Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Mr.Pee zei:
Opletten trouwens, sneeuw kan je (dacht ik toch?) best altijd twee stoppen onderbelichten, dan blijf je je detail behouden... En voor de lucht; photoshop is your friend!
Hmm.. Ik dacht net het omgekeerde. De lichtmeter in je camera gaat de scene te licht inschatten door al dat wit van de sneeuw en gaat uw foto eigenlijk onderbelichten. Compenseren doe je dan door te overbelichten...
Dacht ik toch :)

Matt.

Legacy Member
Die van 3 januari zijn echt prachtig Gromme! Vooral die eerste.
Die laatste zijn precies slechte kwaliteit ofzo? Ofwel héél erg hard.

Gromme

Legacy Member
Ik denk dat het komt omdat het programma dat de foto's verkleind, deze ook scherper heeft gemaakt.

MilM

Legacy Member
Floyd zei:
Hmm.. Ik dacht net het omgekeerde. De lichtmeter in je camera gaat de scene te licht inschatten door al dat wit van de sneeuw en gaat uw foto eigenlijk onderbelichten. Compenseren doe je dan door te overbelichten...
Dacht ik toch :)

Idd.
Anders zal hij wit meer als grijs interpreteren.

Mr.Pee

Legacy Member
Hola, my mistake! (ik ben der dan ook altijd van in de war :D)

Hoe hebt ge die geresized gromme, of hoe hebt ge ze opgeslagen want ge hebt wel héél erg veel artefacten!

Gromme

Legacy Member
Heb BDSizer gebruikt om ze te resizen. Waarschijnlijk heb ik verscherpen niet afgevinkt en heeft dat zo'n resultaat om grotere resolutie.

Xavez

Legacy Member
@Gromme: nice pics in de sneeuw... 2 en 4 vind ik ook de mooiste eerlijk gezegd! Misschien nog wat met de witbalans spelen (hopelijk heb je ze dng/raw getrokken?) om een wat kouder effect te krijgen? Kan leuk zijn...

DieselPower

Legacy Member
Xavez zei:
@Gromme: nice pics in de sneeuw... 2 en 4 vind ik ook de mooiste eerlijk gezegd! Misschien nog wat met de witbalans spelen (hopelijk heb je ze dng/raw getrokken?) om een wat kouder effect te krijgen? Kan leuk zijn...
We kunnen hem ook uitleggen hoe ge die instelt voor ge foto's begint te nemen... :p

Joeri

Legacy Member
Gromme zei:
Stond op AWB (automatisch).

op een 4000-4500K had je ongeveer het effect wat xavez beschreef schat ik, of mss nog lager om het wat extremer te maken.

Xavez

Legacy Member
DieselPower zei:
We kunnen hem ook uitleggen hoe ge die instelt voor ge foto's begint te nemen... :p

Ja feit, voor een "correcte foto" kan dat, maar als ge achteraf verschillende dingen wilt proberen is RAW/DNG toch ideaal? :). AFAIK bestaat er nog geen bracketing voor witbalans ^.^

Gromme

Legacy Member
Morgen naar het autosalon samen met een fotograaf en gaat daar met een model voor Harley Davidson foto's nemen.

Gromme

Legacy Member
Een klein vraagje:

Ik moet een logo op een reeks van foto's krijgen. Nu ik heb dat logo doorgestuurd gekregen in pdf en heb het nu ook in jpeg versie.

Maar die staat op een witte achtergrond. Ik zou nu graag dat logo op de foto's willen plaatsen zonder die witte achtergrond.

Momenteel gebruik ik Bordermaker en heb PS CS2.

Hoe kan ik dit doen?

Groetjes

LeSec

Legacy Member
Gromme zei:
Een klein vraagje:

Ik moet een logo op een reeks van foto's krijgen. Nu ik heb dat logo doorgestuurd gekregen in pdf en heb het nu ook in jpeg versie.

Maar die staat op een witte achtergrond. Ik zou nu graag dat logo op de foto's willen plaatsen zonder die witte achtergrond.

Momenteel gebruik ik Bordermaker en heb PS CS2.

Hoe kan ik dit doen?

Groetjes

Met wat geluk kunde uit de pdf dat logo halen zonder witte achtergrond hoor :), ge moet het eens openen met photoshop.

En moest dat niet lukken kunde via select -> color range en dan witte achtergrond selecteren en dat deleten (indien er geen andere dezelfde witte achtergrond ook in dat logo zat)

En moest dat niet lukken kunde het via magic wand doen eventueel of alsge ermee overweg kunt: pentool..

wouter_dc

Legacy Member
ugh nee. Niet de magic eraser :/ Hebt ge amper controle over. Werking is net hetzelfde als magic wand maar slechter (omdat ge niet met feather en refine edge kunt werken)

Gromme

Legacy Member
1.
IMG_0600-border.jpg


2.
IMG_0706-border.jpg


3.
IMG_0754-border.jpg

wouter_dc

Legacy Member
1. Te centraal: krappere compositie, auto rechtsboven in den hoek terwijl het hout uitloopt tot linksonder.

2. schonen auto en al, wa nietszeggend da 1/3e rechts. Misschien had ik liever alles weer wat krapper gezien en wat hoger

3. Argh, weer een zelfportret?
Nee seriously, ik zie ni wat het is, zelfs niet wat het eventueel zou kunnen voorstellen. Daarenboven is em ook ni echt scherp (ja daar rechts precies, maar da was denk ik niet de bedoeling, tenzij het écht een zelfportret is) Alleszins niet op de juiste plaats scherp. Dump die foto maar, teveel storende elementen etc. Da is slecht
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan