Archief - De echte crisis komt nog.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spray-bunny

Legacy Member
Soekie zei:
Wat is het verschil tussen genaturaliseerden en 'echten'? :)
Degenen die men Belg noemt, zijn niet allemaal genaturaliseerd hoor.
De 10% 'echte' die men niet Belg noemt, daar zijn ook illegalen bij, mensen met het kandidaat-vluchteling statuut, ... of mensen die hier tijdelijk komen voor bv studies met een visum, neem ik aan? Of mensen vanuit de EU die zich hier komen vestigen maar niet van nationaliteit veranderen?
Naturalisatie is per definitie de nationaliteit van Belg verkrijgen.

Of praat je nu specifiek over manipulatie van statistieken?


Soekie zei:
Mag ik hier een bron van?
Je bent hier niet in de V.S. waar allochtonen met name degenen die wij hier "kansarm (~kansloos)" noemen de top 5% hoogste functies bij multinationals bekleden.
Iraniërs, Irakezen, Marokkanen, ... you name it, they've got it. ;)
De V.S. laat enkel allochtonen toe met een hogere opleiding die volledig geassimileerd worden, met glansrijke carriëres en zeer sterke creatie van economische meerwaarde tot gevolg! :)
Dat van de VS weet ik.

Qua Belgie heb ik het natuurlijk op de EU administratie, NAVO en hoofdkwartieren van bedrijven. Expats.

Allochtonen zijn niet enkel N-Afrikanen en Arabieren.




Soekie zei:
Que?

De werkloosheidscijfers al eens bekeken, naar afkomst?
Ik ken uw achtergrond natuurlijk niet, maar als je eens in de gemiddelde fabriek rondloopt of 's nachts de kuisploeg ziet in uw kantoor weet je het wel. Ik heb als vakantiejobber echt tientallen productiebedrijven gedaan en redelijk wat kantoren gezien.

Zoals die ene komiek zei over de muur dat de VSA wou bouwen om illegale Mexicaanse migranten buiten te houden: "Who do you think's gonna build that wall?":p.

Ik vermoed dat je ergens in transport zit omdat je over Bulgaren en Roemenen praat?



Soekie zei:
Uw naïviteit is schattig.

Zie mijn vorige post. ;)



Blij dat je het toegeeft.
Goede post, maar houd uw koosnaampjes toch maar voor u vriendin:).

Niks 'toegeven', da's gwoon mijn overtuiging als moderate.
Soekie zei:
Misschien is daar een reden voor. ;)
Idd. Ik ben 40 uur wakker en moet nog een aantal uur studeren.

En trlk ken ik de werkloosheidscijfers. Maar stel tegenover de gederfde inkomsten eens de gewonnen inkomsten? Zo'n studie bestaat zelfs niet eens denk ik.

Ik ontken dus helemaal de problemen met migranten niet. Ik geloof gewoon niet dat de kosten de baten overschrijden.

GSTT

Legacy Member
BeeGee zei:
...

1° Dit is m'n 12de post op dit forum, en het was de eerste keer dat ik "Total" vermelde. Dus ik begrijp al helemaal niet waar je opmerkingen -- "ben je altijd zo" en "kom niet altijd af met één bedrijf" -- vandaan komen.

2° Ik heb nog nooit gehoord van een "standaardbedrijf" -- is dat te koop in Makro misschien?

=> Sorry, maar je post sloeg op niets.
Dat komt omdat je gewoon totaal niks begrijpt :lol:
ik kan hier geen woorden meer aan vuil maken want je begrijpt bijna niets.

BeeGee

Legacy Member
GSTT zei:
Dat komt omdat je gewoon totaal niks begrijpt :lol:
ik kan hier geen woorden meer aan vuil maken want je begrijpt bijna niets.

Ja,...

Dat is het -- ik begrijp niets... :niceone:

Please come back if you can grow a beard... :sleep:

Renegadexxripxx

Legacy Member
Kandul zei:
Het onderscheid tussen de twee is wel degelijk van belang hoor.
Anders zouden huishoudelijke karweitjes uitgevoerd in je eigen huis ook oneerlijke concurrentie zijn tegenover kuisbedrijven en dergelijke. Zo ver wil je niet gaan neem ik aan.

Persoonlijk vind ik van niet. Maar aan de andere kant tel ik daar dan ook de zaken die je voor uw eigen gezin doet ook niet mee (door het eigen gezin). Al de rest is voor mij, oneerlijke concurrentie. Net zoals zwartwerk in mijn ogen ook oneerlijke concurrentie is. Ook al is het puur door de definitie oneerlijke concurrentie.

Kandul zei:
Maar ik vind wel dat er bitter weinig verschil is tussen zo'n situatie en een situatie waarbij schaalvoordelen ervoor zorgen dat bedrijf C een concurrentieel voordeel heeft tegenover bedrijf C dat niet overbrugd kan worden.

Je hebt gelijk dat er bitter weinig verschil is. Maar er is nog altijd een verschil. Daarom hebben we juist ook de discussie over wat is nu oneerlijke concurrentie en wat niet. Indien er een wereld van verschil was was het zeer snel opgelost ;). Maar je ziet toch wel in dat vrijwilligerswerk, wanneer het een economisch doel heeft, eender welk economisch doel, oneerlijke concurrentie is. Wanneer wij uit humanitaire overwegingen voedsel aanleveren aan gebieden getroffen door voedselschaarste dan is dat voor de boeren daar ter plaatse oneerlijke concurrentie. Zij kunnen nooit gratis en voor niets deze voeding ter beschikking stellen. In principe zijn producten die vervaardigd zijn in china voor de bedrijven die moeten concurreren oneerlijke concurrentie. Maar het enige dat je daartegen kunt doen is protectionisme en dat heeft zijn eigen nadelen. Maar als je dan toch handel aan het drijven bent in België, voor het goede van de maatschappij laat ons dan niet beginnen met oneerlijke concurrentie in de hand te werken en het kleine aantal bedrijfjes dat we hier nog hebben nog harder de duivel aan te doen door het aantal potentiële klanten nog meer te verminderen..

Gothrek

Legacy Member
Beegee is gewoon het perfecte voorbeeld van wat ik bedoel.
Iemand die niet van "tertiair" onderwijs heeft genoten in een arbeidersjob, een geweldige mentaliteit heeft tov mensen met een hoger diploma en steen en been klagen over de ambetante rijke mensen op een ridicule manier.
Ga eens een weekje/maandje arbeider spelen in Polen/China en keer dan terug naar de realiteit in Belgie waar ge dik in uw pollekes moogt wrijven.

NotoriousP

Legacy Member
BeeGee zei:
Nee, helemaal niet.

Een diploma hoger secundair onderwijs wil niet zeggen "laaggeschoold".

Onderschat a.u.b. het percentage "drop-outs" uit het secundair onderwijs in België niet (~ 15-20%).

Als hooggeschoold volgens u wilt zeggen, "tertiair onderwijs" -- wel, dan is België een inherent laaggeschoold land, met een ~35%.

35% is minder dan de helft dus neen het land is niet laaggeschoold.

BeeGee

Legacy Member
Gothrek zei:
Beegee is gewoon het perfecte voorbeeld van wat ik bedoel.
Iemand die niet van "tertiair" onderwijs heeft genoten in een arbeidersjob, een geweldige mentaliteit heeft tov mensen met een hoger diploma en steen en been klagen over de ambetante rijke mensen op een ridicule manier.
Ga eens een weekje/maandje arbeider spelen in Polen/China en keer dan terug naar de realiteit in Belgie waar ge dik in uw pollekes moogt wrijven.

...

Wie zegt dat ik niet van tertiair onderwijs genoten heb?

En zover ik weet heb ik niet met "steen en been" staan klagen over mensen met een universitair en/of hogeschool diploma. Zou nogal bizar zijn. Nee, ik heb staan klagen over mensen die zich king-of-the-hill wanen -- en daar heb je geen diploma voor nodig.

Mijn punt is, ondersteunt door anderen in deze thread, waarom de "arbeiders" worden geviseerd? Of denkt u dat een bediende het zoveel beter heeft in China?

Daarbij, u bent bezig een discours te voeren waarbij uw gedachtegang vast zit i/e "race to the bottom". Hoever is het gekomen dat we nu ons land gaan vergelijken met China,... :lol:

Vergis u niet, de Chinese, Braziliaanse, (...) elites willen niets liever dan hun land te transformeren in de zin van het onze.

BeeGee

Legacy Member
NotoriousP zei:
35% is minder dan de helft dus neen het land is niet laaggeschoold.

=> 35% van de mensen is hoger geschoold, dus de overgrote meerderheid is lager geschoold -- wat van België, volgens jouw redenering, een inherent ongeschoold land zou maken.

EvilTwin

Legacy Member
Automatisering gaat veel verder dan de meeste mensen denken. Je kan ook rapporten uit SAP halen die geautomatiseerd zijn, sommige rapporten of herhaalbare zaken automatiseren, automatisch facturen boeken, rappels nalezen enz. Het gaat veel verder dan de meeste mensen denken hoor.

Gothrek

Legacy Member
BeeGee zei:
...

Wie zegt dat ik niet van tertiair onderwijs genoten heb?

Das duidelijk uit uw manier van praten en echt weerleggen doet ge het niet e.


BeeGee zei:
En zover ik weet heb ik niet met "steen en been" staan klagen over mensen met een universitair en/of hogeschool diploma. Zou nogal bizar zijn. Nee, ik heb staan klagen over mensen die zich king-of-the-hill wanen -- en daar heb je geen diploma voor nodig.
Arbeiders die mooi hun uurtjes kloppen etc willen ook alles hebben wat de rijke mensen hebben, zonder inspanning, zonder verantwoordelijkheid, die willen ook king of the hill zijn, die arbeidersmentaliteit ben ik beu.

BeeGee zei:
Mijn punt is, ondersteunt door anderen in deze thread, waarom de "arbeiders" worden geviseerd? Of denkt u dat een bediende het zoveel beter heeft in China?
Aangezien ik 3 maand in China gewoond heb, kan ik u zeggen dat Chinese bediende het beduidend beter hebben dan arbeiders.
Waarom ik arbeiders viseer? Het zijn altijd die mensen die staken, klagen, etc.
Kijk naar Desso, ze krijgen gelijk 12000€ om in een fabriek 14km verder te gaan werken, willen ze niet...

BeeGee zei:
Daarbij, u bent bezig een discours te voeren waarbij uw gedachtegang vast zit i/e "race to the bottom". Hoever is het gekomen dat we nu ons land gaan vergelijken met China,... :lol:
Vergelijken mag niet meer?

BeeGee zei:
Vergis u niet, de Chinese, Braziliaanse, (...) elites willen niets liever dan hun land te transformeren in de zin van het onze.
Ons land is communistischer dan hun land, hier zijn arbeiders gelijk aan bedienden en zijn ze niet het uitschot dat voor 1€ per uur vanalles moet doen. Ik denk dat de elites die zich daar aan verrijken dat mooi zo willen houden. Maar uw ruimschootse ervaring met andere culturen zal u dat blijkbaar niet geleerd hebben.

Tonerider

Legacy Member
Gothrek zei:
Arbeiders die mooi hun uurtjes kloppen etc willen ook alles hebben wat de rijke mensen hebben, zonder inspanning, zonder verantwoordelijkheid, die willen ook king of the hill zijn, die arbeidersmentaliteit ben ik beu.
dus 8 u op de productievloer staan is zonder inspanning volgens u? Of de bouwvakker die bij weer en wind buiten staat is zonder inspanning? en hopelijk heeft de arbeider die de remmen van uw auto moet installeren een beetje verantwoordelijkheidszin. Man, hoe kun je nu zo veralgemenen. Misschien heb jij in een rotfabriek gezeten, maar om effe iedereen over dezelfde kam te scheren...
Ook de bedienden zouden graag het leven van de rijke man hebben en liefst ook zonder inspanning en verantwoordelijkheid. De meeste mensen dromen daarvan anders zou de lotto maar weinig spelers hebben.
Persoonlijk droom ik er niet van. Ik ben tevreden met wat ik heb en zoek geen rijkdom. En zo ken ik nog veel arbeiders en ook bedienden.
Aangezien ik 3 maand in China gewoond heb, kan ik u zeggen dat Chinese bediende het beduidend beter hebben dan arbeiders.
Waarom ik arbeiders viseer? Het zijn altijd die mensen die staken, klagen, etc.
Kijk naar Desso, ze krijgen gelijk 12000€ om in een fabriek 14km verder te gaan werken, willen ze niet...
Desso, was een geval apart. Zelfs de vakbond verschoot daarvan. In elk ander fabriek zou het wel aanvaard zijn geweest.
En misschien staken zij het meest omdat hun rechten wel het meest met de voeten worden getreden? De mannen met de witte kraag gaan niet in hun eigen vel snijden hoor. In 90 % van de gevallen vallen de meeste klappen onder de arbeiders, dus is het ook logisch dat je hen het meest hoort en ziet. Klein beetje een verwrongen perceptie dat je hebt, imo

Gothrek

Legacy Member
Sdc zei:
dus 8 u op de productievloer staan is zonder inspanning volgens u? Of de bouwvakker die bij weer en wind buiten staat is zonder inspanning? en hopelijk heeft de arbeider die de remmen van uw auto moet installeren een beetje verantwoordelijkheidszin. Man, hoe kun je nu zo veralgemenen. Misschien heb jij in een rotfabriek gezeten, maar om effe iedereen over dezelfde kam te scheren...

zonder inspanning rijk worden, dat was de zin die ik schreef. Nergens beweer ik dat sommige mensen niet moeten werken. Ik heb het dan vooral op fabrieksarbeiders.

Tonerider

Legacy Member
vertel dat maar tegen de mensen die bij ons in het fabriek aan de band staan. Je hebt echt geen idee van het werkelijke fabrieksleven.

NotoriousP

Legacy Member
BeeGee zei:
=> 35% van de mensen is hoger geschoold, dus de overgrote meerderheid is lager geschoold -- wat van België, volgens jouw redenering, een inherent ongeschoold land zou maken.

Als je over een land spreekt, moet je vergelijken met andere landen. Indien die gemiddeld meer als 35% hooggeschoolden hebben, zijn wij laaggeschoold maar dat zal niet het geval zijn. Dat terzijde, rekening houden met volledig Belgie is een beetje belachelijk want de tijden veranderen. Het % aan ongeschoolden ligt véél hoger bij oudere mensen, je moet vergelijken met het gemiddelde van je leeftijdsgroep.

Dat terzijde, heb jij één of andere diepzinnige nood om niet gezien te worden als laaggeschoold?

Flawless

Legacy Member
Soekie zei:
Mag ik een bron hiervan?

Zijt ge weer daar met uw vreemdelingenhaat? Toen ik om bronnen vroeg om uw onzin te staven deed je alsof je neus aan het bloeden was en nu ben jij bronnen aan het eisen? Ik heb echt medelijden voor mensen zoals u, zielig gewoonweg.

djemz

Legacy Member
Destiser zei:
Ik ben automatiseringsingenieur, en voor ieder project dat ik al gedaan heb is er nooit iemand ontslagen geweest, eerder iemand bijgeworven.

Wat vele mensen niet weten is dat een hoofdtaak van automatisering veiligheid is, en dat gaat niet ten koste van arbeiders, integendeel.

Automatisering zorgt idd voor een verschuiving van niveau van de tewerkgestelden, meer ingenieurs, en in loop van tijd een beetje minder werkvolk. Maar eerlijk gezegd, het is beter zo, ik heb op een VTI gezeten en wees maar gerust, de helft van de beroepers zit daar uit leegaardij, dus moeten ze 't imo maar weten dat ze geen werk vinden. Ze krijgen verdomme alle kansen, de staat betaalt zich blauw aan onderwijs en dan nog zijn er zovelen die enkel het gemakzugstisgte pad willen bewandelen.

Nu swat,... zowiezo kan een fabriek niet draaien zonder arbeiders, en het is niet omdat die ****** zo robotzot zijn dat de rest van de wereld dat ook is.


die voorlaatste paragraaf slaat toch op niks, qua redeneringsvermogen ken ik bso'ers die slimmer zijn dan jij dan..
Ten eerste leren BSO'ers een stiel, waarom zouden ze dan in godsnaam in een fabriek moeten werken?? Degene die ik ken die in een fabriek werken zijn er die ASO en TSO gevolgd hebben en niet doorgestudeerd hebben, doordat het van thuis uit niet kon of omdat ze geen zin hadden. En degene zonder diploma. Maar zonder verder te studeren in het ASO of TSO (niet in het VTI dan) kun je even goed geen diploma hebben.
Ten tweede, moest je nu nog gelijk hebben over het feit ze moeten het maar weten dat ze geen werk hebben.. Wie gaat ze dan onderhouden? Juist ja, de staat: meer doppers--meer geld nodig van de staat--meer belastingen--zulke gelijk gij die gaan klagen dat er doppers zijn.
Ten derde: iedere zelfstandige die ik ken gaat bijna een BSO'er voorpakken in een stiel dan een TSOer, gewoon al om het feit dat ze meer stages en werkervaring hebben. Want werken leer je nl niet op school. OK je hebt de theoretische kennis, maar wat heb je eraan als je nog niet eens weet welke vijs je voor wat zou moeten gebruiken en 2 linkerhanden hebt.

Oldskooler

Legacy Member
Mweh, kheb geen kleine, spaar nu veel, laat maar komen :cool:

De naft staat nu +-1,7 euro.
Dalen zal het niet meer, stijgen zeer zeker, door de groter wordende schaarste.
Dit is maar 1 van de zovele problemen die nu op ons afkomen.

Mensen zoeken het ook deels zelf, en wees maar zeker dat er veel in de goot terechtkomen binnen x-aantal jaar.
Men moet alles hebben, normen kent men vaak niet, men begint aan een gezin dat op niets uitdraait.

Al die depressieve leventjes. Veel mensen die een masker op hebben, om hun dag door te komen.
Maar minstens 1 keer in het jaar moet men op reis geweest zijn, om al de miserie te compenseren, de overige 50 weken creperen ze wel verder.

Stress en zelfdoding pieken hier nu al, het ergste moet nog komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan