Archief - De echte crisis komt nog.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem15

Legacy Member
themummy123 zei:
Wat een dikke zever. Vlaanderen moet het hebben van de KMO's. Wie heeft er vooral ondernemingszin? Allochtonen. Zij betalen allemaal sociale bijdragen. Dus wat is dan nog het probleem?

Veranderen de meeste zaken niet om die reden elke 2 à 3 jaar van naam en eigenaar?

maxdevis

Legacy Member
EvilTwin zei:
Automatisering gaat veel verder dan de meeste mensen denken. Je kan ook rapporten uit SAP halen die geautomatiseerd zijn, sommige rapporten of herhaalbare zaken automatiseren, automatisch facturen boeken, rappels nalezen enz. Het gaat veel verder dan de meeste mensen denken hoor.

Maar veel van die dingen werden vroeger niet gedaan. Dus op zicht is de vooruitgang gewoon een surplus.

Bovendien, als één bakker vroeger al zijn deeg zelf moest kneden, 14u per dag werkte en op zijn veertigste al helemaal kapot is gewerkt, dan is er toch niets mis mee dat nu een machine dat deeg kneed, de bakker tot boven de 50 dat werk kan doen en 10u per dag werkt en toch "hetzelfde" verdient.

Ik zie alleen maar verbetering in comfort...

Jurgenv1

Legacy Member
Oldskooler zei:
Mweh, kheb geen kleine, spaar nu veel, laat maar komen :cool:

De naft staat nu +-1,7 euro.
Dalen zal het niet meer, stijgen zeer zeker, door de groter wordende schaarste.
Dit is maar 1 van de zovele problemen die nu op ons afkomen.

Mensen zoeken het ook deels zelf, en wees maar zeker dat er veel in de goot terechtkomen binnen x-aantal jaar.
Men moet alles hebben, normen kent men vaak niet, men begint aan een gezin dat op niets uitdraait.

Al die depressieve leventjes. Veel mensen die een masker op hebben, om hun dag door te komen.
Maar minstens 1 keer in het jaar moet men op reis geweest zijn, om al de miserie te compenseren, de overige 50 weken creperen ze wel verder.

Stress en zelfdoding pieken hier nu al, het ergste moet nog komen.

Er heerst geen schaarste, het zijn vooral de speculanten en de overheid die de prijzen kunstmatig hoog houden onder de paraplu 'het autorijden ontmoedigen'. Wellicht dromen ze van een file met bakfietsen richting Brussel ofzo. :unsure:

Soekie

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
Veranderen de meeste zaken niet om die reden elke 2 à 3 jaar van naam en eigenaar?

C'est ça.

Wie overigens denkt dat een nachtwinkel met vijf mensen in om zeven producten te verkopen winst draait, zonder nevenactiviteiten aan te bieden (nep-werkcontracten zodat de andere nieuwkomers aanspraak op sociale zekerheidsbijdragen hebben omdat ze zogezegd de minimum werkverplichting hebben vervuld).

Allé eigenlijk is het om te bleiten als je het allemaal samen bekijkt.

Wij hebben alles gedaan om mensen te helpen die arm zijn, destijds, die geen werk kunnen vinden. Om hier een systeem voor op te richten, zodat zij ook aan hun levensbehoeften konden voldoen die zelfs meer dan een waardig leven toelaten.
We schaamden ons vroeger om afhankelijk te moeten zijn van S.Z.-bijdragen aan deze kant van de taalgrens. De meeste Belgen die ik ken, incluis mezelf, zijn plichtsbewuste mensen die zich halfdood werken voor hun baas. (Akkoord dat er veel zwartwerk en "profitariaat" is, ook onder oude Belgen. Maar dat is niet de meerderheid, daarom ook dat het systeem draaien kon. Anders was het al lang onbetaalbaar geworden. )

En zij komen naar hier, maar zoeken zelfs valse papieren ed uit om gewoon echt zoveel mogelijk van het systeem te kunnen "trekken" zonder er maar één zak te moeten voor doen. Gewoon zelfs één dag werken (dat is de zware plicht die mensen van sommige landen moeten vervullen om erna levenslang te kunnen ontvangen van de sociale zekerheid, is er te veel aan.)
Dat is gewoon compleet respectloos en stuitend vind ik persoonlijk, maarja. :?

En wij hen dan maar benoemen als "kansarm" en via allerlei projecten en verenigingen er nog hopen geld naartoe gooien...

Sommige mensen willen niet inzien dat deze mensen zeer blij zijn met hetgeen de sociale zekerheid hun hier geeft omdat het een pak meer is dan wat ze daar krijgen, bv om een hele dag onder de gloeiend hete zon kromgebukt bonen te plukken.
Deze "kansarmoede" is geen slachtofferrol, maar een keuze die ze heel bewust willen. Waarmee ze overigens ons idee van solidariteit volledig lam leggen en vakkundig pootje leggen, waardoor het naar ik vermoed binnen een paar jaar onklaar gemaakt zal worden.


Ik sprak hierboven nog ergens zieltogend over het migratie- en asielbeleid van de V.S., maar die laten nu blijkbaar ook een eenmalige ronde toe waarbij illegalen een visum kunnen bekomen. Zij het beperkt in duur en dat er aan bepaalde voorwaarden moet voldaan zijn (=geen strafblad hebben!).
Het zou weliswaar gaan om 1 miljoen mensen wat op een totaal van de 100 miljoen mensen die in de V.S. wonen natuurlijk niet zo veel is, in verhouding met hier. Maar ik stel me er toch ook vragen bij. De meer daar in de V.S. geen discriminatie, gelijke kansen beleid, diversiteitsbeleid, ... bestaat omdat de migranten daar door de assimilatie het net uitstekend doen.
Ze komen er, ze werken er, en maken de Amerikaanse droom waar ...
(itt de vicieuze cirkel-armoede waar m.n. veel zwarte gezinnen daar mee te kampen hebben, wat te maken heeft met het "ontbreken" (te crue gesteld) van een solidair systeem zoals wij dat hier kennen ...).

djemz

Legacy Member
Oldskooler zei:
Mweh, kheb geen kleine, spaar nu veel, laat maar komen :cool:

De naft staat nu +-1,7 euro.
Dalen zal het niet meer, stijgen zeer zeker, door de groter wordende schaarste.
Dit is maar 1 van de zovele problemen die nu op ons afkomen.

Mensen zoeken het ook deels zelf, en wees maar zeker dat er veel in de goot terechtkomen binnen x-aantal jaar.
Men moet alles hebben, normen kent men vaak niet, men begint aan een gezin dat op niets uitdraait.

Al die depressieve leventjes. Veel mensen die een masker op hebben, om hun dag door te komen.
Maar minstens 1 keer in het jaar moet men op reis geweest zijn, om al de miserie te compenseren, de overige 50 weken creperen ze wel verder.

Stress en zelfdoding pieken hier nu al, het ergste moet nog komen.

de naft stijgt niet door de schaarste, ze stijgt door die gasten in Brussel en van die mannen die aan de Eurotop zitten. Wees maar gerust dat er nog naft genoeg is. In de USA ligt de prijs bijna de helft lager van de naft. 2/3 van je liter benzine zijn taksen en BTW die erop komt.
Zelfmoord koppelen aan een gezin hebben is ook nogal kort door de bocht. Degene die zelfmoord plegen zouden het ook doen zonder gezin. Stress maak je zelf. Op mijn werk doe ik alleen nog mijn uren en voor de rest kunnen ze de boom in, als het tijd is ben ik naar huis en geniet ik van mijn vrije uren, net hetzelfde in het weekend.. Ik heb geen stress en heb ook een gezin. Akkoord over die vakantie, die doen we zonder kinderen omdat we dan gewoon een week willen doen waar we zin in hebben en omdat ik geen 700€ betaal om onze kleine mee te nemen die toch niet eens beseft waar hij is.
Zonder kinderen gingen we meer uit, weg met maten. Nu doen we eens een fietstocht, terrasjes, mensen uitnodigen om hier ene te drinken,.. En het is zeker niet minder leuk. Integendeel, ik heb meer aan mijn weekends dan vroeger. Toen lag ik de zondag half in coma van de dag ervoor.

Soekie

Legacy Member
Forzaracing zei:
Vooral allochtonen ondernemingszin ? Sinds wanneer zijn malafide elektronica zaken, nachtwinkels en garages in iemand zijn achtertuin, KMO's ? Grapje grapje maar u stelling dat vooral allochtonen ondernemingszin hebben is niet waar. En ondernemingszin draait vooral rond jobs creeren voor anderen, niet om meer te verdienen dan voor een werkgever te werken :)

Slechts iets meer dan de helft van de Belgische bedrijven (57 procent) stelt allochtonen tewerk [Belga]
In maart 2009 lag deze in Vlaanderen bij personen afkomstig van buiten de Europese Unie (28,1%) meer dan vijf maal hoger dan die bij personen van
Belgische origine (5,2%)! De werkloosheidsgraad bij personen afkomstig van andere EU-landen (12,8%) ligt meer dan dubbel zo hoog. [VDAB]

Conclusie: Meer werkloosheid bij allochtonen -> grotere druk op sociale zekerheid door hun, moet je toegeven dat dit waar is ;)
MAAR zoals de eerste bron ook al zegt, is dit niet ALTIJD de schuld van de allochtoon zelf. Bedrijven staan niet te springen om allochtonen aan te nemen, komt dit doordat ze hun werk niet goed genoeg doen ? Die conclusie laat ik in het midden, want stereotypering heeft ook een groot aandeel hierin ;)

EDIT: Ik woon in een stad met verschillende culturen en werk voor Turken, ik ben dus absoluut geen racist.
Maar waar ik werk nemen ze speciaal geen allochtonen aan, terwijl ze zelf allochtonen zijn, omdat ze er al veel slechte ervaringen mee hebben gehad en klanten prefereren om door vlot Nederlands sprekende werknemers te worden begeleid.


Bedankt voor de cijfers, een discussie is altijd sterker en leuker om te voeren met bronmateriaal.

Daar heb je het inderdaad. Gaat het erom dat ze puur discrimineren op basis van huidskleur of afkomst en dus racistisch zijn?

Neen, het gaat erom dat zoals ik zei:
- veel allochtonen gewoonweg niet willen werken en alle nodige gedragingen stellen om dit te voorkomen:
- de taal niet deftig leren, niet deftig schrijven
- toegeven op gedwongen sollicitaties vanuit controle-instanties dat men voor een sollicitatiebewijs komt
- eisen stellen op het werk mbt hun cultuur en/of religie
- werkgevers vrezen om ze aan te nemen, om de redenen hierboven opgesomd
- velen een strafblad bezitten of indien het brussels gerecht dat achterwege heeft gehouden, duidelijk uit hun uitstraling en houding blijkt dat het niet de braafsten zijn (en als je bedenkt dat er bij een gemiddelde rel in Brussel al zo'n 100den betrokken zijn ... ik vermoed niet dat die allemaal vast werk hebben, noch dat ze veel kans op een deftige job maken met zo'n Rob-Klop anarchistische houding. :?)
- hun probleem ivm gedrag tov vrouwen op de werkvloer, laat staan als er een bazin is waar men naar moet luisteren
- problematische kennis informatica toepassingen, niet vlot kunnen typen
- problematische scholing of ontbrekende scholing (moeilijk inzetbaar, terwijl we hier zoals ik al vaak herhaald heb, al met een onevenredig groot aandeel on- of lagergeschoolden zaten die structureel werkloos zijn!)
- negatieve eigenschappen in de verf zetten
- ontbreken van een gepaste houding op de werkvloer
- ...


Je mag gerust zijn, allochtonen die willen, komen er ook hoor. Universiteiten en hogescholen laten maar wat graag allochtone mensen die willen studeren door, door een beetje door de vingers te kijken qua taalproblemen en dergelijke.
Bedrijven nemen maar wat graag allochtonen aan, omdat de overheid dit heel sterk subsidieert en omdat dit voor de uitstraling naar buiten toe positief is, het bedrijf is "multicultureel", "politiek correct" er heerst een sfeer van verdraagzaamheid, tolerantie, ...
Het droombeeld van ons allen is nog steeds de perfect geïntegreerde migrant, die actief is op de arbeidsmarkt, zijn steentje bijdraagt, en met wie we interessante belevenissen en verhalen, gewoontes en gebruiken kunnen uitwisselen over onze culturele verschillen.

De meerderheid van de bedrijven heeft dus maar al te graag een perfect geïntegreerde allochtoon, alleen al omdat die mensen een pak goedkoper en een soort levende reclame zijn.
Let wel: perfect geïntegreerd betekent: dezelfde werkhouding en -ethos als ons, perfecte talenkennis, liefst tweetalig, net als ons, ...

Want het zou inderdaad absurd zijn om een allochtoon te kiezen met een duidelijk slechter C.V. en een mindere presentatie tijdens het gesprek, boven een autochtoon die wel aan alle kenmerken voldoet, louter om financiële redenen. Toch gebeurt het volgens mij vaker dan men denkt ...
Maar het is gewoon niet meer als logisch dat de mensen die slechts vijf jaar of minder in België wonen en van beemd ende ver komen, normaal gezien qua prestaties, talenten, ... nodig voor de gemiddelde Belgische jobs (perfecte Nederlandse taal en liefst ook minstens passieve kennis van een tweede landstaal vereist, basis computerkennis vereist, en liefst ook een A1 vereist) gewoon minder voldoen aan het profiel, dan een gemiddelde Belg die dit wel heeft.

djemz

Legacy Member
Eens ontopic over die automatisering enzo. Ik werk in een elektronica bedrijf waar we idd ook veel automatisering beginnen hebben qua bestukking. Die machines zetten duizenden componenten per minuut. Geen mens die zoiets kan. Voor 1 zo een printplaat te maken zouden ze een week werk hebben. Maar sommige componenten kunnen de machines niet zetten en hebben ze gewone mensen nodig. (Wat imo ooit wel nog zal wegvallen). Maar de kosten van die machines zijn echt gestoord. 1 machine kost minimum 150 000 tot 200 000€, simpele plastieken onderdelen die snel kapot gaan kosten 500€ per stuk. Wekelijks moeten ze onderhouden worden. Met 1 machine ben je niks, je hebt er 3 nodig in een lijn. Voor die producties ben ik voor automatisering omdat een mens het gewoon nooit zou kunnen. Die componenten zijn 2mm op 4mm, je zou gewoon zot worden om ze met de hand te zetten. Maar voor andere dingen zoals inpakmachines in voedingsbedrijven betwijfel ik of je zoiets vlug zou uitwinnen. De kosten van onderhoud, dingen die kapot gaan, aankoop van de machine. Het voordeel dat je hebt is wel dat menselijke fouten uitgesloten worden.
Over tjechië enzo, ok het zijn lageloonlanden. Maar hun studies zijn ook om te facepalmen.. Er zijn 2 ingenieurs afgekomen vanuit tjechië naar ons om de machines te leren kennen omdat ze er ook gekocht hadden. Die gasten waren zo dom of de straat.. Als je daar iets aan uitlegt in het engels zeggen ze de hele tijd ja terwijl ze er geen kloten van snappen. Een maand later mocht 1 van onze ingenieurs een week gaan om alles te installeren omdat die 2 ezels er niks van gesnapt hadden. Zeker weten dat iedere arbeider in ons bedrijf slimmer was dan die 2 ingenieurs samen.

maxdevis

Legacy Member
Forzaracing zei:
Vooral allochtonen ondernemingszin ? Sinds wanneer zijn malafide elektronica zaken, nachtwinkels en garages in iemand zijn achtertuin, KMO's ? Grapje grapje maar u stelling dat vooral allochtonen ondernemingszin hebben is niet waar. En ondernemingszin draait vooral rond jobs creeren voor anderen, niet om meer te verdienen dan voor een werkgever te werken :)

Slechts iets meer dan de helft van de Belgische bedrijven (57 procent) stelt allochtonen tewerk [Belga]
In maart 2009 lag deze in Vlaanderen bij personen afkomstig van buiten de Europese Unie (28,1%) meer dan vijf maal hoger dan die bij personen van
Belgische origine (5,2%)! De werkloosheidsgraad bij personen afkomstig van andere EU-landen (12,8%) ligt meer dan dubbel zo hoog. [VDAB]

Conclusie: Meer werkloosheid bij allochtonen -> grotere druk op sociale zekerheid door hun, moet je toegeven dat dit waar is ;)
MAAR zoals de eerste bron ook al zegt, is dit niet ALTIJD de schuld van de allochtoon zelf. Bedrijven staan niet te springen om allochtonen aan te nemen, komt dit doordat ze hun werk niet goed genoeg doen ? Die conclusie laat ik in het midden, want stereotypering heeft ook een groot aandeel hierin ;)


De fiche waar je uit quote is inmiddels geupdate
http://vdab.be/trends/kik/doc/KiK_allochtonen_2012.pdf

Maar toch een paar bedenkingen bij wat je schrijft:
Je conclusie is wat verkeerd, je moet immers ook de absolute aantallen vergelijken. Bovendien is werkloosheidsgraad een graad die vrij beperkt is, aangezien je de inactieven niet meeneemt in je verhouding. Aangezien bij allochtonen er een zeer grote groep inactieven zijn, zal om tot evenredige participatie te komen, veel van deze inactieven geactiveerd moeten worden.

Guazala

Legacy Member
Ik dacht dat deze discussie ging over of de crisis al dan niet tegen zijn einde zit of net begint.
Toch raar hoe dat telkens moet draaien naar 'al die profiterende allochtonen'. Er mogen dan al problemen zijn met bepaalde groepen allochtonen de hele crisis aan hen wijten lijkt mij vooral heel kortzichtig en weinig constructief. Ze zijn er nu eenmaal, dus met een 'het is allemaal hun schuld'-houding schiet niemand ook maar iets op, integendeel.


Over de hele discussie over hoe goed arbeiders het hier wel hebben:
Het is toch niet omdat arbeiders in ontwikkelingslanden het slecht hebben, dat je kan stellen dat het hier allemaal rozegeur en maneschijn is? Als we altijd zouden redeneren in de zin van op andere plaatsen is het nog slechter, dan zou er op geen enkel vlak nog innovatie zijn. Ik ben blij te wonen in een land waar de rechten van werknemer beschermt worden. Ik hoop dan ook dat onze huidige leiders (die vaak nog geen dag in hun leven echt gewerkt hebben) hier ook belang aan hechten en dit zullen proberen te bewaren. Trouwens gelukkige en gemotiveerde werknemers zijn ook voor het bedrijf goed. Iemand die met veel energie en goesting aan z'n werkdag begint is productiever dan een uitgeblust iemand. Dus niet enkel de werknemers hebben hier baat bij.

Forzaracing

Legacy Member
maxdevis zei:
De fiche waar je uit quote is inmiddels geupdate
http://vdab.be/trends/kik/doc/KiK_allochtonen_2012.pdf

Maar toch een paar bedenkingen bij wat je schrijft:
Je conclusie is wat verkeerd, je moet immers ook de absolute aantallen vergelijken. Bovendien is werkloosheidsgraad een graad die vrij beperkt is, aangezien je de inactieven niet meeneemt in je verhouding. Aangezien bij allochtonen er een zeer grote groep inactieven zijn, zal om tot evenredige participatie te komen, veel van deze inactieven geactiveerd moeten worden.

Cijfers zijn snel snel opgezocht geweest om mijn subjectieve mening ( -> Dat de meeste allochtonen geen werkzin hebben maar ook dat stereotypering vaak een rol speelt, kijk naar de aanstelling van allochtonen door werknemers) te staven ;)
Mij interesseert het allemaal echt niet, ik kan er toch niks aan veranderen dus steek er mijn tijd niet in :D Mij stoort het alleen hoe de laatste generatie allochtonen omgaan met hun werk en dan spreek ik puur uit ervaring.
Als ik later in de politiek zou zitten dan zal ik er mijn werk van maken :hug:

Soekie

Legacy Member
spray-bunny zei:
Naturalisatie is per definitie de nationaliteit van Belg verkrijgen.

Of praat je nu specifiek over manipulatie van statistieken?

Neen hoor. Je hebt gelijk.
De verwarring is ontstaan omdat volgens Nederland de definitie inderdaad "krijgen van de nationaliteit" betekent.

Maar in ons Belgisch beleid wordt de term gebruikt om een specifieke manier om te migreren aan te duiden. Namelijk die vroeger in opspraak kwam door de snel-Belg wet waarbij vreemdelingen "van allerlei slag" zich konden laten naturaliseren op grond van een aantal voorwaarden (bv drie jaar verblijf op belgisch grondgebied, etc.)

Zie ook hier:

Er zijn vier manieren om Belg te worden:

de nationaliteitsverklaring
de 'gewone' nationaliteitskeuze
via een huwelijk met een Belg
door naturalisatie

Deze procedures zijn kosteloos.

Vandaar dus. ;)


Dat van de VS weet ik.

Qua Belgie heb ik het natuurlijk op de EU administratie, NAVO en hoofdkwartieren van bedrijven. Expats.

Allochtonen zijn niet enkel N-Afrikanen en Arabieren.

Klopt, maar ik vrees dat die slechts een kleine minderheid uitmaken van het aantal geëmigreerden. Ik vermoed niet dat we hier om meer dan 1% van het totaal aantal migranten gaat.



Ik ken uw achtergrond natuurlijk niet, maar als je eens in de gemiddelde fabriek rondloopt of 's nachts de kuisploeg ziet in uw kantoor weet je het wel. Ik heb als vakantiejobber echt tientallen productiebedrijven gedaan en redelijk wat kantoren gezien.

Mja goed, dat er een paar kuisen is niet zo vreemd denk ik. Zeker niet als je beseft dat er ook mensen zijn die dit doen via verplichte tewerkstellingsprocedures bv in het kader van strafuitvoering, of vanuit de sociale zekerheid om geen uitkeringen of leefloon te verliezen.
Bovendien moet men ook een periode (lengte is afhankelijk van het land van herkomst) gewerkt hebben, vooraleer je aanspraak kan maken op uitkeringen.
Dit gebeurt vaak door valse werkcontracten, maar ze zijn blijkbaar niet altijd of niet voor de volledige duur vals. ;)

Hoe weet ik dat?
Ik heb met die mensen gepraat. Dat zou je ook eens moeten doen. ;)
De rest zijn enkele Zuid-Europese of Zuid-Amerikaanse "mama's" die gewoon wel iets willen doen voor de kost of voor net dat beetje meer. Die zich wel verplicht voelen om mee te werken, ook omdat zij een beter idee hebben van solidariteit, sociale zekerheid, hoe het werkt en hoe het vooral niet werkt en toch een zekere plichtbewustzijn hebben daarin.


Toch liegen de statistieken er niet om. Ze werden hier al aangehaald.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iédere allochtoon, met name dan laaggeschoolde allochtonen want zoals ik al aanhaalde hebben hogergescoolden die deftig geïntegreerd zijn totaal geen problemen om werk te vinden, integendeel, per definitie niet werkt.
Als je kijkt in de productie-industrie, bv in en rond de vroegere mijnbouwstreken, zal je ook merken dat daar zeker een significant aantal vreemdelingen bijzitten (er wonen er dan ook vrij veel, ik geloof dat 1 op 3 Limburgers van allochtone origine is, of ben ik mis? Toch zeker in de streek rond Genk bv). Die fabrieken betalen dan ook niet slecht en er zijn veiligheidsrisico's, premies voor ploegen ed. Het gaat hier om mensen die hier geboren en getogen zijn en er reeds voor zoveel generaties zijn.
Het probleem is dat er telkens nieuwe naar hier worden gehaald, en dat deze nog zeer tevreden zijn met wat de overheid hun biedt (sociale woning, uitkeringen, ...).
De groep waarover ik sprak, woont echter ook niet meer in sociale woningen enzovoort. Daardoor wordt het sowieso moeilijker om met een uitkering zonder anciënniteit toe te komen en wordt werken interessanter.
Men wil dit ook vaak omdat men meer besef heeft van de werking van het Belgisch systeem.

Zoals die ene komiek zei over de muur dat de VSA wou bouwen om illegale Mexicaanse migranten buiten te houden: "Who do you think's gonna build that wall?":p.

Ik vermoed dat je ergens in transport zit omdat je over Bulgaren en Roemenen praat?

Neen hoor. Totaal niet. ;)


Goede post, maar houd uw koosnaampjes toch maar voor u vriendin:).

Niks 'toegeven', da's gwoon mijn overtuiging als moderate.
Idd. Ik ben 40 uur wakker en moet nog een aantal uur studeren.

Ik ben zelf een meisje, niet lesbisch ;)
Oei... 40 uur wakker?? Dat kan niet gezond zijn. :? Sterkte!!
Lijkt me zeer slopend voor het lichaam. Wat doe je misschien of wat is er gebeurt dat je zolang wakker moest blijven of bent geweest? :?



En trlk ken ik de werkloosheidscijfers. Maar stel tegenover de gederfde inkomsten eens de gewonnen inkomsten? Zo'n studie bestaat zelfs niet eens denk ik.

Ik denk dat je het niet wil weten hoor. :(

- op basis van werkloosheidscijfers voor ènkel Vlaanderen, op ènkel één maand, zou het ons om maandelijks 61 miljoen gaan
Dit gaat enkel over werkloosheidsuitkeringen voor Vlaanderen, op één maand tijd.
De Brusselse en Waalse uitkeringen zitten hier niet bij. Zoals je weet is daar de werkloosheid een pak hoger.
Leeflonen zitten er ook niet bij ... Per gemeente zijn er wel hier en daar eens politici die zich geroepen voelen om het aantal leeflonen naar buiten te brengen, verdeeld naar afkomst van de bewoners en andere criteria ...
Zoek het gerust op, maar wordt niet onwel.
Ziekte-en invaliditeitsuitkeringen zijn er ook niet bijgerekend ...
Kinderbijslag, idem.
De kosten voor het asiel- en migratiebeleid met alles erop en eraan (hotels en andere verblijfplaatsen (oa het klein kasteeltje) huren, voedsel, kost en inwoon dus, voltijds equivalenten, sociaal assistenten, medisch personeel, vertalers en tolken, juridisch assistenten, medewerkers voor ondersteunende diensten zoals administratie, koks, poetsen, afwas, voltijdse permanentie, ...), psychologen, ... Procedurekosten ... ook als een procedure heel vaak wordt herhaald, ... het feit dat deze kinderen naar school moeten, gratis. Vaak worden er sociale huurwoningen gebruikt tegenwoordig, ook op kosten van de overheid. Men moet iets doen om deze mensen te entertainenen: computercursussen, taalcursussen, concerten bijwonen (I kid u not ... ik kende iemand die er werkte en die kon regelmatig eens samen met haar kandidaat-vluchtelingen in de VIP meegenieten van internationale sterren... iets wat vele oude Belgen zich niet kunnen permitteren, zeker niet met het ganse gezin :?)
Gratis medische hulp voor deze groep mensen alsook voor illegalen. (enig idee wat één operatie bv voor onze gezondheidszorg kost? Check dan je facturen maar eens. ;)), zeker wetende dat het grootste deel van vorig jaar naar hier is gekomen om medische redenen !!
En dan natuurlijk het zakgeld of de leefloon-equivalenten die uitgekeerd moeten worden.
Overige facturen die naar het ocmw gaan, omdat zij zogenaamd niet toekomen met het leefloon.
Dan heeft men het nog niet over sociale fraude, om toch maar een zo hoog mogelijke uitkering te bekomen en/of deze niet te verliezen en/of een dubbele uitkering te bekomen: valse werkcontracten, valse scheidingspapieren (samenwonende ontvangt anders maar 500 euro), valse identiteitsdocumenten, valse domicilie-adressen, valse facturen die het ocmw moet terugbetalen, valse medische documenten, valse zelfstandigheid (schijnzelfstandigheid) en natuurlijk schijnhuwelijken, meerdere vrouwen hebben waarvan een deel in het buitenland zit, telkens met een kind of vijf, die allemaal kindergeld krijgen, ...

Dan hebben we nog niet:
kosten van al het personeel werkzaam bij de ocmw's
kosten voor de zorg voor hun bejaarden en het betalen van de pensioenen van hun bejaarden (hiervoor is er nooit sociale zekerheid betaalt door werkgevers want deze hebben hier nooit gewerkt, simpelweg uit een pot halen die niet bestaat dus, uit een ander vatje tappen met andere woorden :?)
vertalers en tolken in ziekenhuizen installeren
studies doen in ziekenhuizen naar andere culturen omdat ze deze mensen niet voor het hoofd willen stoten
studies doen naar vreemde en nog ongekende ziektes voor "caucasian", waardoor er geen geld kan gaan naar ziektes die hier wel veelvuldig of minder veelvuldig voorkomen

en dan het mooiste van alles:

politie
security en bewaking
beveiligingsinstallaties van alles en nog wat
justitie
cipiers
gevangenissen, incluis alle kosten die dat met zich meebrengt (kost en inwoon, sociaal assistenten, psychiaters, psychologen, juridisch assistenten, maatschappelijk werkers, entertainers, opvoeders, ...)
instellingen voor jeugddelinquenten
medische kosten en overige kosten voor al de mensen die slachtoffer van hun worden (gestolen of in brand gestoken auto's, vermoorde mensen, mensen die spoedoperaties moeten ondergaan, mensen die bedreigd worden en eeuwig naar de psycholoog kunnen, onveiligheidsgevoelens op straat die de stress van mensen sterk omhoog jagen, ...)
alles wat moet vernieuwd worden van de maatschappij omdat zij het vernield hebben (bushokjes, treinstellen, metrostellen, openbaar vervoerselementen, wagens van politie, etalageramen, ... - ...)


het oneigenlijk gebruik van instellingen en instanties zoals bv spoed afdeling bezoeken ipv naar huisarts te gaan
...

nog een grote grap:
onderwijs voor die mannen ... incluis taalonderwijs, cultuur onderwijs, ...

1001 juridisch assistenten, sociaal onderzoekers, juristen, advocaten, magistraten, ... om de rechtszaken te behandelen, maar ook om ervoor te zorgen dat zij hun rechten maximaal kunnen benutten... vaak werken de advocaten bv allemaal pro deo ... en instituten die hun rechten moeten beschermen (CGKR, ...)

subsidies voor de vele verenigingen en organisaties die ze opstarten, of bv om de religieuze uitspattingen te bekostigen (moskee), ...

Nog zo zeker dat de balans positief is? ;)


Ik ontken dus helemaal de problemen met migranten niet. Ik geloof gewoon niet dat de kosten de baten overschrijden.

Kijk dan bovenstaande lijst nog maar eens na, en vul me aan als ik iets vergeten ben. ;)

Guazala

Legacy Member
Soekie zei:
politie
security en bewaking
beveiligingsinstallaties van alles en nog wat
justitie
cipiers
gevangenissen, incluis alle kosten die dat met zich meebrengt (kost en inwoon, sociaal assistenten, psychiaters, psychologen, juridisch assistenten, maatschappelijk werkers, entertainers, opvoeders, ...)
instellingen voor jeugddelinquenten


1001 juridisch assistenten, sociaal onderzoekers, juristen, advocaten, magistraten, ... om de rechtszaken te behandelen, maar ook om ervoor te zorgen dat zij hun rechten maximaal kunnen benutten... vaak werken de advocaten bv allemaal pro deo ... en instituten die hun rechten moeten beschermen (CGKR, ...)

Dus eigenlijk zeg je hier dat al die allochtonen net door niet te werken en crimineel gedrag te stellen zorgen voor werkgelegenheid voor de autochtone bevolking.... :unsure:
Meer nog ze zorgen voor werkgelegenheid in de sociale sector, net daar waar er teveel mensen afstuderen vergeleken met het aantal jobs. :niceone:

Soekie

Legacy Member
Flawless zei:
Zijt ge weer daar met uw vreemdelingenhaat? Toen ik om bronnen vroeg om uw onzin te staven deed je alsof je neus aan het bloeden was en nu ben jij bronnen aan het eisen? Ik heb echt medelijden voor mensen zoals u, zielig gewoonweg.

Ah hier is onze fascist.

Ik heb hier al constant bronnen gegeven. Lees misschien eens, alvorens weer met het wijzende vingertje de moraalridder te komen spelen.

Toch al op het driehoekje geduwd mag ik hopen om bij de moderatie te klagen dat er iets staat wat niet met jouw tunnelvisie strookt, ik zou niet willen dat je niet slaapt vannacht namelijk.

Soekie

Legacy Member
Guazala zei:
Dus eigenlijk zeg je hier dat al die allochtonen net door niet te werken en crimineel gedrag te stellen zorgen voor werkgelegenheid voor de autochtone bevolking.... :unsure:
Meer nog ze zorgen voor werkgelegenheid in de sociale sector, net daar waar er teveel mensen afstuderen vergeleken met het aantal jobs. :niceone:

Dat klopt.

Ons kent ons hé, dat gaat overal zo. ;)

Linkse, de meerderheid van de humane wetenschappers, werken in die sector, ze betalen de vreemdelingen uit en hulpen hun aan hun rechten. In ruil voor hun brood.

De vraag is dan wel, of de kosten-baten analyse positief uitvalt. Te meer daar onze economie kreunt onder het tekort aan technisch personeel ...

Soekie

Legacy Member
Oldskooler zei:
Mweh, kheb geen kleine, spaar nu veel, laat maar komen :cool:

De naft staat nu +-1,7 euro.
Dalen zal het niet meer, stijgen zeer zeker, door de groter wordende schaarste.
Dit is maar 1 van de zovele problemen die nu op ons afkomen.

Mensen zoeken het ook deels zelf, en wees maar zeker dat er veel in de goot terechtkomen binnen x-aantal jaar.
Men moet alles hebben, normen kent men vaak niet, men begint aan een gezin dat op niets uitdraait.

Al die depressieve leventjes. Veel mensen die een masker op hebben, om hun dag door te komen.
Maar minstens 1 keer in het jaar moet men op reis geweest zijn, om al de miserie te compenseren, de overige 50 weken creperen ze wel verder.


Stress en zelfdoding pieken hier nu al, het ergste moet nog komen.


Waarom zou dat bij jou anders zijn?

Ik denk niet dat je een gezin begint als je weet dat het "op niets uitdraait".

Je visie vind ik erg denigrerend en schofferend naar de gemiddelde mens toe.

Los daarvan zit er een kern van waarheid, het ergste moet idd nog komen. En er zullen nog veel middenklassers verdwijnen.
Maar mind you, de middenklassers die alles hebben zijn of mensen met torenhoge schulden, of mensen met een bijbaan in 't zwart. ;)

Soekie

Legacy Member
e.House zei:
Soekie, je hebt toch door dat niemand je ellenlange posts leest?

Ik ben aan het reageren op reacties van mensen, op posts vanwege mij...

Kan je iets met die zin ?

...

Een opsomming zal nog wel gaan hoop ik. Zo hard mag je je medeforummers niet onderschatten? Ik heb dan nog expres geen volzinnen gebruikt om de concentratiepannes niet te zeer op de proef te stellen.

e.House

Legacy Member
Soekie zei:
Ik ben aan het reageren op posts van mij waarop mensen reageren...

Kan je iets met die zin of heb je een tekening nodig?

Nee, ik begrijp het niet zo goed kan je je eens verduidelijken?

Soekie

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Er heerst geen schaarste, het zijn vooral de speculanten en de overheid die de prijzen kunstmatig hoog houden onder de paraplu 'het autorijden ontmoedigen'. Wellicht dromen ze van een file met bakfietsen richting Brussel ofzo. :unsure:

Dat denk ik niet.

De overheid pikt haar graantje mee.

Maar de lage euro en de instabiele regio (midden-oosten, zie Brussel of die stad in Frankrijk maar dan in een veel groter gebied ;) ) maken de zaak onzeker.

Daarbij is België niet het enigste land met oliehonger, doch wel een land dat moeilijk bereikbaar is (logistiek knooppunt), weinig afzet (lage populatie), ...
't is interessanter aan het worden om aan Indochina te leveren.
Dat zullen we voor meer producten merken in de toekomst. Hopelijk niet te beginnen bij grondstoffen, voeding en water... Al zit dat er wel dik in.

djemz

Legacy Member
Valt wel op sinds die EU zo hard samen hangt dat het de ene crisis na de andere is. We gaan de euro invoeren, maar er zal niks duurder worden. Ik hoor ze het nog zeggen.. Een blik cola uit een automaat halen ging vroeger met een stuk van 20BEF, nu mag je er 2€ in steken. Das 4x zo duur geworden. Het verschil is ook gewoon dat je sneller stukken uitgeeft dan briefjes. 100BEF was veel geld vroeger, nu smijten we met 2,5€ gelijk niks.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan