Ik denk niet dat inspiratie het enige is dat je mist qua fotografie.
Een jaar geleden kreeg je al comments waarin mensen je vertelden om je vaardigheden beetje bij beetje op te bouwen door bv een tijd bij hetzelfde genre te blijven en je daarin te trainen, je tijd nemen en nadenken over een foto, enz...
Wat zie ik nu nog steeds in je PF hier: ongeïnspireerde foto's waar geen tijd voor genomen is en met een minimum aan technische kennis. Sorry als ik grof overkom maar ik denk dat de meesten hier wel akkoord mee gaan.
Ik had me voorgenomen er mijn tijd niet meer in te steken, maar toch nog eens een poging doen:
Je werk is op al die tijd nog geen stap verder geraakt.
Je hebt het geduld niet om je technische kennis bij te schaven, je foto's deftig op te bouwen en kritisch te analyseren
Je hebt geen technische kennis, waardoor je je fouten niet kan analyseren, je gebrek aan geduld tijdens het fotograferen niet kan compenseren en je inspiraties niet kan uitwerken
Ongeduld is misschien nog het moeilijkste om aan te werken, maar neem gewoon je tijd om eens wat meer na te denken over alles. Bv je 'modelshoot' op de vorige pagina: dat meisje neemt de tijd om voor je te poseren, neem dan zelf ook de tijd om je foto's deftig op te bouwen. Je hebt gewoon wat geklikt en hopen op het beste.
Als je niet tevreden bent van je foto's, post ze dan ook niet. Analyseer waarom je niet tevreden bent en werk eraan, in plaats van hier te posten en dan wat uitvluchtjes te zoeken.
Geen technische kennis: volg een cursus, vraag ervaren fotografen of je hen kan assisteren en zo wat bij te leren, neem er een deftig boek bij,...
Als je weet wat je technische mogelijkheden zijn en je de tijd neemt om je plannen uit te werken, komt de inspiratie wel vanzelf.
Waarom doe ik dit eigenlijk... Als ik al mijn tijd die ik in m'n posts aan jou heb gestoken gebruik om een 12-jarig kind op te leiden, ben ik er zeker van dat die hier betere foto's post als jou.