Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AnewSpider

Legacy Member
de laatste foto dieje gepost hebt is ook wel nog leuk vindek, enkel bij de z/w afwerking bennek nie echt content maja kheb wel graag robuuste omzettingen.

Gromme

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Wtf, qua kutsite kan dit wel tellen, kheb nog nooit zoveel undefined zien staan :p

Ja, dat is zo'n template ding, maar eigenlijk is hij er nog mee bezig. Vanaf morgen zou het in orde moeten zijn. :-)

Pixations

Legacy Member
K vind de foto's van je vriend niet zo speciaal. Eerder snapshots.

EDIT: party-fotografie schreeuwt om een fisheye imo :cool:

Gromme

Legacy Member
Pixations zei:
K vind de foto's van je vriend niet zo speciaal. Eerder snapshots.

EDIT: party-fotografie schreeuwt om een fisheye imo :cool:

:-) Hij noemt mij eerder de kunstige terwijl hij voor het commerciele gaat.

Gromme

Legacy Member
1.
1_sized.jpg


2.
4.jpg


3.
5_sized.jpg

wouter_dc

Legacy Member
Het model staat erbij gelijk ne plant
Het stoort mij da de belichting ni overal gelijk is (3e foto veel lichter dan bv. de 2e)
Achtergrond te druk

Pixations

Legacy Member
Ik vind ze ook niet goed. De foto's komen ongeïnspireerd over en de nabewerking is niet zuiver.

Staat je model nu op haar nagels te bijten (laatste foto)?! :crazy:

LeSec

Legacy Member
Pixations zei:
Ik vind ze ook niet goed. De foto's komen ongeïnspireerd over en de nabewerking is niet zuiver.

Staat je model nu op haar nagels te bijten (laatste foto)?! :crazy:

Dat of ze roept Italiaanse scheldwoorden naar Gromme :') i BASTA!

OT: Moet de rest volgen, vrij saaie compo, vrij saaie achtergrond, vrij donkere kleuren,..

Gromme

Legacy Member
Beide ik al zij waren het er eigenlijk ook over eens dat er betere plekken zijn om foto's te nemen. Nu, ik wou ze toch even met jullie delen omdat het de allereerste keer is dat ik met een persoon werk. Qua nabewerking zat ik eigenlijk in de knoop. Ik wil er stralende kleurrijke foto's van maken (dus het paarse etc...) er laten uitspringen. Maar ondanks het werken met curven, brightness, contrast krijg ik niet het gewenste effect. Het was voor ons beide ook eigenlijk zowat de eerste keer misschien daarom dat de foto's ook heel onwennig aanvoelen.
De instellingen voor witbalans had ik op 'bewolkt' gezet. Genomen op stand Av, iso 100.

DieselPower

Legacy Member
Mja het model ziet er tamelijk onzeker uit (vooral door de positie van haar voeten dan imo) en er zit in de eerste twee foto's bijna geen detail in het zwart...

Ik zou zelf dat roos niet voor een oranje/rode baksteen plaatsen :)

Joeri

Legacy Member
Ik volg de rest: zeer onwennige poses en uitdrukkingen, belichting is niet gelijk en een beetje ongeïnspireerd. En zoals hierboven gezegd, de kleurencombinatie is not done

wouter_dc

Legacy Member
Mij komt het over, dat je haar totaal niet hebt geleid, geen aanwijzingen gegeven, geen poses hebt voorgedaan. En dat lijkt me net onontbeerlijk bij modellen, toch diegene die het voor de eerste keer doen en onwennig zijn.

De foto's komen me meer en meer over als voorbereidingen op de eigenlijke shoot imo. Wat testopnames als je snapt wat ik bedoel.

Het model is er imo ook gewoon neergedropt door u, zonder dat je erover na had gedacht wat je wou bereiken qua poses, kledij, sfeer, boodschap, whatever. Je zet haar daar en ze moet haar plan maar trekken, ik zal wel op het knopke duwen (en zelfs daarin faalt ge)

Gromme

Legacy Member
wouter_dc zei:
Mij komt het over, dat je haar totaal niet hebt geleid, geen aanwijzingen gegeven, geen poses hebt voorgedaan. En dat lijkt me net onontbeerlijk bij modellen, toch diegene die het voor de eerste keer doen en onwennig zijn.

De foto's komen me meer en meer over als voorbereidingen op de eigenlijke shoot imo. Wat testopnames als je snapt wat ik bedoel.

Het model is er imo ook gewoon neergedropt door u, zonder dat je erover na had gedacht wat je wou bereiken qua poses, kledij, sfeer, boodschap, whatever. Je zet haar daar en ze moet haar plan maar trekken, ik zal wel op het knopke duwen (en zelfs daarin faalt ge)

Je vat hier alles correct samen. Het niet goed weten van het hoe en wat (en dan nog wat dingen) heeft ertoe geleid dat het idd niet goed is. Ik heb er toch al heel wat uit kunnen halen voor de volgende shoot.

Varia0062sized.jpg


Varia0101sized.jpg

wouter_dc

Legacy Member
Gromme zei:

1. Boring

2. Ge probeert iets weer te geven in de reflectie (veronderstel ik toch?) Maar de plas water is dan wel maar half scherp. Moet imo volledig scherp zijn, want nu stoort het.
+Bovenste helft van de foto is boring
+Reflectie is ook wel boring

Algemeen; niks interessants te vinden in de fotos :)

wouter_dc

Legacy Member
Nee, wat was uw bedoeling met die foto's? Wa wou ge laten zien, waarom hebt ge net die twee foto's genomen. Misschien eens nadenken over het 'wat' en het 'waarom'. Als je dat hebt, de 'hoe'. En als het daar de mist in gaat, kunnen we nog steeds helpen. Maar dan moet ge wel bereid zijn te luisteren :)

wouter_dc

Legacy Member
Gromme zei:
Ik wou eigenlijk mijn omgeving in beeld brengen.

Gij leeft op straat?

/edit: nee serieus, ge ziet toch hopelijk zelf wel, dat uw 2 foto's niet echt boeiend zijn. Dat ze ook niet echt uw leefomgeving weergeven?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan