Archief - PHOTOFOLIO: Gromme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MilM

Legacy Member
Ik weet er niet veel van, maar hier mijn indrukken.

Over uw eerste post:
-) Eerste foto: vind ik redelijk goed
-) Tweede foto: ik vind het onscherpe blad nogal veel aandacht opeisen en dus zeer storend (heb continu de neiging om naar het onscherpe blad te kijken, terwijl het doel van onscherpte juist is om de focus te leggen op het scherpe gedeelte)
-) Derde foto: ik vind de foto te donker doordat de gebouwen in de schaduw liggen en dit valt zeker op door het contrast met het groene gras in het licht

Laatste post:
-) Alhoewel de achtergrond wazig is, vind ik hem toch redelijk druk. Positie vind ik wel niet slecht doordat zijn kijkrichting naar de vrije ruimte is

SweetEmmaRose

Legacy Member
Agreed. Goed, onscherp, geen compositie.
Laatste is al veel gedaan geweest, ni echt speciaal.


en lol @ tag.

wouter_dc

Legacy Member
Agree ^

Laatste is weer zoiets van Macro zonder echt macro te gaan. Die foto's zijn imo niet boeiend.

Je eerste van deze vier steekt er imo bovenuit

Gromme

Legacy Member
@ Wouter_dc. Het klopt dat het Macro is zonder echt macro te gaan. Ik hoop aan de andere kant dat dit toch nog een leuke foto voor jullie zou vormen.

@ MilM, ik heb getracht om het gebouw lichter te maken zonder kwaliteitsverlies, iets wat me echter op het veld zelf niet geslaag is.

@ Tags: Gromme is niet Grom-me uitgesproken maar GROMMMM


Wat ik ook heb, is al ik bvb. landschapfoto's neem, dat ik snel onscherpe beelden krijg naar afstand toe. Kan het zijn dat het een beperking is van mijn body (D10)?

wouter_dc

Legacy Member
Gromme zei:
@ Wouter_dc. Het klopt dat het Macro is zonder echt macro te gaan. Ik hoop aan de andere kant dat dit toch nog een leuke foto voor jullie zou vormen.

@ MilM, ik heb getracht om het gebouw lichter te maken zonder kwaliteitsverlies, iets wat me echter op het veld zelf niet geslaag is.

@ Tags: Gromme is niet Grom-me uitgesproken maar GROMMMM


Wat ik ook heb, is al ik bvb. landschapfoto's neem, dat ik snel onscherpe beelden krijg naar afstand toe. Kan het zijn dat het een beperking is van mijn body (D10)?

-Grom-me, de foto is misschien een leuk experiment voor jou, en mss dat anderen dit graag zien, maar ik persoonlijk niet. Jammer

-"op het veld een gebouw lichter maken": zelfde diafragma en sluitertijd langer maken (bv. 1 stop overbelichten)

-Explain? Onscherpte naar afstand toe? :oink: bedoel je op oneindig? of..?


En nu hopen dat je luistert grom-me! :woohoo: en pls, probeer mijn vragen deftig te beantwoorden :)

Joeri

Legacy Member
Gromme zei:
@ Tags: Gromme is niet Grom-me uitgesproken maar GROMMMM
:rofl:


Wat ik ook heb, is al ik bvb. landschapfoto's neem, dat ik snel onscherpe beelden krijg naar afstand toe. Kan het zijn dat het een beperking is van mijn body (D10)?

Nja, leg eens wat nauwkeuriger uit?
Kan zijn dat je focus niet goed zit. Bij landschapsfoto's heb je ook zeer veel detail op grote afstand, dus het oplossend vermogen van lens/sensor zal dikwijls onvoldoende zijn.

Gromme

Legacy Member
Ik zal je vraag beantwoorden met een foto.

sized_ND048.jpg


Meestal krijg ik boven het verdere landschap zo een 'wazige' lijn precies. Alé, dat is misschien beetje verkeerd uitgedrukt.


ND048.jpg

wouter_dc

Legacy Member
post es ne full size achter een linkje, of ne 100% crop, want ik zie er niks van wa ge bedoelt


en poets uw lens is, er staan vlekjes op :)

wouter_dc

Legacy Member
die foto is 24px groter, daar ga ik echt niet meer op kunnen zien

The recycleload

Legacy Member
Het meer van Budtgenbach?
Jaren gelden op kamp geweest ik herken er toch stukken in.
Voor de rest ik zie verbetering -

wouter_dc

Legacy Member
Gromme zei:
T'is nochtans een origineel formaat.

1024x683 is je origineel formaat? Hoe doe je dat? voor zover ik weet heeft elke camera wel een grotere resolutie dan dát

Gromme

Legacy Member
The recycleload zei:
Het meer van Budtgenbach?
Jaren gelden op kamp geweest ik herken er toch stukken in.
Voor de rest ik zie verbetering -

Ik ben er zelf ook al geweest maar dit is niet dat meer. Je hebt toch op dat meer waar zo ook een houte vlot op is met zo een springplank hé?

My bad:

Dit is orineel formaat.


Tjien, blijkbaar resized photobucked die telkens.

Gromme

Legacy Member
Hoi,

Nog eens een vraagje!!!

http://apps.new.facebook.com/foamcity//gallery.php

zouden jullie voor mij willen stemmen? Mijn foto staat op de 2de pagina met een mooie zwart wit foto met 2 mensen aan de waterkant.
Een klikje op 5 zou echt super lief zijn!!!


Ik weet niet of het al dan wel of niet mag maar het is een fotowedstrijd (eerder om ter meeste stemmen halen) en er valt fotografisch materiaal te winnen.

Als het niet mag dan mag je het verwijderen en aanvaard ik mijn infraction als een man. :-)

wouter_dc

Legacy Member
Gromme zei:
Hoi,

Nog eens een vraagje!!!

http://apps.new.facebook.com/foamcity//gallery.php

zouden jullie voor mij willen stemmen? Mijn foto staat op de 2de pagina met een mooie zwart wit foto met 2 mensen aan de waterkant.
Een klikje op 5 zou echt super lief zijn!!!


Ik weet niet of het al dan wel of niet mag maar het is een fotowedstrijd (eerder om ter meeste stemmen halen) en er valt fotografisch materiaal te winnen.

Als het niet mag dan mag je het verwijderen en aanvaard ik mijn infraction als een man. :-)

Als je zo moet winnen, vind ik het laag en vrij pathetic, en vind ik niet dat je dat materiaal verdient.

Nu goed, ik weet over welke foto het gaat, en ik geef geen 5. Tenzij het op 20 is, dan zal ik het overwegen. Verwacht iig geen vote van mij.

chosen1

Legacy Member
wouter_dc zei:
Als je zo moet winnen, vind ik het laag en vrij pathetic, en vind ik niet dat je dat materiaal verdient.

Nu goed, ik weet over welke foto het gaat, en ik geef geen 5. Tenzij het op 20 is, dan zal ik het overwegen. Verwacht iig geen vote van mij.

de meeste wedstrijden worden wel op zo'n manier gespeeld hoor.
het is gewoon een kwestie van de meeste mensen bereiken.

ik zou willen stemmen maar ik heb gemerkt dat Sony dan mijn gegevens wilt stelen dus heb ik het maar gelaten

wouter_dc

Legacy Member
chosen1 zei:
de meeste wedstrijden worden wel op zo'n manier gespeeld hoor.
het is gewoon een kwestie van de meeste mensen bereiken.

ik zou willen stemmen maar ik heb gemerkt dat Sony dan mijn gegevens wilt stelen dus heb ik het maar gelaten

Natuurlijk worden de meeste gelijkaardige wedstrijden zo gewonnen, weet ik ook wel. Wil het daaorm zeggen dat ik daaraan mee moet helpen, en voten op een foto waarvan ik vind dat die niet moet/mag winnen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan