze keer melden we geen uitstel, maar publiceerde Focus Entertainment een nieuwe gameplaytrailer waarin je heel wat te zien krijgt van het spel. De meer dan vijf minuten durende video geeft meer prijs over het verhaal, terwijl ook belangrijke gameplayelementen aan bod komen. Zo wordt er onder andere uitgelegd met welke krachten je aan de slag kunt en tegen welke vijanden je het moet opnemen. In Atlas Fallen kruip je in de huid van een ware voorvechter voor de mensheid met het nieuwe, exclusieve Ruin Rising Armor...
Filmreview: Mummies
Nee, dvd's zijn nog niet ten dode opgeschreven. Ja, het wordt daar wel eens hoog tijd voor. De discussie zal ik nu niet voeren, maar het kwam spontaan in me op toen Warner Bros. me een dvd opstuurde van de animatiefilm Mummies. De van oorsprong Spaanse film liep enkele maanden geleden nog in de cinemazalen en is nu dus beschikbaar om thuis te bekijken. Helaas werd er geen blu-ray uitgegeven, dus stelde ik het met de toegestuurde dvd om de film aan mijn kritische oog te onderwerpen. Enkele maanden geleden, tijdens de krokusvakantie, plande ik een bioscoopbezoek in met mijn twee kinderen. De bedoeling was om een er een daguitstap van te maken en een drietal films na elkaar te doen, uiteraard vergezeld van popcorn en andere ongezonde...
Twee nieuwe trailers voor het imminente Aliens: Dark Descent
Focus Entertainment heeft onlangs niet één, maar liefst twee nieuwe gameplaytrailers gepubliceerd welke meer vertellen over het verhaal en gameplay van de aankomende real-time strategy game Aliens: Dark Descent. Kort samengevat wordt het duidelijk dat de game een tactische campagne bevat met veel spanning, uitdagende strategieën en verschillende angstaanjagende onthullingen. De speler beheert er een team van mariniers die erg slim reageren op de uit te voeren opdrachten dankzij het unieke Squad Behavior System, waarmee ze de tijd kunnen vertragen wanneer een bedreiging vanwege de Xenomorphs imminent is. Die mariniers zijn overigens goed uitgerust via vlammenwerpers, onderdrukkend vuur en schildwachtgeweren alsook andere hulpmiddelen om...
Terug
Bovenaan