Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
DeMoN zei:
Remake van oudere schets WIP #1: (origineel)

sketch02_wip.jpg


Remake van oudere schets WIP #2: (origineel)

sketch01_wip.jpg


Beetje verder afgewerkte demon, ma k'ga em zo laten nu.. http://www.dem0n.be/images/portfolio_illustration/demon.jpg


Spijtig dat je hem zo laat... heel knap

DeMoN

Legacy Member
Gelieve geen foto's mee te quoten, das wa onoverzichtelijk :(
En mja.. k'was em gewoon beu, kruipt veel teveel tijd in.

*edit* update v. WIP #2

DeMoN

Legacy Member
Alé zo irritant dage geen oudere posts kunt editen..
Dan zo maar.. update:
sketch02-1_wip.jpg

Gromme

Legacy Member
En niemand die hier tekeningen heeft gebaseerd op de wereld van LoTR?

Gromme

Legacy Member
Geen speciale reden, ben gewoon fan van die wereld daarom. En was eens benieuwd

ravenslayer

Legacy Member
omfg die ziet er al bangelijk goed uit.
hoe shaduw jij je tekeningen juist?

DeMoN

Legacy Member
ravenslayer zei:
hoe shaduw jij je tekeningen juist?
Goh.. moeilijk te verwoorden, gelijk iedereen zeker? :p

Lichtpunt(en) bepalen, waar ik nooit echt in slaag..
Harder/zachter drukken, potlood scherper voor kleine details en randen, botter voor grote vlakken.. ahv het stuk dage aant schaduwen zijt, meegaand me vorm e.d... Ik doe het meestal in stappen/lagen.

Eerst globale schets, dan alsik goe idee heb van wa ik wil bereiken begin ik direct aan detailkes, daar doe ik het tenslotte ook voor. (me = detailfreak)
Per onderdeel schaduw ik na ik details afgewerkt heb en content ben vant resultaat.. dus bv. eerst hoofd, dan nek, dan bovenlichaam enz.. stuk per stuk afwerken. (vooral omda er vaak veel tijd tussen zit ist gemakkelijker om aan een voorgaand stuk te zien hoe ik aant werken was)

TheJudge

Legacy Member
Mooi werk maar het oogt nog plat. Je gaat meer met diepere schaduwen moeten werken denk ik. Je kan niet overal hetzelfde aantal details hebben op je tekening, sommige plekken hebben zowiezo minder details omdat je shaduw hebt( of zoals lunchbox zegt dat je details gaat toevoegen waar ze eigenlijk niet zichtbaar zijn).

DeMoN

Legacy Member
yup, afwerking is voor photoshop :)
(áls ik het ga afwerken tenminste, k'ben ni zo voor volledig afgewerkte tekeningen.. concept sketches enz = leuker)
k'Heb geen potlood ter beschikking die donker genoeg gaat, en k'wil et ni nor de zak helpen.

Bolteh

Legacy Member
Alhoewel je gevoel hebt voor detail in je tekeningen, ik blijf altijd wel een gevoel van dynamica en levendigheid missen in uw tekeningen..

DeMoN

Legacy Member
Bolteh zei:
.., ik blijf altijd wel een gevoel van dynamica en levendigheid missen in uw tekeningen..
Feit, besef ik zelf ook maar al te goed.
Het grootste probleem bij mij is den activiteit, k'heb er gewoon ni veel tijd meer voor over nu ik nimer achter de schoolbanken zit.
Ik merk zelf wel da tussen elke tekening die ik maak evolutie zit, en meestal is da gewoon door te browsen op fora als conceptart.org, maar ik verwacht nu eenmaal ni veel van mezelf op dees vlak.. t'is en blijft een hobby waar ik ni teveel tijd in zoek te steken.
Ik amuseer mij me details te tekenen, en das voor mij vaak interessanter dan het globale resultaat.


t'Zou leuker zijn moest men hier wa actiever zijn.. concurrentie = motivatie.
TheJudge zei:
( of zoals lunchbox zegt dat je details gaat toevoegen waar ze eigenlijk niet zichtbaar zijn).
Ze zijn ni zichtbaar, maar da boeit ni, den overgang vanuit de schaduw is realistischer als er nog iets achterzit.. en de schaduw zal zoiezo nooit 100% zwart zijn.

TheJudge

Legacy Member
DeMoN zei:
Ze zijn ni zichtbaar, maar da boeit ni, den overgang vanuit de schaduw is realistischer als er nog iets achterzit.. en de schaduw zal zoiezo nooit 100% zwart zijn.


Dat is juist maar je maakt te weinig gebruik van schaduw in je tekening, het zou imo je tekening een enorme boost geven als je een beetje durft om die schaduwen veel dieper en meer aanwezig te plaatsen.
Voor de rest goed werk hoor.

LunchBox

Legacy Member
persoonlijk ben ik die creolen-textuur (of hoe noemt dat) een beetje beugezien :( zou je liever wat meer zien experimenteren met andere "materialen" zoals geborstelde metalen in combinatie met leder ofzo..

DeMoN

Legacy Member
Nee, dit is de kant da ik uit wil, en tot ik bereikt heb wa ik wil blijf ik hierbij :)
k'Zal hier wel gewoon nimeer posten.

w00tw00t

Legacy Member
jawel doen!
ik vind u werkjes goed
nog is een voorbeeld van hoe vriendelijk de meeste mensen hier zen, da niemand hier goesting krijgt om te poste

Bolteh

Legacy Member
Ja, want kritiek hebben tegenwoordig mag niet.. Een mens is verplicht alles goed te vinden enz..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan