themummy123 zei:
Wat een dikke zever. Vlaanderen moet het hebben van de KMO's. Wie heeft er vooral ondernemingszin? Allochtonen. Zij betalen allemaal sociale bijdragen. Dus wat is dan nog het probleem?
Mag ik een bron hiervan?
Van de ondernemingszin (allochtonen starten in verhouding meer ondernemingen op dan Vlamingen, deze ondernemingen zijn succesvol en frauderen niet/betalen sociale bijdragen en hebben geen bij-activiteiten die wat minder katholiek zijn (en dan heb ik het niet over halalworst verkopen).
Ik vind namelijk het volgende:
"niet-Belgen (over allochtone Belgen zijn er geen gegevens) niet meer ondernemer blijken te zijn dan autochtonen, integendeel"
http://www2.vlaanderen.be/werk/viona/1999/1999_6_s.pdf
Zijn ze succesvol?
Mijn bronnen zeggen dan ook nog de volgende reality check:
-schijnzelfstandigheid en sociale fraude, vaak om dure lasten op arbeid in dit land te vermijden of om te kunnen leven van ocmw-uitkeringen (werkcontracten uitschrijven op betaling is hun grootste verdienste)
- kmo's van vreemdelingen betalen de eerste drie jaar geen belastingen. Daarna gaan ze "failliet" en komen ze terug onder een nieuwe naam
Bron:
Negen op tien stopzettingen gebeuren in de eerste drie jaar,
Meer allochtonen op de fles - De Standaard
- kleine zelfstandige allochtonen: volledig zwartwerk
dus nog een uitkeringske trekken er bovenop
Zie
Schijnzelfstandigen nieuwe rage - De Standaard
reportage Bulgarije aan de Leie
Ik ben zelf trouwens al enkele keren in aanraking gekomen met allochtone zelfstandigen:
- kebabzaak, drie keer geweest, drie maal strontziek
- chinese winkels voor schoenen, koffers, ... -> producten stinken naar de pest, je voet komt er half verminkt uit, drie weken zeer aan je voeten, koffers crashen door hun wielen van zodra je ze vollaadt en twee maal gebruikt. Zeer fijn als je zo in het buitenland aankomt!
- ken iemand die ramen bestelde bij een zelfstandige (vlaming overigens), deze maakte deel uit van een hele vreemde structuur met enkele turken op kom. Voorschot betalen twv een nieuwe BMW en meer (niet conform Belgische wet!) ramen zouden geleverd worden. Excuus excuus. We zijn bijna drie jaar later. Nooit een raam gezien. Bouw verschrikkelijke vertraging opgelopen twv een bedrag dat een veelvoud van het geld dat hij gewoon cash aan die mensen kwijt is!
- ben een gebouw gaan bekijken, wat door allochtonen verkocht werd, zij hadden het ook gemaakt, electriciteit- en waterleidingen levensgevaarlijk aangelegd, compleet niet conform de vlaamse wooncode... krijg zo een aannemer maar in je huis of appartement, waar kinderen wonen.
Dan moet je niet verbaasd zijn dat de boel de lucht inschiet of afbrandt natuurlijk. :?
Moet er nog zand zijn?