Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheJudge

Legacy Member
haar rechterbovenarm is volgens mij tekort, en ja ik hou rekening met het perspectief.
Doe jij anatomy studies?

Cederzo

Legacy Member
TheJudge zei:
haar rechterbovenarm is volgens mij tekort, en ja ik hou rekening met het perspectief.
Doe jij anatomy studies?

Nope, niet echt.
Rechterbovenarm is misschien inderdaad wat kort, maar toch niet zo bijzonder veel denk ik. Update coming soon.

w00tw00t

Legacy Member
the judge knap :) :niceone:
darkGamec da is echt wel goed gemaakt alleen vind ik hoofd idd lichtjes te klein ma das ma een klein detail en die haar been lijkt idd lichtjes te dik maar kzou toch nie beter kunne :D
Kakarot dien eersten vind ik goed, maar zou nog knapper zijn als ge et via scanner zou kunne doen

daarnet gemaakt
eig is dit men 2de poging tot gezicht
kweet de ogen zijn niet gelijk maar zal na meer schetsen beter worden
facefemale1.JPG

ps: nie lette op die ogen onderaan het blad etc, ben derdoor geobsedeert :D

TheJudge

Legacy Member
Divian zei:
@KaKarot, dees is knap: http://users.pandora.be/roeltjah/Fotow(208).jpg
prachtige boomstructuur!!

@ all: Hoe lang doen jullie gemiddeld over die schetsen tot het af is?
ps: En wie doet hier anatomy studies?


Is afhankelijk welke schets. Maar voor zo'n portret doe ik 2-3uur. Is ook afhankelijk hoever je in detail wil gaan.

Ik heb voorlopig al anatomie studies van het hoofd gedaan en de nekspieren. Achter de examens probeer ik volledig het lichaam te doen. Als je een karakter overtuigend op papier wilt zetten dan zijn die studies noodzakelijk. En voor je zo dat echt heel goed onder de knie hebt kan ik me voorstellen dat je dan al een paar jaar bezig bent.
Voor de mensen die hier interesse in hebben moeten even zoeken naar de naam Andrew Loomis, deze heeft een paar heel goede boeken over het tekenen van het menselijk lichaam.

artoz

Legacy Member
Enkele recente tekeningskes:
154304000_e52c39528c.jpg

145465355_90775d03e8.jpg

Portret is niet op iemand of op een foto gebaseerd.

Cederzo

Legacy Member
@ artoz : die eerste is wel nice gedaan, maar ik denk niet dat het kereltje in die houding rechtop zou blijven staan. Misschien de benen wat stabieler zetten en hem iets meer naar voren staand tekenen. Alsof het gewicht van het blikje op hem weegt.
Bij de tweede is de zonnebril in fout perspectief getekend.
Toch mooie tekeningen, vooral die eerste heeft uitstraling.

Skizzy

Legacy Member
artoz zei:
Enkele recente tekeningskes:
154304000_e52c39528c.jpg

145465355_90775d03e8.jpg

Portret is niet op iemand of op een foto gebaseerd.

Haha, Carapils :p. Cheap as hell en dan ook niet te zuipen :p.
En als het een leeg blikje is kan em mss ng wle blijve staan :).

Cheers

Lumi

Legacy Member
eeps,

'k zal ook eens wat posten.
ook even bij zeggen dat het de eerste keer sinds een paar jaar is dat ik weer eens iets teken :) nooit tekenles ofzo gevolgd
'k probeer weer wat gevoel voor tekenen te krijgen daar ik volgend jaar in interieurvormgeving weer zal moeten tekenen..

euhm, eigen kritiek is dat ik niet echt gezichten kan tekenen noch volgens proportie kan tekenen (als ik iets achterteken). dus op m'n zwakke punt wat oefenen..
oja, en de schaduwen zijn niet echt goed, enz..

tips zeer welkom :)

schets01.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan