Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killerloop

Legacy Member
inderdaad groot gelijk en kmoet toegeven de laatste vindek nog wel redelijk :p ma ik kijk elke dag naar die cyanide and happiness op wzl http://www.explosm.net/comics/15/en dan is dit zowat minder. Allez der zijn al zoveel comics in dien aard en dan is het moeilijk om vernieuwend en origineel te zijn denkek. C&H bewijst ook wel dat het niet goed getekend moet zijn om grappig te zijn. Niet dat die van u slecht getekend zijn e ;)

w00tw00t

Legacy Member
idd, der zijn er nog meer buite c&h dus origineel zijn gaat moeilijk. Maar iedereen heeft zijn eigen ideeen en da ist zowa wa de cartoons nog apart houd va elkaar.
Zoals ik zei, tis iedereen zen mening of ze et nu slecht of goe vinde. Ik kan nie heel de tijd zitten schetsen dus kzie die cartoons als een soort ontspanning :)

moemi

Legacy Member
ik vind ze echt zalig uw cartoontjes, kdenk dat er gewoon mensen zijn die jaloers zijn omdat ge zo met de eenvoud iets leuk naar voren kunt brengen, ik blijf ze goed vinden :p

en dan ziede langs de andere kant dat ge ook goed kunt tekenen, dus dat het niet uit het 'niet kunnen' is dat ge voor eenvoud kiest in uw cartoontjes ;) zo denk ik er toch over eh :)

w00tw00t

Legacy Member
nja merci :)
ik heb men publiek en ik trek me nu ook nie veel van wat mensen zowat zeggen, ik doe dit voor de fun, niet om te laten zien van: "wauw kijk me meesterwerken"
Heb vandaag weer commentaar op gehad da et maar flauwe ripoffs zijn van c&h en don hertzfield maar ik weet voor mijn eigen dat ik dermee ben begonnen voordak wist wa c&h was en van don heb ik het totaal niet. Mja ..
erasersmall.jpg

Thorval

Legacy Member
Ze zijn leuk, maar kzou telkens het personage dat het eerst iets zegt, altijd links plaatsen. Dat vergemakkelijkt het lezen.

w00tw00t

Legacy Member
hmm ik heb eens rondgekekn bij cartoons en ik zie idd een mix tussen, personage die eerst iets zegt sta links, maar ook cartoons gezien die zelfde methode gebruike glijk mij: wat eerst wordt gezegd komt van boven te staan en dan zo naar beneden en de personage die eerst iets zegt sta dan ook rechts ipv links
dusja buh

w00tw00t

Legacy Member
knap werkje
alleen het oor van links zou denk ik beter uitzien als het lichtes omhoog wees ipv horizontaal. Dan weer mijn mening maar kan je nietmeer verandere :)

CyXo

Legacy Member
Kheb nog veel meer majah tis de moeite ni omda de rest allemaal potlood is en da ziede ni zo goed op webcampics -_- Zal ze ooits is allemaal inscanne :)

Brendman

Legacy Member
Thorval zei:
Ze zijn leuk, maar kzou telkens het personage dat het eerst iets zegt, altijd links plaatsen. Dat vergemakkelijkt het lezen.


Vinnek maar bullshit ze, ge leest altijd van onder naar boven en dan pas van links naar rechts.
En hier staat het toch duidelijk veel hoger dat er in mijn ogen maar weinig twijfel is over wie wat het eerst zij.
Over je cartoons wOOtwOOt ik vind ze zalig :applause: , of ze al dan niet gelijkenissen tonen met C&H , who gives a fuck, he is de joke die het hem moet doen en zolang je die niet gaat afrippe zou'k zegge blijf zo voort doen ;)

Thorval

Legacy Member
Brendman zei:
Vinnek maar bullshit ze, ge leest altijd van onder naar boven en dan pas van links naar rechts.
En hier staat het toch duidelijk veel hoger dat er in mijn ogen maar weinig twijfel is over wie wat het eerst zij.
Over je cartoons wOOtwOOt ik vind ze zalig :applause: , of ze al dan niet gelijkenissen tonen met C&H , who gives a fuck, he is de joke die het hem moet doen en zolang je die niet gaat afrippe zou'k zegge blijf zo voort doen ;)
Das geen bullshit, das mijn mening. Als ik vind dat ik het nie gemakkelijk kan lezen, dan is dat een eigen mening en geen bullshit.

Nujah, slaap zacht allemaal. ;)

Ctulu

Legacy Member
Gewoon een schetske op een memo kaartje, ik verveelde me op m'n werk.



Ik ben amateur, ik teken gewoon vo de fun, maar kritiek er ma op los (ja de hoorn rechts klopt ni in vergelijking met de linkse:p)

DangerSun

Legacy Member
Sjiek getekend, en het laatste wat ik over u zou denken is dat ge een amateur zijt =P

Parnakra

Legacy Member
Brendman zei:
Vinnek maar bullshit ze, ge leest altijd van onder naar boven en dan pas van links naar rechts.

Dus als jij een ellenlange tekst voorgeschoteld krijgt ga je eerst de eerste letters van iedere regel lezen, gevolgd door de tweede letters van iedere regel, de derde... ?

Niet echt productief, moet ik zeggen.

r2d3

Legacy Member
dit was een testje om eens een andere methode uit te proberen van schetsen bewerken , de kleuren hier op mijn scherm zijn anders dan op mijn laptop beneden
weet er daar iemand iets van ?

monkeygun1%20copy.jpg

Bolteh

Legacy Member
Beide schermen proberen te calibreren en da zou al veel moeten helpen :) Dunno hoe though.. Heb hetzelfde voor me m'n dual screen.. De CRT is wa geler dan de TFT hier

Anyways:
Whistleman and inflatable squirrel sidekick!

whistleman.jpg


Beke zitten klooien me livetrace in Illustrator CS2 op m'n schetsen.. Derna wa zitten inkleuren in Illu en final bewerkingskes in PS

r2d3

Legacy Member
wijs peeke wel raar da squirlysidekick nie wegvliegt

vandaag gaan wandelen en om den hoek kwam ek nen suiciderobot tegen , gebeurt niet alle dagen dus k heb em maar getekent

suiciderobotwip2.jpg

LunchBox

Legacy Member
@Bolteh: meer van dah :) (leuke stijl)
@r2d3: clearly making progress, spijtig dat het haar en de kraag zeer "quick" zijn neergezet.

CyXo

Legacy Member
ingekleurd.jpg


heb es een tekening ingescanned en in/bijgekleurd in PS :)
mss nog een beetje te snel geweest, mahja ni echt veel tijd voor details enzo :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan