Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vedeco

Legacy Member
Probleem is ook de weelde op het middenveld, het is de enige plaats waar we kunnen vervangen zonder echt kwaliteit te verliezen. Zorge zal wel weten wanneer het de moment is voor Hazard want elke andere tegenstander vraagt uiteraard ook een andere manier van spelen. Dus mensen die beweren dat het team dat Oostenrijk verslaat ook Azerbeidjan makkelijk kan verslaan zien enkele zaken over het hoofd. Maar ja daarom heb je een technische staf hé :p

Truman'

Legacy Member
le mastre zei:
Ik blijf erbij dat het geen blunder was van Vanbuyten. Het is Ciman die het verprutst. Die moet dan in alle wanhoop de bal terugleggen, wat Vanbuyten niet direct verwacht en dan ongelukkig wegwerkt. Blame Ciman. Hij doet zijn best, maar zijn best is gewoon niet goed genoeg...
Dat wilt niet zeggen dat vanbuyten zoals een wijf móet weg werken.

Vedeco

Legacy Member
Ik hoop dat we een 6/6 halen met 0 tegendoelpunten dus ik zeg 3-0, Witsel, Van Buyten en Hazard :D

Gavin

Legacy Member
le mastre zei:
Ik blijf erbij dat het geen blunder was van Vanbuyten. Het is Ciman die het verprutst. Die moet dan in alle wanhoop de bal terugleggen, wat Vanbuyten niet direct verwacht en dan ongelukkig wegwerkt. Blame Ciman. Hij doet zijn best, maar zijn best is gewoon niet goed genoeg...
Blunder van beiden. Ciman geeft daar een ziekenhuisbal en die bal komt redelijk goed terug in Van Buyten zijn voeten. Wat doet dat kalf? Net hetzelfde als Ciman: recht op de man vlammen. Moet ge daarvoor tien jaar bij grote ploegen spelen en zelfs tot de finale van de CL geraken? Komaan zeg, die bal moet buiten, en ver buiten.


Arme Leekens trouwens. Er was geluk mee gemoeid maar die 0-2 op Oostenrijk was een sterke prestatie gezien de voorbije jaren. Alleen stelt em nu een spelerke dat ergens in een matige competitie af en toe de show steelt niet op en het kot is te klein. Zijn vervanger, debutant weliswaar, heeft precies wel betere stats bij zijn club en Europa en zit met zijn ploeg nog in een Europese competitie. Plus Chadli presteert voorlopig wel hetzelfde als bij zijn club.

Misschien heeft Chadli ook transferaandacht van Madrid of Inter nodig. Of moet hij eens een goal of drie maken die trekken op die van Messi zodat iedereen hem plots op Youtube ontdekt.

Vedeco

Legacy Member
De Franse competitie zou ik nu ook niet matig noemen maar voor de rest maak je een gigantisch punt Gavin. Maar op zich vind ik "het gedoe" nog ruimschoots meevallen. In Frankrijk staan ze op hun achterste poten maar de Vlaamse (en zelfs Waalse) pers tonen toch wel begrip voor de situatie. Het is aan Hazard om te presteren, niet aan de pers om hem zijn plaats toe te wijzen in de ploeg. Wat concurrentie kan zijn spel en mentale weerbaarheid enkel maar ten goede komen.
+ niemand die kritiek uit op Chadli, toch?

ALF 2.0

Legacy Member
J.Brown zei:
Tegen Oostenrijk hadden we nooit de 4-4 gemaakt zonder Eden, en dat vergeten veel mensen heb ik de indruk.

Euh...:doh: Oostenrijk had nooit de 4-4 gescoord in blessuretijd als de kleine man van Lille geen zinloze dribbel had ingezet en schlemielig balverlies leed. En jongens, Hazard is de nieuwe Messi niet, hé. Alsjeblieft, zeg.;) Dat hij maar eerst eens de Gouden Bal verovert, zoals hij heel bescheiden zelf verklaart heeft trouwens, vooraleer hij denkt 'incontournable' te zijn bij de Duivels. Hij is multigetalenteerd, maar dat is niet voldoende om resultaten te behalen. Die les hebben we sinds 2003 pijnlijk moeten ervaren. Als hij verstandiger begint te spelen (lees: soberder) en als hij ook aan het teambelang begint te denken kan hij het volgend decennium titularis worden in de nationale ploeg én een mooie carrière in Europa maken. Zonder die twee voorwaarden komt daar niks van in huis.

Edit: Gavin maakt een terechte opmerking. Chadli is geen pannenkoek, hé. Dat is een jongen die prima resultaten behaalt én een voorbeeldige attitude heeft. Hij gaat het nog ver schoppen.

Gavin

Legacy Member
Vedoco zei:
De Franse competitie zou ik nu ook niet matig noemen
Die matige competitie was bedoeld als demper op zijn vedettestatus. Hij speelt niet op het niveau van Kompany of Dembele hoor. Als je de posts hier leest, stond ie precies op de shortlist van de Ballon D'Or.

Verder denk ik ook dat die hype er is omdat hij simpelweg Belg is. Er lopen tientallen van zulke spelers rond met het potentieel van een wereldvoetballer.

asmo

Legacy Member
Reapo zei:
Euh...:doh: Oostenrijk had nooit de 4-4 gescoord in blessuretijd als de kleine man van Lille geen zinloze dribbel had ingezet en schlemielig balverlies leed. En jongens, Hazard is de nieuwe Messi niet, hé. Alsjeblieft, zeg.;) Dat hij maar eerst eens de Gouden Bal verovert, zoals hij heel bescheiden zelf verklaart heeft trouwens, vooraleer hij denkt 'incontournable' te zijn bij de Duivels. Hij is multigetalenteerd, maar dat is niet voldoende om resultaten te behalen. Die les hebben we sinds 2003 pijnlijk moeten ervaren. Als hij verstandiger begint te spelen (lees: soberder) en als hij ook aan het teambelang begint te denken kan hij het volgend decennium titularis worden in de nationale ploeg én een mooie carrière in Europa maken. Zonder die twee voorwaarden komt daar niks van in huis.

Edit: Gavin maakt een terechte opmerking. Chadli is geen pannenkoek, hé. Dat is een jongen die prima resultaten behaalt én een voorbeeldige attitude heeft. Hij gaat het nog ver schoppen.
Ik stel voor dat u is wat meer wedstrijden van Lille probeert te bekijken. Hazard zijn probleem is dat hij dit seizoen soms TEVEEL aan het teambelang denkt en TEVEEL zijn bal aflegt ipv zijn eigen kans te gaan.

Xcessive-

Legacy Member
Best wel grappig, België wint eens een keer tegen Oostenrijk en ineens denkt iedereen hier dat België alles kan winnen. België heeft spelers die individueel bekeken vrij goed zijn maar dat is nog altijd niet hetzelfde als een goede ploeg.

Vedeco

Legacy Member
Xcessive- zei:
Best wel grappig, België wint eens een keer tegen Oostenrijk en ineens denkt iedereen hier dat België alles kan winnen. België heeft spelers die individueel bekeken vrij goed zijn maar dat is nog altijd niet hetzelfde als een goede ploeg.

Misschien niet alles winnen nee maar het EK moet een doel blijven.

ALF 2.0

Legacy Member
We hebben potentieel om een Europese subtopper te worden, maar een beetje realiteitszin zou idd geen kwaad kunnen. Langs de andere kant zitten we al 8 jaar te wachten op een sprankeltje hoop om ons te kwalificeren voor een groot toernooi. Dus is het niet verwonderlijk dat we heel enthousiast worden als het tij eindelijk lijkt te keren. En de Hollanders hebben bewezen dat je met slecht spel ook de WK-finale kan behalen, dus dat opent perspectieven.:D

@ asmo: dan kan hij het goed verstoppen bij de nationale ploeg.:) Maar je hebt wel gelijk dat hij veel beter speelt bij Lille dan bij de Duivels. Ik kijk regelmatig naar Eurogoals en daar toont hij dat hij een klassespeler is. Maar de ruwe diamant moet nog wat geslepen worden en als er een match komt waarin het tactisch beter is om voor een fysiek sterkere en defensief harder werkende speler te opteren dan moet Hazard zich daarbij neerleggen. Het team staat centraal.

zrox8

Legacy Member
Gavin zei:
How zeker zot? Een compilatieke van EH??

Wat denkt ge van dit compilatieke van DVB??
[youtube]UfSFJB5zErU[/youtube]


Altijd opstellen imo.

haha, goeike :crazy:. Hebt ge ook een compilatiefilmpje van al zijn blunders, bv. die ene die Bayern vorig jaar de CL (20 miljoen €) heeft gekost? Een verdediger staat er in de eerste plaats nog altijd om goed te verdedigen.

Over dat gelul over Hazard, ik snap niet waar de meesten het van halen. Hazard, Dembele & Chadli zijn gewoon allemaal een basisplaats waard. Chadli verdedigt veel beter dan Hazard, dus was de conclusie snel gemaakt tegen Oostenrijk. Hazard is nog maar 19, als'em zo blijft evoluere kan hij nog 15 jaar lang matchen voor de Rode duivels spelen. Dus wat zit iedereen nu te zeiken over 1 matchke meer of minder?! Chadli deed het ook schitterend. Ik zie niet in waarom ge vanavond zou moeten veranderen, Chadli kan een match ook openbreken. Hazard laten invallen, half uur voor tijd als het nodig is!

jedisparkle

Legacy Member
Truman' zei:
Dat wilt niet zeggen dat vanbuyten zoals een wijf móet weg werken.

yep, als hij gewoon doordraait kan hij simpel terugleggen naar Mignolet...

probleem is dat vanblunder elke match zoiets doen...en dat dit meestal verkeerd afloopt...deze keer niet met dank aan simon m

BeeLz

Legacy Member
Xcessive- zei:
Best wel grappig, België wint eens een keer tegen Oostenrijk en ineens denkt iedereen hier dat België alles kan winnen. België heeft spelers die individueel bekeken vrij goed zijn maar dat is nog altijd niet hetzelfde als een goede ploeg.

Met de spelers die we nu hebben kunnen we binnen 4jaar uitgroeien tot een subtopper en dan is alles mogelijk imo.
Qua talent moeten we zeker niet onderdoen voor ploegen als kroatie, griekenland, uruguay, rusland, Ghana en zelfs Engeland en Italië etc. En als je dan op een groot toernooi geraakt, een goede vorm hebt en geluk hebt kan je ver geraken.
Dat zijn natuurlijk veel voorwaarden en onze spelers zijn nog jong en moeten nog veel progressie maken en goed begeleid worden. Maar eens het merendeel in grotere competities spelen zie ik het wel goed komen.

Nattefrost

Legacy Member
We mogen onszelf niet overschatten maar met het talent in onze ploeg moeten we toch mikken op de 1e knock-out ronde van een EK/WK (zelfde als wat het team uit 2002 haalde dus). Als onze jongens ook eens wat mentaliteit en discipline kweken moet dat haalbaar zijn in 2014. Dat vechten voor de kwalificatie moet stilaan eens voorbij zijn.

Svartálfar

Legacy Member
Laten we allemaal samen hopen dat Van Buyten geel pakt zodat em tegen Turkije geschorst is.

gyoom

Legacy Member
Als je de vermoedelijke opstelling bekijkt
( Agajev, Malikov, Sadigov, Levin, Maharramov, Sjoekoerov, Abisjov, Mammadov, Amirgoeljev, Javadov, Alijev ) staan er 6 verdedigers tussen.

Azerbeidzjan gaat dus voor de klassieke 6-2-2 opstelling vanavond

Boromir

Legacy Member
Ik denk dat de RD's nu eindelijk vertrokken zijn na vele eerdere valse sputterstartjes van de laatste jaren.
Ik gok op een 3-0, misschien 3-1 als de verdediging op rechts blundert.

dibo

Legacy Member
gyoom zei:
Als je de vermoedelijke opstelling bekijkt
( Agajev, Malikov, Sadigov, Levin, Maharramov, Sjoekoerov, Abisjov, Mammadov, Amirgoeljev, Javadov, Alijev ) staan er 6 verdedigers tussen.

Azerbeidzjan gaat dus voor de klassieke 6-2-2 opstelling vanavond
Sjoekoerov lapt er gegarandeerd twee binnen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan