Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Bedankt. :-) Maar t'is maar omdat die info toch ook hoort bij de photofolio enz... gewoon update dus. :-)

Mr.Pee

Legacy Member
Gelukkig nieuwjaar! (aan iedereen trouwens!)

Laat het een jaar zijn vol goede foto's!

Gromme

Legacy Member
1-border-border.jpg


f8
1/250
ISO100

3-border-border.jpg


f13
1/125
ISO100

Wat bij al de foto's van die reeks is, is dat het links uitgebrand is. Verpest eigenlijk zowat de hele foto.
Mss dat ik dus beter had kunnen onderbelichten. Ik gebruikte mijn zonnekapje en dacht dat ik daarmee geen last zou hebben van overvloed aan licht.

fireflymr

Legacy Member
Die eerste vind ik fantastisch, die grond, heeft iets apocalyptisch.

DieselPower

Legacy Member
Een zonnekapje is geen filter eh :)

Voor mij de tweede, is een iets hardere foto en de compositie 1/2 staat mij meer aan.

Gromme

Legacy Member
Heb een ND filter maar dat is voor mijn 28-135, voor de 18-50 heb ik nog geen filter.

Maar idd een zonnekapje is geen filter.

Hoe is in jullie ogen de scherpte van de bomen en de foto in't algemeen? In verhouding?

Gromme

Legacy Member
Bedankt, we werken eraan om ervoor te zorgen dit komende jaar betere foto's te blijven voorzien.

Gromme

Legacy Member
Nu met de sneeuw heb je mooie scenario's om foto's te schieten maar de lucht is zo grijs en ééntonig. Hoe gaan jullie om met zo'n omstandigheden?

Flipkikker

Legacy Member
1e is prachtig,
2e is goed, maar iets te hard voor mij persoonlijk :)

Mr.Pee

Legacy Member
Opletten trouwens, sneeuw kan je (dacht ik toch?) best altijd twee stoppen onderbelichten, dan blijf je je detail behouden... En voor de lucht; photoshop is your friend!

Gromme

Legacy Member
Ok, heb een paar resultaten die ik zo dadelijk online zal smijten.

Gromme

Legacy Member
1.
sized_IMG_0492-border.jpg


2.
sized_IMG_0494-border.jpg


3.
sized_IMG_0513-border.jpg


4.
sized_IMG_0518-border.jpg



Het was lijk dat de zon tussen de bomen door kwam kijken en ik hoop dat dat ook te zien is op de foto's. Voor de verschillende foto's heb ik verschillende soorten bewerkingen gedaan.

Flipkikker

Legacy Member
Weer enkele mooie foto's, maar begin nu beter te selecteren :)

Je hebt 4 foto's van dezelfde scene getoond, alle 4 niet slecht, maar voor mij steekt er 1 bovenuit.
Khad dan liever ook énkel die ene gezien :p

Foto 3 dus :love:
(misschien wat van de onderkant wegsnijden?).

fireflymr

Legacy Member
Ik vind foto 2 beter, omdat al de rest het typische piepende zonnetje is :p zuiver smaak

Floyd

Legacy Member
Idd, selecteer daar 1 of 2 uit (zelfde opmerking bij de vorige twee van het winterlandschap trouwens)
Fotograferen is kiezen!

Ik vind nummers 2 en 4 de beste.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan