Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomh

Legacy Member
1. beste van de drie
2. u auto had wa meer int midden moeten staan
3. u focus ligt fout imo

Gromme

Legacy Member
Ok bedankt.

Morgen foto's nemen @ Hangar 26 (Antwerpen).

Heb ondertussen in twee 'dancings' foto's genomen.

1- Bozinni's
2- Nanno

Maar van deze vorige was ik eigenlijk niet zo content. Bij Nanno was het vrij moeilijk om de sfeer goed in beeld te krijgen (qua belichting...) en had een gevoel dat mijn foto's ook 'overbelicht' waren waardoor de sfeer waarschijnlijkt kwijt ging. Daarna heb ik hier nog wat mee gespeeld, flits zachter ingesteld & 'langere' sluitertijd en toen werden ze weer iets te donker. :(

Ben dus benieuwd voor morgen.

Mr.Pee

Legacy Member
Iso 200 of 400, sluitertijd van 1/30ste ofzo, en flits automatisch het werk laten doen... Goeie resultaten toch?

Gromme

Legacy Member
Ik vraag me eigenlijk af... wel effect heeft het verhogen van de iso nog buiten 'lichter' maken.

Want zoals jij zegt... Iso hoger maar ik maak gebruik van de flits dus eigenlijk zou mijn Iso niet hoger moeten of is dat voor bvb. meer 'sfeer' te verkrijgen?

Mr.Pee

Legacy Member
Ge flitst dus da is nie nodig, hogere iso is in feite gewoon een lichtgevoeligere film.

DieselPower

Legacy Member
Mr.Pee zei:
Ge flitst dus da is nie nodig, hogere iso is in feite gewoon een lichtgevoeligere film.
Waarom stelde gij dan 200 en 400 voor? Ge brengt dieje jongen in de war :p

Mr.Pee

Legacy Member
Ik zei feitelijk maar gewoon een richtgetal ;), 100 zal ook wel gaan of 1600 als em da wil... Probeer het gewoon eens zou ik zo zeggen, ge kunt het resultaat toch zelf zien?

tekn0w!z

Legacy Member
Gromme zei:
Ik vraag me eigenlijk af... wel effect heeft het verhogen van de iso nog buiten 'lichter' maken.

Want zoals jij zegt... Iso hoger maar ik maak gebruik van de flits dus eigenlijk zou mijn Iso niet hoger moeten of is dat voor bvb. meer 'sfeer' te verkrijgen?

Iso verhogen + flitsen = meer flitsbereik in feite.

dresse

Legacy Member
ik heb ni eens ISO 100... mijn D90 begint vanaf 200...
Hij heeft wel een 200-1stop en 200-2stops enzo... weet ni ofda hetzelfde is.
Gaat ook ni boven 3200 maar heeft wel 3200 +1stop en meer...

Ik vind een hogere ISO gebruiken wel aangenamer dan harder flitsen... Wel ni te hoog natuurlijk. Alhoewel de ruis bij mijne nog ferm meevalt op ISO3200

Ik moet seffes een les geven over al die shit :)
woehoe, onbekwame leerkrachtendom, here I come!

Mr.Pee

Legacy Member
Les geven?

Zalig aan mijne 5D, die heeft keiveel onderverdelingen tussen 100 en 3200! En praktisch geen ruis!

Gromme

Legacy Member
Ik vroeg me dat af omdat een fotograaf dat ik ken zei dat als je een iets hogere ISO gebruikt 400 - 800 je meer sfeer verkrijgt (dus bij gebruik flits).

Mr.Pee

Legacy Member
de sfeer gaat toch afhangen van de sfeer in de discotheek zalle gromme... Op zich krijgt ge dan gewoon meer ruis, dat ligt er maar aan of gij da sfeervol vind ;)

dresse

Legacy Member
Hoe hoger uw iso hoe minder hard ge moet gaan flitsen... En aangezien een flits een echte sfeerkiller kan zijn kan ik daar wel inkomen...

En ja les geven... ben nog altijd bezig met mijn lerarenopleiding en moet daarbij oefenlessen geven. Da boeit me niet echt dus dachtk het voor mezelf boeiend te maken door een vak te geven datk zelf nooit gekregen heb... :) zo leer ik nog eens wat bij door alles te moeten opzoeken...

Mr.Pee

Legacy Member
Bwa dat flitsen valt wel mee hoor, ge moet natuurlijk wel kunnen flitsen! Bouncen bvb... Het hoeft niet persée ne sfeerkiller te zijn. Beter gebruik maken van flits én het aanwezige licht.

merle

Legacy Member
dresse zei:
Hoe hoger uw iso hoe minder hard ge moet gaan flitsen... En aangezien een flits een echte sfeerkiller kan zijn kan ik daar wel inkomen...

Kan da zijn dat als ge met een externe flash werkt en deze op auto zet dat je dan de iso waarde niet kan veranderen en deze sowieso op iso100 staat?

dresse

Legacy Member
Mr.Pee zei:
Bwa dat flitsen valt wel mee hoor, ge moet natuurlijk wel kunnen flitsen! Bouncen bvb... Het hoeft niet persée ne sfeerkiller te zijn. Beter gebruik maken van flits én het aanwezige licht.

Flitsen valt mee met een goeie flits :)
ik zit nog altijd met mijn built in flash :(

Mr.Pee

Legacy Member
merle zei:
Kan da zijn dat als ge met een externe flash werkt en deze op auto zet dat je dan de iso waarde niet kan veranderen en deze sowieso op iso100 staat?

Geen flauw idee, maar het lijkt mij straf want ik kan altijd vollenbak veranderen. Check de handleiding eens?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan