Lmaonaise
Legacy Member
Mensen denken blijkbaar dat dit een erge crisis is, omdat ze nu ne liter naft minder kunne tanke om toe te kome.
Maar ik denk dat dit nog ni eens een begin is, ik denk dat dit land, alsook de andere welvarende Europese landen totaal naar de kloten zullen gaan. En dit gaat geen 30 jaar meer duren.
Ten eerste door de vergrijzing van het land. Mijn grootouders waren nog met 10 thuis ofzo. Zij namen dan zelf 4 of 5 kinderen bijvoorbeeld. Die kinderen, onze ouders, nemen nog 1 of 2 kinderen?
Als je nadenkt zul je zien dat er veel meer ouderen zijn dan jongeren die werken en hun steentje bijdragen aan het pensioen van deze mensen.
Hoe kunnen wij in godsnaam voor hun pensioen zorgen?
Dit zal volgens mij niet meer gaan, waardoor die mensen in de armoede komen. Een home enzo is namelijk heel erg duur, bijna een maandloon per maand.
Over werken gesproken; Al gehoord van automatisering?
Middenstandsjobs zoals fabrieksarbeid zullen verdwijnen, alles wordt overgenomen door robots en machines. Die zijn veel goedkoper en sneller en hoeven bovendien geen verlof/pauze; dus waarom zou men mensen in dienst houden?
Sommigen gebruiken als tegenargument dat automatisering jobs creeërt. Wel, dat kan wel zijn, maar dat zijn geen jobs voor simpele mensen zoals jij en ik. Wel voor ingenieurs etcetera.
De middenstand zal verdwijnen, waardoor wij moeten gaan poetsen of in een winkel staan? (Net alsof ze daar geen robots voor aan 't maken zijn)
Ik denk dus dat een heel groot deel van ons zonder werk komt te zitten en er zullen geen jobs meer bijkomen.
Ook verhuizen bedrijven naar goedkope landen, want waarom zou men zich hier blauw betalen aan werkvolk en belastingen?
Je ziet nu al dat grote multinationals zich terugtrekken uit België.
Ook de massale instroom van buitenlanders helpt ons niet vooruit. U weet wel waarom, of misschien ook niet, maar hier ga ik mij niet over uitspreken.
Ik ben er van overtuigd dat de beste tijd voorbij is en dat het snel bergaf zal beginnen te gaan. Er is dit gezegde 'wat naar boven gaan, komt ooit ook terug naar beneden' en dit zullen wij gaan voelen.
Graag zou ik discussie voeren omtrent dit. Vinden jullie mijn punten realistisch, of ook niet?
Laat u horen
Maar ik denk dat dit nog ni eens een begin is, ik denk dat dit land, alsook de andere welvarende Europese landen totaal naar de kloten zullen gaan. En dit gaat geen 30 jaar meer duren.
Ten eerste door de vergrijzing van het land. Mijn grootouders waren nog met 10 thuis ofzo. Zij namen dan zelf 4 of 5 kinderen bijvoorbeeld. Die kinderen, onze ouders, nemen nog 1 of 2 kinderen?
Als je nadenkt zul je zien dat er veel meer ouderen zijn dan jongeren die werken en hun steentje bijdragen aan het pensioen van deze mensen.
Hoe kunnen wij in godsnaam voor hun pensioen zorgen?
Dit zal volgens mij niet meer gaan, waardoor die mensen in de armoede komen. Een home enzo is namelijk heel erg duur, bijna een maandloon per maand.
Over werken gesproken; Al gehoord van automatisering?
Middenstandsjobs zoals fabrieksarbeid zullen verdwijnen, alles wordt overgenomen door robots en machines. Die zijn veel goedkoper en sneller en hoeven bovendien geen verlof/pauze; dus waarom zou men mensen in dienst houden?
Sommigen gebruiken als tegenargument dat automatisering jobs creeërt. Wel, dat kan wel zijn, maar dat zijn geen jobs voor simpele mensen zoals jij en ik. Wel voor ingenieurs etcetera.
De middenstand zal verdwijnen, waardoor wij moeten gaan poetsen of in een winkel staan? (Net alsof ze daar geen robots voor aan 't maken zijn)
Ik denk dus dat een heel groot deel van ons zonder werk komt te zitten en er zullen geen jobs meer bijkomen.
Ook verhuizen bedrijven naar goedkope landen, want waarom zou men zich hier blauw betalen aan werkvolk en belastingen?
Je ziet nu al dat grote multinationals zich terugtrekken uit België.
Ook de massale instroom van buitenlanders helpt ons niet vooruit. U weet wel waarom, of misschien ook niet, maar hier ga ik mij niet over uitspreken.
Ik ben er van overtuigd dat de beste tijd voorbij is en dat het snel bergaf zal beginnen te gaan. Er is dit gezegde 'wat naar boven gaan, komt ooit ook terug naar beneden' en dit zullen wij gaan voelen.

Graag zou ik discussie voeren omtrent dit. Vinden jullie mijn punten realistisch, of ook niet?
Laat u horen

.
oh snap
)