Archief - WIP: modelbattle > Ironpole

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeMoN

Legacy Member
Ironpole zei:
Da valt ni opzij. Wat als er een duif in uw ding vliegt?

Hij is belange nog nie af eh, de futuristischiteit moet nog komen :unsure:
der zijn geen duiven, die zen tege dan allang uitgestorven door de kouw :tongue:

Ironpole

Legacy Member
DeMoN zei:
der zijn geen duiven, die zen tege dan allang uitgestorven door de kouw :tongue:


Tegen dan bestaat er geen zwaarte kracht meer. In principe weten we belange nie welk voertuig al dan niet dan kan rijden...

Robken

Legacy Member
kvinnet wel iets hebben, tis idd wel wa lomp...misschien daar iets aan doen, voor de rest vindek het wel goed gevonden.

dresse

Legacy Member
het is wel zo dat de duiven gaan doodgevroren zijn :)

ik zou van u model de werkwijze behouden, maar er een soort van bol van maken zodat hij ni kan omvallen en naar alle richtingen kan "rijden"

Lo_fi

Legacy Member
olee..een -tegen dan- discussie. :ironic:

Tegen dan zijn jullie allemaal dood. Ja gij ook.

Lo_fi

Legacy Member
ja ik zie infeite ook geen reden waarom de zwaartekracht met onbetaald verlof zou gaan..Tijdens de vorige ijstijd gingen de sabeltandtijgers ook niet plots het heelal in zweven bij het minste huppelsprongetje..

Ironpole

Legacy Member
Zwijg allemaal eens da 't ga omvallen of dat er 't een of 't ander gaat gebeuren. Vertel me liever hoe ik pinnen rond die gebendde cylinders maak zonder allemaal manueel te doen.

Mistabeen

Legacy Member
mss maar een idee, maar wask van u kzou me rubber banden werken, en toch de stoel iets comfortabeler maken :)
als ge me zo een stalen constructie op een ijsvlakte raced, ik kan u verzekeren da ge elk steentje zult voelen :p
mss maar een idee :) ge hebt nu uw concept, begin nu helemaal van 0 en houe rekening me bepaalde dingen die al gezegd zijn geweest :) en zorg da het iets meer verfijnd is

Ironpole

Legacy Member
Mistabeen zei:
mss maar een idee, maar wask van u kzou me rubber banden werken, en toch de stoel iets comfortabeler maken :)
als ge me zo een stalen constructie op een ijsvlakte raced, ik kan u verzekeren da ge elk steentje zult voelen :p
mss maar een idee :) ge hebt nu uw concept, begin nu helemaal van 0 en houe rekening me bepaalde dingen die al gezegd zijn geweest :) en zorg da het iets meer verfijnd is

Rubberen banden schuiven volgens mij pokke hard uit op ijs, ik ga gewoon pinnen gebruiken zoals Holy paladin voorstelde. En die stoel is belange nog niet af, ik ga er nog mousche op doen. En eigenlijk was dit al het eigenlijke model (waar ik op verder bouw), ik ben nog maar ne beginner eh.

Robken

Legacy Member
Ironpole zei:
Zwijg allemaal eens da 't ga omvallen of dat er 't een of 't ander gaat gebeuren. Vertel me liever hoe ik pinnen rond die gebendde cylinders maak zonder allemaal manueel te doen.

zet er 1tje goed, perfect afgelijnd op 2 assen, Y en ....X of Z.
zet de pivot van dat object in het midden van je cirkel. duplicate het object met een scale -1 op Z of X. combine het bekomen object met het originele. duplicate en roteer 90° op de as die loodrecht op de cirkel staat. combineer alweer....duplicate, draai 45° op as loodrecht op de cirkel. duplicate....you get the picture...

Mistabeen

Legacy Member
Ironpole zei:
Rubberen banden schuiven volgens mij pokke hard uit op ijs, ik ga gewoon pinnen gebruiken zoals Holy paladin voorstelde. En die stoel is belange nog niet af, ik ga er nog mousche op doen. En eigenlijk was dit al het eigenlijke model (waar ik op verder bouw), ik ben nog maar ne beginner eh.
pak dan rubberen banden me ijskettingen rond :p alleeja ^^ tis gewoon maar da ge anders fameus pijn zult voele in da ding :D probeer maar eens op een fiets te rijden zonder banden, juist op uw velgen :p ik probeer hier gewoon realistisch te zijn :D hehe

dresse

Legacy Member
Ironpole zei:
Zwijg allemaal eens da 't ga omvallen of dat er 't een of 't ander gaat gebeuren. Vertel me liever hoe ik pinnen rond die gebendde cylinders maak zonder allemaal manueel te doen.

maak 1 pin en doe ne radial clone van een 60tal ofzo met u center int midden.
ofwel als ge het als 1 object wilt houden:
selecteer alle polygonen waar da ge ne punt op wilt, zet uw orientation op local, en doe ne spikey op 1 polygoon... (kweet wel ni of da ge uw orientation kunt veranderen in het prog waarmee ge werkt. denk dat modo daarin de primeur heeft :) )

Lo_fi

Legacy Member
Zeg nu eens eerlijk dresse, krijg jij 5 euro telkens je het woord 'modo' laat vallen?

Holy Paladin

Legacy Member
ik kan ook 10 manieren bedenken om het snel in max te doen hoor :p

Ironpole

Legacy Member
Die pieken zijn perfect gelukt, heb een tutorial gebruikt.

Maar nu, ik zit met een dilemma.

Ofwel alles open laten en geen dicht omhulsel maken zodat ge al het binnenwerk toch nog ziet.
Ofwel alles dichtmaken maar dan heb ik al die zetels en dashbord enzo voor niks gemaakt :sop:

Holy Paladin

Legacy Member
als ge et open laat moet ge zien da ge wa meer dan buizen kunt maken he

dresse

Legacy Member
van mij moogde transparantie gebruiken ze in u clay render.
of ge kunt het dicht maken en toch ook renders van het binnenwerk tonen. of renders met de deur open ofzo...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan