Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorval

Legacy Member
Ahzo. Ik weet eigenlijk ook nie hoe dat dit komt, maar opt school (vooral tijdens de lessen schetsen) mag ik dus niet met m'n vulpotlood tekenen. Waarom eigenlijk? Kvind da nog altijd de beste potloden.

Bolteh

Legacy Member
Enige reden die ik kan bedenken is dat vulpotloden "altijd" wel heel scherp zijn waardoor je het papier dus kunt schaden en moeilijker kunt uitgommen.. Schetsen is dus.. schetsen :) Geen volwaardige tekening, dus de basis voor een latere tekening, dus héél belangrijk dat die lijnen zachtjes zijn voor later fijnstellen tot een tekening.

w00tw00t

Legacy Member
Bolteh zei:
Kneedgom kan handig zijn.. Maar dan moet je wel rekening houden dat je niet veel druk op je potloden mag zetten zodat er niks in het papier gekerft wordt.. Tevens ook geen synthetische potloden gebruiken aangezien die problemen geven met kneedgommekes..

ja idd
moet me is ene aanschaffe
mja dees tekening is gemaakt met een 2B potlood, en is geen synthetische, kvind die maar crap
nja zoals ik al zei, klaat die tekening zijn glijk em is, bij de volgende zalk die fout nie probere te make

w00tw00t

Legacy Member
2face2finished.jpg

weer eentje gewoon voor de fun

w00tw00t

Legacy Member
ty en @ u tekening, is wel cool :niceone: alleen de armen van da linker beest lijken lichtjes raar maar voor de rest nice shading etc :)

grandmasterL

Legacy Member
ff nog es wa dinge late zien..

ondertussen al weer redelijk oud maar ja..


15.jpg


20.jpg


16.jpg


19.jpg


17.jpg


grtzz

Bolteh

Legacy Member
Nee echt.. Zeg me dat je werk deels geïnspireerd is door Jhonen Vasquez ;o

Zinthek

Legacy Member
grandmasterL: Vette, vette, vette stijl! Echt vet! :D
Je hebt soms gen website waar ik wat meer van je werk kan zien?

Geerdy

Legacy Member
DeMoN zei:


Ik hoop dit ooit hier afgewerkt te zien... want da is F*cking knap werk

Mss eens op conceptart.org plaatsen / forum
Daar valt dagdagelijks mijn mond open....
En daar vind iedereen ook goeie competitie! :p
Maar hier mag ook nog eel veel gepost worre zenne!

Divian

Legacy Member
Zinthek zei:
grandmasterL: Vette, vette, vette stijl! Echt vet! :D
Je hebt soms gen website waar ik wat meer van je werk kan zien?
probeer eens: http://www.bartverlaak.be/

@Bart. Vet werk!
Hoe begin jij eigenlijk aan zo een tekeningen? Kan je zowat de flow neerpennen van dit alles. Ben momenteel zowat bezig met schetsen waar ik kan, maar dergelijke tekeningen die jij maakt interesseren me wel. Dus als je enige tips hebt om het beter aan te leren, waarop te letten,...

Gebruiken jullie overigens referentiematerialen van foto of... Hoe kleuren jullie in (vectorieel of pixelbased, markers,...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan