Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Muismat

Legacy Member
Ik ben voor optimisme, maar dat er sommigen al met superlatieven strooien na 1 gewonnen wedstrijd dat vind ik toch wat te ver gaan. Als de Belgen het EK halen dan is er reden tot trotsheid & feesten. En daarvoor moeten er van de volgende 7 matchen toch liefst 6 gewonnen worden :)

krisdw

Legacy Member
Patat zei:
Zo schattig he, even een wedstrijd winnen en dan maak je kans op het wereldkampioenschap. :bow:

Nederland heeft volgens mij in de laatste 2-3 jaar maar één wedstrijd verloren, de WK finale. Dat zijn pas statistieken waarmee je kans maakt op de titel, dames en heren.

Lees mijn post nog eens, ik zeg dit al sinds 2002 en meer specifiek over 2014 al 2 jaar. :P

Niet dat ik dat 100% zelf geloof hoor. Ik zeg dit wel al jaren, maar natuurlijk geloof ik er ook niet echt in. 't Is maar gewoon een demonstratie van mijn blindelings geloof en onvoorwaardelijke steun voor het nationale elftal!

(en het doet geen pijn om te hopen weliswaar)

Jepjep

Legacy Member
Muismat zei:
Ik ben voor optimisme, maar dat er sommigen al met superlatieven strooien na 1 gewonnen wedstrijd dat vind ik toch wat te ver gaan. Als de Belgen het EK halen dan is er reden tot trotsheid & feesten. En daarvoor moeten er van de volgende 7 matchen toch liefst 6 gewonnen worden :)

Er zijn nog maar 5 matchen;)

puni

Legacy Member
Technisch gezien zeven, aangezien we ook nog barrages zullen moeten spelen (tenzij er nog een mirakel gebeurt).

Ph Sp

Legacy Member
Ik geloof btw wel doodserieus dat we het WK kunnen winnen. Maar dan moeten wel alle spelers topfit zijn, in topconditie zijn en dezelfde discipline van zaterdag kunnen opbrengen en dat geldt dan inclusief Anthony. En dan kunnen we eender welke ploeg aan.

In 2014 kunnen we ongeveer een volledig elftal wereldtoppers neerzetten, maar de bank zal vermoedelijk onvoldoende zijn voor dat niveau.

Kiiilerke

Legacy Member
Ph Sp zei:
Ik geloof btw wel doodserieus dat we het WK kunnen winnen. Maar dan moeten wel alle spelers topfit zijn, in topconditie zijn en dezelfde discipline van zaterdag kunnen opbrengen en dat geldt dan inclusief Anthony. En dan kunnen we eender welke ploeg aan.

In 2014 kunnen we ongeveer een volledig elftal wereldtoppers neerzetten, maar de bank zal vermoedelijk onvoldoende zijn voor dat niveau.

zal niet gebeuren hoor nederland,spanje,duitsland in topvorm maken ons af

Jepjep

Legacy Member
puni zei:
Technisch gezien zeven, aangezien we ook nog barrages zullen moeten spelen (tenzij er nog een mirakel gebeurt).

Ah ja zo. Ik rekende alleen deze poulefase.

exo

Legacy Member
ApolluMi zei:
Fris of nie fris Mangala zal vanaf 30 miljoen wel uit de match houde. En trouwens Mirallas is in vorm vowa dien der nie op? Technisch een pak beter.

Wedden dat gij Mirallas' prestaties enkel vanop voetbalkrant of TT volgt. :lol:
Voor de rest treed ik u wel bij dat Mirallas moet starten, juist kampioen geworden met Olympiakos, scoort daar vlot, dan kunde wel is blaken van het vertrouwen.
Alhoewel ik De Sutter het ook niet slecht zie doen in de spits.

boerkiiilerke zei:
zal niet gebeuren hoor nederland,spanje,duitsland in topvorm maken ons af

Hoe kan je dat nu met zekerheid weten? Deze ploeg kan evolueren en als Leekens coach blijft kunnen er automatismen gekweekt worden.

Gavin

Legacy Member
NemesisBE zei:
Ook nog tegen Wit-Rusland in 2007 :cool:
En Roemenië!


Maar ik gun het hem. Als er niemand op uw eerste post reageert en bij uw tweede expliciete vraag naar aandacht enkel één of andere nieuwkomer antwoordt ... en dat dus op 9Lives he! :lol:

Boromir

Legacy Member
Ph Sp zei:
Ik geloof btw wel doodserieus dat we het WK kunnen winnen. Maar dan moeten wel alle spelers topfit zijn, in topconditie zijn en dezelfde discipline van zaterdag kunnen opbrengen en dat geldt dan inclusief Anthony. En dan kunnen we eender welke ploeg aan.

In 2014 kunnen we ongeveer een volledig elftal wereldtoppers neerzetten, maar de bank zal vermoedelijk onvoldoende zijn voor dat niveau.

Wat wilt dat zeggen: "kunnen" winnen. Griekenland werd ook Europees Kampioen met een matige ploeg. Dus in principe is alles mogelijk. Maar dit is afhankelijk van 1001 factoren.

Of we de qualiteit hebben om tegen 2014 onszelf als fatsoenlijke kanshebber te beschouwen is een andere vraag. Deze generatie is nog erg jong en er kan nog van alles gebeuren met spelers (blessures a la Nilis, mentaliteitsproblemen, drugs :P,...) waardoor deze spelers hun torenhoog potentieel niet kunnen bereiken. Daarnaast vind ik het gewoon ook erg fout om een ploeg, die al 10 jaar zich niet meer heeft kunnen qualificeren, een doel voor te houden als mogelijk eindtoernooiwinnaar. Tuurlijk deze groep heeft een leuke toekomst maar laten we alsjeblieft nog niet beginnen te dromen. Laten we gewoon genieten van elke wedstrijd en het feit dat we elke match een stukje sterker worden. We hebben het privilege om een zwakke ploeg met 0 rep, te zien evolueren naar een internationale (sub)top. Vele supporters van topploegen kunnen wel zeggen dat ze veel winnen of ver geraken in toernooien, maar hebben ook torenhoge verwachtingen en zijn vaak eerder teleurgesteld als tevreden. Wij hebben de luxe dat we onze voorbije prestaties enkel kunnen verbeteren en dat onze ploeg steeds beter zal worden. Want naast Simons, Vanbuyten en Proto(niet onmisbare spelers, zeg ik voorzichtig) is Vermaelen de oudste met zijn 25j. Dus dat is minstens 8 j dat we over deze generatie beschikken.

Er luidt een gezegde: "It is good to have an end to journey toward; but it is the journey that matters, in the end."

Daarom, laten we gewoon morgen kijken naar de wedstrijd en hopen dat ze winnen tegen Azer zonder noodzakelijk een epische score te eisen.

stormtrooper

Legacy Member
De Duitse supporters floten Schweinsteiger uit na hun laatste match :doh: Ze zijn groepswinnaar ffs, wat kunt ge nog meer verwachten?

Boromir

Legacy Member
Boromir zei:
Wat wilt dat zeggen: "kunnen" winnen. Griekenland werd ook Europees Kampioen met een matige ploeg. Dus in principe is alles mogelijk. Maar dit is afhankelijk van 1001 factoren.

Of we de qualiteit hebben om tegen 2014 onszelf als fatsoenlijke kanshebber te beschouwen is een andere vraag. Deze generatie is nog erg jong en er kan nog van alles gebeuren met spelers (blessures a la Nilis, mentaliteitsproblemen, drugs :P,...) waardoor deze spelers hun torenhoog potentieel niet kunnen bereiken. Daarnaast vind ik het gewoon ook erg fout om een ploeg, die al 10 jaar zich niet meer heeft kunnen qualificeren, een doel voor te houden als mogelijk eindtoernooiwinnaar. Tuurlijk deze groep heeft een leuke toekomst maar laten we alsjeblieft nog niet beginnen te dromen. Laten we gewoon genieten van elke wedstrijd en het feit dat we elke match een stukje sterker worden. We hebben het privilege om een zwakke ploeg met 0 rep, te zien evolueren naar een internationale (sub)top. Vele supporters van topploegen kunnen wel zeggen dat ze veel winnen of ver geraken in toernooien, maar hebben ook torenhoge verwachtingen en zijn vaak eerder teleurgesteld als tevreden. Wij hebben de luxe dat we onze voorbije prestaties enkel kunnen verbeteren en dat onze ploeg steeds beter zal worden. Want naast Simons, Vanbuyten en Proto(niet onmisbare spelers, zeg ik voorzichtig) is Vermaelen de oudste met zijn 25j. Dus dat is minstens 8 j dat we over deze generatie beschikken.

Er luidt een gezegde: "It is good to have an end to journey toward; but it is the journey that matters, in the end."

Daarom, laten we gewoon morgen kijken naar de wedstrijd en hopen dat ze winnen tegen Azer zonder noodzakelijk een epische score te eisen.

stormtrooper zei:
De Duitse supporters floten Schweinsteiger uit na hun laatste match :doh: Ze zijn groepswinnaar ffs, wat kunt ge nog meer verwachten?

Quod erat demonstrandum :)

Kluivert76

Legacy Member
Gefeliciteerd alle Belgen met de overwinning. Van de score was ik blij verrast als Nederlander, maar eigenlijk hoor je als België zijnde gewoon met dit soort cijfers van een Oostenrijk te winnen.
Ik heb nooit begrepen waarom België er de afgelopen jaren er niets van bakte. Is dat vanwege de behoudende coaches, wegens het gebrek aan inzicht of aan nog iets anders?
Wat ik trouwens ook hoogst merkwaardig vind is dat een goede speler als Alderweireld uitvalt ( naar vandaag is gebleken 4 a 6 weken ) je dan Ciman daar ziet staan. Is er nou echt geen betere vervanger voor de rechtsbackpositie die de Belgische nationaliteit heeft? Ik kan het gewoonweg niet geloven.
Zet Vanden Borre daar van mijn part.

Kluivert76

Legacy Member
Misterblort zei:
Iedereen die zit te zagen op het feit dat Hazard niet gespeeld heeft.. De Belgen zijn gewonnen dus den trainer had gelijk..
Hij heeft gekozen voor een goed geheel en vooral de 0 te houden, Hazard verdedigd niet en die paste dus ni in het systeem..
Als ge dan 0-2 voorstaat is het ook helemaal niet nodig om hem in te brengen.
Ik denk wel dat hij morgen zal spelen tegen Azerbedjan, omdat die ploeg toch vooral zal verdedigen.
Ik zou de opstelling houden behalve Chadli vervangen door Hazard. En Sutterke in de spits :D

Dus de trainer had gelijk? Mwoah, Leekens is een laffe trainer. Daar veranderd de winst echt niets aan hoor.
Hazard is typisch zo'n speler die altijd veel speeltijd moet krijgen.

Kluivert76

Legacy Member
lorre81 zei:
Leekens kan hazard gewoon niet uitstaan voor een of andere reden...

"De bondscoach wordt intussen wel moe van de vragen over Eden Hazard, die vrijdag verrassend niet in het basisteam stond. ‘Ik hou me niet bezig met er één speler uit te lichten. Het collectief telt. Het komt er voor mij op aan een evenwichtige ploeg te kunnen samenstellen. Discussie gesloten.'"

voorspelt niet veel goeds als je het mij vraagt

Idd. Voorspelt zéér veel ellende:angry:.

ALF 2.0

Legacy Member
Leekens had gelijk dat hij Hazard op de bank liet. Tactisch was de keuze voor de fysiek sterkere en defensief hard werkende Chadli zeer verdedigbaar én ze is succesvol gebleken. Vergeet niet dat balverlies van de dribbelzuchtige Waal ons twee punten gekost heeft in de thuismatch tegen Oostenrijk. Los daarvan is het ook goed dat Hazard nu ook wel zal beseffen dat hij niet zich niet beter moet voelen dan de andere internationals. Het individu staat in functie van het team en niet andersom. Technisch is hij een kraan, maar iemand met zo'n arrogante mentaliteit is dodelijk voor de teamspirit. Laat ons hopen dat hij vanaf nu met beide voetjes op de grond zal staan. We kunnen zijn onvoorspelbare spel best gebruiken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan