Archief - WIP: modelbattle > Ironpole

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
transparancy wel. glow, bump, color en al die shit niet.
Kzou graag zeggen "van mij moogde alles volledig texturen enzo" ma das dan ni eerlijk voor diegene die daar geen tijd voor hebben of dit (nog) niet kunnen...

Belgianbonzai

Legacy Member
dresse zei:
transparancy wel. glow, bump, color en al die shit niet.
Kzou graag zeggen "van mij moogde alles volledig texturen enzo" ma das dan ni eerlijk voor diegene die daar geen tijd voor hebben of dit (nog) niet kunnen...

en ik mocht wel bump gebruiken?

trekt m'n model op zo weinig dat ge nu al weet da'k nie ga winnen? :p

fixer187

Legacy Member
Ik vind wel dat je aan de afspraken moet houden maar soit...zeker als je het eventueel een vrije stemming op het forum gaat geven...

Ironpole

Legacy Member
Ik ben nu wa aan 't uittesten met glas-materials, maar ik vind er geen fatsoenlijk.

Belgianbonzai

Legacy Member
fixer187 zei:
Ik vind wel dat je aan de afspraken moet houden maar soit...zeker als je het eventueel een vrije stemming op het forum gaat geven...

ja, ma een bumpmap is niks anders dan minder polygonen eh... da kan je bij wijze van spreken allemaal van begin tot eind modellen als je wil.

transparancy/color/... textures niet

Holy Paladin

Legacy Member
bumpmap is minder polygonen maar ge ziet et er ook aan.. maw als bumpmaps toegelaten worden, en ge gebruikt ze, dan gaat et wss minder goe uitzien dan als ge alles modelt

Robken

Legacy Member
euhm, ge kunt nie alles modellen wa ge met een bumpmap kunt maken zenne... succes om kleine putjes en zo te modelen.

misschien bedoelt ge een displacement map? en in dat geval kan dat er even goed uit zien als wanneer je het zou modellen, aangezien een displacement map extra polygonen aanmaakt tijdens het renderen...een bumpmap daarentegen is faken van schaduwen en lichtinval.

Lo_fi

Legacy Member
Robken zei:
euhm, ge kunt nie alles modellen wa ge met een bumpmap kunt maken zenne... succes om kleine putjes en zo te modelen.

is het dan niet makkelijker om details toe te voegen (putjes, etc..) met Z-brush?

XSIpriest

Legacy Member
Aangezien het toch duidelijk om een model competition gaat, zou ik zelfs voorstellen om het resultaat enkel aan de hand van een screenshot van een shaded view (met een simpele grijze phong shader, dus zelfs niet eens gerenderd) en de wires te beoordelen .

Dan is het ineens voor iedereen gelijk: geen reflectie, textures, GI/FG, displacements, etc om de aandacht af te leiden. ;)
Just plain old vertex pulling.
Het gaat in dit geval immers om de modelskills en niets anders.
Niemand weerhoudt je er natuurlijk van om achteraf - buiten de competitie -alle fancy technieken toe te passe om een mooie render te maken.

En nu wachten op een organic modeling battle... :niceone:

Holy Paladin

Legacy Member
Robken zei:
euhm, ge kunt nie alles modellen wa ge met een bumpmap kunt maken zenne... succes om kleine putjes en zo te modelen.

misschien bedoelt ge een displacement map? en in dat geval kan dat er even goed uit zien als wanneer je het zou modellen, aangezien een displacement map extra polygonen aanmaakt tijdens het renderen...een bumpmap daarentegen is faken van schaduwen en lichtinval.
ik weet waar een bumpmap goed voor is, maar ik betwijfel of hij het daarvoor zou gebruiken
kdacht dat hij wou buizen en platen enzo ala doom3 doen

en ja displacement map dat mag hier zeker niet gebruikt worden he :)

@xsi priest hoe zijt ge van plan mijn wires te beoordelen? das 1 grote witte massa, zelfs op shaded ^^
ik kan et wel renderen met edgemap maar kweet nie of iedereen zoiets kan..

dresse

Legacy Member
@lofi: wat gij makkelijk vindt... :-) z-brush is ni direct een voorbeeld van een makkelijk programma als ge't mij vraagt...
@xsiprist: kvin da ni zo goe id eignelijk angezien er in shaded view toch wel veel van u model verloren gaat da ge wel zou zien als het gerenderd is met raytrace shadows. ik neem toch vaak een testrenderke om te zien of er nergens bulten ofzo zitten die ge ni deftig ziet in shaded view...

BAROBA

Legacy Member
@ XSIpriest
Wachten op een organic modeling battle?
Good luck
Het algemeen slkill-level ligt hier veel te laag.
Ik denk da ik een van de weinige ben die er iets van kent.
Correct me if I am wrong , guys :)

Maare; laten we allemaal weer eens netjes deze thread over aan Ironpole :)
Thanks

dresse

Legacy Member
baroba... soms kunde gij toch met nen dikke nek uit de hoek komen zenne :)
ik ga nu ni zeggen da ik nen held ben op organic modellen, ma gij zeggen dat gij den enige zijt die er "iets" van kent gaat toch te ver.

XSIpriest

Legacy Member
@ Holy Paladin: ja, ik bedoelde eigenlijk niet pure wire view, maar een hidden line view (wire overlay of hoe 't ook noemt in ieders software). En als 't dan nog te druk is zeggen een paar close-ups genoeg. Dus mainly om te zien of de geometrie wel properkes is en 't geen warboel is (*kuch* booleans *kuch*)... ;)

@ Dresse: aan de andere kant kan je ook met licht foutjes verstoppen... :p maar idd, een GI/FG/skytracer render kan geen kwaad

Re: Zbrush... de interface is echt wel wennen, maar voor de rest is 't eigenlijk helemaal niet zo moeilijk als 't op het eerste zich lijkt. Het moeilijkste is ervoor zorgen dat het niet z'n stempel drukt op je werk. De meeste zbrush models haal je er zo uit (veel gebruikers gaan er over qua bumpyness). Maar juist gebruikt is het resultaat schitterend. Zeker de moeite om eens uit te proberen voor diegenen die niet willen afwachten wat een zeker programma versie 201 zal kunnen... :unsure:

@ Baroba: I'm in for the challenge... als je wil kunnen we een organic modeling duel houden (of mini-battle met alle andere geïnteresseerden)

@ Ironpole: sry voor al het OT gezever, maar on the bright side, de thread krijgt wel enorm veel views :)

fixer187

Legacy Member
één van de weinige zei hij hé ;) en hij zei iets van kent.

persoonlijk model ik liever organisch...

dresse

Legacy Member
sorry, iets te snel gelezen (enige en weinige trekt ook zo hard op elkaar eh...) , er zijn hier idd maar weinigen idd.
but i'm in for a battle :)
model ook liever organisch, is iets meer een uitdaging. iedereen met te veel tijd kan hard surface tot een goed einde brengen... :)

Robken

Legacy Member
Lo_fi zei:
is het dan niet makkelijker om details toe te voegen (putjes, etc..) met Z-brush?

dat is precies wat zbrush doet he, je brengt een lowpoly model daarin en detailed het in zbrush. dan exporteer je een displacement, bump of normalmap die je dan in je origineel modeling programma als shader-onderdeel op je model mapped ;)

je kan natuurlijk je model rechtstreeks uit zbrush exporteren....maar waarom zou je?

en laten we hier niet te veel de grote jan uithangen...mensen met talent komen niet zeggen hoeveel beter ze wel zijn dan de anderen...

Ironpole

Legacy Member
Ijsvoertuig21.jpg


Vanachter moet ik nog renderen.

Kwestie van dezen thread toch niet dood te laten gaan...

Die lampen in het geel weet ik niet of ik die mag laten staan. Dresse?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan