Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorval

Legacy Member
DeMoN zei:
Nee, dit is de kant da ik uit wil, en tot ik bereikt heb wa ik wil blijf ik hierbij :)
k'Zal hier wel gewoon nimeer posten.
Blijf aub je werk posten. Uw werk is één van de enigste dingen die me nog boeien in deze thread.

TiB0

Legacy Member
Bolteh zei:
Ja, want kritiek hebben tegenwoordig mag niet.. Een mens is verplicht alles goed te vinden enz..

Nu gaan jullie er wel over, het is dan ook een goede tekening... Maar jullie letten enkel op zijn "fouten" terwijl jullie de goede punten niet laten merken... dan kan ik zijn reactie wel verstaan, wat opbouwende kritiek mag ook wel soms... In de zin van:
Ik vind dat je erg goed bent in texturen en details weer geven (huid bvb) en je ideen zijn ook erg origineel, maar ik zou nog wat werken aan diepte en sterkere schaduwen... In de nek is de schaduw erg plat, hij zou er wat meer moeten uitzien als een volume (cilinder), dus met meer schaduw van onder (logisch) of van boven (onlogisch). Niet dat ik beter zou kunnen ofzo :p

Bolteh

Legacy Member
Ik zei toch dat gij oog heeft voor detail, maar zijn tekeningen lijken spiritloos.. Zo doods, echt gewoon plat.. Ja, het is mooi, ja er is detail, maar het gemis aan levendigheid weegt iets te veel door..

Als hij dat direct oppakt als "ok, het zuigt, tis goe ik post hier niet meer", dan is dat zijn goed recht, maar da iemand dan komt zeggen da mijn kritiek infeite onterecht is, da gaat erover.

w00tw00t

Legacy Member
Bolteh zei:
Ik zei toch dat gij oog heeft voor detail, maar zijn tekeningen lijken spiritloos.. Zo doods, echt gewoon plat.. Ja, het is mooi, ja er is detail, maar het gemis aan levendigheid weegt iets te veel door..

Als hij dat direct oppakt als "ok, het zuigt, tis goe ik post hier niet meer", dan is dat zijn goed recht, maar da iemand dan komt zeggen da mijn kritiek infeite onterecht is, da gaat erover.

had ik het tegen u ? neen
en het is trouwens zijn stijl. Er bestaan geen regels voor een stijl. Iedereen probeert zijn dingen zo apart mogelijk te maken.

Bolteh

Legacy Member
Ok, jij bent dus al iemand die niet eens nadenkt over wat ik gezegd heb en op wat m'n kritiek slaat..

DeMoN heeft een mooie stijl, maar de poses die hij gebruikt van z'n tekeningen, de algemene look van zijn monsters, komen doods over..

Thorval

Legacy Member
Bolteh zei:
Ok, jij bent dus al iemand die niet eens nadenkt over wat ik gezegd heb en op wat m'n kritiek slaat..

DeMoN heeft een mooie stijl, maar de poses die hij gebruikt van z'n tekeningen, de algemene look van zijn monsters, komen doods over..
Ze behoren mss tot een leger van de "undead" :p .

Voila, probleem opgelost!

Thorval

Legacy Member
Dankuwel!

Btw, zijt ge altijd zo vriendelijk tegenover uwe medemens?

Dit gaat ier ferm off-topic

dresse

Legacy Member
pff, gedraag u is manne, ik ga me hier van de jeugdherberg in barcelona echt ni bezig houden met modereren:)

greetz from barca :woohoo:

Cederzo

Legacy Member
Random schetsje:
wk.jpg


t'Zou leuker zijn moest men hier wa actiever zijn.. concurrentie = motivatie

Precies waarom gij niet moogt ophouden met posten :)

Als hij dat direct oppakt als "ok, het zuigt, tis goe ik post hier niet meer", dan is dat zijn goed recht, maar da iemand dan komt zeggen da mijn kritiek infeite onterecht is, da gaat erover.

100% gelijk in.

nog is een voorbeeld van hoe vriendelijk de meeste mensen hier zen, da niemand hier goesting krijgt om te poste

lol ? Is het nuttiger dat ge ff gaat slijmen om zijn dag goed te maken? Neen. Ge helpt hem veeel meer door gewoon te zeggen wat er mis aan is zodat hij weet wat er verbeterd moet worden en waar hij op kan letten in de toekomst. Als ge dan vindt dat ge daarom niet moet posten, dan is dat u zaak, maar dat heeft enkel en alleen met u te maken dan. No offense tegen om het even wie hier, wilde dit gewoon even duidelijk maken.

Enough chitchat, on to the art, gentlemen! ;)

TheJudge

Legacy Member
Ik geef alleen maar tips, ik breek zijn werk niet af. Ge moogt blij zijn dat er kritiek komt op uw werk trouwens, da wil zeggen dat de mensen geinteresseerd zijn in uw tekeningen!

Derbij ik zeg altijd eerlijk wat ik ervan denk, en tis ni da ik hier domme tips geef of dingen zeg die ni juist zijn ofzo.

Maar goed hier moeten dringend wat meer tekeningen komen en wat minder bitching.

w00tw00t

Legacy Member
was me redelijk aant vervele en was naar inflames aant luisteren en dacht: ik ga eens iets tekene.
resultaat:
iemanda.JPG

kritiek is welkom

w00tw00t

Legacy Member
ja idd viel me ook op
maar is zonde om het veranderen want dan krijde van die mooie gomplekke
zal er rekening mee houde bij men volgende tekening :) ty

Thorval

Legacy Member
w00tw00t zei:
ja idd viel me ook op
maar is zonde om het veranderen want dan krijde van die mooie gomplekke
zal er rekening mee houde bij men volgende tekening :) ty
Overtekenen met ne lichtbak mss?

Bolteh

Legacy Member
w00tw00t zei:
ja idd viel me ook op
maar is zonde om het veranderen want dan krijde van die mooie gomplekke
zal er rekening mee houde bij men volgende tekening :) ty

Kneedgom kan handig zijn.. Maar dan moet je wel rekening houden dat je niet veel druk op je potloden mag zetten zodat er niks in het papier gekerft wordt.. Tevens ook geen synthetische potloden gebruiken aangezien die problemen geven met kneedgommekes..

Bolteh

Legacy Member
nee, potlood dat gemaakt is met synthetisch material ipv de klassieke kooldingskes (typisch voorbeeld van synthetische potloden -> die potloden da ge zo een beke kunt plooien vooralleer ze breken.. De lijnen die ze trekken komen ook een beetje vettig over (imho))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan