Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
Ben ik de enige die tibo's werk verontrustend vind? Om nog niet te spreken van die referentie :oink:

Nevertheless, weer een cool digitaal werk , imo is die beter in kleur dan in zwart-wit wel.

DhedRr: zen rechterbovenarm is wel aan de dunne kant ten opzichte van de rest van het lichaam

TiB0

Legacy Member
DarkGamec zei:
Ben ik de enige die tibo's werk verontrustend vind? Om nog niet te spreken van die referentie :oink:

Nevertheless, weer een cool digitaal werk , imo is die beter in kleur dan in zwart-wit wel.

jeugdtrauma :p en de referentie voor die clown is een still uit a Clockwork Orange, één van men favoriete films.

en ik zal men vette shizzle up keepen, dresse :D

w00tw00t

Legacy Member
netjes tibo netjes

robotsmall.jpg

dresse

Legacy Member
jessica moet wel een goeie vriendin zijn ^^ :)

inspired by jessica, en dan een massamoord als tekening...

w00tw00t

Legacy Member
dresse zei:
jessica moet wel een goeie vriendin zijn ^^ :)

inspired by jessica, en dan een massamoord als tekening...

janee ze zei maak ene met een robot derin :p
heb die inspired verandert naar idea anders komt et verkeerd over :)

TiB0

Legacy Member
die laatste nu toch nog aangepast, ik kijk niet meer zo scheel en de bamboelippen zijn ook weggewerkt :D

selfportrait_copyedit_copy_572.jpg

dresse

Legacy Member
weet er hier iemand ne plugin of een manier om u color palet constant op de voorgrond te houden zodat ge snel van kleur kunt veranderen in photoshop?
want diene color picker die nu zo rechts in die kaderkes staat vindk echt wel te klein om handig te gebruiken...
diene van painter is veel handiger... dus zou zoiets ook in photoshop wille...

LunchBox

Legacy Member
gewoon wah cirkeltjes tekenen ergens (of vegen, tmaakt al ni uit) in de hoek van wat je bezig bent en dan in de brush tool op alt drukken om er'n kleurke uit te "picken". (analoog met wat schilders doen met hun verf op zo'n houten palletje, maar dan dus gewoon mee op uw prent)

w00tw00t

Legacy Member
tibo ik zou de overgang van schaduw onder u neus beetje aanpassen want nu lijkt et redelijk raar in het bijzonder bij u linkker neusholte als ge tekening bekijkt

dresse

Legacy Member
LunchBox zei:
gewoon wah cirkeltjes tekenen ergens (of vegen, tmaakt al ni uit) in de hoek van wat je bezig bent en dan in de brush tool op alt drukken om er'n kleurke uit te "picken". (analoog met wat schilders doen met hun verf op zo'n houten palletje, maar dan dus gewoon mee op uw prent)
mja, das toch een beetje omslachtig :)
want dan kan'k beter die color swatches toestand gebruiken, ma ik wil al men kleuren direct tot mijn beschikking hebben!! :)

Bolteh

Legacy Member
w00tw00t zei:
netjes tibo netjes

robotsmall.jpg

Even iets wat een oude leerkracht altijd al heeft gezegd tegen mij.. Volgorde van tekstballonnetjes is: linksboven eerst en zo naar rechtsbeneden toe :-)

w00tw00t

Legacy Member
mja hoe weet je dan de volgorde van wie wat zegt ?
ik las strips altijd van boven naar onder, de tekstballonen dan want zo is da toch ook. Nie ?

dresse

Legacy Member
verander ze gewoon van plaats... diegene die eerst iets zegt staat links, diegene die antwoord rechts...

w00tw00t

Legacy Member
selfportraitfinished5qp.jpg

hier tibo
heb et beetje bewerkt als ge et nie al te erg vindt
rechterneusgaat lichtjes naar benede gebracht want leek raar en schaduw veranderd. Mss helpt dit :) + heb nie echt veel mense gezien met echt ronde neusgate, zijn meestal oval. Wa ik doe alsk veel twijfel over hoe iets moe getekend worde, ff voor spiegel gaan staan en bestuderen want op foto kunt ge nie echt veel 3d zien:)

LunchBox

Legacy Member
dresse zei:
mja, das toch een beetje omslachtig :)
want dan kan'k beter die color swatches toestand gebruiken, ma ik wil al men kleuren direct tot mijn beschikking hebben!! :)

tis't één of't ander he.. of ge hebt uw menuke waar ge ni voor zijt, of ge zet de kleuren die ge gebruikt mee op uw prent ergens.. waar ge ook al ni voor zijt. misschien toch maar bij painter blijven fanboy :p:p (toegegeven dah meng-ding is veel beter uitgewerkt, photoshop loopt op veel plaatsen nog achter)

dresse

Legacy Member
LunchBox zei:
tis't één of't ander he.. of ge hebt uw menuke waar ge ni voor zijt, of ge zet de kleuren die ge gebruikt mee op uw prent ergens.. waar ge ook al ni voor zijt. misschien toch maar bij painter blijven fanboy :p:p (toegegeven dah meng-ding is veel beter uitgewerkt, photoshop loopt op veel plaatsen nog achter)

ist nu zoveel gevraagd om gewoon die color picker te kunnen laten openstaan :) ipv altijd eerst op die kleurkes te moeten gaan klikke en op ok te moete klikke... hoe belachelijk is da...

LunchBox

Legacy Member
ah dah beest bedoelt ge, zet gewoon uw "color dialog" open (F6) en stel die in op HSB (ipv rgb) dan kan je daar je kleur selecteren/tweaken. (vind het persoonlijk wel handig om daar gemakkelijk naar ietsje lichter/ietsje donkerder te switchen op de brightness schaal)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan