Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
wouter_dc zei:
Kheb ze op facebook gezien. (een aantal toch)
Schuin perspectief is niet echt het juiste woord. Je hebt gewoon je camera schuin gehouden, om een schuine compositie te verkrijgen. Ik vind er over het algemeen te weinig sfeer inzitten :( (qua licht en poses)

Ik kan je er in ieder geval in volgen dat er te weinig sfeer qua licht inzit. En ja,schuine compositie.

f2.8
1/20sec
ISO 1600
Witbalans : Automatisch
Keuzeprogramma: TV

...waren over't algemeen de instellingen.

Ook eerste keer dat ik met een externe flits heb gewerkt.

Gromme

Legacy Member
1.
IMG_04511-border.jpg


f16
2sec belichtingstijd
ISO 200

2.
IMG_04321-border.jpg



f8
1/10sec
ISO 200

3.
IMG_04071-border.jpg


f13
1/10sec
ISO100

Er was ook een reddingsactie bezig van brandweermannen die een gewonde zwaan uit een bevroren meer aan't halen waren.

4.
IMG_0460-border.jpg

Mr.Pee

Legacy Member
Als je met een externe flits werkt is zo'n hoge iso niet nodig gromme! Btw, prul af en toe eens in photoshop met je color balance, die 3de foto is héél erg rood.

Gromme

Legacy Member
sized_IMG_0133-border.jpg


Ik zal de color balance eens bekijken voor die foto.

Het was ongeveer tegen valavond dus ja.... En ja, tot voor kort wist ik zelfs niet dat je met externe flits ook werkt in dagomstandigheden (tegenlicht enz,...)

Misschien een domme vraag maar maakt een verschil tussen ISO 100 & ISO 200 veel uit en in welke mate (in die omstandigheden, park - daglicht)


IMG_040712-border.jpg


Na gebruik kleurenbalans... Iets meer naar Cyaan gegaan ipv rood en iets naar het blauwe toe.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Bij die laatste foto stoort het gebrek aan symmetre, kunde da ni shoppe da da zijgebouwd der ni opsta?

Mr.Pee

Legacy Member
Iso 100 of 200 maakt niet zoveel verschil!

Gromme, werk je met photoshop? Dan kan je door schift in te houden en te klikken in de hoeken van die raampjes rechte lijnen trekken. Dat gaat er héél wat beter uit zien!

Probeer nog eens? Je foto's zijn al stukken beter moet ik zeggen!

Gromme

Legacy Member
Als ik in shift druk dan blijft het gewoon dat kloonstempel icoontje en cloned die gewoon? Of mis ik iets?

Mr.Pee

Legacy Member
dus ge alt klikt eerst op het stuk dat ge wilt klonen, en dan op het eerste punt waar ge naartoe wilt klonen. (bij voorkeur bvb een hoek van zo'n raam) dan hou je schift in en klik je in een volgende hoek, en dan trekt hij tussen die twee punten een lijn waarin alles gekloond is. Dat blijft dus inderdaad gewoon de kloontool en die cloned gewoon. Zo kan je al die raampjes perfect afwerken! Nu is dat zo heel slordig, dan zal alles mooi recht zijn.

Gromme

Legacy Member
Amai, dat is wel irritant want dat stuk dat je wilt klonen gaat mee en dan als je het uiteinde van die hoek (raam doet) komt dat in een gedeelte dat je net niet wilt klonen waardoor het stuk die kleur-vorm aanneemt.

wouter_dc

Legacy Member
Selecteert gewoon een goei raam ergens anders, copy-paste dat, flipt/rotate da wa, en past da wa aan, desnoods nog wa transformen en kleer

SweetEmmaRose

Legacy Member
Mmm iets beter ja, maar uw photoshop skills moet ge wel verbetere ^^

Gromme

Legacy Member
Bedankt... werk nu ook met iets ander materiaal. (gewoon gegevens)

Canon 40D
Tamron 17-50 mm @ 2.8
Speedlite 580 exII

Handige & leuke tips ivm flits werken zijn zekers welkom. :-)

Ik had alleen spijt dat ik vandaag mijn statief niet bij had. Voor de langere sluitertijden moest ik dus dienst doen op mijn tas. En wil nog graag ook een ND-filter voor die tamron.

Maar nieuw materiaal zorgt niet voor mooie foto's in eerste instantie uiteraard.

Gromme

Legacy Member
IMG_0133bewerken1-border.jpg


- Nu zijn de ramen (normaal) fatsoenlijk bewerkt.
- Heb geprobeerd (meetlat, verschillende lijnen, horizontaal alsook een met de middenste verticale lijn van het gebouw) om het gebouw in evenwicht te krijgen. Maar het lijkt altijd wel altijd ergens niet in symmetrie te zijn.

wouter_dc

Legacy Member
Als er geen symmetrie van het begin is, gaat ge da ook niet kunnen creëren. Soms mbv croppen, maar als ge het verkeerde standpunt hebt, is er geen perfecte symmetrie meer te bereiken. Ge ziet toch zelf dat dit geen symmetrie is. Links zijn er 7 en een halve lijn vanaf het midden. Rechts 8 en in de uiterste rechstboven hoek start de 9e lijn.

Nog steeds; zet het ne keer recht. Meetlat langs de middelste verticale lijn, en rotate canvas - arbitrary.

Mr.Pee

Legacy Member
Stukken beter Gromme! echt waar, uw foto's gaan er toch op vooruit. Maar laat het niet slabakken he!

Floyd

Legacy Member
Toch nog even herhalen wat ik juist bedoelde: ik denk dat je foto's beter worden omdat je zelf een betere fotograaf aan 't worden bent, niet omdat je nu beter materiaal hebt. :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan