Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Ik heb terug dringend inspiritie nodig. Dat is momenteel het grootste probleem omdat ik daarop voortgaande beter kan werken. Maar het moet er eerst wel zijn natuurlijk. Misschien forceer ik het geheel gewoon, maar wil gewoon dat ik niet stil ga zitten met de fotografie.

Floyd

Legacy Member
Dat treft, ik verkoop inspiratie aan €12 per 100 gram. Kom eens langs, dan bespreken we een prijske. Altijd fijn zaken met u te doen.
Mvg,

Floyd

Legacy Member
En om dan ook serieus te zijn: je kan niet echt verwachten dat wij zomaar inspiratie komen aandragen. Als je geen inspiratie hebt, laat het effe links liggen tot je weer zin hebt die camera vast te pakken, wanneer je wat beelden in je hoofd hebt en er met een frisse geest weer aan kan beginnen.

LeSec

Legacy Member
Ga naar een concert van Milc Inc en neem daar wat foto's van je favoriete idolen!

Gromme

Legacy Member
Floyd zei:
En om dan ook serieus te zijn: je kan niet echt verwachten dat wij zomaar inspiratie komen aandragen. Als je geen inspiratie hebt, laat het effe links liggen tot je weer zin hebt die camera vast te pakken, wanneer je wat beelden in je hoofd hebt en er met een frisse geest weer aan kan beginnen.

Nee, maar dat verwacht ik ook niet. Wou het gewoon even meedelen. Milk Inc, nee dank je. Een vriend van me heeft vorige keer hen al mogen fotograveren.

Ik ga het gewoon even rustig aan doen.

Pixations

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Ga naar een concert van Milc Inc en neem daar wat foto's van je favoriete idolen!

idd.

@ gromme: uw signature zegt meer over uzelf dan de mensen die naar die muziek luisteren.

Joeri

Legacy Member
Ik denk niet dat inspiratie het enige is dat je mist qua fotografie.

Een jaar geleden kreeg je al comments waarin mensen je vertelden om je vaardigheden beetje bij beetje op te bouwen door bv een tijd bij hetzelfde genre te blijven en je daarin te trainen, je tijd nemen en nadenken over een foto, enz...

Wat zie ik nu nog steeds in je PF hier: ongeïnspireerde foto's waar geen tijd voor genomen is en met een minimum aan technische kennis. Sorry als ik grof overkom maar ik denk dat de meesten hier wel akkoord mee gaan.
Ik had me voorgenomen er mijn tijd niet meer in te steken, maar toch nog eens een poging doen:
Je werk is op al die tijd nog geen stap verder geraakt.
Je hebt het geduld niet om je technische kennis bij te schaven, je foto's deftig op te bouwen en kritisch te analyseren
Je hebt geen technische kennis, waardoor je je fouten niet kan analyseren, je gebrek aan geduld tijdens het fotograferen niet kan compenseren en je inspiraties niet kan uitwerken


Ongeduld is misschien nog het moeilijkste om aan te werken, maar neem gewoon je tijd om eens wat meer na te denken over alles. Bv je 'modelshoot' op de vorige pagina: dat meisje neemt de tijd om voor je te poseren, neem dan zelf ook de tijd om je foto's deftig op te bouwen. Je hebt gewoon wat geklikt en hopen op het beste.
Als je niet tevreden bent van je foto's, post ze dan ook niet. Analyseer waarom je niet tevreden bent en werk eraan, in plaats van hier te posten en dan wat uitvluchtjes te zoeken.
Geen technische kennis: volg een cursus, vraag ervaren fotografen of je hen kan assisteren en zo wat bij te leren, neem er een deftig boek bij,...
Als je weet wat je technische mogelijkheden zijn en je de tijd neemt om je plannen uit te werken, komt de inspiratie wel vanzelf.

Waarom doe ik dit eigenlijk... Als ik al mijn tijd die ik in m'n posts aan jou heb gestoken gebruik om een 12-jarig kind op te leiden, ben ik er zeker van dat die hier betere foto's post als jou.

Gromme

Legacy Member
Ok, ik ben terug. Ik heb misschien te fel gereageerd en het was ook niet respectvol tegenover jullie, diegene die me toch willen helpen. Ik hou me heel graag met fotografie bezig en mss maak ik snel weer dezelfste fouten. Dus hoop ik dat we hier even met een schone lei kunnen beginnen en het verleden even kunnen laten voor wat het is.

sized_IMG_00811.jpg



Zelf vindik deze foto geslaagd op enkele puntjes na.
- Baby kijkt niet in de lens. We hebben geprobeerd de aandacht te trekken maar tevergeefs.
- Achtergrond: Mensen die er staan, al weet ik niet of dit zo stoort.
- Scherpte lijkt me net genoeg zodat het beeld niet te hard word.

Instellingen:

f5
1/20 sec
ISO 1000
Brndpnt 38mm

Met groeten,

SweetEmmaRose

Legacy Member
Der ware anderen op fb die ik heb gezien die ik de moeite vond (meer als deze) die van de bomma aan tafel en dan van iets da aan de kerstboom hing.

De foto hierbove is natuurlijk tof voor de familie maar puur fotografisch gezien weinig interessant

Gromme

Legacy Member
Zo dadelijk zal ik ze erop zetten maar daar moeten nog kleine aanpassingen aan gebeuren.

Gromme

Legacy Member
1.

sized_IMG_0107.jpg


f5.6
1/30
ISO 1250

2.
sized_IMG_0102.jpg


f5.6
1/60
ISO 1250

opm: deze vindik persoonlijk wel leuk. Ze staat in't midden en is als enigste verlicht alsof er een spot op haar word geworpen. Het in het midden staan op de foto heeft volgens mij hier een doel en dat de mensen donker zijn (zijkant) versterkt haar aanwezigheid.

3.
sized_IMG_0060.jpg


f4.5
1/15sec
ISO 1250

dresse

Legacy Member
ik snap uw instellingen soms ni helemaal...
f5.6 en ISO van 1250... Ik ken niks van fotografie, ma ik zou precies men lens wa meer openzetten en men iso wat lager... minder ruis en minder DOF wat imo wel mag in die foto van de bomma...

Enfin, den eerste cava nog, den tweede vindk precies onderbelicht en den derde overbelicht. Onderwerp vindk niet interessant en al helemaal niet bij de laatste foto...

wouter_dc

Legacy Member
Lens kan misschien niet verder open op die brandpuntsafstand (bv. 18-55 3.5-5.6)

Gromme

Legacy Member
ISO heb ik hoger gezet omdat het vrij donker was. Misschien niet meteen te merken op de foto's. Veelal kaarslicht en licht dat kwam vanuit de keuken. Flits wou ik niet doen want dan was ik bang dat het sfeerbeeld weg zou zijn (flets?).

18-50 mm heeft 2.8 over de gehele lijn.
28-135 mm heeft 3.5 over de lijn.

Matt.

Legacy Member
Bij de baby-foto: wat je zelf aanhaalt idd. :niceone:

1 mocht idd wat meer DOF, jammer van enkele storende elementen. Voor de rest goeie foto!
2 wel tof maar fotografisch niet veel aan imo. :)
3 goed maar 't heeft niets dat echt de aandacht trekt.

Welcome back gromme. :)

Typhon`

Legacy Member
2de is de beste, maar mist nog iets om echt een goeie foto te zijn. Bij de eerste foto vind ik de bewegende armen van de achterste vrouw irritant, precies ofdat het onderwerp op een toeter blaast.
2de heeft iets, maar mist evenveel, er zit nog te weinig kracht in, de stoel waarop de dame zat stoort,..

3de is waardeloos door een gebrek aan een echt onderwerp. En als sfeerfoto is het ook ver van geslaagd.

Gromme

Legacy Member
Gisteren voor't eerst in een discotheek foto's gaan trekken. (Bozzini)
Het valt me op dat ik heel veel foto's van een schuin perspectief heb genomen. Is dit eigenlijk aanvaardbaar?

Floyd

Legacy Member
Moeilijke vraag hoor Gromme. Toon een paar foto's en 't zal veel makkelijker zijn voor ons om te zeggen of het aanvaardbaar is of niet.

wouter_dc

Legacy Member
Kheb ze op facebook gezien. (een aantal toch)
Schuin perspectief is niet echt het juiste woord. Je hebt gewoon je camera schuin gehouden, om een schuine compositie te verkrijgen. Ik vind er over het algemeen te weinig sfeer inzitten :( (qua licht en poses)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan